erato
Æresmedlem
Startknapp har den, men alle oppdateringer kommer over 4G.MB har vel fortsatt startknapp og mangler vel OTA oppdateringer av firmware fortsatt?
Startknapp har den, men alle oppdateringer kommer over 4G.MB har vel fortsatt startknapp og mangler vel OTA oppdateringer av firmware fortsatt?
Den mangler vel også litt på gassrespons iforhold til en tesla, med mindre vi snakker e63sStartknapp har den, men alle oppdateringer kommer over 4G.MB har vel fortsatt startknapp og mangler vel OTA oppdateringer av firmware fortsatt?
Takk for det, forhjulstrekk holder for meg og kona her i Østfold, har ikke hytte på fjellet eller noe sånt, så det holder. Valgte denne pga. 50kwt batteri og veldig god erfaring med den bilen vi har fra før. Og en prisantydning i underkant av 300.000,- gjorde utslaget.Veldig fin, hadde den bare hatt 4-hjuls trekk så hadde jeg bestilt
Hadde eg hatt tid til å venta eit år skulle eg bestilt ein slik.Nå ble det bestilt elbil gitt, har kjørt DS3 i 7 år og er veldig fornøyd med den, men elbil er fristende nå som tid for bytte nærmer seg og da måtte det jo bli en DS3 igjen, denne gang med 4 dører og høyde som passer en gammel kropp.
DS3 Crossback e-tense, nr. 1351 i køen og levering høsten 2019
Vis vedlegget 512280
Jeg skal jammen gå i tenkeboksen. Må ikke ha 4 hjul trekk, kun sjelden gang. Bratt bakke opp til huset, men kan parkere nede ved veien, og kan strø og rygge opp. Kjører bare max 40 km pr.dag. Skal aldri kjøre langt mer, max 22 mil til fjellhytte og der er det oppover også men overkommelig. Aldri mer enn 2 i bilen så den er stor nok. Får se. Ny bil 300 T, som siste bil kanskje, ikke dumtTakk for det, forhjulstrekk holder for meg og kona her i Østfold, har ikke hytte på fjellet eller noe sånt, så det holder. Valgte denne pga. 50kwt batteri og veldig god erfaring med den bilen vi har fra før. Og en prisantydning i underkant av 300.000,- gjorde utslaget.Veldig fin, hadde den bare hatt 4-hjuls trekk så hadde jeg bestilt
Ja, hvis din ambisjon er å kjøre 20-30 mil pr dag, så går det sikkert helt fint. Jeg kjører gjerne litt lengre strekninger pr. dag (gjerne 70 - 100 mil), men jeg er alene i bilen og har gjerne et mål jeg skal nå innen en viss tid.
Ikke snakk om campingvogn her. I mitt tilfelle har jeg familie i Praha og begrenset tid når jeg reiser dit på besøk. Noen ganger flyr jeg, men i noen tilfeller må jeg kjøre bil (hvis noe skal fraktes mellom Norge og Tsjekkia, noe som skjer relativt ofte). Da vil jeg helst bruke minst mulig tid på turen ned dit (som jeg har kjørt mange ganger), poenget er å komme fram, ikke å nødvendigvis oppleve så mye på veien. Det er begrenset hvor spennende Sveriges vestkyst og gamle Øst-Tyskland nord for Berlin er når man har kjørt der 50 ganger før og har dårlig tid. Når jeg så først er kommet fram til Praha vil sikkert en elbil vært greit hvis jeg hadde hatt mulighet for saktelading der jeg bor når jeg er der. Det har jeg ikke. Strøm er forøvrig dyrt i Tsjekkia - varierer mellom 2 og 3 kr/kWh, så det er ikke så veldig økonomisk med en elbil. Miljøaktivistene der nede kjører på gass.Hvis du gidder å kjøre 70-100 mil dagen med campingvogn på slep er du ivrig.
Ja, hvis man greier seg med en relativt liten bil så er den gunstig.Virkelig flott, den DS`en. Hvis prisen stemmer så ligner det et kupp.
Jeg reagerer i hovedsak på at man skal redde miljøet med elbiler og så er det eneste man snakker om gasspådrag og andre ting som har lite å gjøre med hvorfor vi har elbiler. Jeg er sikker på at en elbil med lavere akselerasjon som er mer enn tilstrekkelig redder miljøet enda mer enn en elbil med unødvendig høy akselerasjon...…Hvorfor har man ikke en bensin/dieselbil tråd mange kan denge hverandre i hodet med antall mil og hastighet kjørt? Kan evt inkludere hva som finnes og hva det evt koster i Praha.
Skulle ikke forundre meg, null avgifter og momsfritak er jo en gavepakke i Norge. Og bilen ser fin ut. Men det voldsomme fokuset på 0-100 på tilnærmet null sekunder som mange har her i tråden forstår jeg ikke utifra hva jeg tror gjennomsnittsalderen er her. Er ikke kvalitet, komfort og behov viktigere?MG sports elbil. Men til kun 300k?
https://m.nettavisen.no/meninger/renezografos/ra-elbil-til-ra-pris/3423544186.html
- m.BilNorge.no - Artikkel -
Nå er vel utslippene fra dem null både i tilfelle sedat donaldbil og spreke sportsbiler, så lenge vi snakker om elbiler. Da er det lurere og viktigere å sørge for at det er biler i alle segmenter, slik at alle kan finne noe som passer deres behov, lommebok og kjørestil.Jeg reagerer i hovedsak på at man skal redde miljøet med elbiler og så er det eneste man snakker om gasspådrag og andre ting som har lite å gjøre med hvorfor vi har elbiler. Jeg er sikker på at en elbil med lavere akselerasjon som er mer enn tilstrekkelig redder miljøet enda mer enn en elbil med unødvendig høy akselerasjon...…
Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
Hvorfor skal man redusere akselerasjonen? For å øke levetide på drivverk eller for å dempe misunnelsen hos andre?Jeg reagerer i hovedsak på at man skal redde miljøet med elbiler og så er det eneste man snakker om gasspådrag og andre ting som har lite å gjøre med hvorfor vi har elbiler. Jeg er sikker på at en elbil med lavere akselerasjon som er mer enn tilstrekkelig redder miljøet enda mer enn en elbil med unødvendig høy akselerasjon...…Hvorfor har man ikke en bensin/dieselbil tråd mange kan denge hverandre i hodet med antall mil og hastighet kjørt? Kan evt inkludere hva som finnes og hva det evt koster i Praha.
Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
Bingo! Man kjøper ikke elbil fordi man er bilinteressert.Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
Pen bil, men det dashboardet var litt vel over-the-topNå ble det bestilt elbil gitt, har kjørt DS3 i 7 år og er veldig fornøyd med den, men elbil er fristende nå som tid for bytte nærmer seg og da måtte det jo bli en DS3 igjen, denne gang med 4 dører og høyde som passer en gammel kropp.
DS3 Crossback e-tense, nr. 1351 i køen og levering høsten 2019
Vis vedlegget 512280
Nå er det jo ingenting i veien for å kjøre jevnt selv om man kan akselerere hardt.Å akselerere masse koster energi, uansett hvor energien kommer fra. Pussig det der, energibruk og utslipp er minst ved jevn kjøring - og strøm skal også produseres.
Hvis folk kjøper elbiler utelukkende for å spare avgifter og gi bånn pinne, har ikke poenget med elbilpolitikken og kjernen i problemet nådd inn til folk.
Ellers er jeg enig i både Terjes og Dephs kommentarer over.
Reality checken for meg er at han driver og fikler med skjermen i konsollen og er programleder - alt mens han kjører i 200km/t ....Reality Check_
Tja, andre farger finnes jo;Pen bil, men det dashboardet var litt vel over-the-topNå ble det bestilt elbil gitt, har kjørt DS3 i 7 år og er veldig fornøyd med den, men elbil er fristende nå som tid for bytte nærmer seg og da måtte det jo bli en DS3 igjen, denne gang med 4 dører og høyde som passer en gammel kropp.
