Ingeniøren
Hi-Fi freak
Vel, velger nå å ha mine påHehe, ventilhetter ska alltså av. Check!
Vel, velger nå å ha mine påHehe, ventilhetter ska alltså av. Check!
Schh, jag med. Säg inget...Vel, velger nå å ha mine påHehe, ventilhetter ska alltså av. Check!
Men den nyttigste tilrette visn var nog den hur hjul låse hendelene skall stå(vei). sykkel HMS!Vi plukker av hverandre uvanene en og en. I dag fikk vi kjeft på trailerparkeringa i bunnen av bakken mot Vinterbrosenteret. Både cash og totte hadde oppbevaringsplast som måtte plukkes av syklene. Jeg hadde montert dekkene uten den største logoen over ventilstammen. Ole slapp unna i dag. Han er flink.
Dela med en gröngöling cash!Men den nyttigste tilrette visn var nog den hur hjul låse hendelene skall stå(vei). sykkel HMS!Vi plukker av hverandre uvanene en og en. I dag fikk vi kjeft på trailerparkeringa i bunnen av bakken mot Vinterbrosenteret. Både cash og totte hadde oppbevaringsplast som måtte plukkes av syklene. Jeg hadde montert dekkene uten den største logoen over ventilstammen. Ole slapp unna i dag. Han er flink.
Kloke ord!Hei alle sammen.
Vil bare minne alle på å sykle forsiktig, og huske at det kan faktisk komme en bil eller annen hindring rundt svingen. Så vær kloke og sykle slik at du kan stoppe eller svinge unna hvis noe dukker opp.
Vi var på sykkeltur med klubben i formiddag, og rundt en sving så vi en annen klubb som hadde hatt en stygg ulykke. 2 syklister som kom i alt for stor fart ned en lang bakke, klarte ikke svingen og traff rett i fronten på en lastebil som kom i mot.
Begge syklistene er fortsatt i live, men etter hva vi hører svever en av dem mellom liv og død.
Så bruk hue der ute mine venner. Det er noen der hjemme som gleder seg til dere kommer hjem.
Livstruende skadet etter sykkelkrasj - fvn.no
Har nevnt det samme selv og støtter den.Har allerede sett en del fantomet/lynvingen-eksempler på vei hjem rundt 20:30-21:00.
Da er du ikke lett å se, spesielt ikke uten lys og antrukket som spøkelseskladden.
Fuglene må vite hvorfor den stadig ikke virker.Finner ikke noe på linken, Valentino?
Aaahh... Det stiller hendelsesforløpet i et annet lys. Å kjøre forsiktig i gruppe til man er trygg på det er også et godt tips.Samt at offentlig vei er offentlig vei - ikke ens private treningsfelt... virker som de har hektet i hverandre og derigjennom mistet kontrollen/styringen, så forsåvidt ikke noe som tyder på at de har hatt større fart enn de burde gitt føre, sving og sikt. Trist når slikt skjer og håper vedkommende klarer seg.
Har dog sett nok eksempler på at lykken til tider er betydelig bedre enn forstanden - både fra syklister og bilister.
Har dere gylne steinrøyser også?Fuglene må vite hvorfor den stadig ikke virker.Finner ikke noe på linken, Valentino?
F-Si Carbon 2 - F-SI - XC HARDTAIL - MOUNTAIN - BIKES - 2015
Det er sykkelklubben her ute som var på treningstur.Aaahh... Det stiller hendelsesforløpet i et annet lys. Å kjøre forsiktig i gruppe til man er trygg på det er også et godt tips.Samt at offentlig vei er offentlig vei - ikke ens private treningsfelt... virker som de har hektet i hverandre og derigjennom mistet kontrollen/styringen, så forsåvidt ikke noe som tyder på at de har hatt større fart enn de burde gitt føre, sving og sikt. Trist når slikt skjer og håper vedkommende klarer seg.
Har dog sett nok eksempler på at lykken til tider er betydelig bedre enn forstanden - både fra syklister og bilister.
Flaks er fint, men ikke til å stole på...
ogModerate skader
Kvinnen som kolliderte med en lastebil ved Iveland tidligere i dag, har nå moderate skader. Det opplyser akuttavdelingen ved sykehuset i Kristiansand. Tidligere hadde kvinnen kritiske skader.
Veldig ugreit når slike ting skjer. Håper virkelig at de involverte kommer seg fint tilbake.Mannen var livstruende skadet da helsepersonell kom til ulykkesstedet. Han ble senere fløyet med luftambulanse til Ullevål sykehus i Oslo og er nå operert, og er ikke lenger livstruende, men fremdeles kritisk skadet.
Snasen den der, men er den ikke litt halt med den enbente gaffelen ? Tror jeg hadde blitt lettere sjøsjuk av å se ned på den.Fuglene må vite hvorfor den stadig ikke virker.Finner ikke noe på linken, Valentino?
F-Si Carbon 2 - F-SI - XC HARDTAIL - MOUNTAIN - BIKES - 2015
Selv har jeg med mine 78 kg ligget på ca 20 psi med slanger på sti. Dette er testet med mange forskjellige dekk. Null punkteringer, vil tro du kan gå lavere enn det.Hehe. Vi har hager. Hager er skogholt med deilige stier i hvor man kan krølle rundt i timesvis og leke og øve. Gudene skal vite at det trenges. Øvelse altså.
Men dere terrengsyklister: Hvor lavt kan jeg gå på trykket med Schwalbe Racing Ralph 2.1 satt opp slangeløst til mine 72 kg? 25 pund?
Kanon sykkel. dette! Slangeløst er tingen. Jeg ville prøvd litt, 20 går kanskje, litt avhengig av terreng og kjørestil. Noen felger slipper også dekket lettere enn andre, ikke artig å vrenge av dekket langt hjemmefra.Hehe. Vi har hager. Hager er skogholt med deilige stier i hvor man kan krølle rundt i timesvis og leke og øve. Gudene skal vite at det trenges. Øvelse altså.
Men dere terrengsyklister: Hvor lavt kan jeg gå på trykket med Schwalbe Racing Ralph 2.1 satt opp slangeløst til mine 72 kg? 25 pund?
Jeg er også 72 kg og bruker 18-20 psi, men det er riktignok på 2,35 sugedekk.Men dere terrengsyklister: Hvor lavt kan jeg gå på trykket med Schwalbe Racing Ralph 2.1 satt opp slangeløst til mine 72 kg? 25 pund?
Det er klart, farger og lys imponerer i liten grad lastebiler. Det hjelper heller ikke mot å kjøre mot kjøreretningen (på feil side av veien) eller en del andre mer eller mindre lure ting å gjøre på sykkel. Men det gjør det lettere for tullingene å se oss.Ikke bra, nei. Men det spørs om det hadde gjort noe fra eller til med fargerike klær eller diodelys. Når man ikke klarer å holde seg i riktig felt, så tyder det på at man har kommet i for stor fart rundt en sving, med påfølgende kort reaksjonstid for begge parter, og når man ikke klarer svingen har man heller ikke særlig veigrep igjen til å bremse med.
Finner ikke noe på linken, Valentino?
Absolutt. Jeg har en del svarte klær. Ikke noe jeg ønsker meg spesielt, men jeg har slitt med f.eks. Gabbatrøya. Enten svart, eller den mest motbydelige Sitrongule neonfargen man kan tenke seg. Nå har det kommet i lyseblått, synes, og ser bra ut. Ingen tvil om neste fargevalg der. Om vi nå kommer i gang med klubbtøy i OV&VK, så blir synligheten tatt hensyn til.Det er klart, farger og lys imponerer i liten grad lastebiler. Det hjelper heller ikke mot å kjøre mot kjøreretningen (på feil side av veien) eller en del andre mer eller mindre lure ting å gjøre på sykkel. Men det gjør det lettere for tullingene å se oss.Ikke bra, nei. Men det spørs om det hadde gjort noe fra eller til med fargerike klær eller diodelys. Når man ikke klarer å holde seg i riktig felt, så tyder det på at man har kommet i for stor fart rundt en sving, med påfølgende kort reaksjonstid for begge parter, og når man ikke klarer svingen har man heller ikke særlig veigrep igjen til å bremse med.
Finner ikke noe på linken, Valentino?
(Tullingene=oss når vi kjører bil.)
Det er grunnen til at f eks politiet har refleksvester på seg når de har trafikkontroller.
Ellers er de kledd i svart.
Skjønner arbeidsmengden kan bli drøy for en klubb som Ottestad. Frøy er vel 4 ganger så stor, og jeg fikk ikke inntrykk at det var enkelt å komme i mål med dugnadsdeltagere da jeg var medlem.Jeg har to slangeløse hjulsett til Frk. Celeste:
1) Campa Shamal 2wf med Hutchinson Secteur 28. Hompetittenoppsettet mitt.
2) DT Swiss RR 1450 Tricon med Hutchinson Atom Galactic foran og Fusion bak. Best på fin asfalt.
Jeg skulle gjerne hatt flere utgaver av Gylne Gutuer enn bare NC eller Ranking . Master hadde vært fint. Tur/trim også. Men det går med så mye frivillighet: I år har vi ca. 70 frivillige involvert for å arrangere rittet, og kvelden før like mange på kriteriumsrittet i Hamar.
Jeg synes at OV&VK og Hifisyklistene skulle putte seg og sykler i bil og bli med på gututur en søndag. Jeg kan guide, faktisk.
Velodrom. Ellers kan det bare være.