Kjøpte en HTC One i sort hos multicom, og telefonen kom i dag. Overføring fra gammel til ny mobil gikk lekende lett over wifi med en app, men problemet var at jeg har vanlig simkort, mens One bruker mikrosim. Ringte til chess for å få bestillt mikro, og gjorde det via automatisk inntasting etc. Like før jeg skal bekrefte opplyser robotdama i andre enden at jeg vil bli belastet med kr 200 for nytt sim og må taste firkant for å bekrefte...
det synes jeg var grådig dyrt, så jeg tenkte at hvis de skal ta blodpris av eksisterende kunder som trenger nytt sim, når de gir gratis sim til nye kunder, så kunne jeg bytte til onecall som har ekvivalent produkt og få gratis sim ved portering dit.
ga likevel Chess en sjanse, så jeg ringte inn, fikk snakke med en kar og sa at jeg skulle bestille sim til nyinnkjøpt telefon og at de skulle ha 200 for det, noe jeg synes var blodpris for en langvarig lojal kunde som alltid betaler i tide. Da sa han at de ikke tok betalt når de byttet fra en type sim til et annet, og at han skulle sende et gratis. Lol. Hadde jeg sagt at kortet var tapt, så hadde han sikkert sagt at de ikke tar betalt for erstatningskort. Det er sikkert 2 % som gidder å klage på blodprisen, og de får gratis mens de andre betaler.