alphamale
Hi-Fi freak
Jeg spurte om å få med meg mp-50 en gang.
Bare å forsyne seg sa an
Bare å forsyne seg sa an
Tydeligvis ulike erfaringer her altså. Jeg for så vidt fått låne produkter med hjem fra Klubben tidligere jeg også, men det er noen år siden. I senere tid har det vært kjøp/retur som jeg har opplevd som praksis derfra. Kanskje forskjell fra butikk til butikk.Jeg spurte om å få med meg mp-50 en gang.
Bare å forsyne seg sa an
Takk for svar til alle sammen. De har 3400 i Kr.sand og det er ikke noe problem for meg å deponere på 3400 - så lenge jeg får pengene igjen. Skal sjekke litt - lederen for Hifi-klubben i Kristiansand er utrolig hyggelig, så det går sikkert greit om den ikke blir en suksess hjemme.Tydeligvis ulike erfaringer her altså. Jeg for så vidt fått låne produkter med hjem fra Klubben tidligere jeg også, men det er noen år siden. I senere tid har det vært kjøp/retur som jeg har opplevd som praksis derfra. Kanskje forskjell fra butikk til butikk.Jeg spurte om å få med meg mp-50 en gang.
Bare å forsyne seg sa an
Uansett så var det også et "problem" i dette tilfellet at det ikke var så lett å finne en butikk som faktisk hadde 3400 inne.
3400 har både analogutgang og digitalutgang, de to kan settes opp uavhengig av hverandre og brukes samtidig. Man må gå til "Advanced" oppsett for å få tilgang til dette. Dermed kan man få tre utganger med hvert sitt oppsett. Alle utgangene tilbyr angivelse av avstand fra lytter (cm) pluss amplifier delay (latenstid eller latency). I tillegg kan lipsync-kompensasjon legges inn når greia brukes sammen med TV.Du drar nå fordel av dine kunnskaper fra arbeidslivet ved bruke din 3400 på en avansert måte, Lydolf.
Jeg trodde at man måtte ha to stk fulldigitale forsterkere for å styre tidsforsinkelsen som 2 + 2 pluss sub? Bruker du 3400 på mellomtone og diskant og SDA2400 på bassene? Da er jeg med på at du lett kan stille delay i forhold til 2400. Men hva gjør du for å ha kontroll på DB1 i tillegg? Kan digitalutgangen brukes separat i tillegg til analogutgangen, slik at du styrer 2400 med digitalutgangen og DB1 med analogutgangen?
Det er i alle fall spennende å lese hva du holder på meg. og jeg ser fram til lytteinntrykk etterhvert som du er ferdig.
Hei vegar_m!Ok. Men etter hva jeg kan se, så kan suben selv kun settes på et utvalg av frekvenser opp til 140Hz og ikke deaktiveres helt.
Skal jeg sette den på maks Hz, og så sette deling i Lyngdorf på lavere Hz (f.eks 80Hz).
Er dette en løsning eller er dette feil?
En annen ting som kanskje er opplagt for dere andre, er at jeg var nødt til å justere volumet på analog-utgangen hvor subwooferen er tilkoblet. Som standard var det vel -12db, noe som gjorde at subwooferen spilte noe høyere enn Rubicon 6 som var koblet direkte i TDAI-2170. Kanskje er dette ikke noe sak når du bruker SDA-2400.Use the LFE input connector (black), if you want to adjust the subwoofer output from your
surround sound (pre-) amplifier/receiver. When the LFE input connector is used, the built-in
crossovers are bypassed and the crossover control will not be functioning.
Kan svare meg selv på denne, da det kanskje har interesse for andre. Jeg finner ikke ut annet enn at de innebygde RCA inngangene holder god kvalitet. Har kjørt en del vinyl jeg kjenner godt lyden på, samt har kjørt parallell med Tidal. Mht lydkvalitet tror jeg man kan spare kostnaden med ekstra analogmodul, så sant man ikke spesielt ønsker XLR.Er på vei inn i Lyngdorfland, med en 3400 i bestilling fra Hifiklubben. Bestilte med analogmodul, siden en ASR Mini Basis III riaa skal kobles til. Det eneste analoge som skal tilkobles, pluss pre out fra hjemmekino. Tok for gitt at analogmodulen var "nødvendig" ut fra det som er oppgitt i markedsføringen - at de innebygde analoginngangene ikke er for "seriøs" bruk....
Analogmodulen er i restordre. Jeg er også blitt i tvil om hvorvidt forskjellen på innebygget og tilleggs analogmodul ikke er så stor - litt markedsføringsjippo dette?? En dansk test går langt i denne konklusjonen.
Vurderer å avbestille analogmodulen - da får jeg 3400'en med hdmi som lagervare. Men vil gjerne ha brukererfaring og synspunkter på analogmodulen - er den egentlig nødvendig, er forbedring stor i forhold til standard innebygde innganger?
Finnes det noen slags lenke, eller annen referanse til den danske testen du refererer til? Det kunne være interessant å lese den.Er på vei inn i Lyngdorfland, med en 3400 i bestilling fra Hifiklubben. Bestilte med analogmodul, siden en ASR Mini Basis III riaa skal kobles til. Det eneste analoge som skal tilkobles, pluss pre out fra hjemmekino. Tok for gitt at analogmodulen var "nødvendig" ut fra det som er oppgitt i markedsføringen - at de innebygde analoginngangene ikke er for "seriøs" bruk....
Analogmodulen er i restordre. Jeg er også blitt i tvil om hvorvidt forskjellen på innebygget og tilleggs analogmodul ikke er så stor - litt markedsføringsjippo dette?? En dansk test går langt i denne konklusjonen.
Vurderer å avbestille analogmodulen - da får jeg 3400'en med hdmi som lagervare. Men vil gjerne ha brukererfaring og synspunkter på analogmodulen - er den egentlig nødvendig, er forbedring stor i forhold til standard innebygde innganger?
Kan svare meg selv på denne, da det kanskje har interesse for andre. Jeg finner ikke ut annet enn at de innebygde RCA inngangene holder god kvalitet. Har kjørt en del vinyl jeg kjenner godt lyden på, samt har kjørt parallell med Tidal. Mht lydkvalitet tror jeg man kan spare kostnaden med ekstra analogmodul, så sant man ikke spesielt ønsker XLR.Er på vei inn i Lyngdorfland, med en 3400 i bestilling fra Hifiklubben. Bestilte med analogmodul, siden en ASR Mini Basis III riaa skal kobles til. Det eneste analoge som skal tilkobles, pluss pre out fra hjemmekino. Tok for gitt at analogmodulen var "nødvendig" ut fra det som er oppgitt i markedsføringen - at de innebygde analoginngangene ikke er for "seriøs" bruk....
Analogmodulen er i restordre. Jeg er også blitt i tvil om hvorvidt forskjellen på innebygget og tilleggs analogmodul ikke er så stor - litt markedsføringsjippo dette?? En dansk test går langt i denne konklusjonen.
Vurderer å avbestille analogmodulen - da får jeg 3400'en med hdmi som lagervare. Men vil gjerne ha brukererfaring og synspunkter på analogmodulen - er den egentlig nødvendig, er forbedring stor i forhold til standard innebygde innganger?
Ellers er 3400'en en fantastisk forsterker + +! Min gamle Hegel H300 er utkonkurrert så det rekker!
Har nå hatt Lyngdorf TDAI-2170 en ukes tid.
I kombinasjon med mine PMC Twenty.22 låter det helt fint, med masse detaljer over hele fjøla og solid bass innenfor det 6,5 tommerne klarer.
Jeg skjønner likevel poenget med en monsterforsterker som McIntosh MC352, som jeg hadde tidligere. Du får rett og slett ikke samme fundamentet og skyvet med ca 2 x 85 watt (2 x 170 i 8 ohm) som med 2 x 350 i alle impedanser (autoformer). Heller ikke med stuevennlige småhøyttalere.
Lyngdorf låter rent og pent og veldig hifi. Men jeg må leve med at stua nå er forvandlet fra en svett rockeklubb til salong for dresskledde mennesker som lytter til taffelmusikk med fløyte, piano og fiolin. Kan derfor tenkes jeg går for 3400 på sikt. For romkorrigeringen er jeg hekta på...
Det kan jo være et alternativ å legge til en sda 2400 som du kjører via digitalutgangen. Hos meg kommer kombinasjonen av 2170 og 2400 fryktelig tett på det forrige settet jeg hadde som var McIntosh C48 + Men220 (med Lyngdorf Room Perfect) + Mc 1.2Kw som sammen koster 400.000,- dvs, jeg bruker da 2170 kun som pre-amp i et 2+2 setup.Den aller største fordelen med lyngdorf, i mitt tilfelle 2170, er nettopp hvordan roomperfect i samarbeid med det aktive delefilteret klarer å sy sammen et fullfrekvent system med aktive subber og hovedhøyttalere som avlastes. I så fall kan jeg ikke skjønne at det finnes noe der ute som er i nærheten av å matche disse vidunderlige produktene. Vurderer å oppgradere til 3400, men klarer ikke helt å rettferdiggjøre det, ennå..
Mitt eneste ankepunkt er at jeg så gjerne skulle hatt en riaa-modul som kunne plugges inn, i stedet for analogmodulen f. eks.
Tja, når jeg spiller på Adyton Imagic med 2170/2400 så mangler det ikke på dynamisk kapasitet. Jeg mener ikke å være frekk eller kverulerende, men jeg har aldri opplevd høyttalere i størrelse som pmc 22 som gir noe realistisk «snap, crackle and pop» for å bruke en frokostblanding analogi. Forskjellen ligger i membranareal (og kassevolum).PMC Twenty.22 skal ikke være spesielt tungdrevne (90db). De spiller mer enn høyt nok med 2170, og bassen er der i fullt monn. Det er brutaliteten i lyden jeg savner, at musikken blir kastet mot meg som i en eksplosjon. Kanskje handler det i virkeligheten om at Lyngdorfen spiller renere og mer uforvrengt, og at måten den presenterer musikken på er annerledes og mer korrekt. Noe jeg kan venne meg til og lære å sette pris på, tror jeg...
Jeg hadde tenkt å kjøpe en 3400 da den var på tilbud etter jul, men de kunne ikke skaffe en, så jeg droppet det. Men bare så det er sagt; under lytteprosessen mot 3400, så prøvde jeg modellen under, og den ble for "tam" og "analytisk". Så skal du ha en Lyngdorf med "trøkk", er jeg redd for at du blir 50 000 fattigere og må velge 3400. Jeg synes også at HDMI og analogmodulen burde ha vært standard og at pakkeprisen burde ha vært 50 000 blank for alt.Det er betryggende å høre. Da ligger det nok enten en 2400 eller en 3400 i min hifi-framtid. Heller til det siste, siden min 2170 mangler USB (som jeg trenger for å spille av DSD-filer via min Auralic Aries Femto) og har HDMI uten støtte for 4K (det ligger også en ny TV i min framtid). 3400 har jo også AES/EBU inn, noe jeg gjerne vil bruke med mitt Musical Fidelity CD-drivverk. Endelig synes jeg det er spennende med skreddersøm av voicing.
Får bare håpe det går an å få en skapelig pris for 2170 på brukten.
Må bare si at selv ble jeg meget overrasket over Lyngdorf 3400. Ikke mye kald og steril lyd i den. Mener at alle som er på jakt etter forsterker i det prisleiet burde ta seg tid til å teste Lyngdorf. Liker utrolig godt alle mulighetene som den har med hensyn til deling mellom sub og topp, pluss tilpasninger i forhold til rom. Samtidig som at den kan styres med app fra telefon og PAD, så kan den også settes i skap etc ute av synet. Utrolig at noe som veier så lite kan spille så bra.Jeg hadde tenkt å kjøpe en 3400 da den var på tilbud etter jul, men de kunne ikke skaffe en, så jeg droppet det. Men bare så det er sagt; under lytteprosessen mot 3400, så prøvde jeg modellen under, og den ble for "tam" og "analytisk". Så skal du ha en Lyngdorf med "trøkk", er jeg redd for at du blir 50 000 fattigere og må velge 3400. Jeg synes også at HDMI og analogmodulen burde ha vært standard og at pakkeprisen burde ha vært 50 000 blank for alt.Det er betryggende å høre. Da ligger det nok enten en 2400 eller en 3400 i min hifi-framtid. Heller til det siste, siden min 2170 mangler USB (som jeg trenger for å spille av DSD-filer via min Auralic Aries Femto) og har HDMI uten støtte for 4K (det ligger også en ny TV i min framtid). 3400 har jo også AES/EBU inn, noe jeg gjerne vil bruke med mitt Musical Fidelity CD-drivverk. Endelig synes jeg det er spennende med skreddersøm av voicing.
Får bare håpe det går an å få en skapelig pris for 2170 på brukten.
Som det er nevnt ovenfor, så har jeg vært innom både McIntosh MA8000 og Devialet 120/200 (+ maange andre forsterkere de siste årene), men 3400 stod ikke tilbake for disse.
+1!Må bare si at selv ble jeg meget overrasket over Lyngdorf 3400. Ikke mye kald og steril lyd i den. Mener at alle som er på jakt etter forsterker i det prisleiet burde ta seg tid til å teste Lyngdorf. Liker utrolig godt alle mulighetene som den har med hensyn til deling mellom sub og topp, pluss tilpasninger i forhold til rom. Samtidig som at den kan styres med app fra telefon og PAD, så kan den også settes i skap etc ute av synet. Utrolig at noe som veier så lite kan spille så bra.Jeg hadde tenkt å kjøpe en 3400 da den var på tilbud etter jul, men de kunne ikke skaffe en, så jeg droppet det. Men bare så det er sagt; under lytteprosessen mot 3400, så prøvde jeg modellen under, og den ble for "tam" og "analytisk". Så skal du ha en Lyngdorf med "trøkk", er jeg redd for at du blir 50 000 fattigere og må velge 3400. Jeg synes også at HDMI og analogmodulen burde ha vært standard og at pakkeprisen burde ha vært 50 000 blank for alt.Det er betryggende å høre. Da ligger det nok enten en 2400 eller en 3400 i min hifi-framtid. Heller til det siste, siden min 2170 mangler USB (som jeg trenger for å spille av DSD-filer via min Auralic Aries Femto) og har HDMI uten støtte for 4K (det ligger også en ny TV i min framtid). 3400 har jo også AES/EBU inn, noe jeg gjerne vil bruke med mitt Musical Fidelity CD-drivverk. Endelig synes jeg det er spennende med skreddersøm av voicing.
Får bare håpe det går an å få en skapelig pris for 2170 på brukten.
Som det er nevnt ovenfor, så har jeg vært innom både McIntosh MA8000 og Devialet 120/200 (+ maange andre forsterkere de siste årene), men 3400 stod ikke tilbake for disse.