J
J.J
Gjest
Vakkert.. ren poesiEtter at jeg fikk Heresy III i hus har jeg "lyttet" mindre til anlegget, men anlegget blir brukt mye mer.
Vakkert.. ren poesiEtter at jeg fikk Heresy III i hus har jeg "lyttet" mindre til anlegget, men anlegget blir brukt mye mer.
Sant nok. Crites har mye gøy, men det skal jo bygges. Tenkte på diy sjøl, men måtte innse at jeg nok er for lat...Ærlig talt... så er det ikke alle som er DIYere .. selv om vi er det
Og med originale H III så får en penga igjen .. det er neimen ikke sikkert med hjemmegjort...
Klart at rør kan være spisse og, er jo med de riktige rørene mann får vekk spissheten.Tja, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Selv kjører jeg 300b rør på Heresy III'ene mine, og jeg har null probem med å innrømme at visse plater kan være en anelse spisse. Det er bare en myte at alle rørforsterkere er varmtlydende med laidback diskant.Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
Men i de tilfellene er det helt klart selve innspillingen som er problemet og ikke høyttalerene. De gjør jo bare jobben sin og presenterer kildematerialet uten et forskjønnende slør. Helt klart til å leve med, da gode innspillinger er som å få fløte hellt inn i øra...
Joda greit nok det, men når spissheten forsvinner kan man også risikere at andre ting som dyp/stram bass og dynamikk forsvinner. Og en rørforsterker er uansett mer enn bare røra, hele kretsen/konstruksjonen har jo innvirkning på lyden.Klart at rør kan være spisse og, er jo med de riktige rørene mann får vekk spissheten.Tja, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Selv kjører jeg 300b rør på Heresy III'ene mine, og jeg har null probem med å innrømme at visse plater kan være en anelse spisse. Det er bare en myte at alle rørforsterkere er varmtlydende med laidback diskant.Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
Men i de tilfellene er det helt klart selve innspillingen som er problemet og ikke høyttalerene. De gjør jo bare jobben sin og presenterer kildematerialet uten et forskjønnende slør. Helt klart til å leve med, da gode innspillinger er som å få fløte hellt inn i øra...
Da har mann feil forsterker i sitt oppsett evt feil kilde. Her hos meg klarte jeg å gjøre dette ved å plassere mullard rør i alle sokler, mistet ikke dynamikk, litt mindre bass ble det, men med riktig kilde ble ikke det noe problem.Joda greit nok det, men når spissheten forsvinner kan man også risikere at andre ting som dyp/stram bass og dynamikk forsvinner. Og en rørforsterker er uansett mer enn bare røra, hele kretsen/konstruksjonen har jo innvirkning på lyden.Klart at rør kan være spisse og, er jo med de riktige rørene mann får vekk spissheten.Tja, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Selv kjører jeg 300b rør på Heresy III'ene mine, og jeg har null probem med å innrømme at visse plater kan være en anelse spisse. Det er bare en myte at alle rørforsterkere er varmtlydende med laidback diskant.Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
Men i de tilfellene er det helt klart selve innspillingen som er problemet og ikke høyttalerene. De gjør jo bare jobben sin og presenterer kildematerialet uten et forskjønnende slør. Helt klart til å leve med, da gode innspillinger er som å få fløte hellt inn i øra...
Enig der, den tiden jeg hadde Heresy III med både push pull og single ended forsterker, var det bare hiphop, dubstep og annen musikk med meget dyp bass hvor høyttalerne ikke strakk til.Opplever ikke avrundingen ved 58 hz som noe sjenerende problem uten sub. Rett meg gjerne dersom jeg tar feil, men det er vel slik at H III spiller dypere enn dette, men ikke linjært?
Meget bra svart tce-teamTil trådstarter har du sjangsen dra og lytt på noen klipsch modeller , da får du din egen lille lytt og står bedre når du skal velge ut riktig klipsch høyttaler for deg.
Hvis du ikke har et digert rom og meget strømsterk elektronik så ville jeg sett nærmere RF5 som etter min mening spiller bedre i en normal stue...Hva synes man om Klipsch RF-7 Mk1? Ser disse ligger tilsalgs på brukten til en forholdsvis grei penge. Disse er vel noe sære på elektronikk? Spiller i hvertfall musikk på en ganske rå måte. I mine ører spiller de ganske likt som RF-83, RF-83 er kanskje noe mer 'laidback'.
RF5 er da minst like kresen som RF63 Eddie ? eller ....... ?Hvis du ikke har et digert rom og meget strømsterk elektronik så ville jeg sett nærmere RF5 som etter min mening spiller bedre i en normal stue...Hva synes man om Klipsch RF-7 Mk1? Ser disse ligger tilsalgs på brukten til en forholdsvis grei penge. Disse er vel noe sære på elektronikk? Spiller i hvertfall musikk på en ganske rå måte. I mine ører spiller de ganske likt som RF-83, RF-83 er kanskje noe mer 'laidback'.
For ikke snakke om grise vansklige og få tak iRF5 er da minst like kresen som RF63 Eddie ? eller ....... ?Hvis du ikke har et digert rom og meget strømsterk elektronik så ville jeg sett nærmere RF5 som etter min mening spiller bedre i en normal stue...Hva synes man om Klipsch RF-7 Mk1? Ser disse ligger tilsalgs på brukten til en forholdsvis grei penge. Disse er vel noe sære på elektronikk? Spiller i hvertfall musikk på en ganske rå måte. I mine ører spiller de ganske likt som RF-83, RF-83 er kanskje noe mer 'laidback'.
Kilde er imo veldig viktig for å få minst mulig av det spisse som beskrives her, det finnes jo ett tonn med innspillinger som er dårlige i utgangspunktet også, som vil gi en spiss topp osvDa har mann feil forsterker i sitt oppsett evt feil kilde. Her hos meg klarte jeg å gjøre dette ved å plassere mullard rør i alle sokler, mistet ikke dynamikk, litt mindre bass ble det, men med riktig kilde ble ikke det noe problem.Joda greit nok det, men når spissheten forsvinner kan man også risikere at andre ting som dyp/stram bass og dynamikk forsvinner. Og en rørforsterker er uansett mer enn bare røra, hele kretsen/konstruksjonen har jo innvirkning på lyden.Klart at rør kan være spisse og, er jo med de riktige rørene mann får vekk spissheten.
Har et inntrykk av at de muligens er litt lettere og drive men ingen problemer med skarp topp hverken på de eller RF63 her hjemme, og har testet med div forsterkere. Da er RF7/83 langt værre synes jeg...RF5 er da minst like kresen som RF63 Eddie ? eller ....... ?Hvis du ikke har et digert rom og meget strømsterk elektronik så ville jeg sett nærmere RF5 som etter min mening spiller bedre i en normal stue...Hva synes man om Klipsch RF-7 Mk1? Ser disse ligger tilsalgs på brukten til en forholdsvis grei penge. Disse er vel noe sære på elektronikk? Spiller i hvertfall musikk på en ganske rå måte. I mine ører spiller de ganske likt som RF-83, RF-83 er kanskje noe mer 'laidback'.
Vel, som man sier, skal man få noe gjort, så må man gjøre det selv.Det samme lurer jeg på.Noen som har erfaring med Burmester elektronikk på Klipsch?
Da MÅÅÅ du jo ha en amerikansk vinylsnurre da!! Og siden jeg har en selv og er veldig fornøyd, så anbefaler jeg jo VPI Classic.Det MÅ ikke være McIntosh, men med denne kunne jeg lagd et Anniversary-room
Nesten enig.Etter mange Klipsch par vil jeg komme med følgende anbefaling: gå til anskaffelse av rf52ii. Denne innehar de fleste kvaliteter som klipsch har og er faktisk overlegen rf82/83/62 på musikalitet. Disse koster svært lite i forhold til lydkvalitet. Hvis du liker disse avanserer du videre til feks 63/rb75 eller heritage
Ikke mer å diskutere.Kong Rozzy har talt, og ting er ferdig prata!
Som J.J kom meg i forkjøpet på, så har Serialcat hatt slike på sine Anniversary.Er det noen som har erfaring med MC275 på K-horn/Heritage?
Det må som sagt ikke være McIntosh, men merker at jeg får lyst på denne Anniversary modellen. I tillegg så har både K-horn og MC275 stått på en sånn "Me Want's" liste i mange år. Jeg har jo alt en McIntosh MA6900 Limited Edition som ville stått fint i stil til MC275 50th Anniversary, siden denne også er delvis gullfarget. Jeg har da to muligheter med enten å bruke MA6900 som ren pre eller kjøre bi-amp med MC275 på diskant/mellomtone og MA6900 til basselementene....