So what? Bilen står jo bare der. Jeg lader med 5-7A strømstyrke annenhver til hver tredje dag. Holder evig lenge for meg. Om jeg hadde hatt mer effekt ville eneste praktiske forskjell vært at bilen var ferdigladet ved rundt middnatt eller før kontra kl 7 om morgenen. Altså ingen praktisk betydning. Jeg har aldri noensinne vært i nærheten av å trenge mer enn en vanlig stikkontakt hjemme. Skal ha ganske spesielt bruksmønster fort trenge høy ladeeffekt jevnlig.Kan man ikke stille på alle? 10A er jo veldig lite. Så stiller en ned, så går det jo veldig sent
Ja...E-golf?
Det er lov å lade fra en vanlig stikkontakt, men det kreves egen kurs, 10A sikring og jordfeilbryter type B på kursen.De taper 95 mill pr dag i følge Bloomberg. Om det betyr at de vil gå konkurs skal jeg ikke uttale meg om.
Når det gjelder hjemmelading av elbil går det helt sikkert fint å lade fra en vanlig stikkontakt så lenge det er den eneste belastningen og kretsen ikke belastes fullt over lange perioder. Det endrer ikke på realiteten at det ikke er lov, og at det potensielt er farlig.
Noen som oppgir energi i kilowatt er automatisk diskvalifisert for å uttale seg om saken.
Med n batterier som gir 30 mil så går jo dette greit. Når jeg parkerte elbilen min som hadde max 19 mil Kl 21. Så måtte jeg lade med 10a om den skulle ha grei rekkevidde til ik kl7 neste morgenSo what? Bilen står jo bare der. Jeg lader med 5-7A strømstyrke annenhver til hver tredje dag. Holder evig lenge for meg. Om jeg hadde hatt mer effekt ville eneste praktiske forskjell vært at bilen var ferdigladet ved rundt middnatt eller før kontra kl 7 om morgenen. Altså ingen praktisk betydning. Jeg har aldri noensinne vært i nærheten av å trenge mer enn en vanlig stikkontakt hjemme. Skal ha ganske spesielt bruksmønster fort trenge høy ladeeffekt jevnlig.Kan man ikke stille på alle? 10A er jo veldig lite. Så stiller en ned, så går det jo veldig sent
Noe annerledes om man har bil med kort rekkevidde, da kan behovet oppstå oftere. Jeg holder bilen stort sett mellom 180 og 270 km rekkevidde, det dekker fint alle spontane turer jeg måtte finne på å ta. Lader høyere kun når vi skal langt.
Tesla er jo relativt dyrt. Jeg har ikke råd til TeslaJa...E-golf?
Vi må bare leve med fjols som ikke velger Tesla. De vet ikke sitt eget beste, og jeg synes synd på dem.
Vi kan lokke men ikke tvinge. Samme med Bitcoin.
Jeg bor i Oslo så i alle relevante retninger er det kun noen få mil til nærmeste superlader så for min del skal det ekstremt mye til før jeg plutselig trenger å lade mye. Om opplegget skulle skjære seg en gang så er den praktiske konsekvensen at jeg må stå 10-20 minutter på en teslalader et sted. Evt et 22kw - punkt om det virkelig er krise.Med n batterier som gir 30 mil så går jo dette greit. Når jeg parkerte elbilen min som hadde max 19 mil Kl 21. Så måtte jeg lade med 10a om den skulle ha grei rekkevidde til ik kl7 neste morgenSo what? Bilen står jo bare der. Jeg lader med 5-7A strømstyrke annenhver til hver tredje dag. Holder evig lenge for meg. Om jeg hadde hatt mer effekt ville eneste praktiske forskjell vært at bilen var ferdigladet ved rundt middnatt eller før kontra kl 7 om morgenen. Altså ingen praktisk betydning. Jeg har aldri noensinne vært i nærheten av å trenge mer enn en vanlig stikkontakt hjemme. Skal ha ganske spesielt bruksmønster fort trenge høy ladeeffekt jevnlig.Kan man ikke stille på alle? 10A er jo veldig lite. Så stiller en ned, så går det jo veldig sent
Noe annerledes om man har bil med kort rekkevidde, da kan behovet oppstå oftere. Jeg holder bilen stort sett mellom 180 og 270 km rekkevidde, det dekker fint alle spontane turer jeg måtte finne på å ta. Lader høyere kun når vi skal langt.
JADA!! ALLE VET AT DU HAR TESLA OG AT DU HAR LITT BITCOIN!!!Ja...E-golf?
Vi må bare leve med fjols som ikke velger Tesla. De vet ikke sitt eget beste, og jeg synes synd på dem.
Vi kan lokke men ikke tvinge. Samme med Bitcoin.
De største fjolsene kjører Tesla, amerikansk bil med passform og kvalitet som en Morris Marina. Men stort batteri har de, det skal de ha.Ja...E-golf?
Vi må bare leve med fjols som ikke velger Tesla. De vet ikke sitt eget beste, og jeg synes synd på dem.
Vi kan lokke men ikke tvinge. Samme med Bitcoin.
Tja, "killer appen" til Tesla er ikke først og fremst bilen, men superladernettverket. Det gjør det helt uproblematisk å bruke elbil over store avstander. I sommer kjørte jeg 3000km med Teslaen - Oslo - Sunnmøre - Trøndelag - Helgeland - Oslo + mye lokalkjøring på de ulike stedene. Ikke faen om jeg hadde tatt den turen med elbil basert på offentlig hurtiglading. Det hjelper ikke med rekkevidde om det ikke er infrastruktur for lading på plass. Rekkevidde er strengt tatt kun relevant for hvor lang man kan kjøre før første lading, for lade - det må man.De største fjolsene kjører Tesla, amerikansk bil med passform og kvalitet som en Morris Marina. Men stort batteri har de, det skal de ha.Ja...E-golf?
Vi må bare leve med fjols som ikke velger Tesla. De vet ikke sitt eget beste, og jeg synes synd på dem.
Vi kan lokke men ikke tvinge. Samme med Bitcoin.
Vedder en tier på at Tesla blir utkonkurrert når tyskerne og japanerne kommer på banen.
Uff så misunnelig....De største fjolsene kjører Tesla, amerikansk bil med passform og kvalitet som en Morris Marina. Men stort batteri har de, det skal de ha.Ja...E-golf?
Vi må bare leve med fjols som ikke velger Tesla. De vet ikke sitt eget beste, og jeg synes synd på dem.
Vi kan lokke men ikke tvinge. Samme med Bitcoin.
Vedder en tier på at Tesla blir utkonkurrert når tyskerne og japanerne kommer på banen.
Var et svar til fjolsemeldinga til Gjestemedlem, og misunnelig? Har hatt Morris Marina og en bøtte amerikanske biler, jeg vet hva jeg går glipp av.Uff så misunnelig....De største fjolsene kjører Tesla, amerikansk bil med passform og kvalitet som en Morris Marina. Men stort batteri har de, det skal de ha.Ja...E-golf?
Vi må bare leve med fjols som ikke velger Tesla. De vet ikke sitt eget beste, og jeg synes synd på dem.
Vi kan lokke men ikke tvinge. Samme med Bitcoin.
Vedder en tier på at Tesla blir utkonkurrert når tyskerne og japanerne kommer på banen.
Litt som å fylle bensin for en rund sum uten å fylle tanken helt opp samtidig som den ikke var tom når du fylte? Og om batteripakken er dyr på en bil til USD250.000 er nok mest av akademisk interesse.Ja hadde ikke vært så bekymret over batteriet jeg heller, men å tro det blir billig å ev bytte tror jeg ikke på jfr batteribytte på Roadster.
Og batterikapasitet, så praktiserer vel du allerede 40% degradering ved å fjerne 20% batterikapasitet i hhv topp og bunn.
Nei. Jet lader høyt når det trengs og kjører lavt ned når det trengs. Det er noen få ganger i året. Til daglig er fullt batteri helt unødvendig. Absolutt ingen grunn til å kjøre helt opp og helt ned, derimot en rekke grunner til å la være. «Pumpa» er uansett i garasjen der bilen står mesteparten av tiden.Ja hadde ikke vært så bekymret over batteriet jeg heller, men å tro det blir billig å ev bytte tror jeg ikke på jfr batteribytte på Roadster.
Og batterikapasitet, så praktiserer vel du allerede 40% degradering ved å fjerne 20% batterikapasitet i hhv topp og bunn.
2013.Har du ikke fått med deg at Tesla er sååååå 2015?Stakkars, et møte med en mann som valgte Leaf og ikke Tesla.Hadde El bil i 2015. Kunne tenkt med det igjen. Men ser nå at det ikke er lov å lade fra vanlig stikkontakt? Om det er fakta. Så må en kjøre 1-2år før en har tjent inn laderen. Tar laderen kveld etter noen år, så ryker jo hele besparelsen
80 mil rekkevidde og lading på ett minutt lar seg høre. Hvis bilen klarer godt med kuldegrader i tillegg, da er jo Moss - Steinkjer gjennom Østerdalen en kald midtvinterdag itteno' problem...Kanskje Fisker får det til denne gang?
Kanskje en gang men kan ikke helt se for meg dette med det første. Men selv om teknologien skulle være på plass om noen få år så tror jeg det blir en steindyr bil utenfor rekkevidde for de fleste, og for det andre. Hvor i all verden skal man lade dem. Her må de å så fall selge teknologien og slå seg sammen med noen av de virkelig store for å bygge ladere (som ikke kommer til å bli billige med en slik kapasitet heller).80 mil rekkevidde og lading på ett minutt lar seg høre. Hvis bilen klarer godt med kuldegrader i tillegg, da er jo Moss - Steinkjer gjennom Østerdalen en kald midtvinterdag itteno' problem...Kanskje Fisker får det til denne gang?
"Prisen er allerede annonsert: Til rett under 130.000 dollar (1,1 million kroner), er den omtrent like kostbar som en toppspekket Tesla Model S. Den kan reserveres mot et depositum på 2000 dollar."Men selv om teknologien skulle være på plass om noen få år så tror jeg det blir en steindyr bil utenfor rekkevidde for de fleste,
Ikke så ille det, men det er ikke med slik batteriteknologi eller kjørelengde."Prisen er allerede annonsert: Til rett under 130.000 dollar (1,1 million kroner), er den omtrent like kostbar som en toppspekket Tesla Model S. Den kan reserveres mot et depositum på 2000 dollar."Men selv om teknologien skulle være på plass om noen få år så tror jeg det blir en steindyr bil utenfor rekkevidde for de fleste,
Er det mange ladestasjoner på vei dit?Luftige planer. Tesla blir første bil i bane rundt Mars om ting går etter planen og ikke Falcon Heavy blir en nyttårsrakett ...
Elon Musk vil sende bilen ut i verdensrommet
Vis vedlegget 469749