Bil, båt og motorsykkel VW fersket i eksosjuks - kjøreforbud neste?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.148
    Antall liker
    3.250
    Torget vurderinger
    1
    Leste akkurat at best mot rust er: ......Renault Clio!

    En fransk bil, nå står ikke verden til påske.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.245
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Både bil og HiFi er så stappfullt av fordommer og synsing at den som ikke er grepet av merketyranniet kan få spader.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.148
    Antall liker
    3.250
    Torget vurderinger
    1
    Det er egentlig langt mer likheter enn man skulle tro, når man tenker etter.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.245
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, man glemmer at biler er til for å transportere folk og varer rimelig trygt og økonomisk fra A til Å, og at HiFi er til for å formidle musikk og glede.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.505
    Antall liker
    3.612
    Man kan bli glad av biler også. Men av en eller annen grunn blir det sett på som FY! av mange mennesker nå for tiden.
    Men dem om det. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noen av hovedpådriverne i denne tråden har ikke VW merket i front.. :cool:. Jeg skjønner bekymrede eiere av VW og relaterte produkter. Resten er vel kun ute etter sladder og uro.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.676
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Jeg er veldig fornøyd med min Golf GTE så langt. Min datter fikk vår gamle Audi A4. Den er 18 år gammel og helt rustfri. Faktisk den bilen jeg har hatt som det har vært minst rust på. Nå er det en Audi og ikke en VW, men det er jo samme firma.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    14.724
    Var vel mindre likheter for 18 år siden enn det er nå vil jeg tro...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.360
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Var vel mindre likheter for 18 år siden enn det er nå vil jeg tro...
    Nei. det var større likhet for 18 år siden. A4/A6 delte mye med Passat. Det gjør de ikke nå lenger. F.eks har passat motor på tvers; a4/a6 på langs....
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.245
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fra samme artikkel: "Franske biler skiller seg derimot ut som dem med minst rustproblemer etter vår erfaring, sier Fossli. "
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.194
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Overrasker slett ikke. Kanskje vanskelig å tro for Ola Besserwisser?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.676
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Jeg så denne historien om rustproblemer på noen Passat-modeller. Man mente det var en justeringsfeil på en sveiserobot, som gjorde at karosserisveisene ikke ble tette. Det skulle først og fremst gjelde panser og dører på enkelte Passater.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.296
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mulig, men på min Caravelle startet det fra kanten av alle ubeskyttede karosseriplater. Innsiden av hjulbuer, kantene av flappen over tanklokket, dørkanter, kantene rundt front- og bakrute. Galvaniseringen slipper på kanten og så begynner rusten å boble seg innover under lakken, helt til lakken sprekker opp og etterlater store flater med rødbrun rust.

    Noen av de stedene er kinkigere enn andre. Det er ikke helt lett å komme til med en roterende stålbørste noen få mm fra frontruten. Hvis man skal gjøre det ordentlig må frontruten ut, men den er limt, så eneste måte å gjøre det på er å knuse ruten med en hammer og lime inn en ny etterpå. Tilnærmet alle Caravelle og Transportere man ser i trafikken har de samme rustskadene. Det er bare å se etter.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Min fars 2008 modell Golf kan man nok kjøre en skrutrekker gjennom, utover det har jeg bekjente med Caravelle og Caddy som er plager med både rust og sinkslipp.
    Vil forundre meg om det ikke er et generelt problem for merket.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    897
    Skyldes slett vedlikehold/brukerfeil. Samme type folk som klager på at bremsene slites så fort, men står på bremsene ved eneste anledning. Finnes ikke rust på 2007 Touran gått 150'km, forøvrig med originale bremser som vil kunne gå ytterligere 100'km. 2005 Passaten gått 135'km som jeg kjøpte for 6mnd siden sliter med rust pga alle dørlistene, og kan forstå kritikken mot denne modellen, men hadde jeg hatt denne fra dag 1 så kunne mye vært annerledes.

    Min fars Caravelle var rustfri til han solgte den på 330'km (bortsett fra ei blemme ved bakruta hvor det oppstod en lakkskade etter skifte av bakrute). Nå har han en 100% rustfri Volvo V70 med 330'km på telleren.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    14.724
    ^ om du personlig har rustproblemer eller ikke sier strengt tatt fint lite om modellens generelle rustproblematikk. Leaseplan o.l. har et fjell av biler og noe bedre empiri på hvilke merker som ruster og hvilke som ikke gjør det
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    897
    Til dels enig; men skulle likt sett underlaget fra Leaseplan osv. Hvem leaser en fransk bil? Ikke mange vil jeg tro. Dersom majoriteten leaser et fjell med tyske biler vil man få en overvekt der og kombinert med folks holdning til en bil de skal kjøre i toppen 3 år tror jeg ikke mange bryr seg om vedlikehold; knappest service.

