Plasserte pumpen innafor stroppen til sadelvesken istedet for og bruke festet som monteres bak flaskeholder.
Vanligvis har jeg ikke veske ting får plass i baklommer, men til Vättern runden blir det nok fullt i lommene med div energi påfyll/mat.
Kanske man tilogmed må ha en liten ramme veske til anledningen?
Var vel tenkt som en midlertidig løsning dette, men om permanent montering bak flaskeholder er godtatt av SP så går vi for det spiller vel egentlig ikke noen rolle blir vel tatt på flere andre lovbrudd likevel
Hadde Lezyne Road på v. side av flaskeholderen på seterøret på min Sempre Pro. Da jeg byttet pumpe til Silca Tattico måtte jeg dessverre montere den langs underrøret fordi den kom i konflikt med klammeret til forgiret. Specialissimaen har festebrakett for foriget så nå sitter Tatticoen langs seterøret igjen.
Den pumpe løsningen blev avsluttet etter ca 500m på dagens tur, finnes en risk att den kan bli dyttet ut om den ikke er sikret rundt stramme båndet.
Trevligt och möta dej Figge på Mallorca jag blev inte svidd i pälsen på mina dagar Sol vind & vatten
Sykkelsesongen 2019 ble i dag innviet med road trip (i bil) til Hølen med Zomby. Det kan jo være kjekt med enda en sykkel jeg ikke sykler på.
Trivelig var det med utropstegn på. Og nå sitter jeg og nerder meg opp på slikt
Jeg trodde jeg skulle nerde på kranker fordi de var mye penere før
enn nå
Og det er ikke et angrep på Campagnolo, mer en betraktning på tingenes tilstand. Ultegrakranken på korset er akkurat like ille. Sannsynligvis verre.
White Industries gjør seg ikke bort. Paul Components har også noen fine (men er kanskje utgått?) Sram, Shimano og Campagnolo er diskvalifisert, kanskje med unntak av Veloce Power Torque (ganske pen, men håpløst navn.)
Så langt var jeg overflatisk og fin og brydde meg kun om det estetiske. Men så kom uløkka og tok meg i form av skriverier om Q-faktor? på White Industries, og før jeg visste ord av det satt jeg og leste denne saken om sammenhengen på kroppslengde og krankarmer. https://bikedynamics.co.uk/FitGuidecranks.htm
Så nå sliter jeg med både estetisk fortvilelse og rent ut misnøye over at det har sneket seg kunnskap/vranglære inn i det her. I følge skjemaet i linken over skal jeg ha ganske nøyaktig 160mm krankarmer.
Og det virker som en litt ugrei standard, det er i hvert fall ikke flust å velge mellom.
Hvor langt ut har jeg sporet av som sitter og grubler over dette? At jeg bør ha 165 mm heller enn 172,5 mm lengde på krankarmene virker klart, men er det krise om jeg har 165 mm heller enn 160?
Alt det her, og jeg har ennå ikke kommet dit at jeg har fått presentert mine argumenter for hvorfor jeg bør ha 46/36 foran for så å bli ertet av han smekre gutusyklisten. Det blir en lang vår. Trøsten får være at det ikke er like slitsomt å være forvirret på internet som å sykle.
Bør ikke lengde på krankarmer ha en sammenheng med lengde på bena som skal tråkke rundt på krankarmene ?
Kroppshøyde er vel i beste fall en indikasjon på hvor lang eller stutt man er i lortfallet ?
Jo, det tror jeg så absolutt. Men en viss sammenheng tenker jeg at det er, jeg på 1,65 har neppe samme bein som en på 180 cm. Men jeg ser hvor du vil, jeg får måle inseam og ta grubleriene derfra.
Tenk også på at du trenger noe som går med 11-delt. Funksjonelle hensyn må heller ikke slippes helt. Du kommer nok til å bli greit bortskjemt med den du har, og like greit skuffa om du nå går i gang med noe som ikke funker tipp topp.
En Speedvagen med Campa Potenza. Korteste krankarm tilgjengelig er 170 mm, samme lengde som min kone som er 165 cm høy har på Colnagoen sin.
Potenza gir deg 50/34 og 11-32. Det er det Bergodals gjester bruker i Alpene for tiden, også de langsomste som klarer 500 høydemeter i timen.
Roberten Når du er ferdig med hardware nerdingen, så er det software/kledsel som skall på plass spørs om det blir noe sykling iår Men ska hjelpe deg litt på traven der!
