Hardingfele
Æresmedlem
Blir dyrt i USA. VW-eiere kan forlange at VW kjøper bilene deres.
Amerikansk domstol godtar forlik med VW - DN.no
Amerikansk domstol godtar forlik med VW - DN.no
Sørgelig nok er diesel på 98% av norske veier (de som ikke går gjennom tettbebygde strøk) det langt mest miljøvennlige alternativet (så lenge vi snakker karbonbasert).Dieselbilens død. Britenes høyeste rettsinstans avgjør mot myndighetene og forlanger strengere innsats mot dieselbiler, av hensyn til folkehelsen. Myndighetene aksepterer kjennelsen.
https://www.theguardian.com/environ...-after-uk-government-loses-air-pollution-case
Men så er Norge på så mange måter ganske så ulikt de aller fleste andre land i Europa.Sørgelig nok er diesel på 98% av norske veier (de som ikke går gjennom tettbebygde strøk) det langt mest miljøvennlige alternativet (så lenge vi snakker karbonbasert).Dieselbilens død. Britenes høyeste rettsinstans avgjør mot myndighetene og forlanger strengere innsats mot dieselbiler, av hensyn til folkehelsen. Myndighetene aksepterer kjennelsen.
https://www.theguardian.com/environ...-after-uk-government-loses-air-pollution-case
Slik er det med skatt.Det er verdt å merke seg at det egentlig har skjedd fint lite på effektiviteten til motorer de siste 10 årene. Produsentene har dog blitt mye flinkere til å tilpasse seg testsyklus. Avstand mellom faktiske og offisielle utslipp har blitt mye større. Rundt 40% for de grelleste eksemplene. For 10 år siden var det 10%
Det er mange som har skrevet om dette og det er visst en ny oppdagelse. Audi har i følge artiklene benyttet denne programvaren til mai 2016...... I min kalender er det ca 8 mnd etter at skandalenyheten om morselskapet ble offentliggjort.Programvaren ble funnet i fjor sommer, var det ikke da ballongen smalt?
Ser ikke helt sensasjonelt i artikkelen.
Det kan du jo gjøre under vanlig kjøring også........Siste jeg lærte var at det er lov å skru av dynamo under testing
Gjør det?I mange Fiater og Alfaer skjer jo dette mer eller mindre av seg selv......
Best er så mangt...
Helt enig - tenk deg hvis den var feilfri. Helt på topp...Men synd at kvaliteten er så dårlig
https://www.motor.no/artikler/bilfabrikkenes-hemmelige-rust-liste/
Det er nok veldig langt dit ....Helt enig - tenk deg hvis den var feilfri. Helt på topp...Men synd at kvaliteten er så dårlig
https://www.motor.no/artikler/bilfabrikkenes-hemmelige-rust-liste/
Vel, den selger "bra"... Eiere (majoriteten) og VW er nok svært så fornøydeDet er nok veldig langt dit ....Helt enig - tenk deg hvis den var feilfri. Helt på topp...Men synd at kvaliteten er så dårlig
https://www.motor.no/artikler/bilfabrikkenes-hemmelige-rust-liste/
Tror ikke det spiller noen rolle for VW om kundene spiser dårlig pizza eller frekventerer Maaemo... Og hvis lykkelige pizza entusiaster i tillegg kan ha en VW i garasjen - du verden...Det er sikkert de som kjøper og spiser de 28 millioner grandiosaene hvert år også. Halvparten av markedet for ferdigpizzaer.
Næmmen, er ikke VW nærmest død og begravet..?Sier du det? Du leser kanskje ikke bilblader? Det er nesten kjedelig å lese sammeligningstester der VAG produkter er med; veldig forutsigbart.
Sist var i AMS i høst der passat vant fulgt av Superb. Samme i Car magazine. Audi TTs, som i grunnen er en Golf R, slo porsche Boxter og BMW Z4 i AMS. Den slo BMWen kraftig på kjøreegenskaper og rundetider.
Golf vinner sammenligningstester fremdeles selv om den snart er fem år gammel. VW er forøvrig benchmark til Mercedes i følge produktutviklerne der i gården, men de er kanskje glad i grandiosa?
Og fremdeles er Top gears test av Golf GTI vs. BMW 1-serie en klassiker. BMWen prøver å drepe deg; Golfen er perfekt....