DS3 Crossback e-tense, nr. 1351 i køen og levering høsten 2019
Vis vedlegget 512280
Er det mulig å få andre varianter tro? Vis vedlegget 512354
Jeg tror du skal innstille deg på at bil som hobby er det bare å glemme etter hvert.Bingo! Man kjøper ikke elbil fordi man er bilinteressert.Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
-BB-
Det er vel Tesla det da.....Reality checken for meg er at han driver og fikler med skjermen i konsollen og er programleder - alt mens han kjører i 200km/t ....Reality Check_
Not my cup of tea.
Elbiler er rene fremkomstmidler - de er så drit kjedelige at auto cruise er tvingende nødvendig når man sovner ved rattet...Jeg tror du skal innstille deg på at bil som hobby er det bare å glemme etter hvert.Bingo! Man kjøper ikke elbil fordi man er bilinteressert.Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
-BB-
Så positiv du er.Jeg tror du skal innstille deg på at bil som hobby er det bare å glemme etter hvert.Bingo! Man kjøper ikke elbil fordi man er bilinteressert.Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
-BB-
Nope, Utslippene i nærområdene er nær null men som livsløpmiljømaskinforurenser er de totale utslipp så store at man må kjøre en S over 500 000 + km for å utligne miljøregnskapet dvs vs sammenlignbare fossilbiler.Nå er vel utslippene fra dem null både i tilfelle sedat donaldbil og spreke sportsbiler, så lenge vi snakker om elbiler. Da er det lurere og viktigere å sørge for at det er biler i alle segmenter, slik at alle kan finne noe som passer deres behov, lommebok og kjørestil.Jeg reagerer i hovedsak på at man skal redde miljøet med elbiler og så er det eneste man snakker om gasspådrag og andre ting som har lite å gjøre med hvorfor vi har elbiler. Jeg er sikker på at en elbil med lavere akselerasjon som er mer enn tilstrekkelig redder miljøet enda mer enn en elbil med unødvendig høy akselerasjon...…
Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
Gratulerer, overraskende romslig innvendig og god kvalitetsfølelse.Da har fruen i huset bestilt seg en BMW i3.. levering Uke 1.
Første el bil og første nye bil, så hun er litt spent
Etter 5 år i en Toyota Yaris så unner jeg henne det
Hun pendler 6mil hver dag, så det nye batteriet skal holde i mange mange år, selv etter eventuelt tap i kapasitet og vinterstid.
Den infoen kommer fra diesellobbyen i Tyskland. Med vann, vind og sol delvis i produksjonen av bilen og i hovedsak på tanken så er regnestykket helt anderledes.Nope, Utslippene i nærområdene er nær null men som livsløpmiljømaskinforurenser er de totale utslipp så store at man må kjøre en S over 500 000 + km for å utligne miljøregnskapet dvs vs sammenlignbare fossilbiler.Nå er vel utslippene fra dem null både i tilfelle sedat donaldbil og spreke sportsbiler, så lenge vi snakker om elbiler. Da er det lurere og viktigere å sørge for at det er biler i alle segmenter, slik at alle kan finne noe som passer deres behov, lommebok og kjørestil.Jeg reagerer i hovedsak på at man skal redde miljøet med elbiler og så er det eneste man snakker om gasspådrag og andre ting som har lite å gjøre med hvorfor vi har elbiler. Jeg er sikker på at en elbil med lavere akselerasjon som er mer enn tilstrekkelig redder miljøet enda mer enn en elbil med unødvendig høy akselerasjon...…
Elbiler er ikke noe mål i seg selv. Målet er å få en bilpark som bidrar til å få ned utslippene, og elbiler er virkemiddelet.
Ref NSDAP eller ADACs eller hva det heter nå for tiden, sine (not wannabe) beregninger.