    Men enig at konstruksjonen av Passat B6 er dårlig; på lik linje med alle andre biler som har bunnlist på dører.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.296
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skyldes slett vedlikehold/brukerfeil. Samme type folk som klager på at bremsene slites så fort, men står på bremsene ved eneste anledning. Finnes ikke rust på 2007 Touran gått 150'km, forøvrig med originale bremser som vil kunne gå ytterligere 100'km. 2005 Passaten gått 135'km som jeg kjøpte for 6mnd siden sliter med rust pga alle dørlistene, og kan forstå kritikken mot denne modellen, men hadde jeg hatt denne fra dag 1 så kunne mye vært annerledes.

    Min fars Caravelle var rustfri til han solgte den på 330'km (bortsett fra ei blemme ved bakruta hvor det oppstod en lakkskade etter skifte av bakrute). Nå har han en 100% rustfri Volvo V70 med 330'km på telleren.
    I så fall var "brukerfeilen" å bo i Oslo-området med saltsørpe store deler av året. Caravellen sto i varm garasje med luftavfukter og greier, men rustet likevel så mye at man nærmest kunne høre det knase når den sto stille. En 2009 Subaru Legacy med omtrent samme bruksmønster og kilometerstand (men uteparkering) har til nå bare en eneste liten rustflekk i en steinsprutskade over frontruten, og den kan fikses på noen få minutter.

    Bremseproblemer på VW - don't get me started. Det er ikke morsomt å miste bremseservoen på en Caravelle fullastet med familie og feriebagasje på vei ned bratte og svingete veier. Bilen hadde vært på service uken før, og punktet for "inspeksjon under panser" var krysset av, men den sprukne vakuumslangen hadde de ikke sett før den falt av.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.245
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok Leaseplan er familiær med konseptet prosent, og at antallet biler er tilstrekkelig til at konfidensintervallet er greit nok.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.892
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Smurfeland
    Skyldes slett vedlikehold/brukerfeil. Samme type folk som klager på at bremsene slites så fort, men står på bremsene ved eneste anledning. Finnes ikke rust på 2007 Touran gått 150'km, forøvrig med originale bremser som vil kunne gå ytterligere 100'km. 2005 Passaten gått 135'km som jeg kjøpte for 6mnd siden sliter med rust pga alle dørlistene, og kan forstå kritikken mot denne modellen, men hadde jeg hatt denne fra dag 1 så kunne mye vært annerledes.

    Min fars Caravelle var rustfri til han solgte den på 330'km (bortsett fra ei blemme ved bakruta hvor det oppstod en lakkskade etter skifte av bakrute). Nå har han en 100% rustfri Volvo V70 med 330'km på telleren.
    I så fall var "brukerfeilen" å bo i Oslo-området med saltsørpe store deler av året. Caravellen sto i varm garasje med luftavfukter og greier, men rustet likevel så mye at man nærmest kunne høre det knase når den sto stille. En 2009 Subaru Legacy med omtrent samme bruksmønster og kilometerstand (men uteparkering) har til nå bare en eneste liten rustflekk i en steinsprutskade over frontruten, og den kan fikses på noen få minutter.

    Bremseproblemer på VW - don't get me started. Det er ikke morsomt å miste bremseservoen på en Caravelle fullastet med familie og feriebagasje på vei ned bratte og svingete veier. Bilen hadde vært på service uken før, og punktet for "inspeksjon under panser" var krysset av, men den sprukne vakuumslangen hadde de ikke sett før den falt av.
    Kan hende det hjalp en del at du brukte luftavfukter, men å ha oppvarmet garasje om vinteren er ikke anbefalt fordi det gir nærmest optimale forhold for rustangrep på biler som kusker rundt i saltslaps og kulde. Fant til og med en artikkel om det på dinside.no :)
    Kald eller oppvarmet garasje? - Dinside Bolig

    Det er tre ting som i visse forhold kan gjøre store skader på konstruksjoner av metall. Da snakker vi om fuktighet, salt og temperatur. Kjører du en bil fra saltede veier rett inn i en tett og varm garasje får prosessene som setter i gang rust de beste betingelsene.

    Den kalde bilen vil kondensere fuktigheten i den varme garasjeluften, som kommer i tillegg til fuktigheten i bilens understell og drivverk. I kombinasjon med veisalt blir det ideelle forhold for rust.