Café? Dette burde da være en racer god som noen. Funksjonelt moderne med Potenza 2x11 og alt. Et par små detaljer skiller den fra perfeksjon og forelskelse. Setepinnen burde vært gjort på gamlemåten, og den trenger lavere felgprofil og flere eiker (de vakreste hjulene har 32 eiker/ 3-kryss). Skulle jeg drømt fram et par detaljer til, så hadde det blitt muffer på ramma, og brun SMP Dynamic og lærtape på styret.
Denne damen kunne jeg hatt et lykkelig samliv med, også den gangen jeg var ung og sterk.
170 mm rund baut. I know, har rotet meg tungt vekk i teoretiske problemstillinger her. Men i går fant jeg denne glimrende tråden som har svart på mye jeg ellers kunne ha surret meg fast i. https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2535810&page=1
Sykler forholdsvis ofte, sist i oktober. Men i dag skal jeg gjøre forsøk på å kjøpe meg sykkelsko. Det går i et voldsomt tempo.
Gud hjelpe meg så pen, Valentino! Alle trenger noe sånt. Og hurra for din kone, hennes lengde og medfølgende krankarmer! Hun hjalp.
Etter og lest en varnings bulletin fra Bianchi sendt ut i 2016 ang feilmonterte stem på styrerør som kom opp i en tråd på landevei forum https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2548214#Post2548214 så tok jeg sykkelen til forhandler og fikk han og sjekke efter ev skader? har selv ikke skrudd noe på stem/spacer siden den blev levert fra butikk.
Har lenge skulle gjort noe med kapping av styrerør, etter og fått bekreftet att det ikke var noen skader så blev det kappet men med en ring igen da
Finfin service hos Sykkelexperten 0kr Samme forhandler selger også Focus.
her er det bare å finne frem hørføneren og pille for harde livet.
du kan jo også vurdere å bare kappe av en liten bit av styrerøret til å begynne med - med mindre du tror du noensinne kommer til å kjøre stemmet helt opp i toppen...
En Speedvagen med Campa Potenza. Korteste krankarm tilgjengelig er 170 mm, samme lengde som min kone som er 165 cm høy har på Colnagoen sin.
Potenza gir deg 50/34 og 11-32. Det er det Bergodals gjester bruker i Alpene for tiden, også de langsomste som klarer 500 høydemeter i timen.
Denne frøkenen her, som har krysset Col du Galibier tre ganger, vært over Ventoux og Tronåsen, veltet to ganger slik at rytteren måtte gjøre bruk av det eminente norske helsevesen, ventet tålmodig utallige ganger mens jeg har lunchet på www.skafferiet.no, har nå reist for å lære opp en nybegynner. Heldigvis har nybegynneren faddere som også skal se etter henne. Far vel*.
*For en sjelden gangs skyld ble særskriving riktig.
Nytt sete, det gamle San Marco Espide lett og tynt men blev vondt på lengre turer. Satt på ett Prologo Kappa på Mallorca som føltes behagelig, fra Wiggle og halv pris smatt dette setet inn under 350kr grensen, kun vite igen men ser ut og matche med Deda pinnen heldigvis
På dagens 135km føltes stumpen mye bedre måtte opp 50gram da.
En tunell. Som går fra 46 moh til 684 moh på 13 kilometer. Er den bratt? Det er konstant (men ikke nødvendigvis lik) stigning, ingen flater.
At gjennomsnittsstigning er 4,9 % er så, men jeg har ikke noe forhold til om det er bratt.
Skilting for hva som er bratt tar vel til først fra 7 % og oppover, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forberede meg på. Jeg lurer kanskje meg selv, men jeg tenker at underlaget som hovedsakelig er grov pukk vil være den største utfordringen.
Svalbard er svaret. I forbindelse med at gruvedriften avvikles er det et lite tidsvindu hvor man kan sykle opp gjennom Svea og ut på isbreen som jeg nå ikke husker navnet på. Kan sykle forstås her som at det ikke er gruvedrift i alle Svea-løpene og hovedtunellen gjennom og opp er "fri." Men det fordrer tillatelser, følgebil, inntakskurs osv.
Men da forslaget kom opp var det for godt til å ikke takke ja, å sykle gjennom norsk industrihistorie er helt passe spektakulært. At det hele vil være borte om noen år gjør det hele mer interessant.