Er du full?Hvis hun lyder metallisk eller hårdt så er det noget riv ruskende galt med dit opset. ???
Er du full?Hvis hun lyder metallisk eller hårdt så er det noget riv ruskende galt med dit opset. ???
Var bare det at jeg synes dette var et litt merkelig innlegg etter at jeg annonserer en av mine beste lytteopplevelsen ever.Hvis hun lyder metallisk eller hårdt så er det noget riv ruskende galt med dit opset. ???
Det så kanskje verre ut enn det var.Amplitude på 0.002 er ikke så mye da. Går det an og få det helt bort?
Hehe, blåst opp ganske mye ja. Var bare en test på om du kjenner programmet ditt. Derfor tok jeg med tallene til venstre. Kikket for øvrig på denne i "log step respons" og den var <82 db Da er jeg innafor daDet så kanskje verre ut enn det var.Amplitude på 0.002 er ikke så mye da. Går det an og få det helt bort?
Det går ikke an å få det helt bort, nei. Jeg pleier å bruke log step respons for å se hvor bra det egentlig er. <40dB og lavere ser ut til å være innenfor med relativt god margin. Det har vært langt mellom rapportene om hørbar pre-ringing siden Al 5 ble lanser, så det er ikke et stort problem lengre.
Satte en rett linje mellom 30Hz og 10kHz med 6,5 db fall. Bare for at jeg skulle være helt sikker på at det ikke ble for lyst - det passer dårlig for mine skavanker.Sykt bra.
Hva slags target landet du på?
Var det noen spesielle akser du tenkte på? Synes jeg egentlig har vært ganske flink jeg, til og med tegnet og forklartKult,
Du må bli litt flinkere til å ta med aksene når du poster skjermbilder.
Mvh
OMF
Er vel ingen direkte fasit på det, og det oppleves forskjellig fra folk til folk. Det er forresten mange typer brystkassesmekk alt avhengig av sammensetningen av frekvensene. Det viktigste er at bassen har god timing. Basspulser sammensatt av flere frekvenser må treffe samtidig og med riktig nivå for å høres troverdig ut.Du/dere med stålkontroll på rommet, hvor ligger denne brystslag-effekten i frekvens? 70-100, 100-120 eller enda høyere?
Hvilke spor? Følger intr mer her T. Spennede ting på gang nå skjønner jeg.Er vel ingen direkte fasit på det, og det oppleves forskjellig fra folk til folk. Det er forresten mange typer brystkassesmekk alt avhengig av sammensetningen av frekvensene. Det viktigste er at bassen har god timing. Basspulser sammensatt av flere frekvenser må treffe samtidig og med riktig nivå for å høres troverdig ut.Du/dere med stålkontroll på rommet, hvor ligger denne brystslag-effekten i frekvens? 70-100, 100-120 eller enda høyere?
Er det overflod av en frekvens blir det ofte entonebass. Er de ute av tid blir det ofte unyansert
På platen til James Blake med samme navn har du kutt tre som kikker skikkelig i brystkassa. I hvert fall her og hos emokid. Hoveddelen ligger rundt 55 Hz og det er også en del nivå oppe ved +120Hz området.
Da er det nok noe med samspillet som ikke stemmer helt.Takker, det er altså ikke veldig spesifikt, men avhengig av helheten i bassområdet i forhold til tid, frekvens, nivå og kapasitet. Har akkurat lagt 10 cm isolasjon i himling og satte midlertidig opp Kii for å høre litt musikk. Enormt mye bedre bass, ro i lyden, størrelse på lydbilde osv, men uten subwooferne forsvant litt trøkk i mellomgulvet.
Så får vel bare vente til jeg er ferdig før jeg finner frem subbene og målemikken igjen
Skreiv kutt tre, men det heter vel spor treHvilke spor? Følger intr mer her T. Spennede ting på gang nå skjønner jeg.Er vel ingen direkte fasit på det, og det oppleves forskjellig fra folk til folk. Det er forresten mange typer brystkassesmekk alt avhengig av sammensetningen av frekvensene. Det viktigste er at bassen har god timing. Basspulser sammensatt av flere frekvenser må treffe samtidig og med riktig nivå for å høres troverdig ut.Du/dere med stålkontroll på rommet, hvor ligger denne brystslag-effekten i frekvens? 70-100, 100-120 eller enda høyere?
Er det overflod av en frekvens blir det ofte entonebass. Er de ute av tid blir det ofte unyansert
På platen til James Blake med samme navn har du kutt tre som kikker skikkelig i brystkassa. I hvert fall her og hos emokid. Hoveddelen ligger rundt 55 Hz og det er også en del nivå oppe ved +120Hz området.
Hmm.... skeptisk.
Ok daDet er ikke riktig - har du inntrykk av det så er det helt feil!
Tror jeg må invitere meg ned for å få hørt på disse anleggene snart. James Blake på sitt beste hadde vært kult å høre. Jeg vet jo hvordan det fungerer på emo 1.0 så hadde vært spennende å sjekke ut hvor stor forbedringen er på 2.0Er vel ingen direkte fasit på det, og det oppleves forskjellig fra folk til folk. Det er forresten mange typer brystkassesmekk alt avhengig av sammensetningen av frekvensene. Det viktigste er at bassen har god timing. Basspulser sammensatt av flere frekvenser må treffe samtidig og med riktig nivå for å høres troverdig ut.Du/dere med stålkontroll på rommet, hvor ligger denne brystslag-effekten i frekvens? 70-100, 100-120 eller enda høyere?
Er det overflod av en frekvens blir det ofte entonebass. Er de ute av tid blir det ofte unyansert
På platen til James Blake med samme navn har du kutt tre som kikker skikkelig i brystkassa. I hvert fall her og hos emokid. Hoveddelen ligger rundt 55 Hz og det er også en del nivå oppe ved +120Hz området.
Så smekket har nok hovedtyngden mellom 50-150Hz
Hmm.... skeptisk.
Var nok litt lite obs når jeg leste. Leste nemmelig 3 kutt.Skreiv kutt tre, men det heter vel spor treHvilke spor? Følger intr mer her T. Spennede ting på gang nå skjønner jeg.Er vel ingen direkte fasit på det, og det oppleves forskjellig fra folk til folk. Det er forresten mange typer brystkassesmekk alt avhengig av sammensetningen av frekvensene. Det viktigste er at bassen har god timing. Basspulser sammensatt av flere frekvenser må treffe samtidig og med riktig nivå for å høres troverdig ut.Du/dere med stålkontroll på rommet, hvor ligger denne brystslag-effekten i frekvens? 70-100, 100-120 eller enda høyere?
Er det overflod av en frekvens blir det ofte entonebass. Er de ute av tid blir det ofte unyansert
På platen til James Blake med samme navn har du kutt tre som kikker skikkelig i brystkassa. I hvert fall her og hos emokid. Hoveddelen ligger rundt 55 Hz og det er også en del nivå oppe ved +120Hz området.
Bare pass på når du bruker den targeten at du laster inn din egen frekvensrespons i target designer, og forandrer avrullingen etter din responsHepp, takk for tiden i sweetspot.
Her var som vanlig de objektivt, vanvittig gode kvalitetene på plass. Trenger ikke gå inn på superlativene her.
Justeringen som spiller nå synes jeg artikulerte spesielt kvinnevokaler og noe gitar litt mye i kantene. Pustelyder, S-lyder etc er ikke harde, bare litt vel fremtredende.
I den sammenheng ble også noe av de dypeste oktavene liggende litt lenger ned i nivå enn jeg er vant til og liker. Det er der, men jeg satt litt å venta på fysikken på enkelte spor.
Dette er flisespikkeri og noe jeg ble både mer vant til og mer glad i etterhvert som tiden gikk. Men, her er det jo enkelt å justere en parameter av gangen og tweake seg til. Anlegget heller litt mer mot nådesløst enn tilgivende på all type musikk, i forhold til tidligere.
Kantslag og perkussjon ellers er skremmende(!) bra.
En target med mindre helling enn dette er håpløst, IMO. Jeg tok med meg targeten som ble brukt hjem, og skal teste denne i kveld. Jeg vet allerede at det ikke kommer til å låte likt, da rommene våre er veldig ulike akustisk sett. Men, det blir likevel spennende å sammenligne.
Prøver å svare her igjen. Du kommer med et spørsmål om ikke den waveguiden er til Seas T35. Det er den og derfor passer den nesten perfekt nettopp til den Satori-diskanten. senterhuller der lyden kommer ut på waveguiden er på 43,5 mmHmm...litt skeptisk jeg og.
Hvor ønsker du å dele? 3 khz?
Jeg har førsøkt med samme diskant helt ned til 2 khz , mest for testing, men det låt ikke bra.
Så gikk jeg gradvis oppover til jeg syntes det låt uanstrengt, og da havnet jeg tilslutt på 2,8 khz med bratt deling.
Det er på grensen, men 3 khz bratt deling uten waveguide tror jeg du fint kan kjøre.
Her er responsen på samme diskant, i mitt rom hvor jeg nå deler på 3.2 khz.
Sveipet starter på 1,6 k
Forresten, er ikke denne Jantzen waveguiden laget for Seas T35? Det er en 1,5" dome.
Må tilføye her litt:
Det er få domer som egentlig har imponert meg i større grad, både i kjøpehøyttalere og med DIY tukling.
Denne Satori beryllium greia må jeg si imponerer.
Veloppløst og luftig topp