    En annen ting er at det ikke anbefales å bruke stålbørste til å utbedre rustskader med, som jeg ser du sier du har gjort. Bedre å bruke en fiberdisk eller grov smergel på lavere hastighet, siden det er mindre fare for å polere overflaten på den måten. Både p.g.a. vedheft når det skal grunnes, og risikoen for å polere rustpartikler inn i metallet med stålbørste.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.296
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer også an på ventilasjonen. Tommelfingerregelen er at et rom som varmes opp til ca 7 grader varmere enn utetemperaturen vil ha en relativ luftfuktighet lavere enn 50 %, slik at kondens unngås. I dette tilfellet var det moderat oppvarming og god ventilasjon, med litt støtte av en luftavfukter. Den gamle Citroën'en som står i samme garasje ble ihvertfall ikke mer rusten enn den allerede var.

    Jeg er sånn noenlunde pålest mht rett verktøy. Jeg brukte grov smergel der jeg kom til med det, og diverse andre remedier etter behov. Korundum slipestift på Dremel-verktøy er også bra for små flekker. Noen steder var det roterende stål- eller fiberbørste som fungerte best, men da måtte jeg dra over sandpapir eller lignende til slutt for å få litt grovere overflate. Fordelen med børsten er at den ikke fjerner like mye materiale som en slipeskive og gir mindre sjanse for å slipe gjennom. Fosforsyre er også bra for å bli kvitt de siste rustkornene.

    Men hovedpoenget er at jeg har ikke hatt eller sett noen bil som har rustet så fælt som Caravellen siden Citroën GS og AlfaSud på slutten av 1970-tallet. Ikke engang min gamle Opel Kadett City fra 1973 hadde slike rustproblemer. Ingen av dem rustet på samme måte som VW med at store flak av lakken bobler opp og faller av.

    Ta en kikk neste gang du ser en noen år gammel Caravelle eller Transporter på veien. Hvordan ser flappen over tanklokket (rett bak førerdøren) ut?

    VW har bra produktkonsepter (det finnes neppe en mer praktisk og fleksibel bil enn en Caravelle), men utførelse og kundeservice er sjokkerende dårlig. Problemene har vært kjent og godt dokumentert i årevis. Jeg fatter virkelig ikke at så mange fortsatt kjøper VW, spesielt etter at de har blitt tatt i direkte svindel på toppen av alt det andre.
     
    Sist redigert:
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Har ikke hørt fra Møller siden jeg fikk et "nå som problemet er fikset kan du ikke forvente erstatning" melding. Forklaringen er grei - problemet er ikke fikset.

    Dagens D2 med en god artikkel om hvordan norske bileiere er forsøkt lurt av Møller/VW.

    Skjermbilde 2016-05-13 kl. 16.23.51.jpg

    (Krever abonnement)

    – Volkswagen skapte sin egen perfekte storm. Først førte de kundene bak lyset for egen vinnings skyld. Da de ble tatt, prøvde de å bagatellisere konsekvensene, villede og nedverdige lojale kunder. Det er skammelig!

    Michael Hausfeld vil skaffe europeiske Volkswagen-eiere erstatning for utslippsjuks (DN+) - DN.no
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.676
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Han er vel først og fremst ute etter å skaffe seg selv inntekter, vil jeg tro.
     
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Han er vel først og fremst ute etter å skaffe seg selv inntekter, vil jeg tro.
    En gjenganger hos mange som arbeider, det. Men han er vel klar over at med den ammunisjonen man har mot VW er det walk-over å anlegge sak på vegne av europeiske kunder som er blitt lurt til å kjøpe fuskemotorer. Og dermed får han råd til flere par fancy briller.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.194
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Ta ballen nå og ikke mannen. Synes Hausfeld ser ut til å være av rett kaliber for europeiske kunder hvis de greier å slippe tak i fanboy-holdningen sin da og innse at VW er en førsteklasses juksemaker som har solgt de noe annet enn de trodde. Undres hva de ellers har jukset med i det konsernet? Eller, nei, det spiller ingen rolle for meg, har aldri eid noe de har produsert etter 1960.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.892
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Smurfeland
    Det kommer også an på ventilasjonen. Tommelfingerregelen er at et rom som varmes opp til ca 7 grader varmere enn utetemperaturen vil ha en relativ luftfuktighet lavere enn 50 %, slik at kondens unngås. I dette tilfellet var det moderat oppvarming og god ventilasjon, med litt støtte av en luftavfukter. Den gamle Citroën'en som står i samme garasje ble ihvertfall ikke mer rusten enn den allerede var.

