Hadde 4B SST tidligere, har nå 4B SST2.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
Begge fungerer glimrende på ProAc.
Hadde 4B SST tidligere, har nå 4B SST2.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
Høres lovende ut, har jo D28 som ikke er så ulik.Ja - jeg har hatt mine Bryston PowerPac 300SST monoblokker i snart 9 år. Disse er monoversjoner av 4BSST - populært sagt: en 4BSST kuttet i to. PowerPac'ene brukte jeg primært til et par ProAc Response D25, og etter at jeg flyttet fra hus til leilighet for noen år siden - og solgte mine D25 - bruker jeg nå monoblokkene på et par ProAc Response D1. Jeg synes Bryston og ProAc er en god match. En match som går an å teste ut i praksis - i og med at Lyric Hifi selger begge merkene.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
Hva opplever du av forskjeller mellom de to?Hadde 4B SST tidligere, har nå 4B SST2.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
Begge fungerer glimrende på ProAc.
Kjører 4BSST på mine Response 3.5, og synes det fungerer veldig bra i mitt oppsett.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
SST2 er nok mer finpusset i lyden, virker roligere.Hva opplever du av forskjeller mellom de to?Hadde 4B SST tidligere, har nå 4B SST2.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
Begge fungerer glimrende på ProAc.
Er faktisk sikker på at Bryston pre, med Bryston amp også hadde blitt veldig braD48 med Bryston pre og Jeff Rowland effekt var en dynamisk og energirik "nær scenen"-opplevelse. Men for lytting over lang tid lurer jeg på om ikke tilhørende Jeff Rowland pre (samme finish som effekt) ville være et bedre valg. Et mer tilbakelent lydbilde, mykt og behagelig men med detaljer i massevis.
At D48 er en fantastisk høyttaler er det liten tvil om. Det nærmeste jeg kommer en sammenligning er SF Olympica 3, men jeg synes D48 har et større spekter å spille på og ville passe med enda flere typer musikk.
Jeg bruker for tiden Nad C390, men ble nysgjerrig på hvordan denne 4BSST er. Flørtet litt med å bruke C390 som pre, da denne har godt utvalg på tilkoblinger. Hvordan er denne å plassere, med tanke på varme etc?SST2 er nok mer finpusset i lyden, virker roligere.Hva opplever du av forskjeller mellom de to?Hadde 4B SST tidligere, har nå 4B SST2.Noen som har erfaringer med Bryston 4BSST her?
Begge fungerer glimrende på ProAc.
SST er litt mer frempå og in your face.
Kommer faktisk an på hva du liker best.
Begge er sterke i bassområdet, og har stålkontroll, noe ProAc liker
Har vært på reise et par dager, og har ikke sett dette innlegget før i dag - men kan bekrefte at 4BSST blir varm. Noen timers høytspilling, og det blir litt ubehagelig å holde hånden på den. Så litt luft rundt er et must.Jeg bruker for tiden Nad C390, men ble nysgjerrig på hvordan denne 4BSST er. Flørtet litt med å bruke C390 som pre, da denne har godt utvalg på tilkoblinger. Hvordan er denne å plassere, med tanke på varme etc?SST2 er nok mer finpusset i lyden, virker roligere.Hva opplever du av forskjeller mellom de to?
SST er litt mer frempå og in your face.
Kommer faktisk an på hva du liker best.
Begge er sterke i bassområdet, og har stålkontroll, noe ProAc liker
Min 4BSST2 står i en åpen rack med ca. 10 cm til hylla over. Opplever aldri at den blir mer enn gjennomvarm og jeg kan uten problemer legge håndflata på toppen og holde den der over tid. Nå spiller jeg aldri på høyt volum, det må sies. Jeg ville nok vært veldig skeptisk til en slik plassering du nevner. Da måtte det i så fall være med god avstand over forsterkeren og gjerne også på sidene, og møbelet trukket et stykke ut fra veggen. Det spørs kanskje også litt hvor tett stoffet er på døren foran, og du kunne kanskje vurdere å spille med denne åpen. Hva med å prøve deg fram, hvis du gjerne vil beholde møbelet?Hadde et lite håp om å plassere den i en TV-benk med stoffdør i front og fjernet bakplate, men er redd det vil gi for lite lufting ut i fra det dere sier her...
Gode råd ovenfor: fjerner du bakplaten, sørger for litt avstand mellom stereobenk og bakvegg, og til slutt åpner døren når du spiller, burde dette kunne gå greit. I tillegg kan du jo vurdere å lage noen ventilasjonshull i bunnplaten som forsterkeren står på - sikter du deg på området mellom forsterkerføttene, blir det helt usynlig.Hadde et lite håp om å plassere den i en TV-benk med stoffdør i front og fjernet bakplate, men er redd det vil gi for lite lufting ut i fra det dere sier her...
Møbelet skal beholdes, er tre rom - så kan fint ta ut hylla i det ene og la kun forsterker få egen plass. Avstanden til vegg vil jeg helst holde til et minimum, for å gjemme unna bla. den sexy sentralen fra Altibox...Min 4BSST2 står i en åpen rack med ca. 10 cm til hylla over. Opplever aldri at den blir mer enn gjennomvarm og jeg kan uten problemer legge håndflata på toppen og holde den der over tid. Nå spiller jeg aldri på høyt volum, det må sies. Jeg ville nok vært veldig skeptisk til en slik plassering du nevner. Da måtte det i så fall være med god avstand over forsterkeren og gjerne også på sidene, og møbelet trukket et stykke ut fra veggen. Det spørs kanskje også litt hvor tett stoffet er på døren foran, og du kunne kanskje vurdere å spille med denne åpen. Hva med å prøve deg fram, hvis du gjerne vil beholde møbelet?Hadde et lite håp om å plassere den i en TV-benk med stoffdør i front og fjernet bakplate, men er redd det vil gi for lite lufting ut i fra det dere sier her...
Dette så farlig kjent ut, snakker vi Mistral AV?
Bakplaten blir tatt ut, men vil helst holde dør lukket pga barnefingrer etc og utstyret brukes til alt fra musikk til TV-titting så da blir døren oppe veldig mye i løpet av dagen. Modifisering av benken er en mulighet, men må vel forsterkes litt da, blir fort litt vekt på denne, da TV også er plassert på toppen...Gode råd ovenfor: fjerner du bakplaten, sørger for litt avstand mellom stereobenk og bakvegg, og til slutt åpner døren når du spiller, burde dette kunne gå greit. I tillegg kan du jo vurdere å lage noen ventilasjonshull i bunnplaten som forsterkeren står på - sikter du deg på området mellom forsterkerføttene, blir det helt usynlig.Hadde et lite håp om å plassere den i en TV-benk med stoffdør i front og fjernet bakplate, men er redd det vil gi for lite lufting ut i fra det dere sier her...
Takker!Ingen problem med stoffdøren lukket, jeg har ca 10cm mellom benk og bakvegg.
Som Ulf nevner kan hull i bunn være en god ide.
Benken er kjøpt på Soundgarden, dansk, husker ikke navnet i farten
Edit: møbelet heter Frislev
Her er noen tall fra brukermanualen:
Vis vedlegget 320715
Sant, men det var jo hvordan Bryston og ProAc var sammen som var litt av undertonen her.He he, ser at dette er jo ProAc tråden.
Kanskje ta resten i Bryston tråden
Sant nok ,Sant, men det var jo hvordan Bryston og ProAc var sammen som var litt av undertonen her.He he, ser at dette er jo ProAc tråden.
Kanskje ta resten i Bryston tråden
Men ja, ser den. Det er notert!
Jeg har selv aldri hørt Audio Research og ProAc selv, men kun lest at de skal være en god match, siden Stewart Taylor benytter de i sitt demo-rom.Er enig rør passer perfekt til ProAc.
Transistor kan fungere glimrende, men ProAc avslører nådeløst rusk i maskineriet, så selv om det blir god kontroll nedover kan det fort bli slitsomt oppover.
Vet ikke om jeg syns ARC spillte så fantastisk på ProAc, ARC (som jeg testet)var veldig nøytralt og hørtes nesten ut som transistor. personlig likte jeg bedre Mc275 som hadde en mer fyldig grunntone og låt morsommere(les svingte mer) enn ARC.
Dette blir min helt personlige mening, siden ARC har en massiv tilhengerskare er det tydelig at mange elsker lyden, designet er jo helt konge.
Enig, 1SC er en utrolig god høyttaler. Kommer nok til å beholde mine, selv om jeg også skal prøve D2 snart.F.o.m. i dag bruker jeg par brokoblede Benchmark ABH2 effekttrinn til mine små Response 1SC. En skikkelig overkill, men jeg har aldri hørt 1SC spille på det nivået de gjør nå - hvilket bekrefter mistanken om at disse småtassene har kvaliteter som bare ligger der og venter på å bli hentet frem.
LM Audio og Cary har mye av den samme lydkarakteren, synes jeg. Det kommer nok av at de begge bruker kvalitet hele veien, og får rør til å høres ut som rør og ikke transistor Men, moderne god rørlyd har i tillegg stram bass sammen med den magiske mellomtonen og toppen. Det er godt er er flere veier til nirvanaHar hørt de samme monoblokkene på ProAc K6 hos Tor, og det låt helt fantastisk
Cary og ARC er vel rake motsetninger når det gjelder lydsignatur?
LM Audio virker spennendeLM Audio og Cary har mye av den samme lydkarakteren, synes jeg. Det kommer nok av at de begge bruker kvalitet hele veien, og får rør til å høres ut som rør og ikke transistor Men, moderne god rørlyd har i tillegg stram bass sammen med den magiske mellomtonen og toppen. Det er godt er er flere veier til nirvanaHar hørt de samme monoblokkene på ProAc K6 hos Tor, og det låt helt fantastisk
Cary og ARC er vel rake motsetninger når det gjelder lydsignatur?