En nettkabel til 6000,- er rimelig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ikke noe å le av, Per.
    Du ser på lengden av bimetallet at egenresonansen havner rundt 6kHz, og det er noe av grunnen til den skingrende kalde lyden.
    Trist når tekniske fremskritt er et tilbakeskritt for godlyden.
    Tenkte jeg skulle ligge litt lavt i terrenget og faktisk prøve litt ut selv før jeg skrev noe mer. Men i og med at andre forfølger spørsmålet, kan jeg ikke motstå fristelsen om å bli med på moroa.

    Ideen om "oddeharmonisk forvrengning" har jeg møtt flere ganger før, gjerne som en forklaring på hvorfor rør låter så meget bedre og harmonisk enn transistor. For meg virker dette mer som et nevrologisk spørsmål enn som et teknisk Hi-Fi spørsmål. Kanskje kan man føre det inn under "nevro-psykologi" - hva nå det måtte være for et fag.

    Jeg må innrømme at jeg ikke er i stand til å se hva egenresonansen på bimetallet er. Jeg skal imidlertid være i stand til å gjenkjenne en tone på 6 khz. Det er for øvrig på denne frekvensen man kan gjenkjenne larmskade som en dip i hørselstester. Om det igjen har sammenheng med at mennesker har særlig ømfintlighet i dette området, vet jeg ikke. Dette kan jo imidlertid folk prøve ved å gå inn på en hørselstest på nettet og høre hvilken frekvens de liker minst.

    Men jeg startet i alle fall i går kveld med å direktekoble litt ulike kilder til power-ampen. Resultatet var - som tidligere - ørlite grann mer oppløsning, men klart ned i dynamikk og "skjønnhet". Deretter kom preampen på igjen og harmonien var tilbake i stua.

    Neste skritt er å forandre strømmen. Det tar nok lengre tid. :)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    946
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    10
    Finns det virkelig noen som bruker strømkabel til under 6000 ??? Må vel minst opp i 20000 for å gi anlegget retferdighet .... For ikke å snakke om signal , og høyttalerkabler . Enhver må jo forstå at 100000 er det minste man må ut med for å få skikkelig lyd .....MY ASS:cool:
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Finns det virkelig noen som bruker strømkabel til under 6000 ??? Må vel minst opp i 20000 for å gi anlegget retferdighet .... For ikke å snakke om signal , og høyttalerkabler . Enhver må jo forstå at 100000 er det minste man må ut med for å få skikkelig lyd .....MY ASS:cool:
    Blush, blush....

    Jeg bruker slike:

    apparatkabel.jpg


    og slike:

    apparatkabel180s.jpg


    Jeg kan ikke akkurat si at jeg har blitt rik av å bruke disse - så jeg må nok ha rotet bort pengene på noe annet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det der er jo en vanlig misforståelse, Ulf-B, at man blir rik av ikke å bruke penger. Poenget er å sette dem inn i noe som tidobler verdien, og så hundredobler den etc etc.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det der er jo en vanlig misforståelse, Ulf-B, at man blir rik av ikke å bruke penger. Poenget er å sette dem inn i noe som tidobler verdien, og så hundredobler den etc etc.
    Sant nok. Men i mitt tilfelle - siden jeg ikke har brukt overvettes mye penger på kabler - BURDE jeg jo ha hatt en haug med penger å satse på ti- og hundredoblingsprosjekter. Men den gang ei. Pengene-spart-kabler er søkk borte - altså rotet bort på noe annet. Kunne egentlig like gjerne ha satset på noen fete kabler i stedet.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ja, og da begynner vi på nytt:

