Fungerer godt det...På autobahn kanskje? Skjønt jeg tviler fordi VWs filosofi synes å være allround på alle måter.
Ser det på salgstallene...
Kjøreegenskapene er da gode nok - folk klapper i hendene og kjøper...Man ser ikke kjøreegenskaper på salgstallene.
Og noen må vel lære seg å se forskjell på virkelig kvalitet og kommersiell suksess. Vi blir aldri enige likevel. Vi snakker ikke cutting edge technology her, men det er vel jevnt bra på det meste. Produkter som favner mange og støter vekk få. Akkurat som Toyota, og det er middelmådighet.
Jeg stoler uansett ikke på et konsern som har gjennomført tidenes største skandale i bilbransjen. Heldigvis for VW bryr ikke kundene seg om det heller. Lurer forresten på hva sluttregningen for dieselgate ender på?
Alle er enige om at det koster. Smekk på lanken for jukset...Sikkert, men det koster. Spør de 30000 som skal rasjonaliseres bort som følge av dette, rallysatsingen forsvinner, MQB-plattformen får 15 år ekstra levetid (hvis jeg husker navnet rett), sportsvognsatsingen til Audi forsvinner, større deling av komponenter (= mindre forskjeller, mer kannibalisme?). Hva mer vil skje og hvordan påvirker det produktene?
Og ikke minst siden konsernet har vist seg å være kapable med storskalajuks tidligere, hva kan de finne på å gjøre neste gang?
Det vel ingen automatisk selvmotsigelse mellom kvalitet og suksess?Og noen må vel lære seg å se forskjell på virkelig kvalitet og kommersiell suksess.
MQB plattformen har jo kun nylig blitt innført over hele spekteret og siste mann ut forever er neste Q3. I 2019 kommer ny MQB plattform. Audi og VW har aldri vært lengre fra hverandre teknisk enn nå og det er ingenting i kortene som typer på at dette ikke vil fortsette, bortsett fra delt elbilplattform, men her blir det mye rart med el Porscher, el-Bentley og el-Bugatti(!). Bare Audier fra A3 og nedover bruker MQB plattformen. De større Audiene deler ikke plattform med noen VW bortsett fra neste Tuareg som vil dele plattform med Cayenne og Q7.Sikkert, men det koster. Spør de 30000 som skal rasjonaliseres bort som følge av dette, rallysatsingen forsvinner, MQB-plattformen får 15 år ekstra levetid (hvis jeg husker navnet rett), sportsvognsatsingen til Audi forsvinner, større deling av komponenter (= mindre forskjeller, mer kannibalisme?). Hva mer vil skje og hvordan påvirker det produktene?
Nei, men det er ingen automatisk sammenheng heller. Passat selger bra og ruster visst like godt.Det vel ingen automatisk selvmotsigelse mellom kvalitet og suksess?Og noen må vel lære seg å se forskjell på virkelig kvalitet og kommersiell suksess.
http://www.redbook.com.au/car-news/...qb-for-three-generations-104518?csn_tnet=trueMQB plattformen har jo kun nylig blitt innført over hele spekteret og siste mann ut forever er neste Q3. I 2019 kommer ny MQB plattform. Audi og VW har aldri vært lengre fra hverandre teknisk enn nå og det er ingenting i kortene som typer på at dette ikke vil fortsette, bortsett fra delt elbilplattform, men her blir det mye rart med el Porscher, el-Bentley og el-Bugatti(!). Bare Audier fra A3 og nedover bruker MQB plattformen. De større Audiene deler ikke plattform med noen VW bortsett fra neste Tuareg som vil dele plattform med Cayenne og Q7.Sikkert, men det koster. Spør de 30000 som skal rasjonaliseres bort som følge av dette, rallysatsingen forsvinner, MQB-plattformen får 15 år ekstra levetid (hvis jeg husker navnet rett), sportsvognsatsingen til Audi forsvinner, større deling av komponenter (= mindre forskjeller, mer kannibalisme?). Hva mer vil skje og hvordan påvirker det produktene?
Og de 30 000 (av 650 000 ansatte) er noe de har ønsket seg å kvitte seg med i årevis men har latt være grunnet press fra fagforeninger. Nå har de godt påskudd i og med dieselskandalen.
Vet vi det, da? Kanskje det nettopp er som Voff sier, og at de bruker denne situasjonen til å gjøre noe som de har ønsket å gjøre lenge, men ikke har kunnet gjøre av forskjellige grunner?Det er ikke poengene her otare. Poenget er at dette er direkte konsekvenser av dieseljuksen til VW-gruppen.
Jeg fikk telefon fra noe som kalte seg Klagehjelp´. De skulle innlede gruppesøksmål mot Møller/VW i Norge. Hadde allerede fått ombord en del som var med på søksmålet.Så detter det på litt mere advokatutgifter og utfallet kan jo også koste litt:
Europeiska bilägare stämmer Volkswagen | Teknikens Värld
Jada, bare tøys. Hun som ringte kunne ikke svare på noen enkle spørsmål om saken, så jeg la på. Sjelden jeg går mer enn ti sekunder inn i telefonsalg, men var litt nysgjerrig.Klagehjelp er jo et tullefirma.. Bare å søke på nyheter rundt omkring. De bare finner på masse greier for å suge penger ut av folk.
Har fått innkalling til utbedring av bilen og har spurt Møller om hvilken kompensasjon de kan tilby for fadesen sin... Ikke fått noe svar
Selvfølgelig har han krav på etterlønn i samsvar med gjeldende regler. Hvorfor skal han ikke det etter - var det - 35 års trofast tjeneste?Men de største skurkene, som Winterkorn, lever bra;
Früherer VW-Chef soll 3100 Euro Rente bekommen – pro Tag
Ex-VW-Chef Martin Winterkorn soll 3100 Euro Rente bekommen
Litt slem her, Harding?Spørs om det ikke blir noe slikt kjæresten og jeg skal trille rundt i om noen år, mens vi utforsker landets kriker og kroker. Innredet som camper, med utslagbart kjøkken, osv. Nesten villig til å tilgi VW dieseljukset om de realiserer konseptbilen de viste i Detroit for to dager siden.
The concept powertrain – again, conjecture, grain of salt, all that – is claimed to make 369 horsepower and achieve 270 miles range on a "predicted US driving cycle". It utilizes a single front and dual rear motors, with a power conduit between them to distribute power front-to-rear. VW also says it'd be simple to fit only the rear motors to produce a rear-drive version. The concept battery is a 111 kWh unit.
Vis vedlegget 420121