Asbjørn
Rubinmedlem
På hva da?Men jeg begynner å lure....
På hva da?Men jeg begynner å lure....
Jeg også lurte på dette.På hva da?Men jeg begynner å lure....
Noen som begynner å vakle i troen...?Jeg også lurte på dette.På hva da?Men jeg begynner å lure....
Var lite i denne testen som skremte meg.
Begynner du å lure på om du skal slå til, TT?
Det neste blir vel at Musk har betalt for testen......Noen som begynner å vakle i troen...?Jeg også lurte på dette.På hva da?Men jeg begynner å lure....
Var lite i denne testen som skremte meg.
Begynner du å lure på om du skal slå til, TT?
Den måtte jeg få med meg. Interessant:Siste Autofil (magasinet) har en artikkel om Tesla S etter ett års bruk. Kan sikkert være interessant lesning for noen og enhver.
Jeg har kjørt 1100 kilometer tur-retur Trondheim, omgitt av luksus og innovasjon i en bil med over 400 hestekrefter. [...] Mens Teslaen kjørte gratis. Det er først nå, etter å ha sett hvor godt bilen faktisk fungerer i virkeligheten og hvor rimelig den kan være i drift, at det virkelig synker inn hvor revolusjonerende Tesla Model S er.
Turen kan oppsummeres i tre ord: Stillhet, komfort og økonomi.
Men når jeg ser på bildet av displayet og snittforbruket de har hatt, så er det tydelig at det ikke har vært lett fot på pedalen, akkurat. Min har et snittforbruk på 220 Wh/km nå, og deres eksemplar viser 245 Wh/km. Anslått rekkevidde beregnes med ca 200 Wh/km, og det er ikke spesielt vanskelig å kjøre den ned mot 180-185 Wh/km heller. Da blir rekkevidden noen prosent lenger enn oppgitt.Langtur i Tesla Model S er overraskende avslappende. Superladerne er plassert med omtrent 20 mils avstand fra hverandre, noe som eliminerer rekkeviddeangsten. At bilen bortimot er lydløs, og at turen er fullstendig kostnadsfri, hjelper også på hvilepulsen.
Det vrimler nesten av de på nordmøre pga svinaktig dyr bom i forbindelse med Atlanterhavstunnellen.påfallende lite S-er å se etter at jeg passerte Olavsgaard på fredag. Har hatt det i bakhodet faktisk, og ikke sett en "dritt" på ca 70-mils kjøring i stort og smått (Oslo-trøndelag).
Fortsatt et storbyfenomen mest fremdrevet av gratis bomring, parkering og kollektivfelt?
Ha,Bømlo er ikkje såå stort,etpar ladinger i året burde holde
Båt er vel tingen på ein slik plass?
Blir spennende å lese dine inntrykk når du får den.
Mvh.
Snart minst tre "fanatikere" her nå da..
Ingen fanatisme her å spore, men elbil er veien, sannheten og livet
Snart minst tre "fanatikere" her nå da..
Dette er vel bare et incitament fra myndighetene for å få folk til å skifte til et mer miljøvennlig alternativ, generelt sett. Det er det store bildet som teller.Jeg lurer på hvorfor en bil på 2,2 tonn med piggdekk slipper veiavgift, mens en liten lett bensin/diesel-bil med piggfrie dekk må betale. Men det er klart - en slik Tesla sliter sikkert mye mindre på veien enn en lett bensinbil ;-)
Syns at å kunne kjøre ca 20 mil med fulle batterier, uten å bry seg om hvor mye man gasser på er veldig bra. Med den forutsetningen trenger man aldri å kjenne på rekkeviddeangsten. Skal man sitte og være redd for å komme hjem når man kjører bil, jeg mener nei og da får man tilpasse tankingen etter det. Det å være nødt til å kjøre økonomisk for å rekke frem til neste ladestasjon, blir i mine øye for dumt. I dagen er det ingen andre alternativer. Husker selv når jeg kjørte Kawa ZX9R, så stoppet jeg alltid etter ca 10 mil og tok en pause, selv om rekkevidden var langt over det dobbelte. Så forresten to Tesla S her på Sørumsand i når jeg var ute å syklet, så de finnes også nord for Olavsgård Hvis setene ikke er gode å sitte i, hvorfor ikke bare kjøpe nye komfortable seter?Skulle egentlig hatt min i månedsskiftet januar/februar og da estimert dato kom så fikk jeg epost! om at bilen ikke kom før i slutten av mars, eller rettere - den 26. Men, så i går fikk jeg gladmeldingen, jeg kan hente den tidlig neste uke... YESS! Kjenner på angsten nå, rekkeviddeangsten ;D
Det store bildet betyr minimalt for tidligere og dagens politikere, synd..Hadde det vært det store bildet som telte, ville de gjort noe med avgiftene på plug-in hybrider, sørget for at jernbanen mellom de store byene fungerte, og gjort noe med utslippene i Nordsjøen.
Jeg refererte til gunstige ordninger rundt el bil, ref. ditt innspill rundt veislitasje.Hadde det vært det store bildet som telte, ville de gjort noe med avgiftene på plug-in hybrider, sørget for at jernbanen mellom de store byene fungerte, og gjort noe med utslippene i Nordsjøen.
Grunnen til at det er avgiftsfrihet på el-biler er, regner jeg med, fordi det i sin tid var en mulighet for å subsidiere el-bil produksjonen den gang Think var på banen. EU tillater ikke å subsidiere enkeltprodusenter, men man kan vedta avgifter for en klasse biler. Dermed kunne myndighetene gjøre Think billigere ved å ta bort avgiften under dekke av at det var miljøvennlig. Det er svært vanskelig å fjerne noe sånt i ettertid, så dermed er vi der vi er.
Det kommer. Nye og bedre seter er på vei inn i produksjon, og vil også kunne leveres som oppgradering til allerede solgte biler.Hvis setene ikke er gode å sitte i, hvorfor ikke bare kjøpe nye komfortable seter?
Så bra Eller så kan man putte inn komfortable seter med en gang uten å vente på Tesla. Koster ikke så mye heller og man kan velge mellom alle seter i hele verden!Det kommer. Nye og bedre seter er på vei inn i produksjon, og vil også kunne leveres som oppgradering til allerede solgte biler.Hvis setene ikke er gode å sitte i, hvorfor ikke bare kjøpe nye komfortable seter?
Njaaa... Hvis en vil leve med feil på airbags etc. kan dette gjøres.Så bra Eller så kan man putte inn komfortable seter med en gang uten å vente på Tesla. Koster ikke så mye heller og man kan velge mellom alle seter i hele verden!Det kommer. Nye og bedre seter er på vei inn i produksjon, og vil også kunne leveres som oppgradering til allerede solgte biler.Hvis setene ikke er gode å sitte i, hvorfor ikke bare kjøpe nye komfortable seter?
Er ikke setene del av Eurocap kollisjonsgodkjenningen?Njaaa... Hvis en vil leve med feil på airbags etc. kan dette gjøres.Så bra Eller så kan man putte inn komfortable seter med en gang uten å vente på Tesla. Koster ikke så mye heller og man kan velge mellom alle seter i hele verden!Det kommer. Nye og bedre seter er på vei inn i produksjon, og vil også kunne leveres som oppgradering til allerede solgte biler.Hvis setene ikke er gode å sitte i, hvorfor ikke bare kjøpe nye komfortable seter?
Ligger en innmat i setene med litt av hvert i.
Dessuten er stolene koblet til førerprofilene og husker seteinnstillinger.
Eller å holde seg inne med fiffenDette er vel bare et incitament fra myndighetene for å få folk til å skifte til et mer miljøvennlig alternativ, generelt sett. Det er det store bildet som teller.Jeg lurer på hvorfor en bil på 2,2 tonn med piggdekk slipper veiavgift, mens en liten lett bensin/diesel-bil med piggfrie dekk må betale. Men det er klart - en slik Tesla sliter sikkert mye mindre på veien enn en lett bensinbil ;-)
Kanskje på tide...?Audi skal da visstnok sette i produksjon e-utgaven av R8 med rekkevidde omtrent som Tesla. Spennende!
Denne elbilen har fått dobbel rekkevidde - Bil - E24
Man bør vel være elektriker med fagbrev for å rote nedi der. Hvorfor skal en vanlig bilist gjøre det?El-bil, det er farli det: Livsfarlig elbil-strøm - Nyheter - Drammens Tidende
Fordi det koster 1600 timen å ha bil på verksted....dog å skru elbil blir vel å start på ny for de fleste hobby mekanikereMan bør vel være elektriker med fagbrev for å rote nedi der. Hvorfor skal en vanlig bilist gjøre det?El-bil, det er farli det: Livsfarlig elbil-strøm - Nyheter - Drammens Tidende