Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
17.032
Antall liker
13.741
Sted
Smurfeland
Jeg tenker at Magico om ikke annet har skuslet bort en gylden anledning til å skaffe seg heder og positiv omtale ved å ikke reparere den ødelagte høyttaleren gratis. Når jeg leser alle detaljene her skjønner jeg at det vil kreve en grundig etterforskning av hele transittperioden for å finne ut hvor de har blitt åpnet og ødelagt.

Tipper kanskje fler enn meg vil være skeptisk til å handle høyttalere fra dette firmaet når det er uvisst om varene kommer hele og ubesudlete fram til kjøper, med all den risikoen det innebærer for å måtte påkoste reparasjon av egen lomme.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Man må også huske på at langt de fleste reparasjoner av i hvert fall Q serien til Magico krever at høytalerne må sendes tilbake til California. Hvem tror dere må betale for det?

Mvh
Roysen
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
57.741
Antall liker
111.646
Torget vurderinger
23
Slikt utstyr burde ikke være i behov av reparasjoner i det hele tatt. Greie mekaniske komponenter, ikke sensitiv elektronikk etc.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.689
Antall liker
3.938
Jeg har aldri likt Magico.

Nå liker jeg Magico enda mindre.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
En vesentlig detalj er jo at Q7 stod på distributørens speditørs tollager i Gøteborg i 6 måneder etter at de ankom fra California og til de ble videresendt til meg. Distributøren hevder at de har stått innlåst i et bur som kun de har hatt nøkkelen til i disse 6 månedene.

Vi har hatt intervjuer med representanter fra speditørselskapet (Bring) som tok høytalerne fra Gøteborg til meg og de hevder at de ikke har åpnet kassene.

så vidt meg bekjent er det ikke sjekket om kassen kan ha blitt åpnet av speditør som tok Q7 fra California til Gøteborg.

Mvh
Roysen
Åpning av tollvesen er noe jeg ville gått hardt i sømmene. Det er vissnok ikke unormalt at tollerne er uforsiktige i sin omgang med andres verdier. Finner du ut at dette har skjedd under frakten da Magico satt med risikoen, så bør mye tale for at du vinner frem med ditt krav.

Vil røntgen kunne vise innholdet i høyttalerne, gitt materialet de er bygget av? (Er kanskje bare bly som stopper røntgenstråler?) Er de paddet innvendig? Kanskje de kan ha blitt nysgjerrige på hva som var inni de store, tunge krybbene og høyttalerne, hva eventuell paddingen var? Kan de komme til bak driverne? Kunne noen av skadene se ut til at noen hadde forsøkt å fysisk åpne høyttalerne, pelle ut drivere el.l.?

De tollerne jeg har snakket med, har sagt at alt som virker unormalt er interessant. Et par så store, tunge og dyre høyttalere er nok innenfor hva de fleste finner unormalt.
Nja, så vidt meg bekjent foretar disse større spedisjonsselskapene som Bring sin egen tollbehandling og trenger kun å ta varene gjennom tollen ved kontroller. Av den grunn er det nok uvisst om de faktisk har vært gjennom tollen. Jeg trodde også at dersom en vare har vært åpnet og inspisert i tollen, så kreves det at de merker varen de har kontrollert. Her er jeg på gjyngende grunn, så ikke ta dette for fakta. Det var imidlertid ingen merker fra tollen som kunne fortelle at Q7 hadde blitt kontrollert når de ankom Roysens rede.

Mvh
Roysen
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
603
Torget vurderinger
10
klokken er feilinnstilt på sentralen, ser innleggene ikke stemmer med riktig klokke
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.802
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner ikke at dette ikke er en forsikringssak ??
Enten mottaker eller avsender eller helst begge parter bør vel ha forsikring på så dyre forsendelser....?
 
C

cruiser

Gjest
Hva er det som ikke stemmer a?

