JØSS, selvinnsikten slo til..
Hvilken Golf er dette? I følge VW´s norske hjemmeside er det nærmeste du kommer denne effekten en 230hk GTI fra kr 439.400,-Den koster fra 325 000kr. Hvor mange andre mellomklassebiler med 235hk får du til denne prisen? utrolig mye bil for penga.Kommer fortsatt ikke over 390k for en golf
Den koster fra 325 000kr. Hvor mange andre mellomklassebiler med 235hk får du til denne prisen? utrolig mye bil for penga.Kommer fortsatt ikke over 390k for en golf
VW oppgir 204 hk på en GTE. Det er etter hvert mange som har testet sine GTE og fått målt effekten til mellom 230 og 240 hk - derfor 235hk. Dette er standard GTE uten trimming. VW er visstnok ganske så konservative når de oppgir ytelsen på en GTE.Hvilken Golf er dette? I følge VW´s norske hjemmeside er det nærmeste du kommer denne effekten en 230hk GTI fra kr 439.400,-Den koster fra 325 000kr. Hvor mange andre mellomklassebiler med 235hk får du til denne prisen? utrolig mye bil for penga.Kommer fortsatt ikke over 390k for en golf
GTE med 204hk koster fra 343.900,-. Er det avgassekspertene hos VW som har oppgitt prisen også
http://www.volkswagen.no/content/me...volkswagen-golf-prisliste-my17-28-04-2016.pdf
Dette er ikke riktig. Brukes på A3, Passat, TT, Touran og Octavia. Såvidt meg bekjent bygges ingen SUV på golfplattform, men vil komme i 2018 og hete T-roc. En Skodaversjon er vel også på vei.
Dagens Golf er den peneste siden Mk I. Den er den eneste i klassen med ikonisk design. Riktignok gir ikke korte og stutte biler rom for de elegante lange linjene, men det at bilen er vanlig gjør den ikke kjedelig. Enkelte hadde nok syntes Alfa 159 hadde vært kjedelig dersom den hadde vært norges mest solgte.Det snakkes her om at det er så billig (eg. "mye bil for penga") med 325k, 390k etc for en Golf. Vi snakker c-segmentet og en føkkings Golf som det går 17 av på dusinet. Verdens kanskje mest anonyme bil siden Giugiaro's gode design (mk I). Er det virkelig så fryktelig mye for penga? I mine ører høres det dyrt ut.
Bilen har vokst. Er like stor som melomklassebiler fra få år tilbake. Mk II av BMW mellomklassebil 3-serie er vel mindre enn en Polo?Golf = mellomklasse?? Har verden gått av hengslene? Golf er da "småbil"! Polo er "klaustrofobil" og Up er "lekebil"!
Så bra. Jeg synes bare den har høy pris til å være en ordinær kompaktbil. Som sagt skal jeg faktisk prøvekjøre en når forventningene legger seg litt. Man er da langt fra fanatisk og åpen for overraskelser. Av VAG-biler har jeg kjørt passat, touran, tiguan, polo, A3, A4, skode liten et eller annet de senere år. Den vilt prisede A3 med TFSI Quattro 180 var den eneste som fristet til gjentagelse. Når 6 av 7 ikke innfrir så er det ikke rart man er skeptisk, men kanskje det finnes et friskt eple innimellom. Lenge siden jeg har smakt Grandiosa forresten, husker ikke lenger hvordan den smaker.Dagens Golf er den peneste siden Mk I. Den er den eneste i klassen med ikonisk design. Riktignok gir ikke korte og stutte biler rom for de elegante lange linjene, men det at bilen er vanlig gjør den ikke kjedelig. Enkelte hadde nok syntes Alfa 159 hadde vært kjedelig dersom den hadde vært norges mest solgte.Det snakkes her om at det er så billig (eg. "mye bil for penga") med 325k, 390k etc for en Golf. Vi snakker c-segmentet og en føkkings Golf som det går 17 av på dusinet. Verdens kanskje mest anonyme bil siden Giugiaro's gode design (mk I). Er det virkelig så fryktelig mye for penga? I mine ører høres det dyrt ut.
Dagens Golf er den mest imponerende bilen jeg har kjørt. Nei, det er ikke den beste, men totalpakken sett i lys av prisen gjør den til en fulltreffer. Det er forøvrig en global motorpresse enig i.
Dagens Golf har dårligere seter enn mk1 Gti. Allerede etter 10 mil var rumpa mi lei bilen og selv korsryggmassasjen klarte ikke å kompensere for misnøyen min. Dagens Passat derimot har jeg ikke noe å utsette på.Dagens Golf er den peneste siden Mk I. Den er den eneste i klassen med ikonisk design. Riktignok gir ikke korte og stutte biler rom for de elegante lange linjene, men det at bilen er vanlig gjør den ikke kjedelig. Enkelte hadde nok syntes Alfa 159 hadde vært kjedelig dersom den hadde vært norges mest solgte.Det snakkes her om at det er så billig (eg. "mye bil for penga") med 325k, 390k etc for en Golf. Vi snakker c-segmentet og en føkkings Golf som det går 17 av på dusinet. Verdens kanskje mest anonyme bil siden Giugiaro's gode design (mk I). Er det virkelig så fryktelig mye for penga? I mine ører høres det dyrt ut.
Dagens Golf er den mest imponerende bilen jeg har kjørt. Nei, det er ikke den beste, men totalpakken sett i lys av prisen gjør den til en fulltreffer. Det er forøvrig en global motorpresse enig i.
Jepp, men klassene vokser i takt så Golf er fremdeles kompaktklasse (under mellomklasse). Dagens polo er også større enn golf mk I....Bilen har vokst. Er like stor som melomklassebiler fra få år tilbake. Mk II av BMW mellomklassebil 3-serie er vel mindre enn en Polo?Golf = mellomklasse?? Har verden gått av hengslene? Golf er da "småbil"! Polo er "klaustrofobil" og Up er "lekebil"!
Lagt på deg du gittDagens Golf har dårligere seter enn mk1 Gti. Allerede etter 10 mil var rumpa mi lei bilen og selv korsryggmassasjen klarte ikke å kompensere for misnøyen min. Dagens Passat derimot har jeg ikke noe å utsette på.Dagens Golf er den peneste siden Mk I. Den er den eneste i klassen med ikonisk design. Riktignok gir ikke korte og stutte biler rom for de elegante lange linjene, men det at bilen er vanlig gjør den ikke kjedelig. Enkelte hadde nok syntes Alfa 159 hadde vært kjedelig dersom den hadde vært norges mest solgte.Det snakkes her om at det er så billig (eg. "mye bil for penga") med 325k, 390k etc for en Golf. Vi snakker c-segmentet og en føkkings Golf som det går 17 av på dusinet. Verdens kanskje mest anonyme bil siden Giugiaro's gode design (mk I). Er det virkelig så fryktelig mye for penga? I mine ører høres det dyrt ut.
Dagens Golf er den mest imponerende bilen jeg har kjørt. Nei, det er ikke den beste, men totalpakken sett i lys av prisen gjør den til en fulltreffer. Det er forøvrig en global motorpresse enig i.
Få ting som er så øyeblikkelig kurant som wiki-oppføringer fra bilentusiaster, Voff.Dette er ikke riktig. Brukes på A3, Passat, TT, Touran og Octavia. Såvidt meg bekjent bygges ingen SUV på golfplattform, men vil komme i 2018 og hete T-roc. En Skodaversjon er vel også på vei.
(det som referes til her må være forrige Golfplattform)
Alle har jukset inkludert Citroen. Det er ikke et spørsmål om urealistiske testsykluser da svindelen "alle" har vært med på gjelder denne syklusen. F.eks har Passat og BMW 320d fire ganger så store ustlipp som euro6 normen tillater. Mazda 6 hele fem ganger så mye som normen tillater. VW svindel utover dette er programvare som forandrer motorstyringen når bilen testes i benk; dvs bakhjula ikke roterer. Når det gjelder utslipp ved testsyklus og daglig bruk er ikke VW værre en øvrige fabrikanter.Diskusjonen om Volkswagen lager gode, spennende, kjedelig eller dårlige biler er vel egentlig et blindspor. Det denne tråden gjelder er jo det faktum at Volkswagen-konsernet bevisst har jukset med programvare for å lure kundene sine. Det er det som er oppsiktsvekkende og skremmende. Når en bedriftskultur tillater dette så kan man jo lure på hva annet de har jukset med ? Tillit er noe man opparbeider seg over år. Her er den brutt ned i løpet av noen uker eller måneder. Og det blir jo ikke bedre av måten de kommuniserer ut dette til myndigheter, kunder og massemedia. Og jeg kjører av alle ting en Citroen som er 5 år gammel og har hatt null feil....
Feil er det like forbanna. Bla er Jetta og New Beetle basert på nettopp Jettaplattformen. Det samme var forrige Golf Stasjonsvogn. Jettaplattformen bygges i USA/Mexico og ingen europeiskbygde biler er basert på denne meg bekjent.Få ting som er så øyeblikkelig kurant som wiki-oppføringer fra bilentusiaster, Voff.Dette er ikke riktig. Brukes på A3, Passat, TT, Touran og Octavia. Såvidt meg bekjent bygges ingen SUV på golfplattform, men vil komme i 2018 og hete T-roc. En Skodaversjon er vel også på vei.
(det som referes til her må være forrige Golfplattform)
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform
A-serie plattformen, i denne generasjonen.
Om du er på sørlandet i sommer, så inviterer jeg deg til å kikke på V70en med 330'km på telleren. Du skal få 50 spenn for hver rustflekk du finner.Ser at det skrives at biler som har gått hundretusenvis av kilometer er 100% rustfrie. Det er eventyr fra ende til annen. Det finnes ikke en eneste rustfri bruksbil i dette landet. Det er bare graden av hvor mye rust det er på de som er forskjell.
Du vil bare ikke forstå hva dette dreier seg om du? Saken er ikke om reelt forbruk stemmer overens med en elendig testsyklus for Europa for der er det avvik på alle merker, men det er ikke juks, det er resultatet av elendige testkriterier og god lobbying. Saken dreier seg om at VW bevisst har testet på en ulovlig måte for å møte amerikanske utslippsregler som er mye strengere. Hørt om "clean diesel-kampanjen"? Det er faktisk ulovlig og det er derfor hundretall milliarder kroner renner unødvendig ut av VW-kassa om dagen. Start gjerne en egen tråd om faktisk forbruk/utslipp vs oppgitt forbruk/utslipp, men i denne tråden er det off-topic. Vis meg en annen fabrikant som det pr i dag er påvist har gjort noe lignende bortsett fra kanskje Mitsubishi. Det er ikke nødvendig å komme en gang til med at de andre merkene også har avvik fra Euro-tester, det har jeg hørt og har visst hele tiden. Vanskelig å innse dette?Alle har jukset inkludert Citroen. Det er ikke et spørsmål om urealistiske testsykluser da svindelen "alle" har vært med på gjelder denne syklusen. F.eks har Passat og BMW 320d fire ganger så store ustlipp som euro6 normen tillater. Mazda 6 hele fem ganger så mye som normen tillater. VW svindel utover dette er programvare som forandrer motorstyringen når bilen testes i benk; dvs bakhjula ikke roterer. Når det gjelder utslipp ved testsyklus og daglig bruk er ikke VW værre en øvrige fabrikanter.Diskusjonen om Volkswagen lager gode, spennende, kjedelig eller dårlige biler er vel egentlig et blindspor. Det denne tråden gjelder er jo det faktum at Volkswagen-konsernet bevisst har jukset med programvare for å lure kundene sine. Det er det som er oppsiktsvekkende og skremmende. Når en bedriftskultur tillater dette så kan man jo lure på hva annet de har jukset med ? Tillit er noe man opparbeider seg over år. Her er den brutt ned i løpet av noen uker eller måneder. Og det blir jo ikke bedre av måten de kommuniserer ut dette til myndigheter, kunder og massemedia. Og jeg kjører av alle ting en Citroen som er 5 år gammel og har hatt null feil....
Det er juks fordi de ikke tilfredstiller testsyklusen. Hadde testsyklusen vært mer realistisk hadde de overskredet normene med enda høyere verdier. VW har ustyrt bilene med et "laboratorieprogram" som kun er virksomt i testbenk.Du vil bare ikke forstå hva dette dreier seg om du? Saken er ikke om reelt forbruk stemmer overens med en elendig testsyklus for Europa for der er det avvik på alle merker, men det er ikke juks, det er resultatet av elendige testkriterier og god lobbying.