Å nei du!Vis vedlegget 214112
Mine to hjørnehorn gleder seg enormt. Det kommer nemlig ett sett Bottlehead Paramount 300b monoblokker, som etter ankomst, skal fore de med musikk i tiden fremover.
Paramount V1.1 300B/2A3 monoblocks pair kit
Se og kutt ut de pinglete rør greiene og få på noen skiklige transistor watt
O
Flottaste diy horna ever
Har aldri regna det ut da ting er handla inn opp igjennom åra.......men ikke galt ift nye Klipschorn.Hva koster de finito? I kr, ikke med arbeidstid. In love
Det er du ikke alene om. Heftige saker!Jeg er i alle fall imponert!
JanR sine hørte jeg flere ganger,de låt bra de Savner hanBHO`s Khorn er dem som jeg har likt aller best, av dem jeg har hørt, uten tvil!!!
JanR (RIP) hadde den mest rocka versjonen.
Synd at det ikke er noen som er villige til å pussle litt mer med Khønna sine... Det er så mye mer og hente i toppen.
Hva med JMLC hønn og skikkelige drivere ... ??
Jeg tror at et par gamle CV hadde vært skikkelig kule å ha stående, jeg. I alle fall hvis du har en svær bod, et gutterom, et hobbyrom over garasjen eller et eller annet sånt:Næmm..... okaydasåviljegdetdaSå sååå... vi vet du vil ha Cerwin Vega
Hva er problemet? kan poste et par JBL også, jeg, hvis du vil. Hvis du liker klipsch, tror jeg sjansen er ganske stor for at du liker gamle valnøtt-CV også.Hva har CV her inne å gjøre??
DET, derimot, er ganske uinteressant.Har en kompis som skal selge CV, riktig nok nyere modell. Ta kontakt på PM
Post hva du vil du, men tenkte ikke slikt var så pop så ville bare hjelpe Redigert innlegget over med tilleggs opplysning.Hva er problemet? kan poste et par JBL også, jeg, hvis du vil. Hvis du liker klipsch, tror jeg sjansen er ganske stor for at du liker gamle valnøtt-CV også.Hva har CV her inne å gjøre??
DET, derimot, er ganske uinteressant.Har en kompis som skal selge CV, riktig nok nyere modell. Ta kontakt på PM
Takk for omtanken. ...Men jeg har vært innom her noen ganger, kan du si, og vet hva som gjeder. Skulle noen ha problemer med det, skal jeg nok takle det også.Post hva du vil du, men tenkte ikke slikt var så pop så ville bare hjelpe Redigert innlegget over med tilleggs opplysning.Hva er problemet? kan poste et par JBL også, jeg, hvis du vil. Hvis du liker klipsch, tror jeg sjansen er ganske stor for at du liker gamle valnøtt-CV også.Hva har CV her inne å gjøre??
DET, derimot, er ganske uinteressant.Har en kompis som skal selge CV, riktig nok nyere modell. Ta kontakt på PM
Hmm.. 2 stk CV 12" i bunn hadde kanskje vert gøy.Takk for omtanken. ...Men jeg har vært innom her noen ganger, kan du si, og vet hva som gjeder. Skulle noen ha problemer med det, skal jeg nok takle det også.Post hva du vil du, men tenkte ikke slikt var så pop så ville bare hjelpe Redigert innlegget over med tilleggs opplysning.Hva er problemet? kan poste et par JBL også, jeg, hvis du vil. Hvis du liker klipsch, tror jeg sjansen er ganske stor for at du liker gamle valnøtt-CV også.
DET, derimot, er ganske uinteressant.
Hva med å modde f.eks. Heresy III med en moderne CV 12"? Det hadde vel vært saker?
Dette tok litt tid, men det har vært "masse greier" den siste ukaDet ble en travel kveld, så jeg kommer tilbake etter hvert. Jeg håper ikke at du spiser endaDa sitter jeg med popkornet klart og venter.Jeg kom ikke så langt som jeg håpet i dag, men utstyret er i alle fall på plass og klart til i morgen kveld
Sånn kjapt ble jeg litt overasket, for forskjellene er marginale mellom alle tre i mine ører...
Det gikk vel mye i både Cerwin Vega og Infinity SM-serien rundt forbi. Jeg hadde aldri CV, men hadde først SM152 som endte som bak-høyttalere når jeg fikk SM155. Det var tider detEr nok ikke til å stikke under en stol att det er mange som har konverteret fra Cerwin Vega til Klipsch. Er liksom en naturlig vei å gå. Ungdom= høy lyd å umettelig med bass.
voksen = høy lyd med karakter og presisjon
Som eier av to A21, var et hyggelig å høre at en av dem ikke står vesentlig tilbake for langt dyrere forsterkere. For å gjøre sammenligningen mer rettferdig prismessig, hadde det vært interessant å høre din mening vedrørende to A21 i biamp. I mine ører ble det i hvertfall et solid løft med en til bassene og en til hornet.Dette tok litt tid, men det har vært "masse greier" den siste uka
Det ble en kveld til rådighet med en liten sammenligning mellom Parasound A21, McIntosh MC252 og EAR 509 blokkene. Det ble spilt i stuen med McIntosh MA6900 som forforsterker og Klipsch RF-3 som høyttalere. Som kilde vekslet jeg mellom McIntosh MCD205 og streaming via AppleTV, begge kjørt gjennom en Hegel HD11. Plasseringen av anlegget er langt i fra optimal, så dette vil jo spille inn på enkelte parametere.
Som jeg skrev over klarte jeg nesten ikke å høre forskjell på noen av forsterkerne. De passer i mine ører meget bra på Klipsch alle sammen, men jeg syns likevel det er rart at forskjellene er helt minimale. Jeg hadde alle forsterkerne på gulvet klargjort for relativt raske kabelbytter. A21 og MC252 forventet jeg at låt relativt likt, men utifra div. brukererfaringer hadde jeg trodd at MC252 skulle være litt "tammere" i bassen. Det var den ikke og jeg savnet ikke noe bass i det hele tatt kontra A21. Den største overraskelsen var at EAR blokkene låt såpass likt som de to andre. Nå har jeg riktignok lest at dette skulle være rør-forsterkere uten den typiske "rør-lyden", men at jeg nesten ikke skulle klare å skille dem overasket meg.
Sånn i ettertid gjorde jeg nok en feil ved å dra inn tre forskjellige forsterkere og skulle bare holdt meg til to. Neste gang (det blir nok lenge til) hadde det vært interessant å testet ut EAR blokkene mot MA6900. Jeg anser meg ikke som noen kritisk lytter, men ble som sagt overasket hvor likt disse spilte...
Har du biampet vertikalt eller horisontalt?. Jeg har biampet vertikalt, men hadde vært moro om noen har prøvd begge deler og hørt forskjell.Som eier av to A21, var et hyggelig å høre at en av dem ikke står vesentlig tilbake for langt dyrere forsterkere. For å gjøre sammenligningen mer rettferdig prismessig, hadde det vært interessant å høre din mening vedrørende to A21 i biamp. I mine ører ble det i hvertfall et solid løft med en til bassene og en til hornet.
Kanskje ikke like lett å lese ut ifra hva jeg har skrevet, men jeg bruker en til bassene og en til hornene, dvs horisontalt. Har ikke prøvd vertikalt. Siden hver kanal har sin separate strømforsyning, er jeg usikker på om det blir noen forskjell i mitt tilfellet?Har du biampet vertikalt eller horisontalt?. Jeg har biampet vertikalt, men hadde vært moro om noen har prøvd begge deler og hørt forskjell.
Da har jeg også biampet horisontal, jeg som blander begrepene(fort gjort å surre her ser jeg). Er kanskje ikke noen stor forskjell uansett.Kanskje ikke like lett å lese ut ifra hva jeg har skrevet, men jeg bruker en til bassene og en til hornene, dvs horisontalt. Har ikke prøvd vertikalt. Siden hver kanal har sin separate strømforsyning, er jeg usikker på om det blir noen forskjell i mitt tilfellet?Har du biampet vertikalt eller horisontalt?. Jeg har biampet vertikalt, men hadde vært moro om noen har prøvd begge deler og hørt forskjell.
Jeg har jo 2 stk. A21, men har kun prøvd den ene. Jeg prøvde å bi-ampe RF-3 med de innebygde forsterkerne til MA6900 på hornet og MC252 til bassene. Forskjellen her var marginal, men jeg tror at RF-3 er en relativ lett last. Har du prøvd dem som mono-blokker kontra å bi-ampe?Som eier av to A21, var et hyggelig å høre at en av dem ikke står vesentlig tilbake for langt dyrere forsterkere. For å gjøre sammenligningen mer rettferdig prismessig, hadde det vært interessant å høre din mening vedrørende to A21 i biamp. I mine ører ble det i hvertfall et solid løft med en til bassene og en til hornet.Dette tok litt tid, men det har vært "masse greier" den siste uka
Det ble en kveld til rådighet med en liten sammenligning mellom Parasound A21, McIntosh MC252 og EAR 509 blokkene. Det ble spilt i stuen med McIntosh MA6900 som forforsterker og Klipsch RF-3 som høyttalere. Som kilde vekslet jeg mellom McIntosh MCD205 og streaming via AppleTV, begge kjørt gjennom en Hegel HD11. Plasseringen av anlegget er langt i fra optimal, så dette vil jo spille inn på enkelte parametere.
