Ikke mobb Bentley, sier jeg. Britene er tøffe og kan sin design , de. På tross av tysk eierskap på tre av de store merkene, og INDISK på det fjerde har både Rolls, Bentley,Jag, Landie og Mini fortsatt mye av den særegne "britishnessen" sin intakt- og godt er det. GBR har tross alt revolusjonert industrien en gang, men også vært offer for streiker, oljekriser og nå sist finanskrisen- Alt har påvirket dem , dog på en annen måte enn feks Tyskland, hvis bilindustri står for 60% av eksporten. Tyskerne på sin side sørga for å ødelegge Rover av EN grunn: De ville unngå konkurranse med deres egen BMW. Hvordan gjorde de det? Oppdeling, unnasalg og tvang. Rover 75 er eksempelet der: Den 1,8-literen som ble brukt der var -allerede FØR bruksordren . en utdatert BMWer. På den måten "ble bilen holdt igjen" ift de dyrere tyske dyra med propellmerket. SYND OG SKAM!! For en 75 V6 er beviset på at de faktisk KUNNE være på linje med BMW- og det skremte nye eiere til å gjøre noe med det for å unngå industripolitisk reaksjon fra fru Merkel(ig)- Pluss et solid tap av markedsandel. Får bare håpe Tata veit hva de sitter på, og vil ta bedre vare på Jaguar. Som franskmennene tør UK fortsatt å gå egne veier..det er IKKE merkelig Veit hvilken bil jeg ville valgt hvis det sto på tysker eller britisk..Før en Mini enn en 118..sistnevnte ser imo ikke ut i måneskinn..Mini er en klassiker- både i original Issigonisdrakt og som nyere One/Cooper Works/Cab/Clubman. Jeg tror ikke BMW gjør feilen å kvitte seg med Mini-merket..det tjener de for mye penger på.
Sist redigert: