OMF
Æresmedlem
Jeg er litt usikker på hvem du tenker på her. De som har vært i tråden her og som brukere av Audiolense - trådeier, undertegnede, Emokid og Trompet - er vel ikke akkurat eksempler på noen som har dårlige råvarer på høyttalersiden (Eller hoppet bukk over akustikken for den saks skyld).Jeg sitter litt med et inntrykk av at en del her mener man egentlig kan hoppe bukk over hele prosessen med å designe og optimere høyttalere i ekkofrie rom da du uansett bare kan korrigere sluttresultatet i rommet, har du tanker om det?
Men det er klart - med Audiolense er det lettere å sette sammen drivere med ulik følsomhet. Det er enkelt å korrigere for fallende respons osv. Og det er jo utrolig enkelt å få satt sammen et system. Nå kan man selvsagt innvende at man mister litt læring når det er så enkelt og man ikke må slite med analoge filterer i ukevis for å få det til å spille. Jeg er jo forsåvidt et godt eksempel her, som har hatt hornystem et par år, uten at jeg kan noe hornteori, men min påstand er vel at man lærer langt mer ved å investere samme tid/innsats i å leke med ulike delefrekvenser, ulike steilhet, ulike target osv i Audiolense. Nytt filter tar 5 minutter, og du kan bytte mellom to ulike filter fra lytteposisjon med 10 sekunders mellomrom.
Mvh
OMF
Sist redigert: