- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 22.277
- Antall liker
- 14.836
^ jeg har samme ladestrategi. Liten vits at bilen er ferdigladet om kvelden eller midt på natten. Lader for øvrig kun til ca 60% til daglig.
Kanskje mer enn det. Jeg er merkeentusiast men jeg liker ikke i det hele tatt dette forslaget til en herregårdsvogn.Man skal være ganske merkeentusiast for å se noe revolusjonerende i det designet.
Why change a winning concept?Man skal være ganske merkeentusiast for å se noe revolusjonerende i det designet.
Sitting cross-legged on a dirty, formerly cream-colored couch in his garage, Hotz philosophizes about AI and the advancement of humanity. “Slavery did not end because everyone became moral,” he says. “The reason slavery ended is because we had an industrial revolution that made man’s muscles obsolete. For the last 150 years, the economy has been based on man’s mind. Capitalism, it turns out, works better when people are chasing a carrot rather than being hit with a stick. We’re on the brink of another industrial revolution now. The entire Internet at the moment has about 10 brains’ worth of computing power, but that won’t always be the case.
“The truth is that work as we know it in its modern form has not been around that long, and I kind of want to use AI to abolish it. I want to take everyone’s jobs. Most people would be happy with that, especially the ones who don’t like their jobs. Let’s free them of mental tedium and push that to machines. In the next 10 years, you’ll see a big segment of the human labor force fall away. In 25 years, AI will be able to do almost everything a human can do.
En helt annen idrett å skru på en bil med 20 beveglige deler ja enn å skru på en "vanlig" bil ja..Det er altfor lang ventetid på servicesenterene og snart kommer Model X som sikkert har sin dose barnesykdommer. Det sagt så er det så vidt jeg skjønner et "visst" sprik mellom stillinger Tesla lyser ut og stillinger de har tenkt til å / faktisk får besatt. Det er jo en ganske annen idrett enn å skru på en "vanlig" bil så det er ikke så lett å få tak i folk som kan det, alternativt tar det lang tid å lære de opp.
Syns den skuffet litt..sku vert litt råere i fronten.
Det er bokstavelig talt en veldig annen idrett å skru elbil enn en vanlig bil. Det involverer høye spenninger og høye strømmer, i tillegg til temmelig gufne kjemikalier - hvis de behandles feil.En helt annen idrett å skru på en bil med 20 beveglige deler ja enn å skru på en "vanlig" bil ja..
Jepp, men det er nok å ta tak i selv om man holder seg unna høyspent'n. Kan nevne: sikkerhetsbelter som ikke er festet forsvarlig. plateskjøter med 10 mm avvik eller mer og som skal være slik, bølger i dørplater i underkant og som skal være slik, antiripe plate i speil som ramler ut, dørhandtak som ikke kommer ut, lekkasje i takluke, ujevn lakk med steinsprut på en spiller ny bil og så videre og så videre.En helt annen idrett å skru på en bil med 20 beveglige deler ja enn å skru på en "vanlig" bil ja..Det er altfor lang ventetid på servicesenterene og snart kommer Model X som sikkert har sin dose barnesykdommer. Det sagt så er det så vidt jeg skjønner et "visst" sprik mellom stillinger Tesla lyser ut og stillinger de har tenkt til å / faktisk får besatt. Det er jo en ganske annen idrett enn å skru på en "vanlig" bil så det er ikke så lett å få tak i folk som kan det, alternativt tar det lang tid å lære de opp.
Slukkemetoden er absolutt ikke vann, men skum! Vann og Lithium er ikke en god kombinasjon.Slukkemetode er vann. Svært mye vann. Har man ikke nok vann er det like greit å la være. Vil alltid også være en avveiing mellom å slukke brannen og beskytte omgivelsene.
Spent på hva årsaken er. Mest sannsynlige er nok varmgang i ladekontakten eller noe slikt.
Det kommer litt an på, man må skille mellom lithium-ion og lithium-metal batterier. Sistnevnte skal bare slukkes med skum, men førstnevnte inneholder så lite lithium at man anbefaler å slukke med vann.Slukkemetoden er absolutt ikke vann, men skum! Vann og Lithium er ikke en god kombinasjon.Slukkemetode er vann. Svært mye vann. Har man ikke nok vann er det like greit å la være. Vil alltid også være en avveiing mellom å slukke brannen og beskytte omgivelsene.
Spent på hva årsaken er. Mest sannsynlige er nok varmgang i ladekontakten eller noe slikt.
Fra Wikipedia: Litium er et sølvgrått alkalimetall som er mykt nok til å kunne skjæres i med kniv. Det er også kjent for å være det letteste av alle metaller med en densitet på 0,535 g/cm3 (535kg/m3). I fuktig luft dannes raskt et svart overflatesjikt av litiumhydroksid (LiOH og LiOH·H2O), litium nitrid (Li3N) og litiumkarbonat (Li2CO3). I vann reagerer litium kraftig, men ikke like kraftig som de andre alkalimetallene. Det vil antennes og brenne i oksygen hvis det kommer i kontakt med vann eller vanndamp. Litium har en tetthet som er omtrent halvparten av vanns, og det flyter også i parafin. Litiums tenntemperatur er 179 °C, og det brenner med en rød flamme. Ved temperaturer under 400 μK blir litium superledende.
Bestemor Duck bil.
Ombord på flyg, om en brand uppstår i Lithium-batterier (laptops, pdc, mobiler etc) är proceduren att släcka med Halon eller vatten och därefter hålla temperaturen i batteriet nede med vatten för att undgå thermal runaway i fler battericeller. Så vatten är det som gäller ombord flyg.Uansett ble det sagt av fagpersoner på NRK P1 sine nyheter i ettermiddag, at det var komplisert å slukke en brann i en elbil da disse inneholdt mye Lithium og skum var det eneste saligjørende i så måte!
Husk han sammenlikner en BRENNEND el-bil med en vanlig... diesel (?) som bare går på tomgang ?Det miljøvennlige alternativet![]()