Selvfølgelig...Detharujaggumegretti
Det er i hvert fall slik i min BMW 530, men det kan være at de bruker dårlig skinnkvalitet. Forsetene har sportsseter, så man glir ikke, men i baksetet glir man godt når man kjører på litt svingete veier. Kaldt er ikke så farlig for da har man godt med klær på, men prøv å sette deg inn med shorts hvis bilen har stått ute i solen noen timer.Kjenner meg heller ikke igjen i dette, jeg har to biler med skinn og har aldri vært plaget med dette.
Personlig bruker jeg å ha klær på meg i bilen, så det vil alltid være stoff mellom setene og kroppen.
Ved aktiv svingkjøring vil man gli rundt i baksetet selv med stoffseter. Hvilken modell er 530en? Jeg hadde en E39 530D med comfort skinnstoler, denne hadde noe glattere skinn enn mine nåværene E91 325i og E87 118d, men jeg hadde ingen problemer med å sitte stille i dem.Det er i hvert fall slik i min BMW 530, men det kan være at de bruker dårlig skinnkvalitet. Forsetene har sportsseter, så man glir ikke, men i baksetet glir man godt når man kjører på litt svingete veier. Kaldt er ikke så farlig for da har man godt med klær på, men prøv å sette deg inn med shorts hvis bilen har stått ute i solen noen timer.Kjenner meg heller ikke igjen i dette, jeg har to biler med skinn og har aldri vært plaget med dette.
Personlig bruker jeg å ha klær på meg i bilen, så det vil alltid være stoff mellom setene og kroppen.
Du sitter på skinn selv om det er stoff i setene.Det er sikkert mange grunner til skinn, men personlig vil jeg ha det fordi det er pent og godt å sitte på. Speket bilen selv sist og endte opp med mørk grå metallic, sorte lister overalt, svart piano dashbord (custom) og gråsvarte skinnseter. Bare fordi jeg likte det best. Har aldri angret på det. Alternativet kunne evt vært svart skinn. Det med prisen på lyst skinn er første gangen jeg hører
Ikke på. Mere i?Du sitter på skinn selv om det er stoff i setene.Det er sikkert mange grunner til skinn, men personlig vil jeg ha det fordi det er pent og godt å sitte på. Speket bilen selv sist og endte opp med mørk grå metallic, sorte lister overalt, svart piano dashbord (custom) og gråsvarte skinnseter. Bare fordi jeg likte det best. Har aldri angret på det. Alternativet kunne evt vært svart skinn. Det med prisen på lyst skinn er første gangen jeg hører
Så så Trondmeg, vi får rare bilder på hjernen herHar BMW med skinnseter selv og har satt meg inn med shorts i solvarmen jeg. Det gikk fint.
Vis vedlegget 433985
Ikke komfortabel på dårlige veier og kan ikke trekke henger, men kanskje litt for politisk korrekt?Komfortabel på dårlige veier, god til å trekke tilhenger, men kanskje ikke helt politisk korrekt?
Vis vedlegget 434035
Og ikke minst jævlig stygg!!Ikke komfortabel på dårlige veier og kan ikke trekke henger, men kanskje litt for politisk korrekt?
Vis vedlegget 434039
Jepp, men går sinnsykt bra fra 20-45Og ikke minst jævlig stygg!!Ikke komfortabel på dårlige veier og kan ikke trekke henger, men kanskje litt for politisk korrekt?
Vis vedlegget 434039
For ikke å nevne at skinn ikke puster. Dermed er skjorta og buksa di bløt av svette når du kommer frem.Det med bruktprisen og lyst skinn ble vel nevnt i en artikkel i Dagens Næringsliv. Der skrev de om hva som trakk opp/ned prisen på bruktbiler. Det som trakk pris opp var grå eller svart bil med mørkt, helst svart skinn. Ned var hvit lakk (eller en farge annet enn grå og svart) samt lyst skinn.
Ellers er jeg uenig i dette med sittekomforten. Skinn blir varmt om sommeren og kaldt om vinteren, og det er glatt, slik at hvis du ikke har "bøtteseter" sklir du rundt på setet hvis du kjører litt hardt i en sving.
Det mest behagelige er stoffseter, men det er ikke populært, og de slites selvfølgelig fortere.
Du nevnte nettopp de to eneste akseptable argumentene i SUV for å kjøre SUV. Gitt at du kjører en del på dårlige veier, og trekker henger en gang i blant da.Komfortabel på dårlige veier, god til å trekke tilhenger, men kanskje ikke helt politisk korrekt?
Du må selvsagt ha perforert skinn med kjøleanlegg i setene, slik som jeg hadde i Merc'en min en gang i tiden.For ikke å nevne at skinn ikke puster. Dermed er skjorta og buksa di bløt av svette når du kommer frem.Det med bruktprisen og lyst skinn ble vel nevnt i en artikkel i Dagens Næringsliv. Der skrev de om hva som trakk opp/ned prisen på bruktbiler. Det som trakk pris opp var grå eller svart bil med mørkt, helst svart skinn. Ned var hvit lakk (eller en farge annet enn grå og svart) samt lyst skinn.
Ellers er jeg uenig i dette med sittekomforten. Skinn blir varmt om sommeren og kaldt om vinteren, og det er glatt, slik at hvis du ikke har "bøtteseter" sklir du rundt på setet hvis du kjører litt hardt i en sving.
Det mest behagelige er stoffseter, men det er ikke populært, og de slites selvfølgelig fortere.
Det har etterhvert blitt veldig vanlig med aircondition i nyere biler etter år 2000. Da blir dette en veldig konstruert problemstilling. En annen ting er at jeg tror det er greit å diskutere biler som benyttes i Norge da klimaet i Death Valley og slike steder er lite relevant. Jeg har hvertfall kjøpt min bil for stort sett å bruke den i Norge. Skinn har erfaringsmessig ingen ulemper ift stoff (bortsett fra høyere pris), men flere fordeler (utseende, lukt, komfort, slitasje, rengjøring (for de som spiser i bilen....)). Hva er det som er så behagelig og flott med de glatte nylonaktige setene som f.eks. VW group er så glade i da? Da snakker vi glatte og kalde seter.For ikke å nevne at skinn ikke puster. Dermed er skjorta og buksa di bløt av svette når du kommer frem.Det med bruktprisen og lyst skinn ble vel nevnt i en artikkel i Dagens Næringsliv. Der skrev de om hva som trakk opp/ned prisen på bruktbiler. Det som trakk pris opp var grå eller svart bil med mørkt, helst svart skinn. Ned var hvit lakk (eller en farge annet enn grå og svart) samt lyst skinn.
Ellers er jeg uenig i dette med sittekomforten. Skinn blir varmt om sommeren og kaldt om vinteren, og det er glatt, slik at hvis du ikke har "bøtteseter" sklir du rundt på setet hvis du kjører litt hardt i en sving.
Det mest behagelige er stoffseter, men det er ikke populært, og de slites selvfølgelig fortere.
Jeg anser dette temaet som høyst subjektivt da jeg faktisk HAR en bil med skinnseter (OG stor takluke i glass) og aldri opplever det du beskriver. Da stryker jeg deg av listen over mulige kjøpere når den skal selges .Det er en høyst reell problemstilling. Såpass reell at det er en deal breaker for min del. Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med skinnseter. Jeg vil være særdeles nølende med delskinn som jeg har nå. Jeg foretrekker å kunne kjøre fra A til B uten å måtte skifte klær etterpå.
komfort er en massiv negativ side ved skinnseter.
Jeg bare måtteFordeler: Nedbetalt (for lenge siden), god plass, god å kjøre, behagelig på langtur
Ulemper: Begynner å bli gammel, mangler hengerfeste, har skinnseter
Det ser jo lekkert ut med skinnseter, da.Jeg bare måtteFordeler: Nedbetalt (for lenge siden), god plass, god å kjøre, behagelig på langtur
Ulemper: Begynner å bli gammel, mangler hengerfeste, har skinnseter
Er så enig. Og jeg innser at vi diskuterer forskjellig bruksområde så det blir litt epler og appelsiner.Det ser jo lekkert ut med skinnseter, da.Jeg bare måtteFordeler: Nedbetalt (for lenge siden), god plass, god å kjøre, behagelig på langtur
Ulemper: Begynner å bli gammel, mangler hengerfeste, har skinnseter
Dersom det er MB-Tex du snakker om, så er det et høykvalitets vinylmateriale og ikke ekte skinn.Du må selvsagt ha perforert skinn med kjøleanlegg i setene, slik som jeg hadde i Merc'en min en gang i tiden.
Det er nok korrekt. Dersom jeg ikke tar helt feil, er MB-Tex standard opp til og med E-klassen.Nå hadde vel erato en S-klasse, så sjansen for at det ikke var ekte skinn er vel relativt liten...
ikke glem imitert skaiEkte skai er nok bedre enn ekte skinn