    En nettkabel til 6000,- er rimelig?
    For hvem? Ikke for meg. for meg er 995,- for en Nordost nok. Difor jeg bare har 1 slik? Ja og nei, men ser ikke på det som viktig.. Og
    skal jeg ha det så er det kun på DAC og Pre.
    Men kanskje billigt for de som tener 5 ganger så mye. :)
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.097
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Holmestrand
    Når en rød Porsche kjører forbi ser både jeg og min sidemann at det er en rød sportsbil som kjører forbi. Vi hører den samme motorlyden osv. Jeg ser ikke en gul Volvo for å si det slik.
    Du misser poenget, som er at den ene av dere ser en flott bil som han attrår, mens den andre ser en støyete og trang maskin som vedkommende synes er den tåpeligste pengebruk han kunne tenke seg. Vi mottar alle de samme lyd og lysbølger, men måten de prosesseres og tolkes på er dypt forskjellige og et resultat av uhyggelig mange faktorer.
    ...og de gjør faktisk den samme jobben. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Når en rød Porsche kjører forbi ser både jeg og min sidemann at det er en rød sportsbil som kjører forbi. Vi hører den samme motorlyden osv. Jeg ser ikke en gul Volvo for å si det slik.
    Du misser poenget, som er at den ene av dere ser en flott bil som han attrår, mens den andre ser en støyete og trang maskin som vedkommende synes er den tåpeligste pengebruk han kunne tenke seg. Vi mottar alle de samme lyd og lysbølger, men måten de prosesseres og tolkes på er dypt forskjellige og et resultat av uhyggelig mange faktorer.
    ...og de gjør faktisk den samme jobben. :)
    Faderen skjønte ikkje hva jeg skulle med M5... helt til en dag han prøvde den selv..da satt han bare å gliste og hørte ikke mer klaging om å kaste vekk penger på noke sånt..
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Faderen skjønte ikkje hva jeg skulle med M5... helt til en dag han prøvde den selv..da satt han bare å gliste og hørte ikke mer klaging om å kaste vekk penger på noke sånt..
    Du er inne på noe her.
    Jeg trodde også bil var bil, til jeg prøvde kompisen min sin 320 med sekser i begynnelsen av 80 åra.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.097
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Holmestrand
    Helt greit det med gutter og feite flir.
    Jeg har blant annet kjørt Porsche 911, BMW M3, Audi RS4 og diverse andre både potente og mosomme biler, og skal ikke nekte for at det er morsomt ei lita stund. Men til sjuende og sist så er det nytteverdien det handler om, og da ender jeg opp med at utført arbeid er det samme. Når da mange av de mer morsomme bilene taper på komfort og praktisk nytte så taper de.

    For å komme tilbake til emnet så handler det om å få en leder som har de nødendige elektriske egenskaper til å gjøre jobben.
    Jeg finner en slik til en 50-lapp, og da er ikke 6000 kr rimelig.

    Men det er nå meg da, og jeg er litt kjedelig.
    :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.826
    Antall liker
    38.236
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tingen med en M5 eller 911 er at de faktisk går fortere, akselererer hardere og sitter bedre i svinger enn en Lada eller Dacia. Det er ikke bare et spørsmål om rent subjektiv opplevelse, men om målbare, dokumenterte egenskaper som kan etterprøves i uavhengige tester. Dette er ganske stor kontrast til kabelbransjen, hvor vi stort sett bare har udokumenterte subjektive vitnesbyrd å forholde oss til. Ut fra etterprøvbare kriterier er det ingen verdens ting som en strømkabel til 6000 kr gjør bedre enn en til 50 kr. Det kan godt hende at noen synes prisforskjellen mellom en M5 og en Dacia ikke er verdt å betale, men jeg har ennå til gode å høre noen hevde at hele den forskjellen forsvinner sporløst hvis man setter en bit svart tape over logoen på rattet. De "enorme" forskjellene mellom audiokabler, derimot...
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Tingen med en M5 eller 911 er at de faktisk går fortere, akselererer hardere og sitter bedre i svinger enn en Lada eller Dacia. Det er ikke bare et spørsmål om rent subjektiv opplevelse, men om målbare, dokumenterte egenskaper som kan etterprøves i uavhengige tester. Dette er ganske stor kontrast til kabelbransjen, hvor vi stort sett bare har udokumenterte subjektive vitnesbyrd å forholde oss til. Ut fra etterprøvbare kriterier er det ingen verdens ting som en strømkabel til 6000 kr gjør bedre enn en til 50 kr. Det kan godt hende at noen synes prisforskjellen mellom en M5 og en Dacia ikke er verdt å betale, men jeg har ennå til gode å høre noen hevde at hele den forskjellen forsvinner sporløst hvis man setter en bit svart tape over logoen på rattet. De "enorme" forskjellene mellom audiokabler, derimot...
    Bra poeng, bortsett fra at jeg trodde det var graden av gromlyd som var den vesentlige forskjellen på biler. :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.826
    Antall liker
    38.236
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jo, jeg snur meg jo etter lyden av en Ferrari V12 eller V8 i full sang, men ikke så mye etter en Lada med defekt eksospotte. Det er også målbart og dokumenterbart i blindtest (tenk ABX blindtest med lydklipp av Ferrari og Lada - er det noen hørbar forskjell?), men jeg må innrømme at jeg ikke er villig til å betale så mye for det selv, Tesla-eier som jeg er.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, jo, jeg snur meg jo etter lyden av en Ferrari V12 eller V8 i full sang, men ikke så mye etter en Lada med defekt eksospotte. Det er også målbart og dokumenterbart i blindtest (tenk ABX blindtest med lydklipp av Ferrari og Lada - er det noen hørbar forskjell?), men jeg må innrømme at jeg ikke er villig til å betale så mye for det selv, Tesla-eier som jeg er.

    Dekkstøy snur de færreste etter ja...;).. men ja Asbjørn , du har gode poeng ifht kabler.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ja, og da begynner vi på nytt:

    En nettkabel til 6000,- er rimelig?
    Ja, absolutt - med det forbehold om at kabelen faktisk rettferdiggjør prisen. Det gjorde det hos meg. Strømkablene rettet opp i en uheldig lydsignatur fra forsterkeren ("bløt" bass fra trafoer - eller lav dempningsfaktor..) + fikk lyden mer ut i stua/forbedret lydbilde.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tingen med en M5 eller 911 er at de faktisk går fortere, akselererer hardere og sitter bedre i svinger enn en Lada eller Dacia. Det er ikke bare et spørsmål om rent subjektiv opplevelse, men om målbare, dokumenterte egenskaper som kan etterprøves i uavhengige tester. Dette er ganske stor kontrast til kabelbransjen, hvor vi stort sett bare har udokumenterte subjektive vitnesbyrd å forholde oss til. Ut fra etterprøvbare kriterier er det ingen verdens ting som en strømkabel til 6000 kr gjør bedre enn en til 50 kr. Det kan godt hende at noen synes prisforskjellen mellom en M5 og en Dacia ikke er verdt å betale, men jeg har ennå til gode å høre noen hevde at hele den forskjellen forsvinner sporløst hvis man setter en bit svart tape over logoen på rattet. De "enorme" forskjellene mellom audiokabler, derimot...
    Nja kan være at det blir det samme som at det i Norge ikke er lov å kjøre mer enn 80 og det klarer alle biler lett. :) Så da er en dyr bil overfødig da den egentlig ikke blir brukt fult ut. :p
    Gromlyd fra bilen må bli utseende på kabelen. :p
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum


    Zadora armbåndsur. Billig? Kun § 150 000,-. Denne kommer langt ned på listen blant verdens dyreste.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.907
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hva med Chopard 201 carat gold armbåndsur? "Bare" 25.000.000 USD:

    Chopard-201-Cart-Gold-Watch-2014.jpg


    Da blir hifi-kabler rene røverkjøpet. Mer anvendelige også - hifi-kablene.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Den plommen i midten er vel et blekksprutøye? (Ser at det er kommet litt blekk på noen av diamantene også.)

    Tror den gir hinsides lyd den klokka der. Men som jeg sa: Zadora kommer langt ned på listen, men er vesentlig mer anvendelig - den har faktisk tall på siden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.826
    Antall liker
    38.236
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jo, jeg snur meg jo etter lyden av en Ferrari V12 eller V8 i full sang, men ikke så mye etter en Lada med defekt eksospotte. Det er også målbart og dokumenterbart i blindtest (tenk ABX blindtest med lydklipp av Ferrari og Lada - er det noen hørbar forskjell?), men jeg må innrømme at jeg ikke er villig til å betale så mye for det selv, Tesla-eier som jeg er.
    Dekkstøy snur de færreste etter ja...;).. men ja Asbjørn , du har gode poeng ifht kabler.
    Takk for det, men jeg funderte litt mer på det bil-eksemplet. La oss si at en funksjonelt fullverdig familiebil koster 300k, sånn cirka. Da er vi på en basic Golf. Du kan få en urban shitbox for litt under halvparten, med store funksjonelle begrensninger i både plass og motorisering. Hvis du derimot tar konseptet familiebil helt ut, til en Porsche Panamera Turbo S, er du på 2,7 mill, eller nesten 10x den "fornuftige" familiebilen. Da får du et produkt som er vesentlig bedre på alle parametre, men som egentlig gjør samme jobb til og fra jobb, skole og hytte som en Golf. Over der finnes det enkelte oligark-modeller, Rolls-Royce og sånt, men da er hele poenget prangende luksus. Du kan vel få en Rolls for ca 5,5 mill hvis du absolutt må, eller nesten 20x familiebilen

    Overført til "vår" bransje: Jeg sjekket nettopp prisene på noen signalkabler. Funksjonelt fullverdige proff-kabler koster en hundrelapp eller så. Billigste Elkjip koster omtrent halvparten, men de leder strøm de også. Da burde en "Turbo S"-kabel med ekstra alt koste en tusenlapp, sånn cirka, og være objektivt og subjektivt bedre på alle dimensjoner enn "familiekabelen". En "Rolls-Royce"-kabel bygget for max bling og imponatorfaktor for oligarker vil kanskje koste rett under 2000, hvis vi overfører prisstrukturen fra bilene.

