Bor man på landet må det vel være overkommelig å få på plass en stikkontakt ved bosted og/eller på jobb.Si til en som bor i Troms eller Finnmark
Bor man på landet må det vel være overkommelig å få på plass en stikkontakt ved bosted og/eller på jobb.Si til en som bor i Troms eller Finnmark
Tror mye kunne blitt løst her med batterier tilknyttet ladestasjonene siden de da ikke trenger samme kapasitet, men kan fylle seg opp mellom kundene. Kanskje til og med noen solpaneler tilknyttet stasjonen.https://www.nrk.no/telemark/hurtigladere-kan-forsvinne-utenfor-byene-1.13583229Mange flere faktisk siden ladetid typisk er 10 ganger tiden for å fylle tanken. I tillegg er kjørelengden kortere så det må lades oftere. Dersom man ikke kan lade hjemme eller i parkeringshus (og mange av elbilkjøperne så langt er jo nettopp de som kan det) må det en dramatisk utbygging av ladeinfrastruktur til. Men dette har sikkert MDG tenkt nøye i gjennom, så det er bare å slappe av.Og det har nok noe med at de aller fleste som hittil har kjøpt seg el-bil bor i enebolig og har parkeringsplass på jobb.Dette er ikke noe problem. Nesten alle lader på jobb eller hjemme.
Når den store gemene hop med nordmenn skal (må) ha el-bil, blir bilde ganske annerledes. Da må det først legges til rette for mange flere lademuligheter; omtrent like mange som det finnes av fossildrivstoff-pumper i dag.
Det er det motsatte som skjer.
Alternativt, la Scalextric delta i anbudsrunder på konstruksjoner av nye hovedveier, slik at bilene kan lade mens de kjører på de veiene.Jeg lurer på om jeg skal patentere en ladebil.
Den kan kjøre foran elbilene og legge en kabel bort til bilen deres, så de kan lade mens de kjører. Det blir omtrendt som jagerfly som får etterfylt drivstoff i lufta.
Alternativt, la Scalextric delta i anbudsrunder på konstruksjoner av nye hovedveier, slik at bilene kan lade mens de kjører på de veiene.Jeg lurer på om jeg skal patentere en ladebil.
Den kan kjøre foran elbilene og legge en kabel bort til bilen deres, så de kan lade mens de kjører. Det blir omtrendt som jagerfly som får etterfylt drivstoff i lufta.
Bildet viser en tidlig... øhm... prototype.
Hadde sannsynligvig gått raskere med en Ioniq enn Ampera, dumt å bare se på batterikapasitet og oppgitt rekkevidde.Og likevel er det ikke lenge siden du postet om hvor tregt det gikk gjennom Danmark med Ampera.
Så... om man gjør det omvendt og setter bruker trolleybuss-teknologi på elbilene, så slipper man å lage alle veiene på nytt, bare "slenge opp litt ledninger"Du er ikke så langt unna som du tror ...
https://www.scientificamerican.com/...ireless-charging-roads-for-electric-vehicles/
Egner seg bedre for kollektivtransport. Det skal jo være tregt, rigid og trangt.Så... om man gjør det omvendt og setter bruker trolleybuss-teknologi på elbilene, så slipper man å lage alle veiene på nytt, bare "slenge opp litt ledninger"Du er ikke så langt unna som du tror ...
https://www.scientificamerican.com/...ireless-charging-roads-for-electric-vehicles/
Det blir lækkert.
Ja, det blir jo virkelig saker for de som hevder seg overfølsomme for elektomagnetsk stråling...Du er ikke så langt unna som du tror ...
https://www.scientificamerican.com/...ireless-charging-roads-for-electric-vehicles/
Spørs om klimaet vårt ikke vil gi den løsningen litt utfordringer.Alternativt, la Scalextric delta i anbudsrunder på konstruksjoner av nye hovedveier, slik at bilene kan lade mens de kjører på de veiene.Jeg lurer på om jeg skal patentere en ladebil.
Den kan kjøre foran elbilene og legge en kabel bort til bilen deres, så de kan lade mens de kjører. Det blir omtrendt som jagerfly som får etterfylt drivstoff i lufta.
Bildet viser en tidlig... øhm... prototype.
Vis vedlegget 465928
Deilig å virkelig kjenne og beføle misunnelsen, much?Fortsetter Egon Snusk med samme stabile kurs mot undergangen er det ikke lenge til man blir plaget med å se uverdige bruspulvermobiler med T for Tosk i fronten. Men, på den andre siden, den pompøse entreprenøren fortsetter vell å pumpe inn fra eget jakkefor slik at egoet fortsatt får næring. Rakett Musk og Ubåt Madsen. Dårer unite.
Batteripakke på 200 kWh innbyr umiddelbart ikke på spesielt sportslige kjøreegenskaper. Trolig veldig tung. Imponerende rekkevidde og akselerasjon selvsagt, men tviler på dette blir noe sportsbil killer i egenskapene som betyr mest for en slik type bil. Når Lamborghini sier litium batterier ikke fungerer til sportsbiler, så er det en god grunn til det.Nå begynner det å ligne på noe. Kjeledressjåførene med oljeinnsausede strikkmotordrevne bråkebiler kan ta seg en bolle. Ad astra!
Tesla overrasket alle, avslørte ny Tesla Roadster
Noen raske svinger, så ligner lommelykta en daff klut - ble borte i strikkmotorstøyen...Nå begynner det å ligne på noe. Kjeledressjåførene med oljeinnsausede strikkmotordrevne bråkebiler kan ta seg en bolle. Ad astra!
Tesla overrasket alle, avslørte ny Tesla Roadster
Tja, vi får nå se Jeg er glad i lommelykter jeg. Godt verktøy - men helst uten hjul. Og jeg liker kamelhårsfrakker....Bare smør opp svelget KjellR. Nå kommer det kameler som må svelges på tvers, og mothårs.
Steike - snakk om tupp på leggen...Hjelper ikke, fortsatt diskvalifisert
Hva koster elbil pr mil - selv lader jeg gratis på jobb som stort sett dekker mitt behov :Lokalt her gjør ihvertfall bensinprisene sitt til at man tenker seg om. Ligger stadig på 16,30+ per liter...