Setter forøvrig en tier på at Magico/forhandler mener forseglingen var inntakt i Gøteborg og at de derfor fraskriver seg ansvaret.
Det som ikke stemmer av det du skrev er:
1) At det foreligger noen bevis for at forseglingen var inntakt i Gøteborg. Det er kun spekulasjon fra din side.
2) At det har foregått forsøk på momsbedrag. Dette er tilbakebevist til distributør.
3) At avdragsordning er knyttet til noe negativt. Det var forhandlers eget ønske.
4) At det har foregått relle forsøk på heving av kjøp. I stedet har det blitt utformet en kontrakt i begge parters interesse for å forhindre heving av kjøp.

Mvh
Roysen
1. Jeg skrev "Hvis forseglingen var inntakt", aldri hevdet noe som helst og ditt store problem er at du også bare kan spekulere i om forseglingen var inntakt ettersom det aldri ble sjekket noe angående dette eller produktes tilstand ved overtakelse i Gøteborg.
2. Har aldri hevdet at du har bedrevet momsbedrag, men jeg skrev "anklager om momsbedrag" ref. diskusjonen med magico på wbt.
3. Har ikke hevdet at avdragsordning nødvendigvis er knyttet til noe negativt, men at det kompliserer saken.
4. Hva som er reelt eller ikke vet ikke jeg, men det ble diskutert heving av kjøp på dette forumet.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det siste jeg vil tillegge er at ved utpakking hadde distributøren hyret inn en representant for å overvåke utpakkingen. Dette var en erfaren veteranforhandler i Oslo. Dessverre ankom representanten senere enn avtalt slik at flyttebyrået som stod for innflyttingen allerede hadde flyttet Q7 inn i stua når representanten ankom. Stoffhettene på høytalerne var imidlertid ikke fjernet ennå. Dette gjorde representanten når han ankom. Representanten gikk så over høytalerne og kassene. Hans klare dom var at emballeringen var for dårlig og hadde forårsaket skadene. Dette rapporterte han så til forhandleren som personlig også inspiserte både høytalere og kasser noen dager senere før han kom til samme konklusjon.

Jeg ble så anbefalt å ikke gjøre noe videre med saken før en representant fra produsenten hadde sett over skadene. Distributør og forhandler mente det var til min fordel om vi ikke fortalte så mye, men i stedet lot produsenten oppdage skadene selv. Jeg ble derfor bedt om å gi tre alternative tidspunkter hvor jeg kunne ta i mot en representant fra produsent, en fra distributør og en fra forhandler som gikk over skadene sammen. Det gjorde jeg og fikk tilbakemelding om at de måtte komme på et annet tidspunkt når jeg ikke var hjemme. Jeg aksepterte og satte min far til å være til stede i mitt fravær. Husk at jeg på dette tidspunktet trodde at forhandler og distributør var på min side.

På ferie i Tokyo ble jeg så oppringt av forhandler etter at de hadde hatt sin gjennomgang av skadene. De hadde også ringt til Bring (speditør for frakten jeg var ansvarlig for mellom Gøteborg og mitt hjem) som også hadde ankommet mitt hjem og sammen hadde de blitt enige om at alt ansvar skulle belastes meg. Forhandler og distributør hadde snudd helt på flisa og mente ikke lenger at skadene skyldtes dårlig emballering.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Har du noensinne forsøkt å få ut skadeerstatning fra et spedisjonsselskap? Da vil du finne at deres forsikring ikke dekker deklarert verdi av forsendelsen, men at erstatningen beregnes ut fra forsendelsens vekt.

I dette tilfellet er det også slik at ingen kan bevise når eller hvor skaden skjedde, så hvilket speditørselskaps forsikring som skal slå inn er uklart og dermed ingen utbetaling.

Mvh
Roysen
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
20.212
Antall liker
10.775
I etterpåklokskapens navn hadde det kanskje vært lurt for sender/mottager å kjøpe en forsikring for forsendelsen?
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hva er det som ikke stemmer a?