    Så hva i helsike er det vi holder på med hvis vi kjøper funksjonelt identiske kabler til priser som ligger enda en tierpotens høyere enn det igjen, og som i tillegg er subjektivt umulig å skille fra Elkjip-kabelen til en 50-lapp med mindre man kan se hvilken av dem som er tilkoblet? Ikke rart sivilister synes vi er gærne.
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ja, jo, jeg snur meg jo etter lyden av en Ferrari V12 eller V8 i full sang, men ikke så mye etter en Lada med defekt eksospotte. Det er også målbart og dokumenterbart i blindtest (tenk ABX blindtest med lydklipp av Ferrari og Lada - er det noen hørbar forskjell?), men jeg må innrømme at jeg ikke er villig til å betale så mye for det selv, Tesla-eier som jeg er.
    Dekkstøy snur de færreste etter ja...;).. men ja Asbjørn , du har gode poeng ifht kabler.
    Takk for det, men jeg funderte litt mer på det bil-eksemplet. La oss si at en funksjonelt fullverdig familiebil koster 300k, sånn cirka. Da er vi på en basic Golf. Du kan få en urban shitbox for litt under halvparten, med store funksjonelle begrensninger i både plass og motorisering. Hvis du derimot tar konseptet familiebil helt ut, til en Porsche Panamera Turbo S, er du på 2,7 mill, eller nesten 10x den "fornuftige" familiebilen. Da får du et produkt som er vesentlig bedre på alle parametre, men egentlig gjør samme jobb til og fra jobb, skole og hytte som en Golf. Over der finnes det enkelte oligark-modeller, Rolls-Royce og sånt, men da er hele poenget prangende luksus. Du kan vel få en Rolls for ca 5,5 mill hvis du absolutt må, eller nesten 20x familiebilen

    Overført til "vår" bransje: Jeg sjekket nettopp prisene på noen signalkabler. Funksjonelt fullverdige proff-kabler koster en hundrelapp eller så. Billigste Elkjip koster omtrent halvparten, men de leder strøm de også. Da burde en "Turbo S"-kabel med ekstra alt koste en tusenlapp, sånn cirka, og være objektivt og subjektivt bedre på alle dimensjoner enn "familiekabelen". En "Rolls-Royce"-kabel bygget for max bling og imponatorfaktor for oligarker vil kanskje koste 2000, hvis vi overfører prisstrukturen fra bilene.

    Så hva i helsike er det vi holder på med hvis vi kjøper funksjonelt identiske kabler til priser som ligger enda en tierpotens høyere enn det igjen, og som i tillegg er subjektivt umulig å skille fra Elkjip-kabelen til en 50-lapp med mindre man kan se hvilken av dem som et tilkoblet? Ikke rart sivilister synes vi er gærne.
    Hehe. Dette lyder kjent. Hadde du en bil til 2 mill, var du kul. Hadde du et anlegg til en halv mill, var du gærn.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ja, jo, jeg snur meg jo etter lyden av en Ferrari V12 eller V8 i full sang, men ikke så mye etter en Lada med defekt eksospotte. Det er også målbart og dokumenterbart i blindtest (tenk ABX blindtest med lydklipp av Ferrari og Lada - er det noen hørbar forskjell?), men jeg må innrømme at jeg ikke er villig til å betale så mye for det selv, Tesla-eier som jeg er.
    Dekkstøy snur de færreste etter ja...;).. men ja Asbjørn , du har gode poeng ifht kabler.
    Takk for det, men jeg funderte litt mer på det bil-eksemplet. La oss si at en funksjonelt fullverdig familiebil koster 300k, sånn cirka. Da er vi på en basic Golf. Du kan få en urban shitbox for litt under halvparten, med store funksjonelle begrensninger i både plass og motorisering. Hvis du derimot tar konseptet familiebil helt ut, til en Porsche Panamera Turbo S, er du på 2,7 mill, eller nesten 10x den "fornuftige" familiebilen. Da får du et produkt som er vesentlig bedre på alle parametre, men egentlig gjør samme jobb til og fra jobb, skole og hytte som en Golf. Over der finnes det enkelte oligark-modeller, Rolls-Royce og sånt, men da er hele poenget prangende luksus. Du kan vel få en Rolls for ca 5,5 mill hvis du absolutt må, eller nesten 20x familiebilen

    Overført til "vår" bransje: Jeg sjekket nettopp prisene på noen signalkabler. Funksjonelt fullverdige proff-kabler koster en hundrelapp eller så. Billigste Elkjip koster omtrent halvparten, men de leder strøm de også. Da burde en "Turbo S"-kabel med ekstra alt koste en tusenlapp, sånn cirka, og være objektivt og subjektivt bedre på alle dimensjoner enn "familiekabelen". En "Rolls-Royce"-kabel bygget for max bling og imponatorfaktor for oligarker vil kanskje koste 2000, hvis vi overfører prisstrukturen fra bilene.

    Så hva i helsike er det vi holder på med hvis vi kjøper funksjonelt identiske kabler til priser som ligger enda en tierpotens høyere enn det igjen, og som i tillegg er subjektivt umulig å skille fra Elkjip-kabelen til en 50-lapp med mindre man kan se hvilken av dem som et tilkoblet? Ikke rart sivilister synes vi er gærne.
    Signalkablene til Doxa koster vel ca 1300,- så da er de ok :p
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Syntes Asbjørn snarest bør oppgradere ladekabelen til sin Tesla med en strømkabel fra Nordost! Han vil oppleve mer organisk gassrespons, sortere bakgrunn på stereoanlegget og bedre oppløsning i midtkonsollen. No brainer :rolleyes:
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Syntes Asbjørn snarest bør oppgradere ladekabelen til sin Tesla med en strømkabel fra Nordost! Han vil oppleve mer organisk gassrespons, sortere bakgrunn på stereoanlegget og bedre oppløsning i midtkonsollen. No brainer :rolleyes:
    Kan vi la temaet organisk gassrespons ligge, tror du? Kona har en særegen oppfatning om min.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Fra virkeligheten: Var for noen år siden på Stereofil og skulle kjøpe høyttalere. (Kunne godt vært kabel.) Så på et par til ca. 200k.

    Jeg sa: "Det er jo ganske mye penger. Kan jo få en bil for det samme beløpet."

    Selgeren (nevner ikke navn): "Men da får du en ganske ordinær bil. Disse høyttalerne er ikke ordinære."
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.826
    Antall liker
    38.236
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen som betviler at det er store forskjeller på høyttalere, eller at det vil gjenspeiles i prisen. For 200k får du en "Turbo S"- høyttaler som helt fint tåler sammenligning med en "Golf-høyttaler" til 20k.

    Men hvis noen prøvde å selge deg en høyttaler til 2 mill som du bare kunne bruke med lyset påslått i lytterommet, fordi den plutselig vil låte klin likt med en Elkjip-høyttaler til 10000 hvis du ikke kan se den, da ville vel duften av vellagret fisk bli ganske påtrengende?
     
    Sist redigert:

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Jeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.

    Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Den Kule er alltid like relevant og ikke minst presis i sine uttalelser.
    Mener sammenligningen min var ganske treffende, men jeg skjønner jo at det ikke er ønskelig å ta inn over seg den virkelighet som eksisterer ute i den store, stygge verden. Bedre å trekke luen godt nedover ørene og søke tilflukt i en tråd som dette.
    Ja, ulike strømledninger høres forskjellig ut, men det er ikke helt åpenbart hvorfor eller om det blir en forbedring. Det har med driftssituasjonen/ utstyret å gjøre, men ingen her i tråden vet noe om dette likevel. Så hvorfor skrive spaltekilometer om det? Uansett er strømledninger like perifert som akustikkplater i jakten på god lyd, det er ikke noe man finner masse tester av i bladene. Ikke all verden å bry seg om.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.

    Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
    Tommel opp :)

    tommel_opp.jpg


    Inne på noe der.. og rimeligere blir det og.

    Kjøre nå Renault. Jeg har sluttet å skru bil og spare masse peng mot disse tyskerne som var en sann plage.
    Du aner ikke hvor deilig det bare er å sette seg inn å kjøre med nydelig komfort uten tanke på motorstopp.
    Og den følelsen..når de står langs veiene titt og ofte..dyre tyskere som BMW, Audi og andre tyskere og dyre Volvoer står ofte langs veien.. :)
    Vi har og overraskende mange Toyotaer, men ikke så mye som tyskere.
    Lyst på nye Merse E serie, men vil kvi meg til å skifte til annet nå etter 2 stk. Renault :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn