WayAhead
Æresmedlem
Piano og klaver/flygel især = veahogging .... ble det litt off topic nå ????
Morsomt at du prøver så mye i så forskjellige retninger HCS. Gir jo et ekstremt headroom med 2 x 475W på de høyttalerene og det er jo ikke å forakteNoe av det jeg liker best med hobbyen er å finne ut ting selv, lære. Guruer og bladfyker har mistet kredibilitet de siste årene med tildels en avflatet subjektiv fremstilling. Alt låter godt bare det er dyrt nok... Uten nyanser eller evne til kritisk fremstilling. Skal ikke ta alle over en kam, det finnes dyktige lidenskapelige skribenter og meningsbærerere.
Idag har jeg gjort noe som jeg tipper ikke så mange har gjort. Jeg har tatt mine Monopulse og koblet de imot min Crown PA amp. En høyttaler som visstnok er def best med rør. Ok, sant skal sies, min DPA rør pre står i front. Men hvordan funker 2x475 switchmode watt på disse?
Vis vedlegget 490200
Ja, det er de forgrunnen . Hva skal jeg si? Jo et ord, gnistrende. De får et mye bedre fundament enn jeg har hørt før. Mellomtone er kanskje litt mer direkte, diskant vidåpen. Så, I mine ører, er Monopulse en høyttaler som kan like godt med effekt.
Vis vedlegget 490202
Inge DSP innekoblet. Jeg var spent på om lyden ville være grov, kanskje matt? Antagelig "farger" og pre så mye at det ikke merkes? Eller kanskje ikke... Jeg er mao imponert.. Og lar hypotesen om at Monopulse må ha kun ha rør falle...
Og kanskje viktigere, PA forsterkere kun funke gull. Til en langt hyggeligere pris en små-skala produksjon basert på om varmen holder i garasjen hvor de bygges...
Kanskje burde en ikke være så åpenhjertig...
Vis vedlegget 490207
Det finnes ingen myte om at MonoPulse må ha rør, jeg selv er jo på jakt etter en passende transe som reserve. Men transer må ha visse egenskaper for at det ikke glørne skal dø ut, og de fleste blir en døll affære på MonoPulse, men det finnes da flere gode eksempler på matcher made in heaven der også. Typisk britiske PRaT-forsterkere som Naim og Rega er helt topp med MonoPulse, mens jeg har opplevd Anthem som ei seriøs blindgate der resultatet blir ei hengekurve. Det er med andre ord viktigere å ta matchingen på alvor hvis du satser på transe til det merket.Og så var det bare å vente på, baluba
Nydelig låt. Norske Trio Trang har også en digg versjon. Check it out;DTja, gunner... Dama har et par gode melodier, men ikke mer. Etter min smak. Trekkspill, banjo og steel-gitar blir neppe favoritter, men kan fordøyes i små porsjoner. Sier seg selv når en reell favoritt er obo som er er instrument med sjel, etter min smak...
For ordens skyld; jeg begynner å bli litt lei av vitsene, men finner uendelige mange gode grunner til å holde meg unna trekkspill Banjo er vel mest et instrument for dem som ikke får frysninger på ryggen under The Deliverance, mens steel er vel noe jeg kommer til å stifte bekjentskap med når jeg havner der jeg fortjenerFor ordens skyld: jeg har ingenting imot trekkspill, men finner vitsene vanskelige å motstå
I følge elektorstat-produsenten Roger Sanders har dette å gjøre med at forsterkere klipper mye oftere enn man tror. Transer klipper på en kjip måte, mens rør klipper på en hyggelig måte. Det vil si - i følge Sanders - at skal man ha transer, så bør man ha så mye effekt at det aldri klipper. Spiller man litt høyt i blant og har rundt 90 db følsomhet mener han det tilsier 500 watt per kanal. Sanders Sound Systems - Tubes vs. Transistors White PaperDet finnes ingen myte om at MonoPulse må ha rør, jeg selv er jo på jakt etter en passende transe som reserve. Men transer må ha visse egenskaper for at det ikke glørne skal dø ut, og de fleste blir en døll affære på MonoPulse, men det finnes da flere gode eksempler på matcher made in heaven der også. Typisk britiske PRaT-forsterkere som Naim og Rega er helt topp med MonoPulse, mens jeg har opplevd Anthem som ei seriøs blindgate der resultatet blir ei hengekurve. Det er med andre ord viktigere å ta matchingen på alvor hvis du satser på transe til det merket.Og så var det bare å vente på, baluba
At han opplever nirvana med sin hybrideffekt er jo bare hyggelig. Han har funnet unntaket som bekrefter regelen når det kommer til switch mode og MonoPulse. Kjekt for alle oss andre, da slipper gå gjennom en ørkenvandring for å finne det selv. Det som har kommet fram blant både eiere og anmelder Rognlien er at rør ser ut til å alltid fungere godt på MonoPulse, noe som det virker som om Allan Hendry er ganske bevisst på siden han oppgir forskjellige krav til transer og rør når det kommer til effekt. De trenger dobbelt så mye kraft fra en transe for å drive dem skikkelig ifølge hjemmesiden. Det er jo interessant at når HC faktisk har funnet en switch mode som låter knall med MonoPulse så er det likevel rør med i kjeden som drivere til klasse D-modulene.
Jeg må nesten høre det med egne ører på egne høyttalere før jeg kan være sikker på at det også vil fungere på mine 82A. De er nok litt mer forskjellige fra 72A enn det de som ikke er innvidd i merket vet. Det er ikke de samme høyttalereelementene i 72A og 82A, og ifølge Allan Hendry er sistnevnte mer lineær enn HCs modell. Det kan ha betydning, men jeg vet ikke i hvilken retning det ikke-lineære trekker 72A. Men det skyldes nok mer sannsynlig at Crown-forsterkeren er et av unntakene som bekrefter regelen, det finnes ingen "regler" som ikke har unntak innen hifi. Og halleluja for det.
Vi snakker vel om smak og ikke om dårlige instrumenter, TrondDet finnes ingen dårlige instrumenter selv om jeg nok skal innrømme at langvarig sekkdepipeunderholdning kan virke litt utfordrende. Trekkspill og banjo er da flotte instrumenter selv om en del de som benytter det ikke alltid lager den mest sjarmerende musikken...
Det er nok ikke helt på bærtur i alle fall, vi vet jo at forvrengningen i rørforsterkere er mye mykere og oppleves gjerne ikke som vreng. Men når vi ser hvor reelt lettdrevne MonoPulse er så er ikke ressurser det store problemet til akkurat de høyttalerne. Nå vet vi at rør trives aller best med høyimpedante høyttalere, så den absolutt laveste impedans er av større betydning enn teoretisk effektivitet målt i db/m/w. Det avgjør om en klarer å oppnå de effektivitetsdataene, noe alle forsterkere klarer med en laveste dipp på 7 ohm. Når da den gjennomsnittlige impedans er 9 ohm (for 82A) så viser det at vi her har med en uvanlig rettlinjet motstand, og det betyr igjen ingen bremseklosser for de forsterkerne som har begrenset wattstyrke.I følge elektorstat-produsenten Roger Sanders har dette å gjøre med at forsterkere klipper mye oftere enn man tror. Transer klipper på en kjip måte, mens rør klipper på en hyggelig måte. Det vil si - i følge Sanders - at skal man ha transer, så bør man ha så mye effekt at det aldri klipper. Spiller man litt høyt i blant og har rundt 90 db følsomhet mener han det tilsier 500 watt per kanal. Sanders Sound Systems - Tubes vs. Transistors White PaperDet finnes ingen myte om at MonoPulse må ha rør, jeg selv er jo på jakt etter en passende transe som reserve. Men transer må ha visse egenskaper for at det ikke glørne skal dø ut, og de fleste blir en døll affære på MonoPulse, men det finnes da flere gode eksempler på matcher made in heaven der også. Typisk britiske PRaT-forsterkere som Naim og Rega er helt topp med MonoPulse, mens jeg har opplevd Anthem som ei seriøs blindgate der resultatet blir ei hengekurve. Det er med andre ord viktigere å ta matchingen på alvor hvis du satser på transe til det merket.Og så var det bare å vente på, baluba
At han opplever nirvana med sin hybrideffekt er jo bare hyggelig. Han har funnet unntaket som bekrefter regelen når det kommer til switch mode og MonoPulse. Kjekt for alle oss andre, da slipper gå gjennom en ørkenvandring for å finne det selv. Det som har kommet fram blant både eiere og anmelder Rognlien er at rør ser ut til å alltid fungere godt på MonoPulse, noe som det virker som om Allan Hendry er ganske bevisst på siden han oppgir forskjellige krav til transer og rør når det kommer til effekt. De trenger dobbelt så mye kraft fra en transe for å drive dem skikkelig ifølge hjemmesiden. Det er jo interessant at når HC faktisk har funnet en switch mode som låter knall med MonoPulse så er det likevel rør med i kjeden som drivere til klasse D-modulene.
Jeg må nesten høre det med egne ører på egne høyttalere før jeg kan være sikker på at det også vil fungere på mine 82A. De er nok litt mer forskjellige fra 72A enn det de som ikke er innvidd i merket vet. Det er ikke de samme høyttalereelementene i 72A og 82A, og ifølge Allan Hendry er sistnevnte mer lineær enn HCs modell. Det kan ha betydning, men jeg vet ikke i hvilken retning det ikke-lineære trekker 72A. Men det skyldes nok mer sannsynlig at Crown-forsterkeren er et av unntakene som bekrefter regelen, det finnes ingen "regler" som ikke har unntak innen hifi. Og halleluja for det.
Jeg har ingen forutsetninger for å vite om dette stemmer, og har aldri eksperimentert med rør selv, men synes det er en interessant teori.
Jeg mente selvfølgelig "dårlige" instrumenter. Ikke dårlig kvalitet. Den klovnebasunen du viser på bildet kjenner jeg dessverre ikke til.Vi snakker vel om smak og ikke om dårlige instrumenter, TrondDet finnes ingen dårlige instrumenter selv om jeg nok skal innrømme at langvarig sekkdepipeunderholdning kan virke litt utfordrende. Trekkspill og banjo er da flotte instrumenter selv om en del de som benytter det ikke alltid lager den mest sjarmerende musikken...
Det finnes vel også dårlige instrumenter. Vuevusela......
Vis vedlegget 490299
Jeg som trodde du var et skikkelig menneske, Trond Alle som er interessert i fotball har fått med seg Vuevuselaen fra helveteJeg mente selvfølgelig "dårlige" instrumenter. Ikke dårlig kvalitet. Den klovnebasunen du viser på bildet kjenner jeg dessverre ikke til.Vi snakker vel om smak og ikke om dårlige instrumenter, TrondDet finnes ingen dårlige instrumenter selv om jeg nok skal innrømme at langvarig sekkdepipeunderholdning kan virke litt utfordrende. Trekkspill og banjo er da flotte instrumenter selv om en del de som benytter det ikke alltid lager den mest sjarmerende musikken...
Det finnes vel også dårlige instrumenter. Vuevusela......
Vis vedlegget 490299
Nope, steinen påvirker kun lytterens auratilkobling, mens klossene er basert på astralharmonier.Et novisespørsmål; Har disse Chardasklossene samme effekt som ShakTi Stone?
Fantastisk svarNope, steinen påvirker kun lytterens auratilkobling, mens klossene er basert på astralharmonier.Et novisespørsmål; Har disse Chardasklossene samme effekt som ShakTi Stone?
Ok, det betyr at jeg også må skaffe meg slike, eller holder det med beisede furuklosser og svipenn fra Biltema, altså DIY?Nope, steinen påvirker kun lytterens auratilkobling, mens klossene er basert på astralharmonier.Et novisespørsmål; Har disse Chardasklossene samme effekt som ShakTi Stone?
Du slipper ikke unna med DIY hvis du ikke har anledning til å sende furuklossene en tur rundt jorden som cargo på ISS. For å få de riktige astralharmoniene må klossene ha vært utsatt for ren astralkraft, ubesudlet av ozonlaget, som er har en negativ innflydelse på dynamikken. Her er det bare tusenlapper som hjelper siden det er litt dyrt å reise opp selv, men jeg stiller meg tvilende til at produkter som koster mindre enn et femsifret beløp har nok astralkraft til å harmonisere over de flate ozonforstyrrelsene i våre dyrebare romskip... stereoanlegg.Ok, det betyr at jeg også må skaffe meg slike, eller holder det med beisede furuklosser og svipenn fra Biltema, altså DIY?Nope, steinen påvirker kun lytterens auratilkobling, mens klossene er basert på astralharmonier.Et novisespørsmål; Har disse Chardasklossene samme effekt som ShakTi Stone?
Jeg har lest om den, men i og med at ingen i vår familie ser på fotball, har jeg vært forskånet fra å høre lyden.Jeg som trodde du var et skikkelig menneske, Trond Alle som er interessert i fotball har fått med seg Vuevuselaen fra helveteJeg mente selvfølgelig "dårlige" instrumenter. Ikke dårlig kvalitet. Den klovnebasunen du viser på bildet kjenner jeg dessverre ikke til.Vi snakker vel om smak og ikke om dårlige instrumenter, TrondDet finnes ingen dårlige instrumenter selv om jeg nok skal innrømme at langvarig sekkdepipeunderholdning kan virke litt utfordrende. Trekkspill og banjo er da flotte instrumenter selv om en del de som benytter det ikke alltid lager den mest sjarmerende musikken...
Det finnes vel også dårlige instrumenter. Vuevusela......
Vis vedlegget 490299
Vi snakker vel om smak og ikke om dårlige instrumenter, TrondDet finnes ingen dårlige instrumenter selv om jeg nok skal innrømme at langvarig sekkdepipeunderholdning kan virke litt utfordrende. Trekkspill og banjo er da flotte instrumenter selv om en del de som benytter det ikke alltid lager den mest sjarmerende musikken...
Det finnes vel også dårlige instrumenter. Vuevusela......
Vis vedlegget 490299
Hvilket stykke tenker du på Bergfinn ?...accordion.Drag-Sug er den riktige betegnelsenRiktig betegnelse er "Rynkeorgel" - bare så det er klart. Flenge.i jazzmijøet og Fis-harmonica i Italia. ;D
Har hørt en som spilte tocatta fuge (Bach) på trekkspill.
Feiende flott.
Headroom er nok en god forklaring. Det finnes mange eksempler på små monitorer som brøler som en fullrange høyttaler, nesten, ved hjelp av en kraftig forsterker... Tror mange er litt beskjedne med sine watt for å opprettholde en gitt topologi..Morsomt at du prøver så mye i så forskjellige retninger HCS. Gir jo et ekstremt headroom med 2 x 475W på de høyttalerene og det er jo ikke å forakteNoe av det jeg liker best med hobbyen er å finne ut ting selv, lære. Guruer og bladfyker har mistet kredibilitet de siste årene med tildels en avflatet subjektiv fremstilling. Alt låter godt bare det er dyrt nok... Uten nyanser eller evne til kritisk fremstilling. Skal ikke ta alle over en kam, det finnes dyktige lidenskapelige skribenter og meningsbærerere.
Idag har jeg gjort noe som jeg tipper ikke så mange har gjort. Jeg har tatt mine Monopulse og koblet de imot min Crown PA amp. En høyttaler som visstnok er def best med rør. Ok, sant skal sies, min DPA rør pre står i front. Men hvordan funker 2x475 switchmode watt på disse?
Vis vedlegget 490200
Ja, det er de forgrunnen . Hva skal jeg si? Jo et ord, gnistrende. De får et mye bedre fundament enn jeg har hørt før. Mellomtone er kanskje litt mer direkte, diskant vidåpen. Så, I mine ører, er Monopulse en høyttaler som kan like godt med effekt.
Vis vedlegget 490202
Inge DSP innekoblet. Jeg var spent på om lyden ville være grov, kanskje matt? Antagelig "farger" og pre så mye at det ikke merkes? Eller kanskje ikke... Jeg er mao imponert.. Og lar hypotesen om at Monopulse må ha kun ha rør falle...
Og kanskje viktigere, PA forsterkere kun funke gull. Til en langt hyggeligere pris en små-skala produksjon basert på om varmen holder i garasjen hvor de bygges...
Kanskje burde en ikke være så åpenhjertig...
Vis vedlegget 490207
Klasse A/B, ikke D baluba... . Og hjertens enig med deg i at vi skal hylle unntakene i hobbyen. Fasit er litt for statisk etter min smak, liker jo å prøve ut forskjellige ting.. Det intr er at Crown fungerer ikke så bra med Snell E, det hele blir lett metallisk og grått...Det finnes ingen myte om at MonoPulse må ha rør, jeg selv er jo på jakt etter en passende transe som reserve. Men transer må ha visse egenskaper for at det ikke glørne skal dø ut, og de fleste blir en døll affære på MonoPulse, men det finnes da flere gode eksempler på matcher made in heaven der også. Typisk britiske PRaT-forsterkere som Naim og Rega er helt topp med MonoPulse, mens jeg har opplevd Anthem som ei seriøs blindgate der resultatet blir ei hengekurve. Det er med andre ord viktigere å ta matchingen på alvor hvis du satser på transe til det merket.Og så var det bare å vente på, baluba
At han opplever nirvana med sin hybrideffekt er jo bare hyggelig. Han har funnet unntaket som bekrefter regelen når det kommer til switch mode og MonoPulse. Kjekt for alle oss andre, da slipper gå gjennom en ørkenvandring for å finne det selv. Det som har kommet fram blant både eiere og anmelder Rognlien er at rør ser ut til å alltid fungere godt på MonoPulse, noe som det virker som om Allan Hendry er ganske bevisst på siden han oppgir forskjellige krav til transer og rør når det kommer til effekt. De trenger dobbelt så mye kraft fra en transe for å drive dem skikkelig ifølge hjemmesiden. Det er jo interessant at når HC faktisk har funnet en switch mode som låter knall med MonoPulse så er det likevel rør med i kjeden som drivere til klasse D-modulene.
Jeg må nesten høre det med egne ører på egne høyttalere før jeg kan være sikker på at det også vil fungere på mine 82A. De er nok litt mer forskjellige fra 72A enn det de som ikke er innvidd i merket vet. Det er ikke de samme høyttalereelementene i 72A og 82A, og ifølge Allan Hendry er sistnevnte mer lineær enn HCs modell. Det kan ha betydning, men jeg vet ikke i hvilken retning det ikke-lineære trekker 72A. Men det skyldes nok mer sannsynlig at Crown-forsterkeren er et av unntakene som bekrefter regelen, det finnes ingen "regler" som ikke har unntak innen hifi. Og halleluja for det.
Takk for påminnelsen.. Synd den skive ikke akkurat er lett å finne da... Om du ikke vil gi bort din...?Nydelig låt. Norske Trio Trang har også en digg versjon. Check it out;DTja, gunner... Dama har et par gode melodier, men ikke mer. Etter min smak. Trekkspill, banjo og steel-gitar blir neppe favoritter, men kan fordøyes i små porsjoner. Sier seg selv når en reell favoritt er obo som er er instrument med sjel, etter min smak...
For ordens skyld; jeg begynner å bli litt lei av vitsene, men finner uendelige mange gode grunner til å holde meg unna trekkspill Banjo er vel mest et instrument for dem som ikke får frysninger på ryggen under The Deliverance, mens steel er vel noe jeg kommer til å stifte bekjentskap med når jeg havner der jeg fortjenerFor ordens skyld: jeg har ingenting imot trekkspill, men finner vitsene vanskelige å motstå
Godt innspill der Olav2. 500 watt pr kanal med følsomhet på 90dB er ikke gjengs vil jeg tro. Headroom er aldri feil uansett. Det er mange flere parameter enn ren effekt, noe som gjør at en aldri blir helt utlært på dette. Kan en få for mye effekt ? Nei vil jeg tro. I andre enden ligger argumentasjonen om hvor mye den første watten betyr... Ja, takk begge deler kanskje ?I følge elektorstat-produsenten Roger Sanders har dette å gjøre med at forsterkere klipper mye oftere enn man tror. Transer klipper på en kjip måte, mens rør klipper på en hyggelig måte. Det vil si - i følge Sanders - at skal man ha transer, så bør man ha så mye effekt at det aldri klipper. Spiller man litt høyt i blant og har rundt 90 db følsomhet mener han det tilsier 500 watt per kanal. Sanders Sound Systems - Tubes vs. Transistors White PaperDet finnes ingen myte om at MonoPulse må ha rør, jeg selv er jo på jakt etter en passende transe som reserve. Men transer må ha visse egenskaper for at det ikke glørne skal dø ut, og de fleste blir en døll affære på MonoPulse, men det finnes da flere gode eksempler på matcher made in heaven der også. Typisk britiske PRaT-forsterkere som Naim og Rega er helt topp med MonoPulse, mens jeg har opplevd Anthem som ei seriøs blindgate der resultatet blir ei hengekurve. Det er med andre ord viktigere å ta matchingen på alvor hvis du satser på transe til det merket.Og så var det bare å vente på, baluba
At han opplever nirvana med sin hybrideffekt er jo bare hyggelig. Han har funnet unntaket som bekrefter regelen når det kommer til switch mode og MonoPulse. Kjekt for alle oss andre, da slipper gå gjennom en ørkenvandring for å finne det selv. Det som har kommet fram blant både eiere og anmelder Rognlien er at rør ser ut til å alltid fungere godt på MonoPulse, noe som det virker som om Allan Hendry er ganske bevisst på siden han oppgir forskjellige krav til transer og rør når det kommer til effekt. De trenger dobbelt så mye kraft fra en transe for å drive dem skikkelig ifølge hjemmesiden. Det er jo interessant at når HC faktisk har funnet en switch mode som låter knall med MonoPulse så er det likevel rør med i kjeden som drivere til klasse D-modulene.
Jeg må nesten høre det med egne ører på egne høyttalere før jeg kan være sikker på at det også vil fungere på mine 82A. De er nok litt mer forskjellige fra 72A enn det de som ikke er innvidd i merket vet. Det er ikke de samme høyttalereelementene i 72A og 82A, og ifølge Allan Hendry er sistnevnte mer lineær enn HCs modell. Det kan ha betydning, men jeg vet ikke i hvilken retning det ikke-lineære trekker 72A. Men det skyldes nok mer sannsynlig at Crown-forsterkeren er et av unntakene som bekrefter regelen, det finnes ingen "regler" som ikke har unntak innen hifi. Og halleluja for det.
Jeg har ingen forutsetninger for å vite om dette stemmer, og har aldri eksperimentert med rør selv, men synes det er en interessant teori.
Fin diplomatisk fremstilling som det er lett å være enig i... Det må innrømmes... Men ikke funnet musikk i større grad fra de to overnevnte musikk instrumentene...Men knarfar hadde et par eksempler som var lette å like..Det finnes ingen dårlige instrumenter selv om jeg nok skal innrømme at langvarig sekkdepipeunderholdning kan virke litt utfordrende. Trekkspill og banjo er da flotte instrumenter selv om en del de som benytter det ikke alltid lager den mest sjarmerende musikken...
Det er nesten så jeg ikke tør å si det men jeg liker banjo
Ha en flott helg HCs
mvh
Takk takk, i like måte HCsDet er nesten så jeg ikke tør å si det men jeg liker banjo
Ha en flott helg HCs
mvh
Og jeg liker deg.. . God helg!
Hørt om opptenningsbrikketter ? . Nei, jeg hadde lyst på slike for mange år siden, og da er drømmen oppfylt..Og nirvana kan begynne..Ok, det betyr at jeg også må skaffe meg slike, eller holder det med beisede furuklosser og svipenn fra Biltema, altså DIY?Nope, steinen påvirker kun lytterens auratilkobling, mens klossene er basert på astralharmonier.Et novisespørsmål; Har disse Chardasklossene samme effekt som ShakTi Stone?
Gratulerer, da avventer vi rapport når de er ferdig innspilt/innbrentHørt om opptenningsbrikketter ? . Nei, jeg hadde lyst på slike for mange år siden, og da er drømmen oppfylt..Og nirvana kan begynne..Ok, det betyr at jeg også må skaffe meg slike, eller holder det med beisede furuklosser og svipenn fra Biltema, altså DIY?Nope, steinen påvirker kun lytterens auratilkobling, mens klossene er basert på astralharmonier.Et novisespørsmål; Har disse Chardasklossene samme effekt som ShakTi Stone?
Hvem i alle dager kan være så forkvaklet at de ikke liker ku-gutter med nasal røst som synger om miserable liv med en snus under leppenFor ordens skyld; jeg begynner å bli litt lei av vitsene, men finner uendelige mange gode grunner til å holde meg unna trekkspill Banjo er vel mest et instrument for dem som ikke får frysninger på ryggen under The Deliverance, mens steel er vel noe jeg kommer til å stifte bekjentskap med når jeg havner der jeg fortjenerFor ordens skyld: jeg har ingenting imot trekkspill, men finner vitsene vanskelige å motstå
Ja, vi får slutte å disse trekkspill , banjo, trekkspill , slurva osv.. Noen kan bli lei seg , og det vil en jo ikke ? Like mye som at andre må ha respekt og forståelse for at ku-gutter som synger med nasal røst om sitt miserable liv og tygger snus ikke er lykke for alle ... Ja, takk til mangefold...
meg blant annet karmana,fjøs rock er absolutt det verste som finnesHvem i alle dager kan være så forkvaklet at de ikke liker ku-gutter med nasal røst som synger om miserable liv med en snus under leppenFor ordens skyld; jeg begynner å bli litt lei av vitsene, men finner uendelige mange gode grunner til å holde meg unna trekkspill Banjo er vel mest et instrument for dem som ikke får frysninger på ryggen under The Deliverance, mens steel er vel noe jeg kommer til å stifte bekjentskap med når jeg havner der jeg fortjenerFor ordens skyld: jeg har ingenting imot trekkspill, men finner vitsene vanskelige å motstå
Ja, vi får slutte å disse trekkspill , banjo, trekkspill , slurva osv.. Noen kan bli lei seg , og det vil en jo ikke ? Like mye som at andre må ha respekt og forståelse for at ku-gutter som synger med nasal røst om sitt miserable liv og tygger snus ikke er lykke for alle ... Ja, takk til mangefold...
Skjønner at influensaen ikke helt har sluppet taketmeg blant annet karmana,fjøs rock er absolutt det verste som finnesHvem i alle dager kan være så forkvaklet at de ikke liker ku-gutter med nasal røst som synger om miserable liv med en snus under leppenJa, vi får slutte å disse trekkspill , banjo, trekkspill , slurva osv.. Noen kan bli lei seg , og det vil en jo ikke ? Like mye som at andre må ha respekt og forståelse for at ku-gutter som synger med nasal røst om sitt miserable liv og tygger snus ikke er lykke for alle ... Ja, takk til mangefold...
mvh
Hehe karmana,nei det har den ikke men det er faktisk det verste som finnesSkjønner at influensaen ikke helt har sluppet taketmeg blant annet karmana,fjøs rock er absolutt det verste som finnesHvem i alle dager kan være så forkvaklet at de ikke liker ku-gutter med nasal røst som synger om miserable liv med en snus under leppenJa, vi får slutte å disse trekkspill , banjo, trekkspill , slurva osv.. Noen kan bli lei seg , og det vil en jo ikke ? Like mye som at andre må ha respekt og forståelse for at ku-gutter som synger med nasal røst om sitt miserable liv og tygger snus ikke er lykke for alle ... Ja, takk til mangefold...
mvh
Jeg liker også banjo, dog i passelige doser.Det er nesten så jeg ikke tør å si det men jeg liker banjo
Ha en flott helg HCs
mvh
Ja der er vi enigeJeg liker også banjo, dog i passelige doser.Det er nesten så jeg ikke tør å si det men jeg liker banjo
Ha en flott helg HCs
mvh
Alt er ikke sort/hvitt.
Trekkspill derimot...
Husker ikke, HCS.Hvilket stykke tenker du på Bergfinn ?...accordion.Drag-Sug er den riktige betegnelsenRiktig betegnelse er "Rynkeorgel" - bare så det er klart. Flenge.i jazzmijøet og Fis-harmonica i Italia. ;D
Har hørt en som spilte tocatta fuge (Bach) på trekkspill.
Feiende flott.