Setter forøvrig en tier på at Magico/forhandler mener forseglingen var inntakt i Gøteborg og at de derfor fraskriver seg ansvaret.
Det som ikke stemmer av det du skrev er:
1) At det foreligger noen bevis for at forseglingen var inntakt i Gøteborg. Det er kun spekulasjon fra din side.
2) At det har foregått forsøk på momsbedrag. Dette er tilbakebevist til distributør.
3) At avdragsordning er knyttet til noe negativt. Det var forhandlers eget ønske.
4) At det har foregått relle forsøk på heving av kjøp. I stedet har det blitt utformet en kontrakt i begge parters interesse for å forhindre heving av kjøp.

Mvh
Roysen
1. Jeg skrev "Hvis forseglingen var inntakt", aldri hevdet noe som helst og ditt store problem er at du også bare kan spekulere i om forseglingen var inntakt ettersom det aldri ble sjekket noe angående dette eller produktes tilstand ved overtakelse i Gøteborg.
2. Har aldri hevdet at du har bedrevet momsbedrag, men jeg skrev "anklager om momsbedrag" ref. diskusjonen med magico på wbt.
3. Har ikke hevdet at avdragsordning nødvendigvis er knyttet til noe negativt, men at det kompliserer saken.
4. Hva som er reelt eller ikke vet ikke jeg, men det ble diskutert heving av kjøp på dette forumet.
Men hva er din motivasjon for å dra inn dette? Synes du det er betimelig å dra inn slike antydninger. Det er ganske alvorlig å antyde kriminell adferd og jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du gjør det når du har så få holdepunkter for antydningene. Morsomt å lage kvalme og ødelegge for andre? Det gjelder jo bare skarve 150K for meg så det kan det jo være gøy å kødde litt med?


Mvh
Roysen
 
C

cruiser

Gjest
Har du noensinne forsøkt å få ut skadeerstatning fra et spedisjonsselskap? Da vil du finne at deres forsikring ikke dekker deklarert verdi av forsendelsen, men at erstatningen beregnes ut fra forsendelsens vekt.

I dette tilfellet er det også slik at ingen kan bevise når eller hvor skaden skjedde, så hvilket speditørselskaps forsikring som skal slå inn er uklart og dermed ingen utbetaling.

Mvh
Roysen
Det er riktig det, eier av godset er selv ansvarlig for å forsikre godset. At du velger å ikke forsikre godset er selvsagt også en av grunnen til at frakten ble billigere enn via distributør som selvsagt hadde forsikret forsendelsen med de kostnadene det medfører.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
I etterpåklokskapens navn hadde det kanskje vært lurt for sender/mottager å kjøpe en forsikring for forsendelsen?
Det er innlysende korrekt og dessverre ikke noe jeg var klar over før etter at jeg forsøkte å kreve erstattning. Jeg trodde man hadde inklusiv forsikring for deklarert beløp.

Mvh
Roysen
 
C

cruiser

Gjest
Hva er det som ikke stemmer a?

Setter forøvrig en tier på at Magico/forhandler mener forseglingen var inntakt i Gøteborg og at de derfor fraskriver seg ansvaret.
Det som ikke stemmer av det du skrev er:
1) At det foreligger noen bevis for at forseglingen var inntakt i Gøteborg. Det er kun spekulasjon fra din side.
2) At det har foregått forsøk på momsbedrag. Dette er tilbakebevist til distributør.
3) At avdragsordning er knyttet til noe negativt. Det var forhandlers eget ønske.
4) At det har foregått relle forsøk på heving av kjøp. I stedet har det blitt utformet en kontrakt i begge parters interesse for å forhindre heving av kjøp.

Mvh
Roysen
1. Jeg skrev "Hvis forseglingen var inntakt", aldri hevdet noe som helst og ditt store problem er at du også bare kan spekulere i om forseglingen var inntakt ettersom det aldri ble sjekket noe angående dette eller produktes tilstand ved overtakelse i Gøteborg.
2. Har aldri hevdet at du har bedrevet momsbedrag, men jeg skrev "anklager om momsbedrag" ref. diskusjonen med magico på wbt.
3. Har ikke hevdet at avdragsordning nødvendigvis er knyttet til noe negativt, men at det kompliserer saken.
4. Hva som er reelt eller ikke vet ikke jeg, men det ble diskutert heving av kjøp på dette forumet.
Men hva er din motivasjon for å dra inn dette? Synes du det er betimelig å dra inn slike antydninger. Det er ganske alvorlig å antyde kriminell adferd og jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du gjør det når du har så få holdepunkter for antydningene. Morsomt å lage kvalme og ødelegge for andre? Det gjelder jo bare skarve 150K for meg så det kan det jo være gøy å kødde litt med?


Mvh
Roysen
Motivasjonen var å nyansere litt, det er ikke nødvendigvis slik at om man ringer Frode og bestiller ett par høyttalere at de blir levert i Gøteborg, nei da kommer de på døra som regel med Frode på slep. Dette er og har vært en ytterst komplisert handel.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Cruiser,

Det er vel langt fra å nyansere og å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har belegg for. Det er greit å nyansere ved å dra inn nye momenter i saken - fullt forståelig. Men å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har noen holdepunkter for er noe helt annet. Enig? Unnskyldning? Sletting?

Synes det er på tide at du viser at du er en voksen mann og gjør opp for deg. Det der var som sagt langt under beltestedet.

En annen ting som må presiseres nøye er at Acoustic Tuning ikke har noe med denne handelen å gjøre. Ikke legg noe av dette på Acoustic Tuning. Partene i saken er Audionord og meg selv.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.056
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har forståelse for at det er kjip, håper at flere lærer noe av dette!
Du velger å henge ut en forhandler/produsent uten at han har mulighet til å forklare begge sider av saken. Syns det er en uting. Roysen oppnår masse sympati, forhandleren får negativt omdømme. Syns ikke det er riktig å diskutere dette i utgangspunktet, når modulatorerene ikke ønsker det.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.451
Antall liker
3.655
Torget vurderinger
49
Forstår ikke hvorfor Magico ikke har bedre sikkerhetskontroll på og få et så dyrt produkt trygt frem til kjøper.
Uansett hva kunde måtte ønske, burde slike produkter ikke slippes av syne før de var utpakket, koblet opp og testet.
All skyld ligger på Magico uansett!
 
C

cruiser

Gjest
Cruiser,

Det er vel langt fra å nyansere og å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har belegg for. Det er greit å nyansere ved å dra inn nye momenter i saken - fullt forståelig. Men å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har noen holdepunkter for er noe helt annet. Enig? Unnskyldning? Sletting?

Synes det er på tide at du viser at du er en voksen mann og gjør opp for deg. Det der var som sagt langt under beltestedet.

En annen ting som må presiseres nøye er at Acoustic Tuning ikke har noe med denne handelen å gjøre. Ikke legg noe av dette på Acoustic Tuning. Partene i saken er Audionord og meg selv.

Mvh
Roysen
Anklagene var endel av argumentasjonen til Magico på WBT om hvorfor de har "løst" saken slik de har gjort, jeg har ikke anklaget eller antydet noe som helst.
 
