C
cruiser
Gjest
Selvsagt vil han tjene penger og da er det ikke særlig smart å patentere selve infrastrukturen, jo flere som kan dele på samme infrastruktur jo flere er det som kan bygge den utDette er vel i beste fall naivt. Musk er forretningsmann han; på lik linje med Nissan. Årsaken til at han slipper sine patenter er kun en strategi for tjene mer penger; feks selge batterier fra den nye fabrikken hans. Antar han innser at bilproduksjon ikke er levedyktig i Teslas ånd. Toyota skjønte vel forøvrig dette og kontret med å slippe hydrogen patenter.Målet er å få hele bilparken over på elektrisk. Tesla har frigitt alle sine patenter. De ønsker at flest mulig skal følge etter. De gjorde akkurat det samme med batteriteknologien sin. Dette handler ikke om Tesla vs Leaf eller noe slikt. Dette er et totalt brudd med vrangforestillingene om copyright, enerett, proteksjonisme og slike ting. Det handler om overgangen til en bedre fremtid for oss alle. MOMENTUM.Spørs om ikke Tesla taper mange kunder på å komme så seint med folkemodellen.Om et års tid får vi se hva Model 3 blir for noe.
Tesla To Debut Model 3 March 2016 | www.rawvehicle.com
Alt tyder på at Leaf vil ha sin neste modell med dobbel rekkevidde flere måneder før dette. Trolig årskifte 2016/2017. Selv om det er sansynlig at Model 3 blir en mer sportslig og morsom modell, så tror jeg alikevel rekkevidde og pris er mer styrende for de fleste i denne gruppen.
Vi er også da kommet til en tid hvor avgiftene vil øke for elbiler. Så jo senere man kommer på markedet, jo vanskeligere blir det.
Royal Stright Flush og Game Over for de som ødelegger vår felles femtid.
Ingen Tesla-eiere bryr seg om miljøet og vår felles fremtid.