Takker for svar på mine spørsmål, jeg sitter jo idag med et par RF-7 Mk1 på et rom på 9 kvadrat, synes jo det låter greit nok, men jeg VET at det ikke er optimalt på langt nær(rommet)
Grunnen til at jeg nettopp har RF-7 MK1 er: "Stort" membranareal, er ikke dype, passe brede, fine å se på, spiller HØYT med godt trøkk. Jeg hadde RF-82 en uke da de ikke trøkka nok og luktet svidd etterpå, byttet jeg de ut med RF-7.
Dersom jeg liker at det trøkker litt og får bassen i brystkassa til å sitte(som det idag gjør på RF-7), kan jeg bare glemme Heresy III? Er det noen som har hørt disse høytalerne opp mot hverandre? Det blir nok aller helst rør slik det ser ut idag.
Å være en student med en audiofil "lidenskap" er heller ingen fordel når det gjelder innkjøp og bytting av komponenter i hytt og pine. Skulle handle rørpreamp for en stund tilbake, jeg vil ha noe ordentlig når jeg først kjøper, men har ikke klart å få studentbudsjettet til å gå opp med det innkjøpet, så da måtte jeg slå det fra meg..
Når det gjelder Heresy III VS. RF-7 Mk1 ligger de i samme prisklasse på brukten slik det ser ut akkurat nå. De er jo ganske mye lavere og kanskje ikke så dominante på et så lite rom som 9 kvadrat..