C

cruiser

Gjest
Forstår ikke hvorfor Magico ikke har bedre sikkerhetskontroll på og få et så dyrt produkt trygt frem til kjøper.
Uansett hva kunde måtte ønske, burde slike produkter ikke slippes av syne før de var utpakket, koblet opp og testet.
All skyld ligger på Magico uansett!
Selv når kunden velger å ta over produktet i Gøteborg for å spare penger? Det er hvertfall ikke opplagt for meg. Hadde man betalt det produktet kostet hadde man kjøpt det gjennom acoustic tuning og fått det levert og testet på døra, attpåtil forsikret.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Har forståelse for at det er kjip, håper at flere lærer noe av dette!
Du velger å henge ut en forhandler/produsent uten at han har mulighet til å forklare begge sider av saken. Syns det er en uting. Roysen oppnår masse sympati, forhandleren får negativt omdømme. Syns ikke det er riktig å diskutere dette i utgangspunktet, når modulatorerene ikke ønsker det.
Mulig du synes det, men det er nå en gang slik markedskreftene fungerer og noe man som bransjeaktør må forholde seg til. Som liten og betydningsløs kunde er dette et av de svært få virkemidlene man har mot de større bransjeaktørene. Av den grunn må de faktisk finne seg i slikt. Når det er sagt har Audionord full anledning til å uttale seg i saken også. Ingen stopper de i det. Så jeg forstår ikke argumentasjonen din fullt ut. I tillegg bør du lese hvordan jeg ikke bare suser frem med forklaringer som gir meg selv fordelaktighet. Jeg forklarer også alle detaljer jeg kjenner til for å gi et så objektivt syn på saken som mulig. Det gjelder også det som ikke er til min fordel. Så av den grunn synes jeg at det du beskriver som å henge ut noen blir helt skivebom. Jeg forsøker å belyse saken fra et objektivt ståsted og har sågar skrevet at dersom flertallet mener at jeg bør ta det fulle ansvaret for skadene og betale, så vil jeg legge meg flat og gjøre nettopp det. Dog mener jeg så langt at så ikke har skjedd og jeg mener også personlig at en skylddeling er det mest rettferdige. Er det å henge ut noen?

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Forstår ikke hvorfor Magico ikke har bedre sikkerhetskontroll på og få et så dyrt produkt trygt frem til kjøper.
Uansett hva kunde måtte ønske, burde slike produkter ikke slippes av syne før de var utpakket, koblet opp og testet.
All skyld ligger på Magico uansett!
Selv når kunden velger å ta over produktet i Gøteborg for å spare penger? Det er hvertfall ikke opplagt for meg. Hadde man betalt det produktet kostet hadde man kjøpt det gjennom acoustic tuning og fått det levert og testet på døra, attpåtil forsikret.
Igjen antar du uten holdepunkter. Du kjenner da ikke til hvorfor handelen er foretatt mellom Audionord og meg i stedet for gjennom Acoustic Tuning. Jeg foreslår igjen at du lar være å uttale deg om det du ikke vet noe om. Det viser seg å bli bare rot og feil.

Mvh
Roysen
 
C

cruiser

Gjest
Jeg vet hvertfall at du fikk tilbud om å få dem fraktet helt hjem av leverandøren men at dette ble for dyrt.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Cruiser,

Det er vel langt fra å nyansere og å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har belegg for. Det er greit å nyansere ved å dra inn nye momenter i saken - fullt forståelig. Men å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har noen holdepunkter for er noe helt annet. Enig? Unnskyldning? Sletting?

Synes det er på tide at du viser at du er en voksen mann og gjør opp for deg. Det der var som sagt langt under beltestedet.

En annen ting som må presiseres nøye er at Acoustic Tuning ikke har noe med denne handelen å gjøre. Ikke legg noe av dette på Acoustic Tuning. Partene i saken er Audionord og meg selv.

Mvh
Roysen
Anklagene var endel av argumentasjonen til Magico på WBT om hvorfor de har "løst" saken slik de har gjort, jeg har ikke anklaget eller antydet noe som helst.
Det innlegget til Alon Wolf på WBT er slettet. Vet du hvorfor? Siden du ikke gjør det foreslår jeg at du ikke tillegger det innlegget noen vekt lenger. Hvordan kan du vite at de står inne for det som stod i det innlegget nå. Mye har skjedd under den lange tiden siden det innlegget og mye av det som stod der var feil. Det er det mange som stod bak det innlegget som vet nå.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg vet hvertfall at du fikk tilbud om å få dem fraktet helt hjem av leverandøren men at dette ble for dyrt.
Hvilken betydning har det for saken eller mer korrekt formulert hvilken betydning burde det egentlig ha for saken da? Det er vel min frie og fulle rett å kunne ønske det.

Mvh
Roysen
 
C

cruiser

Gjest
Cruiser,

Det er vel langt fra å nyansere og å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har belegg for. Det er greit å nyansere ved å dra inn nye momenter i saken - fullt forståelig. Men å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har noen holdepunkter for er noe helt annet. Enig? Unnskyldning? Sletting?

Synes det er på tide at du viser at du er en voksen mann og gjør opp for deg. Det der var som sagt langt under beltestedet.

En annen ting som må presiseres nøye er at Acoustic Tuning ikke har noe med denne handelen å gjøre. Ikke legg noe av dette på Acoustic Tuning. Partene i saken er Audionord og meg selv.

Mvh
Roysen
Anklagene var endel av argumentasjonen til Magico på WBT om hvorfor de har "løst" saken slik de har gjort, jeg har ikke anklaget eller antydet noe som helst.
Det innlegget til Alon Wolf på WBT er slettet. Vet du hvorfor? Siden du ikke gjør det foreslår jeg at du ikke tillegger det innlegget noen vekt lenger. Hvordan kan du vite at de står inne for det som stod i det innlegget nå. Mye har skjedd under den lange tiden siden det innlegget og mye av det som stod der var feil. Det er det mange som stod bak det innlegget som vet nå.

Mvh
Roysen
I post 2545 hevder du at mafiavirksomhet er grunnen til at tråden ble slettet.
 
C

cruiser

Gjest
Jeg vet hvertfall at du fikk tilbud om å få dem fraktet helt hjem av leverandøren men at dette ble for dyrt.
Hvilken betydning har det for saken eller mer korrekt formulert hvilken betydning burde det egentlig ha for saken da? Det er vel min frie og fulle rett å kunne ønske det.

Mvh
Roysen
Vel, jeg kommenterte ett innlegg av EIA som mener at Magico burde ta ansvaret helt frem til kunden..
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
21.306
Antall liker
31.144
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Cruiser,

Det er vel langt fra å nyansere og å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har belegg for. Det er greit å nyansere ved å dra inn nye momenter i saken - fullt forståelig. Men å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har noen holdepunkter for er noe helt annet. Enig? Unnskyldning? Sletting?

Synes det er på tide at du viser at du er en voksen mann og gjør opp for deg. Det der var som sagt langt under beltestedet.

En annen ting som må presiseres nøye er at Acoustic Tuning ikke har noe med denne handelen å gjøre. Ikke legg noe av dette på Acoustic Tuning. Partene i saken er Audionord og meg selv.

Mvh
Roysen
Anklagene var endel av argumentasjonen til Magico på WBT om hvorfor de har "løst" saken slik de har gjort, jeg har ikke anklaget eller antydet noe som helst.
Det innlegget til Alon Wolf på WBT er slettet. Vet du hvorfor? Siden du ikke gjør det foreslår jeg at du ikke tillegger det innlegget noen vekt lenger. Hvordan kan du vite at de står inne for det som stod i det innlegget nå. Mye har skjedd under den lange tiden siden det innlegget og mye av det som stod der var feil. Det er det mange som stod bak det innlegget som vet nå.

Mvh
Roysen
I post 2545 hevder du at mafiavirksomhet er grunnen til at tråden ble slettet.
-Er det noen grunn til denne krangelen? Har du noen forbindelse til Magico eller Acoustic Tuning?

mvh
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.976
Antall liker
1.751
Sted
Sætre
Om man bestiller høyttalere i en slik prisklasse som det er snakk om her , så er det en selvfølge at leverandøren betaler frakt kostnader synes jeg....men men.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.451
Antall liker
3.655
Torget vurderinger
49
Magico burde ikke "sluppet" denne spinndyre høyttaleren før det var signert for at den var i 100% nytilstand.
 
Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Cruiser,

Det er vel langt fra å nyansere og å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har belegg for. Det er greit å nyansere ved å dra inn nye momenter i saken - fullt forståelig. Men å dra inn antydninger om kriminell aktivitet som du ikke har noen holdepunkter for er noe helt annet. Enig? Unnskyldning? Sletting?

Synes det er på tide at du viser at du er en voksen mann og gjør opp for deg. Det der var som sagt langt under beltestedet.

En annen ting som må presiseres nøye er at Acoustic Tuning ikke har noe med denne handelen å gjøre. Ikke legg noe av dette på Acoustic Tuning. Partene i saken er Audionord og meg selv.

Mvh
Roysen
Anklagene var endel av argumentasjonen til Magico på WBT om hvorfor de har "løst" saken slik de har gjort, jeg har ikke anklaget eller antydet noe som helst.
Det innlegget til Alon Wolf på WBT er slettet. Vet du hvorfor? Siden du ikke gjør det foreslår jeg at du ikke tillegger det innlegget noen vekt lenger. Hvordan kan du vite at de står inne for det som stod i det innlegget nå. Mye har skjedd under den lange tiden siden det innlegget og mye av det som stod der var feil. Det er det mange som stod bak det innlegget som vet nå.

Mvh
Roysen
I post 2545 hevder du at mafiavirksomhet er grunnen til at tråden ble slettet.
Igjen har nok din evne til å misforstå hva jeg mener slått til.

Mvh
Roysen
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.056
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har forståelse for at det er kjip, håper at flere lærer noe av dette!
Du velger å henge ut en forhandler/produsent uten at han har mulighet til å forklare begge sider av saken. Syns det er en uting. Roysen oppnår masse sympati, forhandleren får negativt omdømme. Syns ikke det er riktig å diskutere dette i utgangspunktet, når modulatorerene ikke ønsker det.
Mulig du synes det, men det er nå en gang slik markedskreftene fungerer og noe man som bransjeaktør må forholde seg til. Som liten og betydningsløs kunde er dette et av de svært få virkemidlene man har mot de større bransjeaktørene. Av den grunn må de faktisk finne seg i slikt. Når det er sagt har Audionord full anledning til å uttale seg i saken også. Ingen stopper de i det. Så jeg forstår ikke argumentasjonen din fullt ut. I tillegg bør du lese hvordan jeg ikke bare suser frem med forklaringer som gir meg selv fordelaktighet. Jeg forklarer også alle detaljer jeg kjenner til for å gi et så objektivt syn på saken som mulig. Det gjelder også det som ikke er til min fordel. Så av den grunn synes jeg at det du beskriver som å henge ut noen blir helt skivebom. Jeg forsøker å belyse saken fra et objektivt ståsted og har sågar skrevet at dersom flertallet mener at jeg bør ta det fulle ansvaret for skadene og betale, så vil jeg legge meg flat og gjøre nettopp det. Dog mener jeg så langt at så ikke har skjedd og jeg mener også personlig at en skylddeling er det mest rettferdige. Er det å henge ut noen?

Mvh
Roysen
Syns ikke du bør henge ut en av flere mulige feilkilder, særlig ikke hvis Høvdingen har bedt deg om å ikke gjøre det.
Du mener personlig at en skylddeling er det mest rettferdige. Syns også det høres fornuftig ut, men mellom hvem? Som tidligere bransjeaktør ser du sikkert at skaden kunne ha skjedd enten hos produsent, første transportør, andre transportør eller hos kjøper. Hvorfor skal ikke de som har transportert varen også ta en del av ansvaret? Ser at du som kjøper for å spare penger og tid, dessverre har tatt en risiko i forhold til forsikring, inspeksjon, utpakking og transport. Når man gjennomfører handler i høy prisklasse, vil jeg også anbefale at man tar sine forhåndsregler med mindre man har råd til å tape pengene. Har du ditt på det rene er riktig sted å dømme denne saken i domstolene, ikke på Hifisentralen :)
Forstår at det er frustrerende å gjennomgå dette og også måtte betale mye ekstra.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.056
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Om man bestiller høyttalere i en slik prisklasse som det er snakk om her , så er det en selvfølge at leverandøren betaler frakt kostnader synes jeg....men men.
Ikke hvis kjøper insisterer på å arrangere deler av frakten selv for å spare penger.
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
924
Antall liker
742
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Hva sier ditt forsikringselskap til saken din i og med at dette mest sansynlig går under innboforsikringen din....???????Du bør iverfall undersøke,,hvis du ikke allerede har gjort dette da...Som jeg forstår,, så er det Bring som er din leverandør på eskene,,og bring er et norsk selskap....og Bring har ikke noe forsikring kundene kan tegne på forsendelser utover det som går på erstatning/kilopris...
 
Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Hva sier ditt forsikringselskap til saken din i og med at dette mest sansynlig går under innboforsikringen din....???????Du bør iverfall undersøke,,hvis du ikke allerede har gjort dette da...Som jeg forstår,, så er det Bring som er din leverandør på eskene,,og bring er et norsk selskap....og Bring har ikke noe forsikring kundene kan tegne på forsendelser utover det som går på erstatning/kilopris....opplysning jeg personlig har fått av Bring Stavanger....
Dette er ikke helt riktig, på noen av sine tjenester tilbyr Bring forsikring Tilleggsforsikring - bring.no

I dette tilfellet så har ikke nok ikke Bring en forsikring å tilby, men de fleste forsikringsselskap selger transportforsikringer.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.056
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hva sier ditt forsikringselskap til saken din i og med at dette mest sansynlig går under innboforsikringen din....???????Du bør iverfall undersøke,,hvis du ikke allerede har gjort dette da...Som jeg forstår,, så er det Bring som er din leverandør på eskene,,og bring er et norsk selskap....og Bring har ikke noe forsikring kundene kan tegne på forsendelser utover det som går på erstatning/kilopris....opplysning jeg personlig har fått av Bring Stavanger....
Dette er ikke helt riktig, på noen av sine tjenester tilbyr Bring forsikring Tilleggsforsikring - bring.no

I dette tilfellet så har ikke nok ikke Bring en forsikring å tilby, men de fleste forsikringsselskap selger transportforsikringer.
Maks tilleggsforsikring er jo 25000, da hjelper det lite..
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
466
Sted
Trondheim
En liten ting i forhold til frakten. Ble det ikke brukt sjokkindikatorer på kassene? Dette er vanlig praksis når vi mottar store/dyre store forsendelser på jobb. Slike klistermerker med ampuller som sprekker ved ulike akselerasjoner.
 
T

Tittentei

Gjest
Det jeg finner spesielt med saken er at alt økonomisk ansvar lempes på Roysen, selv om det er tvil om hvor risikoen lå da skaden skjedde. Det er sakens kjerne her, og etter min mening er det i strid med god forretningsskikk med slik ansvarslemping.
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
924
Antall liker
742
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Hva sier ditt forsikringselskap til saken din i og med at dette mest sansynlig går under innboforsikringen din....???????Du bør iverfall undersøke,,hvis du ikke allerede har gjort dette da...Som jeg forstår,, så er det Bring som er din leverandør på eskene,,og bring er et norsk selskap....og Bring har ikke noe forsikring kundene kan tegne på forsendelser utover det som går på erstatning/kilopris....opplysning jeg personlig har fått av Bring Stavanger....
Dette er ikke helt riktig, på noen av sine tjenester tilbyr Bring forsikring Tilleggsforsikring - bring.no

I dette tilfellet så har ikke nok ikke Bring en forsikring å tilby, men de fleste forsikringsselskap selger transportforsikringer.
Jesp....
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
466
Sted
Trondheim
I Norge er det tilfellet. Er det slik i USA? Dette er ment som ett seriøst spørsmål. De er jo helt ville når det kommer til ulike forsikringspoliser der.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn