JR Trans Rotor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    I et svakt øyeblikk røyk alle fornuftssikringer i boksen og man gikk til innkjøp av en rondino FMD nero+5012....

    "No Unto, you don't understand! I've been waiting for this thing to come out for months. And now, every day time is slowing down. It's like... waiting for Christmas... times a thousand."
    Rolig, bare rolig. Tvillingene er på vei fra Tyskland ;)
    Mvh
    Hifi Stasjonen
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Har fått tilgang til litt bedre bilder av den nye MAX som man kan se både med 1 arm og to armer på disse bildene.
    Man kan også skjule motoren for å få en veldig ren og ryddig fremtoning av spilleren, på samme måte som på den mye større Crescendo TMD.
    MAX er en ypperlig spiller til rimelig pris!
    MAX1 02a.jpg

    MAX1 02b.jpg

    MAX2a.jpg

    MAX2b.jpg

    MAX2c.jpg

    MAX1 04a.jpg
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    image.jpg

    image.jpg

    image.jpg

    Og så etter justering av arm og pickup - ved hjelp av Grumpys gullører... Endelig i mål!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Lyden av "bilbanen" til Woodrand

    EiK og Grumpy hørte rykter om spellny "Transrotor på vei". Vi var så frekke og ubeskjedne at vi inviterte oss selv på ankomstdagen for å dele gleden med Woodrand. Men, også for å kunne dokumentere den EKTE og SANNE historien - ikke bare den eieren selv ville at du skulle se :)

    Man skulle jo tro at en OVK'er som har valgt seg woodrand som nick aller helst ville ha en prinsipiell forkjærlighet for en eller annen trekonstruksjon fremfor en platespiller i tungt, dødt polert metall og komposittmaterialer. Jeg vet ikke om han angret en stund i samme øyeblikk som han tok tak rundt den tyngste esken. -Ser kanskje slik ut på ansiktsuttrykket etter to steg. Biologisk alder fremstod som passe ukjent:

    20160417-DSC_3992.jpg


    20160417-DSC_3993.jpg



    FOR MYE?

    Woodrand ser seg nødt til å lene seg på gulvet etter tidenes kraftprestasjon og klager på et vrengt kne. Han fremstår forvirret med flakkende øyne. Vi trøster Woodrand med at det er helt naturlig i starten av rusfasen ...noe ALLE eiere av tunge platespillere har opplevd :)
    20160417-DSC_4002.jpg



    FORARBEID!

    Woodrand har et tøft rack som krever tiltak før alle platespillerkiloene settes på plass. Det er krevende å lirke ut en plattform under tunge komponenter med korte kabler i trange omgivelser. Tiden føles sikkert meningsløs ut sålenge uåpnede esker kiler rett i bakkant. Da er det godt å få hjelpende hender av kyndige EiK:
    20160417-DSC_4006-3.jpg


    ...før de trer under en ny, litt tynnere plate i heltre EiK:
    20160417-DSC_4008-3.jpg



    HELT I VATER!

    Kraftig plattform med finurlige dempeanordninger kom raskt på plass. Med en enkel, men fiffig mal for Transrotor Rodino kan tempoet øke og byggingen starte:
    20160417-DSC_4012-2.jpg


    20160417-DSC_4013-3.jpg



    WOODRAND STÅR SNART PÅ EGNE BEN!


    Vrengte knær er glemt når Woodrand nyforelsket løfter trofeet som han nettopp har vunnet i MasterCard Open Emptygame 2016. :

    20160417-DSC_4015.jpg


    ...forts. før eller siden.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gir meg ende over, Grumpy! For en historie - og for noen bilder. Det blir umulig å overgå dette. Jeg lover å komme tungt tilbake til hvordan det låter :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    "Bilbanen" tar form...

    Vi snakker ikke om simple skinner fra Airfix eller Revel. Neida, det var Scalextric som gjaldt. Dengang så bilene slik ut og jeg husket tilogmed at vi tweaket med forskjellige typer bakdekk. Bilene var også tyngre enn dagens "plastikk" og vi kunne holde sladden rundt hele svingen. Dengang var heller ingen som hoppa så lett av i svingen som i dag ...bilene altså:

    scalextric.jpg


    Det er nødvendig med en god motorstyring og kraftig, stabilt powersupply for å inneha full kontroll på motoren. Det har selvsagt Transrotor skjønt, og har sendt med det beste de har Woodrand. Herfra kan hastigheten velges (33 1/3, 45 rpm) og finjusteres om nødvendig:

    20160417-DSC_4017.jpg


    20160417-DSC_4018.jpg




    BEVISSIKRING?

    Woodrand foreviger en av de aller fremste og mest kompetente forhandlere av platespillere. Woodrand synes nok at det er greit å ha noen snapshots til senere om det skulle bli nødvendig å lime sammen spilleren påny.

    20160417-DSC_4023.jpg




    Her skal "bøtta" med motpolmagneter slippes pent ned før lageret senkes pent nedi med millimeterpresisjon til lyden av vakumsugsvupp ...om du kan forestille deg lyden :rolleyes:.

    Til slutt; den massive tallerkenen, arm, pickup, et kvarters gange og deretter slukket vi kameraet og opplevde noen usedvanlige hyggelige og velfortjente timer med jækla god musikk, lyd og nyttig erfaringsutveksling.

    20160417-DSC_4029-2.jpg


    20160417-DSC_4038-2.jpg


    20160417-DSC_4041-2.jpg



    20160417-DSC_4043-2.jpg


    20160417-DSC_4044-3.jpg


    Takk til Wood'iss for at vi fikk være tilstede :D
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for enda flere supre bilder og en tekst som får meg til å dette av stolen :D. Jeg er så heldig at jeg er blitt kjent med Grumpy og EIK fra OVK. Tusen, tusen takk for uvurderlig hjelp. Snakker om å stille opp for et ferskt medlem! Grumpy må være mannen på sentralen med det mest misvisende nick-et. Du må få med et NOT foran der :)


    • "Definiton of grumpy: easily annoyed or angered : having a bad temper or complaining often"
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Grattis med en nydelig spiller :)
    Trans Rotor er noe av det flotteste som er å se på etter min mening og tipper at lydkvaliteten er i øverste divisjon.


    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.718
    Antall liker
    58.812
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    I bunn og grunn er det vel en Jelco SA 250 9" tonearm.
    Et såkalt OEM produkt som Transrotor har fått produsert med sitt navn på.
    (Original equipment manufacturer (OEM) refererer til en situasjon hvor et selskap produserer en vare for så å selge denne til et annet selskap, som igjen selger dette produktet under egen merkevare.)
    Ingen dårlig arm, men heller ingen dyr, og det er absolutt ikke noe spesielt godt tilbud den E bay annonsen synes jeg,

    For rundt en tusenlapp mer får du en Jelco 750 som er en mye bedre arm.
    Den fåes også i 12"
    Mvh
     
    Sist redigert:

    losnatas

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2011
    Innlegg
    30
    Antall liker
    1
    Sted
    Bærums verk
    Okay, då går eg ikkje for det tilbudet:)
    Som eg skjønner det så passer ikkje jelco 750 i min platespiller(transrotor leonardo) , men da vil vel kanskje ikkje en transrotor 800s passe heller?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.718
    Antall liker
    58.812
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Over, Leonardo med TR 800S. Det er jo estetisk en fin kombi.

    Hvis du har et armbord til Jelcoarm, så passer det vel?
    Det er mulig Transrotor heller vil selge sine egne OEM-armer (?)
    Dette kan du spørre HiFi-stasjonen om.


    Her er en ZET1 med Jelco 750.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    En lang og lærerik tur til Hedemarkens skoger er over. Med godt utbytte. Og selv om jeg ikke har vært på bærtur har jeg nok en del å lære om overheng, azimuth, nåltrykk, antiskating og vta
    image.jpg
    image.jpg


    Men først er det klart for noe jeg kan.....
    Tørk og polering

    image.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Jon med nyinnkjøpt drivverk i superklassen. Dette vet jeg vil gi deg mange timer med nye opplevelser og gleder i lang tid fremover. Nyt det til det fulle!
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Justert etter beste evne. Enda Mer moro enn jeg hadde trodd. Klart for noen plater mens huset er tomt

    image.jpg


    image.jpg
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Dersom man tenker fremtidige oppgraderinger opp mot hverandre? ZET-1 med TMD eller ZET-3 uten TMD. Hva koster et TMD og hvorfor er dette så bra?
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Dersom man tenker fremtidige oppgraderinger opp mot hverandre? ZET-1 med TMD eller ZET-3 uten TMD. Hva koster et TMD og hvorfor er dette så bra?
    Pris TMD lager ZET modellene montert på fabrikk kr. 7820,- og pris ettermontert kr. 8970,-
    TMD lager for ZET modellene er dyrere enn f eks Fat Bob S / Leonardo 25/60 hvor pris(for 60mm TMD) er påmontert fabrikk kr. 4370,- og pris ettermontert kr. 5520,-

    Her ser man et 60mm TMD lager for Fat Bob S/Leonardo 25/60 :
    TMD lager 60mm.jpg


    Her ser man TMD lager montert på ZET-3 med motor sidemontert :
    plattenspieler_transrotor_zet_3_bild_1337176063.jpg


    Mvh
    Hifi Stasjonen
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Nå har ikke sammenlignet disse modellene mot hverandre. Men sannynligheten for at de låter forholdsvis likt er der. JR Transrotor selger forskjellig design innenfor samme prisklasse, og årsaken til det er nok å treffe flere i markedet. Hva folk liker av utseende er jo som kjent variabelt.

    Har forøvrig selv hatt ZET-3 og var veldig fornøyd med den. Gikk fra Michell GyroDec, og overgangen til ZET-3 var stor. Det var et helt annen bassfundament, og dynamikk og ro i lydbilde.
    Ville tro at forskjellen mellom ZET-1 og ZET-3 er du får "mer av det samme".
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Nå har ikke sammenlignet disse modellene mot hverandre. Men sannynligheten for at de låter forholdsvis likt er der. JR Transrotor selger forskjellig design innenfor samme prisklasse, og årsaken til det er nok å treffe flere i markedet. Hva folk liker av utseende er jo som kjent variabelt.

    Har forøvrig selv hatt ZET-3 og var veldig fornøyd med den. Gikk fra Michell GyroDec, og overgangen til ZET-3 var stor. Det var et helt annen bassfundament, og dynamikk og ro i lydbilde.
    Ville tro at forskjellen mellom ZET-1 og ZET-3 er du får "mer av det samme".
    Byttet du bare spiller, eller arm og PU også?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Takk for svar. Det jeg tenkte på er om TMD-lageret er såpass bra at ZET-1 med TMD vil gi bedre utbytte enn ZET-3 alene. Jeg har lest litt om TMD, og forstår det sånn at motor og tallerken ikke er i kontakt og at tallerken flyter i løse luften mellom kraftige magneter. Dersom det er tilfelle så må jo det være verdens beste lager-konstruksjon. Totalt uten friksjon! Eller har jeg misforstått TMD?
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Takk for svar. Det jeg tenkte på er om TMD-lageret er såpass bra at ZET-1 med TMD vil gi bedre utbytte enn ZET-3 alene. Jeg har lest litt om TMD, og forstår det sånn at motor og tallerken ikke er i kontakt og at tallerken flyter i løse luften mellom kraftige magneter. Dersom det er tilfelle så må jo det være verdens beste lager-konstruksjon. Totalt uten friksjon! Eller har jeg misforstått TMD?
    Det er FMD som er helt uten kontakt mellom drivsystem og tallerken. Da er også prisen litt høyere. Men ja, det er verdens beste driftsystem for platespiller. Transrotor har patent på denne løsningen.
    mvh
    Hifi Stasjonen
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    FMD. Akkurat. Litt lite info om teknologien bak JR på deres hjemmesider? Står jo ingenting om lager eller hvordan de forskjellige er bygd opp? Og trykker jeg på pdf-linken så er det kun feilmeldinger å spore!? Ikke spesielt imponert på det området...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott å se at noen bruker helt standard sporkulelager til lageret i en platetalleken. Har ofte lurt på hvorfor det ikke er mer utbredt. Prisen på lagerhus og spindel var en smile spenstig, dog! ;)

    Flott maskinering. Me like!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Lenken til PDF-databladet fungerer helt greit på alle plattformer hos meg.

    De tre ulike lagrene er:
    1. Standard.
    2. TMD = "Transrotor Magnet Drive Bearing"
    3. FMD = "Free Magnetic Drive Bearing"

    Får jeg litt tid til overs, så skal jeg mer enn gjerne forsøke å forklare forskjeller og funksjoner. I mellomtiden kan du gjerne Google fram bilder av de ulike lagrene. Endel bilder av lagrene finnes også her og på andre hfs-sider.

    Forslag til de som tviler på om et TMD-lager er verdt prisen, eller synes at den er spenstig: Vurder gjerne forskjellen som lageret utgjør før det tas endelig stilling til om du synes at lageret er verdt prisen eller ikke. Iflg. mine kilder i alu-bransjen er det langt fra gratis å produsere i aluminium som er et svært gunstig materiale til formålet. Alternativt er det bare å velge standard-lageret og bruke pengene på annet ;-)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Nå har ikke sammenlignet disse modellene mot hverandre. Men sannynligheten for at de låter forholdsvis likt er der. JR Transrotor selger forskjellig design innenfor samme prisklasse, og årsaken til det er nok å treffe flere i markedet. Hva folk liker av utseende er jo som kjent variabelt.

    Har forøvrig selv hatt ZET-3 og var veldig fornøyd med den. Gikk fra Michell GyroDec, og overgangen til ZET-3 var stor. Det var et helt annen bassfundament, og dynamikk og ro i lydbilde.
    Ville tro at forskjellen mellom ZET-1 og ZET-3 er du får "mer av det samme".
    Byttet du bare spiller, eller arm og PU også?
    Byttet arm og pu også. Hadde en Orgin Live Silver arm og Micro Benz Ruby II sin på Gyro'en. På ZET-3 så var den Transrotor 800-arm, og en ZYX R100 pu. Totalt var vel prislappen for arm og pu på lavere på ZET-3, men drivverk var nok noen hakk bedre.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forslag til de som tviler på om et TMD-lager er verdt prisen, eller synes at den er spenstig: Vurder gjerne forskjellen som lageret utgjør før det tas endelig stilling til om du synes at lageret er verdt prisen eller ikke. Iflg. mine kilder i alu-bransjen er det langt fra gratis å produsere i aluminium som er et svært gunstig materiale til formålet. Alternativt er det bare å velge standard-lageret og bruke pengene på annet ;-)
    For all del. Prisen er ikke uhørt i forhold til andre hi-fi oppgraderinger. Jeg ønsket ikke å starte noen diskusjon om det. Det koster det det koster, maskineringen ser førsteklasses ut og design og funksjon likeså. Men, som en som har erfaring både med mekanisk design, maskinering og innkjøp av materialer - deriblant aluminium - i verktøykvalitet, har jeg liten tro på at det er materialkostnader som dikterer prisen. :) Hvis maskineringen gjøres i Tyskland, et høykostland, og det tross alt går noen timer på dreiing, brotsjing, fresing, sammenføyning, polering, etc, går det jo likevel fort tusenlapper i produksjonskostnad, og sånn sett er det ikke noe å si på prisen. Og "maglev" tallerken er hinsides tøft! ;)

    Men ved første øyekast, og når man vet at et sånt sporkulelager koster 50-100 Kr, høres 9000,- for "nytt lager" jo litt spenstig ut, som sagt. ;)

    Men altså; ingen grunn til krangling. :) Jeg forstår litt om produksjonskostnader, og har heller ikke noe problem med at folk tjener penger på produktene sine.

    ...og jeg kunne godt tenke meg å få demonstrert et sånt drivverk. Ser kjempespennende ut. Noen som sitter på et sånt i hifibesøk-avstand fra Østfold? :)
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så bra at du forstår Dazed. Også at lageret består av mer enn bare "kulene".

    Stikk gjerne innom meg om du har lyst. Der kan du få hele lageret i fanget om du vil :).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så bra at du forstår Dazed. Også at lageret består av mer enn bare "kulene".

    Stikk gjerne innom meg om du har lyst. Der kan du få hele lageret i fanget om du vil :).
    Flott. :) Det må vi prøve å få til en gang. ...når kolikken her hjemme avtar littegrann. ;)
     

    Hifi Stasjonen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    293
    Antall liker
    59
    Forslag til de som tviler på om et TMD-lager er verdt prisen, eller synes at den er spenstig: Vurder gjerne forskjellen som lageret utgjør før det tas endelig stilling til om du synes at lageret er verdt prisen eller ikke. Iflg. mine kilder i alu-bransjen er det langt fra gratis å produsere i aluminium som er et svært gunstig materiale til formålet. Alternativt er det bare å velge standard-lageret og bruke pengene på annet ;-)
    For all del. Prisen er ikke uhørt i forhold til andre hi-fi oppgraderinger. Jeg ønsket ikke å starte noen diskusjon om det. Det koster det det koster, maskineringen ser førsteklasses ut og design og funksjon likeså. Men, som en som har erfaring både med mekanisk design, maskinering og innkjøp av materialer - deriblant aluminium - i verktøykvalitet, har jeg liten tro på at det er materialkostnader som dikterer prisen. :) Hvis maskineringen gjøres i Tyskland, et høykostland, og det tross alt går noen timer på dreiing, brotsjing, fresing, sammenføyning, polering, etc, går det jo likevel fort tusenlapper i produksjonskostnad, og sånn sett er det ikke noe å si på prisen. Og "maglev" tallerken er hinsides tøft! ;)

    Men ved første øyekast, og når man vet at et sånt sporkulelager koster 50-100 Kr, høres 9000,- for "nytt lager" jo litt spenstig ut, som sagt. ;)

    Men altså; ingen grunn til krangling. :) Jeg forstår alt om produksjonskostnader, og har heller ikke noe problem med at folk tjener penger på produktene sine.

    ...og jeg kunne godt tenke meg å få demonstrert et sånt drivverk. Ser kjempespennende ut. Noen som sitter på et sånt i hifibesøk-avstand fra Østfold? :)
    Jeg kan jo si det slik : for å lage en enkel aluminiumsdel på 5cm x 3cm x 2cm koster det meg kr. 1000,- cirka og det er når jeg bestiller et x antall her i Norge hvor kostnaden er omtrent den samme som Tyskland. Ingen etterbehandling av noe slag, kun aluminiumen.

    Nå er det ikke bare et sporkulelager det er snakk om , men en kombinasjon av magneter, sporkulelager og boring innvendig i selve lageret som igjen sørger for at et trykk skapes : dette sørger for å presse opp den øverste delen av lageret slik at den har minimal kontakt med underdelen. Magnetene er det da som hovedsakelig binder lagerdelene sammen og 'drar' lageret rundt.
    Enkelt forklart.

    Jada, man kan selvsagt bryte dette opp i deler og si at dette koster jo ingenting . Men da er det jo rart at ingen andre platespiller merker bruker slike lager som dette da de er bedre enn alt annet i samme prisklasse? For ikke å snakke om FMD som er udiskutabelt det beste man får til drift av platespiller i dagens marked.
    Særskilt da du selv sier at disse tingene ikke koster noe som helst, da burde jo nettopp alle andre platespiller merker bruke disse tingene.
    Det blir kanskje noe vanskelig for Rega, da et 80mm TMD lager veier omtrent like mye som hele Rega spilleren og det største FMD lageret veier mer enn en Rega spiller.

    Nå er det også slik at for ZET modellene måtte TMD systemet bygges særskilt opp for å få dette til på akkurat disse modellene. Det var ikke bare så enkelt som å slenge på et sporkulelager og vips var det ferdig. En helt ny underdel måtte bygges opp hvor oljen ligger og staget kommer opp. Selve TMD lageret er annerledes andre, dette er sæskilt konstruert for ZET modellene. En egen plattform i aluminium må også plasseres under motoren for å få denne i riktig høyde for at reimen skal passe med sporene på TMD lageret.
    Alt koster, ingenting er gratis. Jeg går utifra at du også skal ha din timelønn ? Å montere et TMD lager på en ZET modell mens den er i produksjon koster fabrikken mindre enn at en person skal gå separat og finne delene, pakke, lage eksport dokumenter og levere ut.
    Derfor er jo også prisen rimeligere når man bestiller dette nytt fra fabrikk.
    På Fat Bob S og Leonardo hvor TMD lageret koster nesten halvparten, som jo da vil være rett og slett grisebillig, brukes samme bunnplattform med oljen og stag. Ingen plattform til motor. Kun hovedlager byttes ut som også er annerledes ZET modellene.
    Økning i pris den siste tiden har heller ingenting med økning i pris fra fabrikken sin side, det får du ta opp med våre politikere og kronekursen. Så hverken forhandlere eller fabrikken tjener noe på det. Slapp helt av.

    Nå er jo dette en såkalt vennetråd hvor man deler sine egne positive opplevelser om merket, får noen nyheter osv.
    Ønsker du å starte en diskusjon så er det jo bedre at du starter en helt ny tråd om det eller legge ut dine synspunkter i den tråden til ChrisAndre som er mer egnet enn en ren vennetråd.

    Mvh
    Hifi Stasjonen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn