weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 22.174
- Antall liker
- 14.721
Dersom batteriet har halve kapasiteten igjen er det ganske useless som bilbatteri, men kan fortsatt gjør god nytte som batteri i en annen setting der kravene til plass og vekt ikke er så farlige, eksempelvis i en garasje. En annen faktor er også batteriets effekt til å levere effekt, dvs mye energi på kort tid. Denne er også ganske irrelevant i tiltenkt alternativ bruk. Klampen i bånn på en Tesla P85D gir en effekt som ville overskredet hovedsikringen på ca 20 norske eneboliger, så om denne evnen faller til en brøkdel så er det fortsatt irrelevant når det skal brukes som energilagring i et hjem e.l.
En annen ting dere også glemmer er at batterier kommer til å bli bedre og bedre - det er et stort fagfelt og ting skjer. Det mest usannsynlige scenarioet er at fremtidens bilpark er fossil rett og slett fordi det er veldig, veldig dumt. Det komer til å ta flere tiår å komme dit, men så kommer til å skje, det er jeg helt sikker på. Diesel er fint for tungt maskineri. En personbil bør ikke gå på bensin eller diesel.
En annen ting dere også glemmer er at batterier kommer til å bli bedre og bedre - det er et stort fagfelt og ting skjer. Det mest usannsynlige scenarioet er at fremtidens bilpark er fossil rett og slett fordi det er veldig, veldig dumt. Det komer til å ta flere tiår å komme dit, men så kommer til å skje, det er jeg helt sikker på. Diesel er fint for tungt maskineri. En personbil bør ikke gå på bensin eller diesel.