Skjortene er stort sett fra da jeg begynte å jobbe. Dresskoden ble noe mer slack enn jeg trodde så de får lite brukstid da jeg ikke liker å gå i skjorte om det ikke er påkrevet. Tror jeg har 5-6 stykker totalt. To hvite og tre-fire i "business casual" - stil. Med unntak av et lite intermezzo for noen år siden har vekten min vært noenlunde stabil over lang tid så ting har passet hele tiden.Hvordan har du greid å bygge deg opp et lager av sokker og truser, hvis du ikke kjøper mer 2-3 i året?
Igjen har du på en eller annen måte opparbeidet deg et lager med skjorter.
Det er klart at hvis det man kler seg med hver dag er jeans og t-skjorte – så er det klær som tåler bruk godt.
Vel, jeg vasker alt treningstøyet mitt etter bruk – eller så lukter det jævlig allerede etter en dag.
Jeg har sikkert 5-7 ulike ytterjakker for ulike årstider/anledninger/vær. At jjg bytter en slik jakke hvert 5-7 år synes jeg vel ikke er helt galskap.
Eller er det jo klart at menn i 40+ som har levd et aktivt liv og som både har alt (piggsko, sykkelsko, turtøy, treningstøy, skitøy, dresser osv, og i tillegg har lager av alt som man trenger litt av - skjorter, truser, sokker, treningsklær osv – skal jo heller ikke være de som kjøper mer klær en snittet.
Noen endrer vekt, noe blir ødelagt i maskin/riftet, søler man tomatpesto på en skjorte så er det vanskelig å få ren igjen osv.
Truse er synonymt med undebrok.Det jeg finner mest overraskende med de siste par innleggene er at ordet "truse" dukker opp til stadighet. Bruker noen virkelig det?
Ja, meget mulig, jeg bare kjenner ingen som omtaler det som truse.Truse er synonymt med undebrok.Det jeg finner mest overraskende med de siste par innleggene er at ordet "truse" dukker opp til stadighet. Bruker noen virkelig det?
Hva er forskjellen på truse og boxer?Ja, meget mulig, jeg bare kjenner ingen som omtaler det som truse.Truse er synonymt med undebrok.Det jeg finner mest overraskende med de siste par innleggene er at ordet "truse" dukker opp til stadighet. Bruker noen virkelig det?
Jeg tenkte mer som truse vs boxer. Jeg var egentlig litt nysgjerrig på hva folk kom til å svare for jeg var under inntrykk av at alle voksne brukte boxer (og omtalte det som det), men meget mulig det ikke stemmer.
Men dette er nå en rimelig grei avsporing fra den egentlige debatten.
Det er valg og man griper etter halmstrå for å forsøke å angripe byrådets satsing i sentrum.e24.no har en artikkel ang omsetningfall som følge av arbeidet med å gjøre sentrum mer bilfritt.
https://e24.no/naeringsliv/i/EWq3LG...-sentrum-har-foert-til-massivt-omsetningsfall
Det interessante kommer i tabellen i slutten av artikkelen:
Vis vedlegget 552994
Tallene viser altså at totalomsetningen for sentrum er ca som for resten av Oslo (2.1% opp I sentrum vs 2.2% opp i resten av Oslo). Det er stor nedgang i sport og fritid, ellers ser det ganske greit ut synest jeg. Hvordan man basert på dette klarer å lage en sak om trange kår for butikker i Oslo sentrum er for meg noe problematisk å skjønne. En mer nærliggende konklusjon er "omsetningen er ca uendret men sammensetningen har endret seg noe".
Riktig nok er hovedtemaet områdene som først ble påvirket, altså rundt Oslo Rådhus, der de har en nedgang på ca 12% om man skal tro tallene fra gårdseierene og hvor det nå vel er omtrent umulig å parkere i umiddelbar nærhet.
Det sentrale poenget er imidlertid at gårdeierenes faktiske bekymring er yielden og i neste instans verdien på gården de leier ut. Ikke hvor mye butikkene omsetter for eller hvor lett det er å kjøre dit eller andre varianter av den "syke mor". Dersom butikkene går dårlig(ere) skjer ett av to: De byttes ut med noe annet eller leien må settes ned. Det siste er sannsynligvis det mest sentrale for å få et variert handelsliv i sentrum altså noe annet enn kjedebutikker og dets like. For Oslo sentrum er det ikke noe problem at leieprisene faller - snarere tvert om, det er det derimot for de som leier ut.
Ap-Kamzy: - Jeg er sint
Kamzy Gunaratnam er varaordfører i Oslo fra Arbeiderpartiet. Hun har fått tilgang til SSB-statistikken og hva den forteller. Hun reagerer sterkt på at Fremskrittspartiet har bestilt tallene og bruker dem i valgkampen.
- Fader, jeg er sint! Jeg er ikke interessert i disse tallene. Jeg er opptatt av å hjelpe folk i Oslo til å leve best mulige liv. Vi har ikke noe behov for å sette folk opp mot hverandre. Dette er våre barn, det er våre folk. Jeg snakker ikke om somaliere eller tamiler, jeg snakker om barnehageplasser, AKS, flere lærere og flere veier inn i arbeidslivet. Da blir folk en del av fellesskapet, sier en engasjert Ap-Kamzy.
Hun etterlyser hva Frp ønsker å gjøre med tallene, utover å etterlyse mindre innvandring.
- Jeg har til gode å se tiltakene Frp har kommet med. Fram til de kommer med tiltak, kan de leke med tallene på kontoret sitt.
- Men selv når man justerer for alder, sosioøkonomisk bakgrunn og kjønn, så er det kraftig overrepresentasjon blant dem med ikke-vestlig bakgrunn, viser tall fra Danmark. Er ikke dette interessant?
- Så ulike typer innvandringsbakgrunn avgjør hvor kriminell du er? Jeg er ikke interessert i folks hudfarge, og Frp har en retorikk som bidrar til at folk ikke blir integrert i samfunnet.
Ruter er et administrasjonsselskap og legger ikke inn anbud på noe som helst.Og jeg håper Ruter legger inn et anbud på lokaltogene i Oslo området, kanskje jeg kan ta toget fra Moss til en litt mer hyggelig pris de gangene jeg skal på Stereofil, Whiskyfestival, Vålerengakamp, rett og slett ta meg en bytur
Ok, men jeg leste da virkelig at Oslo og Akershus vurderer om de skal overta ansvaret for lokaltogene i Oslo området. Om det er Ruter eller Firkanter som ev. Legger inn anbudet vet ikke jeg.Ruter er et administrasjonsselskap og legger ikke inn anbud på noe som helst.Og jeg håper Ruter legger inn et anbud på lokaltogene i Oslo området, kanskje jeg kan ta toget fra Moss til en litt mer hyggelig pris de gangene jeg skal på Stereofil, Whiskyfestival, Vålerengakamp, rett og slett ta meg en bytur
MDG har lovet 20% lavere pris på enkeltbilletter så nå får vi se....Apropos bompenger . Kollektiv tilbudet er vel dyrt for enkelturer . Mine voksne barn løper eller sykler til jobb , og har derfor ikke mmdkort. Dermed koster det 144kr tur-retur for 2stk å komme fra feks Nydalen til Frogner på søndagsmiddag hos de gamle idiotene , og motsatt, Selv med bompenger er det langt billigere med bil internt i byen om man finner parkering ..Det sier litt og hvor høyt bompengene kommer til p måtte stige, evt kollektiv prisene falle før MDG når målet om å utrydde all biltrafikk.
Det meste men kanskje aller viktigst er at dem har feil kaptein bak spakene. Sanker fortsatt stemmer blant innvandrere likt sine frender i andre land.Hva galt har egentlig Ap gjort ?
Vil ikke stemme Ap selv , pga sosialistskrekk og personlig aversjon mot Raymond . Men hvorfor faller de som stein i hele landet?
Interessant artikkel;Ja Fra 36 til 30 kr... og mnd kort 500 kr? Det er rett veien å gå.
Men så må jeg betale 17680 kr mer i eiendomsskatt så for min ukentlige busstur til sentrum monner det ikke helt..
