Tja, hvem vet? Jeg får veie sulamitten. Kanskje den ekstra dempingen vil være det som gjør at Isonoe ikke kan brukes i standardform?Klarer Isonoe å ta den vekten da? Nå har ikke jeg veid topplata med SP10 og kontroller og plate, men vekten på selve drivverket er oppgitt til 9,5 kg. Standard føtter max 15 kg. Er det innafor? En annen mulighet: Isolation Feet to accommodate loads up to 25KG can be ordered upon request" Det er muligens kun gummiopphenget som må oppgraderes hvis vekten overskrides. ???
Demping av plinthet. Det synger godt med.Tja, litt usikker på hva du skal til med
Ok spennende, hva er plinthet laget av?Demping av plinthet. Det synger godt med.Tja, litt usikker på hva du skal til med
Et eller annet mellom spon og mdf, trukket med vinylfilm. Har altså forbedringspotensialeOk spennende, hva er plinthet laget av?Demping av plinthet. Det synger godt med.Tja, litt usikker på hva du skal til med
Håper du ikke kjøpte platesamlinga ogsåDet er et par hakk i lakken som dere ser Forhåpentligvis kan det markeres noe med polering og voks. I verste fall blir det nedpussing og nylakkering.
Vis vedlegget 429170
Er oppgraderingskit å få kjøpt ja,Klarer Isonoe å ta den vekten da? Nå har ikke jeg veid topplata med SP10 og kontroller og plate, men vekten på selve drivverket er oppgitt til 9,5 kg. Standard føtter max 15 kg. Er det innafor? En annen mulighet: Isolation Feet to accommodate loads up to 25KG can be ordered upon request" Det er muligens kun gummiopphenget som må oppgraderes hvis vekten overskrides. ???
Takk for tipset, bestilles nuhEr oppgraderingskit å få kjøpt ja,Klarer Isonoe å ta den vekten da? Nå har ikke jeg veid topplata med SP10 og kontroller og plate, men vekten på selve drivverket er oppgitt til 9,5 kg. Standard føtter max 15 kg. Er det innafor? En annen mulighet: Isolation Feet to accommodate loads up to 25KG can be ordered upon request" Det er muligens kun gummiopphenget som må oppgraderes hvis vekten overskrides. ???
Isonoe Isolation Feet Repair Kit, Heavy Duty | eBay
Jeg aner ikke. High Current Feedback? Hans Christian Fredriksen? Virker som det er ett kort til hver kanal. Funnet noen slitne kondensatorer?Har du/dere greie på hva eller hvilken funksjon kortet merket H.C.F no 2 har/er? Ser den inneholder to identiske kort med noen IC på
Det blir bytte av kondiser i strømforsyningen i første omgang. Flott at du går opp løypa...Jeg aner ikke. High Current Feedback? Hans Christian Fredriksen? Virker som det er ett kort til hver kanal. Funnet noen slitne kondensatorer?Har du/dere greie på hva eller hvilken funksjon kortet merket H.C.F no 2 har/er? Ser den inneholder to identiske kort med noen IC på
Det er også anbefalt å bytte C2, C4 og C6 på kortet på drivverket, 50v 10uF. En trenger ikke å justere drivverket med scop etter å ha byttet disse. Bytter du flere på drivverket må hastigheten justeres med oscilloskop.Det blir bytte av kondiser i strømforsyningen i første omgang. Flott at du går opp løypa...Jeg aner ikke. High Current Feedback? Hans Christian Fredriksen? Virker som det er ett kort til hver kanal. Funnet noen slitne kondensatorer?Har du/dere greie på hva eller hvilken funksjon kortet merket H.C.F no 2 har/er? Ser den inneholder to identiske kort med noen IC på
Takk for tipsetHvis du vil bytte thrust pad i lageret når du først har skrudd den fra hverandre, så fåes nye herfra (i Torlon 4301): Analog_Classifieds
og silikon-nitrid kule til lageret om du vil være skikkelig nerd https://www.mcmaster.com/#9576k36/=16dcmjm
Takker, har alt snakket med dem. Han jeg snakket med var noe usikker på hvordan den gamle lakken kunne fjernes uten å påvirke finishen på aluminiumen. Jeg tar med sulamitten bortover i morgen og hører med demSnakk med Roger på Karlsens billakkering. Holder til ved Toyota Nordvik på Stormyra.
Jeg tror jeg åpner og tar en titt. Kan ikke skade, i verste fall blir noen ekstra bilder til forlystelse for hififolket. Sikkert greit å fjerne litt grums etter gammel olje.og er enig i at det strengt tatt ikke virker nødvendig med mindre lageret aldri har blitt oljet og er totalt herpet.
Det blir spennende å høre hva han tenker om saken. Hvis det er mulig så ville det jo vært absolutt fineste løsning.Takker, har alt snakket med dem. Han jeg snakket med var noe usikker på hvordan den gamle lakken kunne fjernes uten å påvirke finishen på aluminiumen. Jeg tar med sulamitten bortover i morgen og hører med demSnakk med Roger på Karlsens billakkering. Holder til ved Toyota Nordvik på Stormyra.
Ikke annet enn at det jeg tror er oksidasjon ser ut som en liten mark/slange. Legger ut bilde av den etter jobb.Hmmm... ikke uventet. Hva mener du med en "oksidasjonsslange under lakken"?
Til syvende og sist er det vel der de havner de fleste av disse drivverkene; I en utførelse etter egen smak kanskje også I et eget plinth. ;DSiden spilleren er så herpa som din er, så foreligger det kanskje en mulighet for å fri seg fra tvangstankene (?) om å få den i original stand. Muligens er det interessant å gjenskape den i henhold til egne preferanser, fantasier eller ,enkelt sagt, egen smak. En unik mulighet til å få til noe ingen andre har?
Det der så faretruende likt ut det som står i 1002 deler på gjesterommet. Spon is the new panzerholz!det som er litt interessant i forhold til sp10 plinther er at ganske mange sverger til en tynn plate fjærende montert i en trekasse.
soundfountain anbefaler til og med bruken av sponplate!
ser litt kjent ut for de av oss med studiokvern
Problemet er ofte at osideringen av aluminiumen er vanskelig å stopp når først forseglingen i klarlakken er brutt. Det nytter nesten ikke å reparere felter heller, kanskje du klarer å dra av original klarlakk men det er vanskelig å få ny pen igjen med mindre du behandler metallet på en eller annen måte. Har sett mange SP10.Takk for mange og gode tips!
Jeg innser at jeg må sette meg dypere inn i materien før jeg gjør noe jeg ikke kommer til å angre på Spilleren er kosmetisk ok bortsett fra hakk i klarlakken og oksidasjonsslangen som jeg ikke har fått tatt bilde av ennå, så jeg har fortsatt ikke gitt opp håpet om et restaurert, originalt drivverk. Hvis ikke det går har jeg hørt at rosa er en tidløs farge
Det er jo ikke en Pink Triangle...Paint it Pink! 8)