    Jeg er sånn noenlunde pålest mht rett verktøy. Jeg brukte grov smergel der jeg kom til med det, og diverse andre remedier etter behov. Korundum slipestift på Dremel-verktøy er også bra for små flekker. Noen steder var det roterende stål- eller fiberbørste som fungerte best, men da måtte jeg dra over sandpapir eller lignende til slutt for å få litt grovere overflate. Fordelen med børsten er at den ikke fjerner like mye materiale som en slipeskive og gir mindre sjanse for å slipe gjennom. Fosforsyre er også bra for å bli kvitt de siste rustkornene.

    Men hovedpoenget er at jeg har ikke hatt eller sett noen bil som har rustet så fælt som Caravellen siden Citroën GS og AlfaSud på slutten av 1970-tallet. Ikke engang min gamle Opel Kadett City fra 1973 hadde slike rustproblemer. Ingen av dem rustet på samme måte som VW med at store flak av lakken bobler opp og faller av.

    Ta en kikk neste gang du ser en noen år gammel Caravelle eller Transporter på veien. Hvordan ser flappen over tanklokket (rett bak førerdøren) ut?

    VW har bra produktkonsepter (det finnes neppe en mer praktisk og fleksibel bil enn en Caravelle), men utførelse og kundeservice er sjokkerende dårlig. Problemene har vært kjent og godt dokumentert i årevis. Jeg fatter virkelig ikke at så mange fortsatt kjøper VW, spesielt etter at de har blitt tatt i direkte svindel på toppen av alt det andre.
    Det beste er jo å blåserense, men ikke alltid like praktisk det heller, og nålebankere er heller ikke noe folk flest har liggende å slenge. Men nok om det. :)

    Er enig i hovedpoenget ditt, skjønner heller ikke at folk gidder å kjøpe VW. Vet at det med rustproblemer har vært en godt kjent hemmelighet i flere år, og naturlig nok noe de ikke har ønsket særlig publisitet rundt.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.840
    Antall liker
    9.772
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ser at det skrives at biler som har gått hundretusenvis av kilometer er 100% rustfrie. Det er eventyr fra ende til annen. Det finnes ikke en eneste rustfri bruksbil i dette landet. Det er bare graden av hvor mye rust det er på de som er forskjell.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    1.319
    Ser at det skrives at biler som har gått hundretusenvis av kilometer er 100% rustfrie. Det er eventyr fra ende til annen. Det finnes ikke en eneste rustfri bruksbil i dette landet. Det er bare graden av hvor mye rust det er på de som er forskjell.
    Jeg dobler med at det ikke en gang finnes en rustfri demobil. Rustprosessen starter ved fabrikeringen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Det hjelper å bo et sted der det ikke brukes mye salt på veiene.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.194
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
    En har vel litt å si selv, ifht hvor "opplyst" en vil bli av tildels ensidig informasjon? Når Skoda eiere og folk som har tesla er de som graver frem mest informasjon kan en saktens lure. Selv om Skoda eieren oppi Valdres kan en jo skjønne.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.194
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
    En har vel litt å si selv, ifht hvor "opplyst" en vil bli av tildels ensidig informasjon? Når Skoda eiere og folk som har tesla er de som graver frem mest informasjon kan en saktens lure. Selv om Skoda eieren oppi Valdres kan en jo skjønne.
    Jepp, men det er bare å prøvekjøre et eksemplar og vurdere selv om det er spennende eller fare for å falle i søvn. Folk flest (hvem enn det er) foretrekker å følge massene og med såpass sterkt varemerke som VAG tydeligvis har så slipper de lettere unna med eksosjuks og omfattende rustproblemer. Du får selvfølgelig ikke fanboys til å fronte dette budskapet, men "merkeavhoppere" som har dårlige erfaringer har alltids noe relevant å bidra med. Jeg har selv ikke eid et vag-produkt produsert etter 1960, men hadde en firmabil for noen år siden (2011-2013). Ikke mye som gikk feil med den, men usannsynlig kjipe kjøreegenskaper og kjedelig. For noen av oss skal bil være mer enn transport av varer og personer.... av denne årsak synes jeg vår gamle 116i -07 er morsommere og kulere enn tunge og klumpete 320i -13 selv om besserwissere sier 320 er en bedre bil.
     
    Sist redigert:
    H

    Hardingfele

    Gjest
    Neida, verden vil bedras og det er trygt å følge massene.
    En har vel litt å si selv, ifht hvor "opplyst" en vil bli av tildels ensidig informasjon? Når Skoda eiere og folk som har tesla er de som graver frem mest informasjon kan en saktens lure. Selv om Skoda eieren oppi Valdres kan en jo skjønne.

    Å, Skoda-eieren oppe i Valdres har brukt noen år av sitt liv på å arbeide for General Motors, Toyota og Lexus, blant andre. Har til og med vært aktiv bidragsyter på et kjent amerikansk bilforum i noen år. Så mens HCS finner glede i å mistenkeliggjøre Tesla-eieres og mine motiver, tror jeg vi trygt kan la interessen bero på forbauselse over at en ledende bilprodusent kan trykke huet så ettertrykkelig i dass som VW/VAG har gjort. Vi snakker nå om hundreder av milliarder av kroner som er lempet rett ut vinduet. De kunne gått til utvikling av nye biler, til forbedring av eksisterende, eller til aksjonærene som utbytte. I stedet skal det avleveres som bøter, avgifter, erstatninger. Og da har vi ikke lagt til hva det vil koste VW å reise kjerringa etter denne katastrofen.

    At enkelte her inne synes uengasjerte og nærmest vil stenge ned tråden er underholdende. Det er også KjellRs hyppige friskmeldinger. "Naboen har kjøpt VW, dermed er alt i orden." Om det ikke ble solgt noen VW var det vel kroken på døra straks. Anekdoter er ikke data. USA var et marked der VW var i gang med storsatsing, og der det alt var investert mye i markedsføring, utbygging av forhandlernettverk, sponsoravtaler, osv. Salgstilbakegangen der er dramatisk. Og mens bilmarkedet i Europa har vært i vekst i 2016, enkelte måneder med så mye som 9%, har VW slitt med salgsnedgang. Her kommer så tilleggskost inn, siden selskapet har måttet tilby rabatter, gode finansieringsordninger o.a. for å "move the metal" som biltopplederne liker å si det. I april har VW fått vekst i salget, men fortsatt langt under veksten i markedet.

    At enkelte er så ivrig villige til å tilgi en så gigantisk svindel mot forbrukere er underlig.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.194
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Når bløffen blir stor nok og det rammer mange nok ser det ut til at det enkleste er å lukke døra og vente til det går over. Personlig tror jeg at jeg hadde gjort som Elvis og en kranglete DeTomaso.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tilgivelsen er vel ikke større enn forbauselsen over indignasjon over et merke som så tydelig har tråkket over streken . Hvor innlegg på HFS neppe vil gjøre den store forskjellen uansett, og da blir det til at en tenker at tomme tønner ramler mest.. Simpelthen for å ramle, ikke noe større motiv enn det. For det er neppe NESTEKJÆRLIGHET og ønske om å vekke "massene" som fører til at det postes linker fra utenlandske medier.. Men ja..Dette er OFF TOPIC så jeg ser jo at enkelte nick stort sett bidrar her.. At en da ikke henger på diverse bilfora når dette er noe som opptar en i stor grad , sier det meste om ønsket om relevans for endel som skriver i denne tråden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.296
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tesla-eieren har også bakgrunn som frafallen VW-eier og forhenværende konsulent til bilindustrien med de viktigste klientene i utkanten av Göteborg og i Dearborn, Michigan. Jeg jobbet med alt fra produktutvikling til produksjon og aftermarket service i fem år. Ett av prosjektene mine fikk produsentens interne kvalitetspris det året.

    VW forble et perifert bekjentskap ettersom det var vrient å overbevise dem om at noe som helst der i gården kunne forbedres. Arrogante tyske ingeniører generelt er en ting, men VW var og er i særklasse. Likevel er det forbausende at et konsern som VW greier å skyte seg selv så ettertrykkelig i beinet som de faktisk har gjort her.

    I tillegg til egen erfaring har jeg en bror som er bilmekaniker. Jeg får en del inside scoop derfra om erfaringene med ulike merker, og VW står ikke høyt i kurs hos ham. Ikke hos meg heller, hverken som produkt eller organisasjon.

    Jeg forventer ikke at fanboys skal høre på meg, men jeg mener nok å ha litt mer substans bak synspunktene enn bare "naboen har kjøpt VW".

    Hvorfor ikke skrive på et bilforum i stedet? Vel, hvordan vet du at jeg ikke gjør det også? Nå henger jeg en del rundt her inne, og mellom statusoppdateringer på diverse DIY-prosjekter er det vel OK å slarve litt ved kaffemaskinen. Synes ikke det er verdt et nytt innlegg i DIY-trådene hver gang jeg har bestilt en kondensator eller skrudd inn en skrue, og en del andre temaer (f eks kabler) er grundig utdebattert.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn