Håper du ble fornøyd med din EnyaNytt medlem i "klubben" med en snasen Enya9. Ser fantastisk ut, spiller likeså!
Rolig, bare rolig. Tvillingene er på vei fra TysklandI et svakt øyeblikk røyk alle fornuftssikringer i boksen og man gikk til innkjøp av en rondino FMD nero+5012....
"No Unto, you don't understand! I've been waiting for this thing to come out for months. And now, every day time is slowing down. It's like... waiting for Christmas... times a thousand."
Pris TMD lager ZET modellene montert på fabrikk kr. 7820,- og pris ettermontert kr. 8970,-Dersom man tenker fremtidige oppgraderinger opp mot hverandre? ZET-1 med TMD eller ZET-3 uten TMD. Hva koster et TMD og hvorfor er dette så bra?
Byttet du bare spiller, eller arm og PU også?Nå har ikke sammenlignet disse modellene mot hverandre. Men sannynligheten for at de låter forholdsvis likt er der. JR Transrotor selger forskjellig design innenfor samme prisklasse, og årsaken til det er nok å treffe flere i markedet. Hva folk liker av utseende er jo som kjent variabelt.
Har forøvrig selv hatt ZET-3 og var veldig fornøyd med den. Gikk fra Michell GyroDec, og overgangen til ZET-3 var stor. Det var et helt annen bassfundament, og dynamikk og ro i lydbilde.
Ville tro at forskjellen mellom ZET-1 og ZET-3 er du får "mer av det samme".
Det er FMD som er helt uten kontakt mellom drivsystem og tallerken. Da er også prisen litt høyere. Men ja, det er verdens beste driftsystem for platespiller. Transrotor har patent på denne løsningen.Takk for svar. Det jeg tenkte på er om TMD-lageret er såpass bra at ZET-1 med TMD vil gi bedre utbytte enn ZET-3 alene. Jeg har lest litt om TMD, og forstår det sånn at motor og tallerken ikke er i kontakt og at tallerken flyter i løse luften mellom kraftige magneter. Dersom det er tilfelle så må jo det være verdens beste lager-konstruksjon. Totalt uten friksjon! Eller har jeg misforstått TMD?
Men desto mer imponerende produkter ;DIkke spesielt imponert på det området...
Byttet arm og pu også. Hadde en Orgin Live Silver arm og Micro Benz Ruby II sin på Gyro'en. På ZET-3 så var den Transrotor 800-arm, og en ZYX R100 pu. Totalt var vel prislappen for arm og pu på lavere på ZET-3, men drivverk var nok noen hakk bedre.Byttet du bare spiller, eller arm og PU også?Nå har ikke sammenlignet disse modellene mot hverandre. Men sannynligheten for at de låter forholdsvis likt er der. JR Transrotor selger forskjellig design innenfor samme prisklasse, og årsaken til det er nok å treffe flere i markedet. Hva folk liker av utseende er jo som kjent variabelt.
Har forøvrig selv hatt ZET-3 og var veldig fornøyd med den. Gikk fra Michell GyroDec, og overgangen til ZET-3 var stor. Det var et helt annen bassfundament, og dynamikk og ro i lydbilde.
Ville tro at forskjellen mellom ZET-1 og ZET-3 er du får "mer av det samme".
For all del. Prisen er ikke uhørt i forhold til andre hi-fi oppgraderinger. Jeg ønsket ikke å starte noen diskusjon om det. Det koster det det koster, maskineringen ser førsteklasses ut og design og funksjon likeså. Men, som en som har erfaring både med mekanisk design, maskinering og innkjøp av materialer - deriblant aluminium - i verktøykvalitet, har jeg liten tro på at det er materialkostnader som dikterer prisen. Hvis maskineringen gjøres i Tyskland, et høykostland, og det tross alt går noen timer på dreiing, brotsjing, fresing, sammenføyning, polering, etc, går det jo likevel fort tusenlapper i produksjonskostnad, og sånn sett er det ikke noe å si på prisen. Og "maglev" tallerken er hinsides tøft!Forslag til de som tviler på om et TMD-lager er verdt prisen, eller synes at den er spenstig: Vurder gjerne forskjellen som lageret utgjør før det tas endelig stilling til om du synes at lageret er verdt prisen eller ikke. Iflg. mine kilder i alu-bransjen er det langt fra gratis å produsere i aluminium som er et svært gunstig materiale til formålet. Alternativt er det bare å velge standard-lageret og bruke pengene på annet ;-)
Flott. Det må vi prøve å få til en gang. ...når kolikken her hjemme avtar littegrann.Så bra at du forstår Dazed. Også at lageret består av mer enn bare "kulene".
Stikk gjerne innom meg om du har lyst. Der kan du få hele lageret i fanget om du vil .
Jeg kan jo si det slik : for å lage en enkel aluminiumsdel på 5cm x 3cm x 2cm koster det meg kr. 1000,- cirka og det er når jeg bestiller et x antall her i Norge hvor kostnaden er omtrent den samme som Tyskland. Ingen etterbehandling av noe slag, kun aluminiumen.For all del. Prisen er ikke uhørt i forhold til andre hi-fi oppgraderinger. Jeg ønsket ikke å starte noen diskusjon om det. Det koster det det koster, maskineringen ser førsteklasses ut og design og funksjon likeså. Men, som en som har erfaring både med mekanisk design, maskinering og innkjøp av materialer - deriblant aluminium - i verktøykvalitet, har jeg liten tro på at det er materialkostnader som dikterer prisen. Hvis maskineringen gjøres i Tyskland, et høykostland, og det tross alt går noen timer på dreiing, brotsjing, fresing, sammenføyning, polering, etc, går det jo likevel fort tusenlapper i produksjonskostnad, og sånn sett er det ikke noe å si på prisen. Og "maglev" tallerken er hinsides tøft!Forslag til de som tviler på om et TMD-lager er verdt prisen, eller synes at den er spenstig: Vurder gjerne forskjellen som lageret utgjør før det tas endelig stilling til om du synes at lageret er verdt prisen eller ikke. Iflg. mine kilder i alu-bransjen er det langt fra gratis å produsere i aluminium som er et svært gunstig materiale til formålet. Alternativt er det bare å velge standard-lageret og bruke pengene på annet ;-)
Men ved første øyekast, og når man vet at et sånt sporkulelager koster 50-100 Kr, høres 9000,- for "nytt lager" jo litt spenstig ut, som sagt.
Men altså; ingen grunn til krangling. Jeg forstår alt om produksjonskostnader, og har heller ikke noe problem med at folk tjener penger på produktene sine.
...og jeg kunne godt tenke meg å få demonstrert et sånt drivverk. Ser kjempespennende ut. Noen som sitter på et sånt i hifibesøk-avstand fra Østfold?