Definitivt - men av og til får man inntrykk av at gleden er knyttet til emblemet på panseret og at det blir brukt som et vikarierende motiv for mye rar synsing.Man kan bli glad av biler også.
Nei. det var større likhet for 18 år siden. A4/A6 delte mye med Passat. Det gjør de ikke nå lenger. F.eks har passat motor på tvers; a4/a6 på langs....Var vel mindre likheter for 18 år siden enn det er nå vil jeg tro...
I så fall var "brukerfeilen" å bo i Oslo-området med saltsørpe store deler av året. Caravellen sto i varm garasje med luftavfukter og greier, men rustet likevel så mye at man nærmest kunne høre det knase når den sto stille. En 2009 Subaru Legacy med omtrent samme bruksmønster og kilometerstand (men uteparkering) har til nå bare en eneste liten rustflekk i en steinsprutskade over frontruten, og den kan fikses på noen få minutter.Skyldes slett vedlikehold/brukerfeil. Samme type folk som klager på at bremsene slites så fort, men står på bremsene ved eneste anledning. Finnes ikke rust på 2007 Touran gått 150'km, forøvrig med originale bremser som vil kunne gå ytterligere 100'km. 2005 Passaten gått 135'km som jeg kjøpte for 6mnd siden sliter med rust pga alle dørlistene, og kan forstå kritikken mot denne modellen, men hadde jeg hatt denne fra dag 1 så kunne mye vært annerledes.
Min fars Caravelle var rustfri til han solgte den på 330'km (bortsett fra ei blemme ved bakruta hvor det oppstod en lakkskade etter skifte av bakrute). Nå har han en 100% rustfri Volvo V70 med 330'km på telleren.
Kan hende det hjalp en del at du brukte luftavfukter, men å ha oppvarmet garasje om vinteren er ikke anbefalt fordi det gir nærmest optimale forhold for rustangrep på biler som kusker rundt i saltslaps og kulde. Fant til og med en artikkel om det på dinside.noI så fall var "brukerfeilen" å bo i Oslo-området med saltsørpe store deler av året. Caravellen sto i varm garasje med luftavfukter og greier, men rustet likevel så mye at man nærmest kunne høre det knase når den sto stille. En 2009 Subaru Legacy med omtrent samme bruksmønster og kilometerstand (men uteparkering) har til nå bare en eneste liten rustflekk i en steinsprutskade over frontruten, og den kan fikses på noen få minutter.Skyldes slett vedlikehold/brukerfeil. Samme type folk som klager på at bremsene slites så fort, men står på bremsene ved eneste anledning. Finnes ikke rust på 2007 Touran gått 150'km, forøvrig med originale bremser som vil kunne gå ytterligere 100'km. 2005 Passaten gått 135'km som jeg kjøpte for 6mnd siden sliter med rust pga alle dørlistene, og kan forstå kritikken mot denne modellen, men hadde jeg hatt denne fra dag 1 så kunne mye vært annerledes.
Min fars Caravelle var rustfri til han solgte den på 330'km (bortsett fra ei blemme ved bakruta hvor det oppstod en lakkskade etter skifte av bakrute). Nå har han en 100% rustfri Volvo V70 med 330'km på telleren.
Bremseproblemer på VW - don't get me started. Det er ikke morsomt å miste bremseservoen på en Caravelle fullastet med familie og feriebagasje på vei ned bratte og svingete veier. Bilen hadde vært på service uken før, og punktet for "inspeksjon under panser" var krysset av, men den sprukne vakuumslangen hadde de ikke sett før den falt av.
En gjenganger hos mange som arbeider, det. Men han er vel klar over at med den ammunisjonen man har mot VW er det walk-over å anlegge sak på vegne av europeiske kunder som er blitt lurt til å kjøpe fuskemotorer. Og dermed får han råd til flere par fancy briller.Han er vel først og fremst ute etter å skaffe seg selv inntekter, vil jeg tro.
Det beste er jo å blåserense, men ikke alltid like praktisk det heller, og nålebankere er heller ikke noe folk flest har liggende å slenge. Men nok om det.Det kommer også an på ventilasjonen. Tommelfingerregelen er at et rom som varmes opp til ca 7 grader varmere enn utetemperaturen vil ha en relativ luftfuktighet lavere enn 50 %, slik at kondens unngås. I dette tilfellet var det moderat oppvarming og god ventilasjon, med litt støtte av en luftavfukter. Den gamle Citroën'en som står i samme garasje ble ihvertfall ikke mer rusten enn den allerede var.
Jeg er sånn noenlunde pålest mht rett verktøy. Jeg brukte grov smergel der jeg kom til med det, og diverse andre remedier etter behov. Korundum slipestift på Dremel-verktøy er også bra for små flekker. Noen steder var det roterende stål- eller fiberbørste som fungerte best, men da måtte jeg dra over sandpapir eller lignende til slutt for å få litt grovere overflate. Fordelen med børsten er at den ikke fjerner like mye materiale som en slipeskive og gir mindre sjanse for å slipe gjennom. Fosforsyre er også bra for å bli kvitt de siste rustkornene.
Men hovedpoenget er at jeg har ikke hatt eller sett noen bil som har rustet så fælt som Caravellen siden Citroën GS og AlfaSud på slutten av 1970-tallet. Ikke engang min gamle Opel Kadett City fra 1973 hadde slike rustproblemer. Ingen av dem rustet på samme måte som VW med at store flak av lakken bobler opp og faller av.
Ta en kikk neste gang du ser en noen år gammel Caravelle eller Transporter på veien. Hvordan ser flappen over tanklokket (rett bak førerdøren) ut?
VW har bra produktkonsepter (det finnes neppe en mer praktisk og fleksibel bil enn en Caravelle), men utførelse og kundeservice er sjokkerende dårlig. Problemene har vært kjent og godt dokumentert i årevis. Jeg fatter virkelig ikke at så mange fortsatt kjøper VW, spesielt etter at de har blitt tatt i direkte svindel på toppen av alt det andre.
Jeg dobler med at det ikke en gang finnes en rustfri demobil. Rustprosessen starter ved fabrikeringen.Ser at det skrives at biler som har gått hundretusenvis av kilometer er 100% rustfrie. Det er eventyr fra ende til annen. Det finnes ikke en eneste rustfri bruksbil i dette landet. Det er bare graden av hvor mye rust det er på de som er forskjell.
En har vel litt å si selv, ifht hvor "opplyst" en vil bli av tildels ensidig informasjon? Når Skoda eiere og folk som har tesla er de som graver frem mest informasjon kan en saktens lure. Selv om Skoda eieren oppi Valdres kan en jo skjønne.Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
Selvfølgelig!Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
Jepp, men det er bare å prøvekjøre et eksemplar og vurdere selv om det er spennende eller fare for å falle i søvn. Folk flest (hvem enn det er) foretrekker å følge massene og med såpass sterkt varemerke som VAG tydeligvis har så slipper de lettere unna med eksosjuks og omfattende rustproblemer. Du får selvfølgelig ikke fanboys til å fronte dette budskapet, men "merkeavhoppere" som har dårlige erfaringer har alltids noe relevant å bidra med. Jeg har selv ikke eid et vag-produkt produsert etter 1960, men hadde en firmabil for noen år siden (2011-2013). Ikke mye som gikk feil med den, men usannsynlig kjipe kjøreegenskaper og kjedelig. For noen av oss skal bil være mer enn transport av varer og personer.... av denne årsak synes jeg vår gamle 116i -07 er morsommere og kulere enn tunge og klumpete 320i -13 selv om besserwissere sier 320 er en bedre bil.En har vel litt å si selv, ifht hvor "opplyst" en vil bli av tildels ensidig informasjon? Når Skoda eiere og folk som har tesla er de som graver frem mest informasjon kan en saktens lure. Selv om Skoda eieren oppi Valdres kan en jo skjønne.Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
En har vel litt å si selv, ifht hvor "opplyst" en vil bli av tildels ensidig informasjon? Når Skoda eiere og folk som har tesla er de som graver frem mest informasjon kan en saktens lure. Selv om Skoda eieren oppi Valdres kan en jo skjønne.Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.