Det sin virkelig hadde betydd noe er ny t-bane tunnel inkludert Sagene Bislett Jernbanetorget og fornebubane . Men det blir bare med snakket som vanlig , og blir ikke noe av de neste 10 årene . Hvorfor ikke gjøre som andre land bygge banen først og så ta betalt etterpå så folk ser hva de får . Men da ville jo folk tatt kollektivt og melkekubilistene forsvunnet
Trine Eilertsen i Aftenposten sier det veldig treffende synes jeg;Hva galt har egentlig Ap gjort ?
Vil ikke stemme Ap selv , pga sosialistskrekk og personlig aversjon mot Raymond . Men hvorfor faller de som stein i hele landet?
Grunnen er at de har kastet inn håndkledet og outsourcet den økonomiske politikken til kommunistene, distriktpolitikken til SP, miljøpolitikken til MDG og sosialpolitikken til myke menn og barnehagetanter i SV. Arbeiderpartiet har ikke lenger en selvstendig politikk og satser heller nå på at folk stemmer på dem av gammel vane og at de kan være et slags prinsippløst samlingspunkt for hele Hakkebakkeskogen på venstresiden.Hva galt har egentlig Ap gjort ?
Vil ikke stemme Ap selv , pga sosialistskrekk og personlig aversjon mot Raymond . Men hvorfor faller de som stein i hele landet?
Togtilbudet er statlig og styres av jernbanedirektoratet, det ruter(og mange lokalpolitikere) ønsker er å flytte ansvaret for lokaltogene i Osloregionenfra staten til fylkene, slik at de får ansvaret. Det er derimot ikke en del av jernbanereformen.Ok, men jeg leste da virkelig at Oslo og Akershus vurderer om de skal overta ansvaret for lokaltogene i Oslo området. Om det er Ruter eller Firkanter som ev. Legger inn anbudet vet ikke jeg.Ruter er et administrasjonsselskap og legger ikke inn anbud på noe som helst.Og jeg håper Ruter legger inn et anbud på lokaltogene i Oslo området, kanskje jeg kan ta toget fra Moss til en litt mer hyggelig pris de gangene jeg skal på Stereofil, Whiskyfestival, Vålerengakamp, rett og slett ta meg en bytur
Fra wiki
Ruter AS er et offentlig eid selskap som er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. Ruter avgjør takster og rutetilbud for T-bane, trikk, buss og ferjer i de to fylkene, som deretter bestilles fra ulike operatørselskaper. For buss og båt tildeles kontraktene etter anbudskonkurranser.[2] For T-bane og trikk forhandles årlige kontrakter med Sporveien T-banen, Sporveien Trikken og Oslo Vognselskap.[2]
Ruters ansvar omfatter også investeringer, og pengestrømmene i kollektivtrafikken som Oslo kommune og Akershus fylkeskommune har ansvar for går igjennom selskapet.[2] Regionens jernbanetrafikk faller også inn under Ruters takstsystem, men driftes i sin helhet av Vy på oppdrag fra Jernbanedirektoratet. Ruter eies av Oslo kommune (60 prosent) og Akershus fylkeskommune (40 prosent).
Ja takk!Hei mister,
Du som jobber på Fornebu burde jo vite at arbeidet med banen er allerede godt i gang. Gravingen er forlengst startet og den store rivingen av Koksa området (Hangarområdet) begynner i juni.
Vi som bor på Fornebu vet at banen er et prestisjeprosjekt som aldri burde blitt gjennomført. Her går det tomme busser hvert 3 minutt og båten som gikk til sentrum ble besluttet nedlagt for å legge mer press på bussene. Grunnprøvene er katastrofale og de 16 milliardene vil raskt forsvinne ned i sluket.
-BB
Gratulerer til Lan med populariteten. Hvis det er dette folk vil så la det hende. Blåmandagen kommer tidsnok, da all iveren og hysteriet falmer og virkeligheten synker inn. Da blir plutselig euforien til flau stillhet.Vi gjør hva vi kan for å spre glede på Askøy.
https://www.nrk.no/ostlandssendingen/dette-er-oslos-mest-populaere-politiker-1.14701358
Vis vedlegget 553452
Osloværinger er tydeligvis litt treg i oppfattelsen.Prøve seg? Dama har nå sitti i fire år..