Jeg har ikke hengt ut noen feilkilder. Hva mener du egentlig.Syns ikke du bør henge ut en av flere mulige feilkilder, særlig ikke hvis Høvdingen har bedt deg om å ikke gjøre det.Mulig du synes det, men det er nå en gang slik markedskreftene fungerer og noe man som bransjeaktør må forholde seg til. Som liten og betydningsløs kunde er dette et av de svært få virkemidlene man har mot de større bransjeaktørene. Av den grunn må de faktisk finne seg i slikt. Når det er sagt har Audionord full anledning til å uttale seg i saken også. Ingen stopper de i det. Så jeg forstår ikke argumentasjonen din fullt ut. I tillegg bør du lese hvordan jeg ikke bare suser frem med forklaringer som gir meg selv fordelaktighet. Jeg forklarer også alle detaljer jeg kjenner til for å gi et så objektivt syn på saken som mulig. Det gjelder også det som ikke er til min fordel. Så av den grunn synes jeg at det du beskriver som å henge ut noen blir helt skivebom. Jeg forsøker å belyse saken fra et objektivt ståsted og har sågar skrevet at dersom flertallet mener at jeg bør ta det fulle ansvaret for skadene og betale, så vil jeg legge meg flat og gjøre nettopp det. Dog mener jeg så langt at så ikke har skjedd og jeg mener også personlig at en skylddeling er det mest rettferdige. Er det å henge ut noen?Har forståelse for at det er kjip, håper at flere lærer noe av dette!
Du velger å henge ut en forhandler/produsent uten at han har mulighet til å forklare begge sider av saken. Syns det er en uting. Roysen oppnår masse sympati, forhandleren får negativt omdømme. Syns ikke det er riktig å diskutere dette i utgangspunktet, når modulatorerene ikke ønsker det.
Mvh
Roysen
Du mener personlig at en skylddeling er det mest rettferdige. Syns også det høres fornuftig ut, men mellom hvem? Som tidligere bransjeaktør ser du sikkert at skaden kunne ha skjedd enten hos produsent, første transportør, andre transportør eller hos kjøper. Hvorfor skal ikke de som har transportert varen også ta en del av ansvaret? Ser at du som kjøper for å spare penger og tid, dessverre har tatt en risiko i forhold til forsikring, inspeksjon, utpakking og transport. Når man gjennomfører handler i høy prisklasse, vil jeg også anbefale at man tar sine forhåndsregler med mindre man har råd til å tape pengene. Har du ditt på det rene er riktig sted å dømme denne saken i domstolene, ikke på Hifisentralen
Forstår at det er frustrerende å gjennomgå dette og også måtte betale mye ekstra.
Det er flere ting å ta tak i mhp det du skriver. Når det gjelder skylddeling er det et ganske enkelt spørsmål fordi kjøpsavtalen regulerer forholdet mellom kun to parter. Det er Audionord og meg. Alle andre parter i saken er underleverandører til meg eller Audionord og sorterer under ansvaret til den i kjøpskontrakten de har avtale med. Så dersom Bring f.eks. skal tilkennes noe skyld i saken vil den skylden sortere under mitt ansvar mellom Audionord og meg, så får jeg ta et eget oppgjør med Bring uavhengig av oppgjøret med Audionord for å tildele Bring dette ansvaret.
Jeg tror forøvrig både du og andre som leser dette bør se på saken som lærdom og erfaringsutveksling om problemstillinger man kan havne i og om de spesifikke aktørene som er involvert. Akkurat et bør faktisk være positivt og burde sees på som en gave fra meg til dere.
At jeg ikke var klar over at speditør kun forsikret etter vekt og derfor ikke har tegnet tilleggsforsikring er helt irrelevant for hvem som har ansvaret for dette.
Mvh
Roysen