Distinctive
Æresmedlem
JeppBMW i3 er kjempeartig å kjøre. Kickdown fra stillestående fikk meg til å le spontant alene i bilen.
JeppBMW i3 er kjempeartig å kjøre. Kickdown fra stillestående fikk meg til å le spontant alene i bilen.
Enig, grillen på Ioniq ble for meg litt "hva skjedde her?". Jeg synes Ioniq var god å kjøre og virket godt skrudd sammen. Minus ble grillen og klein takhøyde i baksetet. Ellers synes jeg Hyundai har levert en solid pakke.Sikker fin men den varianten med grå plast i fronten ser ikke pen ut. Skulle kanskje ikke si det siden jeg kjører i3 - mange meninger om den og, selv om jeg synes den er lekker...
Jeg synes den var råtøff men intet nytt at vi ikke er enig, og cambervinkelen er nok riktig - det er bare du som trenger briller pga skjeve hornhinnerJeg synes elbiler uten grill kan være pene da formen blir renere. Men kun dersom den er designet slik og at det ikke bare er grillen som er tettet igjen.
Den i3en var grusom. Bestemor ducks bil blir ikke tøffere av kraftig cambervinkel. Og så er det noe med 2-fargede biler....
Jeg regner med at du kjører med positiv camber da? Alle BMW er satt opp med noe negativ camber fra fabrikk og slik skal det være.Jeg har briller pga skjeve hornhinner. Bildet viser negativ camber, men det kan selvfølgelig skyldes optikken. Ellers er det ikke noe poeng for meg om vi er enige eller uenige.
Enig, grillen på Ioniq ble for meg litt "hva skjedde her?". Jeg synes Ioniq var god å kjøre og virket godt skrudd sammen. Minus ble grillen og klein takhøyde i baksetet. Ellers synes jeg Hyundai har levert en solid pakke.Sikker fin men den varianten med grå plast i fronten ser ikke pen ut. Skulle kanskje ikke si det siden jeg kjører i3 - mange meninger om den og, selv om jeg synes den er lekker...
Hybrid-grillen hadde vært mye penere på den.
Samme med TM3 - jeg forstår at grillen ikke trengs lengre, men det blir litt nakent foran ut fra hva en er vant med.
Vis vedlegget 438485
Første gang jeg så den var jeg litt meeehh... Men nå synes jeg den er stilig. Eneste punktet jeg ikke helt klarer helt er rett bakfra.Bilens Anthony Joshua: BMW i3: Dette er favoritten til norske elbilkjøpere
Når du blir vant til de bakdørene er de veldig praktiske, i alle fall når man kjøre 1-2 i bilen for det meste. Synes bakenden er fin, nesten dekket av glass helt ned til fangeren, men den samler møkk som f...Første gang jeg så den var jeg litt meeehh... Men nå synes jeg den er stilig. Eneste punktet jeg ikke helt klarer helt er rett bakfra.Bilens Anthony Joshua: BMW i3: Dette er favoritten til norske elbilkjøpere
Hadde den vært litt større og hatt normale dører bak hadde jeg nok kjøpt en slik.
Vel du sitter høyt, god avstand til dashbord og får SUV følelse selv om bilen er liten - helt konge. Det er tross alt en bil som er tiltenkt bruk i bynære strøk, som den stort sett og brukes til. Du får holde deg til Golf...Personlig liker jeg nok bedre ordinært designede elektrofiserte biler. Jeg forstår ikke hensikten med å lage sære design på elbilene hvis det ikke for å begrense salget ift bensinbilene. På dette feltet scorer Tesla poeng i min bok med S og 3.
Tviler jeg sterkt på. Er det noe som elmotorer egner seg god til er det å sikre godt veigrep gjennom nøyaktig justering ev effekten. Med klampen i bånn på en sprek Tesla vil du ikke engang klare å spinne om du måker pedalen i bånn fra stillstand på tørr asfalt.Dekkslitasjen vil øke dramatisk ettersom elbilandelen øker. Forundrer meg ikke om hardere dekk med langt dårligere grep og lenger bremsestrekning og dårligere sikkerhetsmarginer kan bli konsekvensen av dette. Noe skal man vel bruke pengene på som man sparer på redusert driftskostnad.
Man må nødvendigvis ikke spinne for å slite ut dekk. Moderne biler spinner ikke, uansett motorisering. De aller fleste biler med høy effekt har en eller annen form for traction-control.Tviler jeg sterkt på. Er det noe som elmotorer egner seg god til er det å sikre godt veigrep gjennom nøyaktig justering ev effekten. Med klampen i bånn på en sprek Tesla vil du ikke engang klare å spinne om du måker pedalen i bånn fra stillstand på tørr asfalt.Dekkslitasjen vil øke dramatisk ettersom elbilandelen øker. Forundrer meg ikke om hardere dekk med langt dårligere grep og lenger bremsestrekning og dårligere sikkerhetsmarginer kan bli konsekvensen av dette. Noe skal man vel bruke pengene på som man sparer på redusert driftskostnad.
Og hvorfor skulle man bruke dårligere dekk på elbiler enn på eksosbiler? Det gir jo overhodet ingen mening.
De fleste elbiler har vel normale dekk, selv om noen av dem, slik som i3 bruker dekk som ligner mer på noe man vanligvis finner på en moped. Med en gang man kommer over donaldsegmentet så er det vel ikke en problemstilling.Man må nødvendigvis ikke spinne for å slite ut dekk. Moderne biler spinner ikke, uansett motorisering. De aller fleste biler med høy effekt har en eller annen form for traction-control.Tviler jeg sterkt på. Er det noe som elmotorer egner seg god til er det å sikre godt veigrep gjennom nøyaktig justering ev effekten. Med klampen i bånn på en sprek Tesla vil du ikke engang klare å spinne om du måker pedalen i bånn fra stillstand på tørr asfalt.Dekkslitasjen vil øke dramatisk ettersom elbilandelen øker. Forundrer meg ikke om hardere dekk med langt dårligere grep og lenger bremsestrekning og dårligere sikkerhetsmarginer kan bli konsekvensen av dette. Noe skal man vel bruke pengene på som man sparer på redusert driftskostnad.
Og hvorfor skulle man bruke dårligere dekk på elbiler enn på eksosbiler? Det gir jo overhodet ingen mening.
For å få ned energiforbruket på el-biler så brukes det harde, smale dekk og da blir veigrepet dårligere.
Vi likte ikke Bokløvstilen heller når den kom. Vi må bare eksponeres litt over tid.Personlig liker jeg nok bedre ordinært designede elektrofiserte biler. Jeg forstår ikke hensikten med å lage sære design på elbilene hvis det ikke for å begrense salget ift bensinbilene. På dette feltet scorer Tesla poeng i min bok med S og 3.
Har Fetter Anton-bilen din helt standard dekk, bortsett fra dimmensjon?De fleste elbiler har vel normale dekk, selv om noen av dem, slik som i3 bruker dekk som ligner mer på noe man vanligvis finner på en moped. Med en gang man kommer over donaldsegmentet så er det vel ikke en problemstilling.Man må nødvendigvis ikke spinne for å slite ut dekk. Moderne biler spinner ikke, uansett motorisering. De aller fleste biler med høy effekt har en eller annen form for traction-control.Tviler jeg sterkt på. Er det noe som elmotorer egner seg god til er det å sikre godt veigrep gjennom nøyaktig justering ev effekten. Med klampen i bånn på en sprek Tesla vil du ikke engang klare å spinne om du måker pedalen i bånn fra stillstand på tørr asfalt.Dekkslitasjen vil øke dramatisk ettersom elbilandelen øker. Forundrer meg ikke om hardere dekk med langt dårligere grep og lenger bremsestrekning og dårligere sikkerhetsmarginer kan bli konsekvensen av dette. Noe skal man vel bruke pengene på som man sparer på redusert driftskostnad.
Og hvorfor skulle man bruke dårligere dekk på elbiler enn på eksosbiler? Det gir jo overhodet ingen mening.
For å få ned energiforbruket på el-biler så brukes det harde, smale dekk og da blir veigrepet dårligere.
Et halvt tonn med batterier bidrar også. Og visst gir det mening at ola dunk skal spare penger på dekk og dermed kjøper noe skit.Man må nødvendigvis ikke spinne for å slite ut dekk. Moderne biler spinner ikke, uansett motorisering. De aller fleste biler med høy effekt har en eller annen form for traction-control.Tviler jeg sterkt på. Er det noe som elmotorer egner seg god til er det å sikre godt veigrep gjennom nøyaktig justering ev effekten. Med klampen i bånn på en sprek Tesla vil du ikke engang klare å spinne om du måker pedalen i bånn fra stillstand på tørr asfalt.Dekkslitasjen vil øke dramatisk ettersom elbilandelen øker. Forundrer meg ikke om hardere dekk med langt dårligere grep og lenger bremsestrekning og dårligere sikkerhetsmarginer kan bli konsekvensen av dette. Noe skal man vel bruke pengene på som man sparer på redusert driftskostnad.
Og hvorfor skulle man bruke dårligere dekk på elbiler enn på eksosbiler? Det gir jo overhodet ingen mening.
For å få ned energiforbruket på el-biler så brukes det harde, smale dekk og da blir veigrepet dårligere.
Det kan man jo bille seg innVi likte ikke Bokløvstilen heller når den kom. Vi må bare eksponeres litt over tid.Personlig liker jeg nok bedre ordinært designede elektrofiserte biler. Jeg forstår ikke hensikten med å lage sære design på elbilene hvis det ikke for å begrense salget ift bensinbilene. På dette feltet scorer Tesla poeng i min bok med S og 3.
Vinterdekkene er Nokian Hakkapeliitta R2 og sommerdekkene er Michelin Pilot Sport 3. Helt normale vanlig dekk. Om man skal bytte dekk så er det eneste man må passe på at de er godkjent for høye hastigheter. Men dette er jo samme for alle biler.Har Fetter Anton-bilen din helt standard dekk, bortsett fra dimmensjon?
Det kan bli en dyr opplevelse, er det noe man bør ha på en bil så er det vel gode dekk. Mye annet man bør velge bort før det.Et halvt tonn med batterier bidrar også. Og visst gir det mening at ola dunk skal spare penger på dekk og dermed kjøper noe skit.