Det er klart de skal kjøre standsmessig og med en bil som har bra rekkevidde og tilstrekkelig sikkerhet. eUp er jo en liten lekebil som passer for den gemene hop.Stor skam. En av lederene i landets hovedstad burde ha en eUp! eller lignende som representasjonsbil.Nå får Raymond ny raymobil - en Djæææg
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvxBBE/raymobilen-faar-avloesning-naa-kommer-el-jaguaren
Jo man kan selvsagt handle på nett, så slipper butikken å ha salgslokale!De siste gangene jeg har handlet på byggevarehus kunne jeg like godt kommet på sykkel, alle varene ble levert på trappa.
Det er det nok i utgangspunktet ettersom lastebilen sjelden kjører ens ærend med en dør. I Oslo I hvert fall, mulig det kjøres mer med ledig kapasitet andre steder i landet. Men på den annen side er det nok aller mest miljøvennlig at den havner på ei takgrind på vei hjem etter å ha sett og valgt.Jo man kan selvsagt handle på nett, så slipper butikken å ha salgslokale!De siste gangene jeg har handlet på byggevarehus kunne jeg like godt kommet på sykkel, alle varene ble levert på trappa.
Og det er utvilsomt mere miljøvennlig at din nye ytterdør kommer med en stor lastebil istedet for at du hekter en tillhenger på din egen privatbil.
Det er hvertfall deilig enkelt, pluss at jeg ikke har hengerfeste.Jo man kan selvsagt handle på nett, så slipper butikken å ha salgslokale!De siste gangene jeg har handlet på byggevarehus kunne jeg like godt kommet på sykkel, alle varene ble levert på trappa.
Og det er utvilsomt mere miljøvennlig at din nye ytterdør kommer med en stor lastebil istedet for at du hekter en tillhenger på din egen privatbil.
Et lite utdrag av teksten det linkes til:
Det var jo dette ca. halvparten av de som stemte ved siste stortingsvalg ønsket. Spare, spare, spare, billig, billig, billig. Skattelette og privatisering lokket også.På det jevne er ikke lokalpolitikken det verste, - det er ikke enkelt å være politiker i en stadig mer presset kommune, men rikspolitikken har gått helt av skaftet med alskens reformer etter mønster av "Nu blir alt så meget bedre..."....... mens det meste blir stadig verre, - nærpolitireform uten nærpoliti, forsvarsreform hvor milliardene sløses vekk på komplett idiotiske omplasseringer og flytteprosjekter, sentraliserings og sammenslåingsprosjekter hvor målet er "å spare penger og styrke lokaldemokratiet"... Vil noen prøve å forklare hvordan man styrker lokaldemoktratiet med å lage et fylke som blir 1000km langt, samt hvordan man sparer penger ved å opprettholde begge fylkesadministrasjoner for å tekkes fylkespolitikere i begge leire for å få gjennomslag for en håpløs ide???
I dag har jeg fått mange henvendelser fra folk som er oppgitt fordi de skal bli tvunget til å sykle til Maxbo på Sinsen for å kjøpe byggematerialer. Det er visstnok noe vi i byrådet vil tvinge dem til. Det er jo merkelig, for jeg sitter i byrådet med ansvar på dette feltet, og dette var nytt for meg. Så hvor kommer disse påstandene fra? Jo, det viser seg at mediene ukritisk har gjort en fjær til fem høns!
Utgangspunktet for saken er at Maxbo Sinsen har foreslått en omregulering av tomten sin, og fått planen avvist av Plan- og bygningsetaten. Saken er ennå ikke politisk behandlet. Etatens begrunnelse for avslaget er blant annet at Statens Vegvesen og Bane Nor (som er underlagt Regjeringen), har innsigelser. Vegvesenet mener det ikke er trafikksikkert med så mye parkering og trafikk i området, og Bane Nor mener planen ligger for tett på jernbanelinja.
I tillegg påpeker Plan- og bygningsetaten at planen strider mot kommuneplanen, og er i strid med føringene i midlertidig parkeringsnorm. Men etaten har ikke kommet med noen vurdering av hva som er riktig nivå av parkeringsplasser på Maxbo, annet enn at «en større andel av transporten til varehuset burde tas ved gange, kollektiv og sykkel». Det synes jeg naturligvis er en god ambisjon. For mange av oss i Oslo er det deilig å kunne klare seg uten bil. Vi kan for eksempel benytte oss av Maxbos utmerkede tilbud for hjemkjøring av varer om vi trenger det.