Som jeg skrev over klarte jeg nesten ikke å høre forskjell på noen av forsterkerne. De passer i mine ører meget bra på Klipsch alle sammen, men jeg syns likevel det er rart at forskjellene er helt minimale. Jeg hadde alle forsterkerne på gulvet klargjort for relativt raske kabelbytter. A21 og MC252 forventet jeg at låt relativt likt, men utifra div. brukererfaringer hadde jeg trodd at MC252 skulle være litt "tammere" i bassen. Det var den ikke og jeg savnet ikke noe bass i det hele tatt kontra A21. Den største overraskelsen var at EAR blokkene låt såpass likt som de to andre. Nå har jeg riktignok lest at dette skulle være rør-forsterkere uten den typiske "rør-lyden", men at jeg nesten ikke skulle klare å skille dem overasket meg.
Sånn i ettertid gjorde jeg nok en feil ved å dra inn tre forskjellige forsterkere og skulle bare holdt meg til to. Neste gang (det blir nok lenge til) hadde det vært interessant å testet ut EAR blokkene mot MA6900. Jeg anser meg ikke som noen kritisk lytter, men ble som sagt overasket hvor likt disse spilte...
Nei, har ikke prøvd å brokoble dem, da det spiller høyere enn jeg tørr som det er. Er nesten bekymret for at bassene skal revne innimellom når jeg skal blåse rein øregangene. I tillegg har jeg et par 15 tommere sånn for sikkerhets skyld til den dypeste bassen.Jeg har jo 2 stk. A21, men har kun prøvd den ene. Jeg prøvde å bi-ampe RF-3 med de innebygde forsterkerne til MA6900 på hornet og MC252 til bassene. Forskjellen her var marginal, men jeg tror at RF-3 er en relativ lett last. Har du prøvd dem som mono-blokker kontra å bi-ampe?Som eier av to A21, var et hyggelig å høre at en av dem ikke står vesentlig tilbake for langt dyrere forsterkere. For å gjøre sammenligningen mer rettferdig prismessig, hadde det vært interessant å høre din mening vedrørende to A21 i biamp. I mine ører ble det i hvertfall et solid løft med en til bassene og en til hornet.
Som jeg har sagt før så var dette uansett bare for en liten sammenligning å regne. Bla. så er jo plasseringen dårlig noe som gjør at f.eks. størrelsen på lydbildet blir umulig å vurdere mellom disse forsterkerne. Det er "klang-likheten" på alle tre som overasker meg mest.
Klipsch lagde en serie de kalte Epic på midten av '90tallet, med CF1, CF2, CF3 og CF4, med henholdsvis to 6,5, 8, 10 og 12 tommere og horn. Den gang tilsvarte det kanskje dagens RF-serie, med priser fra 12-28K. Jeg har CF3, da med doble 10 tommere og horn.Hvilke Klipsch hadde nå du igjen Wishmaster?
Du måtte legge ut denne linken dolbytor , fikk blod på tann med ein gang. Dette så bra ut og prisen var ikke gæli i det heile tatt , bare jeg kunne hadt et exstra rom.Dette må være et knallkjøp etter min mening, med forbehold om tilstand
klipsch høyttalere - FINN Torget
Rognlien testet CF2 for Audio midten av '90tallet. Testen var veldig positiv og en av grunnene til at jeg kjøpte CF3.Du måtte legge ut denne linken dolbytor , fikk blod på tann med ein gang. Dette så bra ut og prisen var ikke gæli i det heile tatt , bare jeg kunne hadt et exstra rom.Dette må være et knallkjøp etter min mening, med forbehold om tilstand
klipsch høyttalere - FINN Torget
Annonsen er litt gammel, så du kan jo håpe på at de er solgtDu måtte legge ut denne linken dolbytor , fikk blod på tann med ein gang. Dette så bra ut og prisen var ikke gæli i det heile tatt , bare jeg kunne hadt et exstra rom.Dette må være et knallkjøp etter min mening, med forbehold om tilstand
klipsch høyttalere - FINN Torget