Men dette betyr ikke at byrådet planlegger at alle skal sykle for å skaffe byggematerialer, eller at Maxbo Sinsen må erstatte flesteparten av bilparkeringsplassene sine med sykkelparkering. Saken er rett og slett at Maxbo har foreslått en reguleringsplan med en for trafikkfarlig løsning for trafikk og parkering, noe samferdselsministerens folk ikke vil være med på. Dette har etaten tatt på alvor.
Etter slagordet «aldri sjekk en god historie» har bransjemagasinet Estate nyheter, og deretter NTB, klart å skape en klikkvennlig røverhistorie om at MDG vil tvinge snekkere til å frakte byggematerialer på baksetet på sykkelen sin. Det er jo en engasjerende og provoserende fortelling. Den eneste haken er at den er feil. Om en overskrift virker for sprø til å være sann, så er den ofte det.
Nope, bare spin doctors fra de rødgrønne som prøver å bedrive brannslukning når konsekvensene av deres politikk blir for åpenlyse og upoulære.Fake news mao...
Jeg utførte en lignende practical joke en gang og stemte Krf i en liten underlig bygd jeg flyttet fra før valgresultatet fikk effekt.Jeg gleder meg til valget til høsten, da skal jeg stemme rødt, jeg må bare få med meg at Oslo går til helvete.
Og den som har forstand og tanke og vett i behold kan spørre seg selv. Har man funnet på dette nå, tro? Det står i din link, forøvrig.Det røde rasket fortsetter å sløse med innbyggernes penger.
https://www.nettavisen.no/na24/bilfritt-oslo-hogger-alle-traerne-for-miljoet/3423601349.html
For å redde miljøet og stanse biltrafikken i Olav Vs gate, må byrådet bruke 120 millioner kroner og hogge alle trærne.
OSLO (Nettavisen.Økonomi) I byrådets miljøstorsatsing Bilfritt Oslo skal flere sentrale Oslo-gater stenges for biltrafikk og forvandles til gågater. Én av gatene er den tradisjonsrike Olav Vs gate, hvor byrådet ikke bare skal pusse opp for 120 millioner kroner, men også hogge alle trærne.
Regningen for miljøsatsingen i den 200 meter lange gaten har vokst som et spirende tre. Nå viser sluttsummen hele 121 millioner kroner. I tillegg kommer 2,6 millioner for å flytte drosjeholdeplassen lengre ned i gaten, og etablere el-taxier.
Men ikke nok med galopperende regninger og at alle trærne må vekk. I tillegg må trolig byrådet grave opp gaten ikke bare én gang – men to ganger.
Trærne ble vurdert tapt i 2011, det er noen år før de fnysefnysefælerøderaskete folkene overtok. I artikkelen påstår man at "de står enda", men de er syke. 2011 var også noen år før frådefråderøderaskefælefolk overtok i Oslo.– Altså, gaten skulle ha vært pusset opp for flere tiår siden. Med dette sørger vi for å gjennomføre et prosjekt som Venstre lenge har ønsket, men som ble lagt i en skuff i 2014 fordi deres venner i Frp ikke ville bruke penger på det. I motsetning til Høyre og Frp mener det rødgrønne byrådet at det er vel anvendte penger å gjøre våre gater og byrom mer menneskevennlige, sier hun.
Cities which want to boost takings in shops and restaurants should restrict access for motorists, a new study suggests. Madrid closed its central business district to cars for the first time during the 2018 Christmas period and an analysis informed by Spain’s second largest bank has found that, year-on-year, till transactions were significantly boosted by the measure. Twenty million anonymized transactions were analyzed by the bank and Madrid city council, and it was discovered that the decision to limit road access to the city center by motorists led to a 9.5% increase in retail takings on Madrid’s main shopping street, the Gran Vía.
https://www.forbes.com/sites/carlto...oost-to-retail-spending-finds-bank-analysis/?