Er det....? 2 stk... Ferdig? Ekstrem lyd i de messingplatene sikkert
Selges det inngangsbilletter?
Er det lov å ønske seg guidet tour?
Er det....? 2 stk... Ferdig? Ekstrem lyd i de messingplatene sikkert
Ja, nærmer seg Live nivå på klassisk og akustisk musikk. Likefullt uten at samboer reagerer på høy lyd og innenfor A1S komfortsone - ingen komprimering. A1S tåler mer volum enn de andre DP sluttrinn jeg har hatt før overskuddet reduseres.8)Avslappet? Sier noe om kontrollen til DP, for nå "speller" du vel vel litt høyt? ������
Tror faktisk min står "MEDIUM" nivå... med må sprette lokket og sjekkeSom et lite tips til alle DP frelste kan det anbefales å eksperimentere litt med gainstrukturen i kjeden. Jeg har satt gainstrukturen til laveste nivå i DPDAC. Det låter litt tightere og mer dynamisk enn mellom nivå og høyeste nivå. Men "warning", det blir litt mindre englestøv i toppen hvis man ønsker det tilført.
Ikke overraskende så har justering av gain i effekttrinnet samme effekt.
Jeg bruker passiv pre, og selv med laveste gain i effekttrinn og DAC har jeg mer enn tilstrekkelig til å kunne spille høyt på 99% av mine innspillinger.
Har og den i pos 2, har testet mye med å bytte gain men har endt opp med pos 2, syns det låter best her.Tror faktisk min står "MEDIUM" nivå... med må sprette lokket og sjekkeSom et lite tips til alle DP frelste kan det anbefales å eksperimentere litt med gainstrukturen i kjeden. Jeg har satt gainstrukturen til laveste nivå i DPDAC. Det låter litt tightere og mer dynamisk enn mellom nivå og høyeste nivå. Men "warning", det blir litt mindre englestøv i toppen hvis man ønsker det tilført.
Ikke overraskende så har justering av gain i effekttrinnet samme effekt.
Jeg bruker passiv pre, og selv med laveste gain i effekttrinn og DAC har jeg mer enn tilstrekkelig til å kunne spille høyt på 99% av mine innspillinger.
Fy da! Her er det enten feil noe sted i anlegget eller....
Den 6.12 saken fikk jeg også til å blinke rødt i et tidligere aktivt oppsett, og det på ringradiatoren til Scan-Speak med følsomhet på 94db/W. Lite viste jeg at Snickers-is hadde prøvd å skru inn litt luftighet i lydbildet ved og heve nivået i den øvre diskanten mange db. Virket ikke som tenkt.He he...The Shy som leker seg med Photoshop på bildet mitt. Har aldri sett det røde lyset på A1S faktisk. 6.12 derimot, blinket ofte ved skikkelig pådrag, men den er jo den svakeste DP forsterker i sortimentet.
Her i menigheten er vi nok ganske entydig på at det står seg meget god, selv mot helt nye ting.hvordan holder dp seg i forhold til nye saker?
Eneste vi er litt triste for er at det ikke har kommet noen ny DP på en stund.Her i menigheten er vi nok ganske entydig på at det står seg meget god, selv mot helt nye ting.hvordan holder dp seg i forhold til nye saker?
Jeg var ikke på årets Horten messe, men hadde bestemt meg for å spørre deg, om jeg så deg, og da som som inngrodd DP fan. Om hva du syntes om disse Mola sakene til Andervik Audio - siden han også er/var DP fanAvslappet? Sier noe om kontrollen til DP, for nå "speller" du vel vel litt høyt? ??????
Hvorfor reiser du ikke til Andervik Audio og lytter på Mola Mola utstyret, Alle er hjertelig velkomne hos han. Det er mye lettere vurdere dette selv. Jeg er og var helfrelst på DP produktene, dei er også veldig bra den dag i dag. Det gjekk faktisk 15 År før jeg klarte å selge unna, eier gleden på disse produktene var helt enorm. Men verden og utviklingen går videre.Jeg var ikke på årets Horten messe, men hadde bestemt meg for å spørre deg, om jeg så deg, og da som som inngrodd DP fan. Om hva du syntes om disse Mola sakene til Andervik Audio - siden han også er/var DP fanAvslappet? Sier noe om kontrollen til DP, for nå "speller" du vel vel litt høyt? ������
Spark meg i kneskålene, neste gang du ser meg, dersom dette innlegg er totalt uhørt i denne tråd
Well, jeg var spent på svaret hans, blodfan som han er av DP - men samtidig en av de beste hi-fi journalister vi har hatt i dette landHvorfor reiser du ikke til Andervik Audio og lytter på Mola Mola utstyret, Alle er hjertelig velkomne hos han. Det er mye lettere vurdere dette selv. Jeg er og var helfrelst på DP produktene, dei er også veldig bra den dag i dag. Det gjekk faktisk 15 År før jeg klarte å selge unna, eier gleden på disse produktene var helt enorm. Men verden og utviklingen går videre.
Well, jeg var spent på svaret hans, blodfan som han er av DP - men samtidig en av de beste hi-fi journalister vi har hatt i dette landHvorfor reiser du ikke til Andervik Audio og lytter på Mola Mola utstyret, Alle er hjertelig velkomne hos han. Det er mye lettere vurdere dette selv. Jeg er og var helfrelst på DP produktene, dei er også veldig bra den dag i dag. Det gjekk faktisk 15 År før jeg klarte å selge unna, eier gleden på disse produktene var helt enorm. Men verden og utviklingen går videre.
Lyttet forøvrig til Mola under forrige Horten messe - spiller da bra de - dvs. det var i praksis Responsene alle hørte på, da det ikke ble byttet forsterkere i andre enden.
Det har vist seg at når noen skifter agentur på et produkt, så er ihvertfall det nye merket bedre. Dette gjelder både PM audio og AndervikJeg var ikke på årets Horten messe, men hadde bestemt meg for å spørre deg, om jeg så deg, og da som som inngrodd DP fan. Om hva du syntes om disse Mola sakene til Andervik Audio - siden han også er/var DP fanAvslappet? Sier noe om kontrollen til DP, for nå "speller" du vel vel litt høyt? ������
Spark meg i kneskålene, neste gang du ser meg, dersom dette innlegg er totalt uhørt i denne tråd
Det er ikke så rart at du ikke har vært på lydmesser på en stund Det har ikke jeg heller. Har en kammerat som har det dyreste danske, og samtidig bruker mer på filter og andre kostbare tweaks enn vi bruker på selve anlegget. Han er snill og har god råd, og samtidig godtar alt som forhandler dytter på ham. Når han er på besøk hos meg og hører på det gammeldagse DP og vintage høyttalerne, blir han bare sittende å måpe litt. Det høres mere oppløst og adskilt dette, ved at både kontrabass har en bedre ''avstand'' fra andre instrumenter er kommentaren. Eneste jeg har av tweaks. er ei filterpadde fra SUPRA og noen rimelige kabler fra DP. For oss som har hold på en stund, så er det old school som er tingen. Enklere og mere holdbart.Well, jeg var spent på svaret hans, blodfan som han er av DP - men samtidig en av de beste hi-fi journalister vi har hatt i dette landHvorfor reiser du ikke til Andervik Audio og lytter på Mola Mola utstyret, Alle er hjertelig velkomne hos han. Det er mye lettere vurdere dette selv. Jeg er og var helfrelst på DP produktene, dei er også veldig bra den dag i dag. Det gjekk faktisk 15 År før jeg klarte å selge unna, eier gleden på disse produktene var helt enorm. Men verden og utviklingen går videre.
Lyttet forøvrig til Mola under forrige Horten messe - spiller da bra de - dvs. det var i praksis Responsene alle hørte på, da det ikke ble byttet forsterkere i andre enden.
Takk for ros, Bear. Alt for mye.
Jeg har ikke vært på en eneste hi-fi messe på ti år. Har for lengst mistet mye av interessen for bransjen og total mistet interessen for "det nye og fantastiske" som ustanselig dukker opp på markedet. Nå er det jo innelysende at bransjen ikke kan leve av å selge utstyr som ikke finnes lengre. DP var vel for det meste en alt annet enn lettvint vei til å tjene penger for noen. Dagens aktører må overleve de også, og det i en bransje som er i nedgang. Ikke rart de hevder at det har vært en utvikling til det bedre. Lurer du på hva en av de få som har peiling på hva som befinner seg under topplokket til forsterkere mener om utvikling, så ta en titt bakover i denne tråden og se hva RJEL skriver. Han har service på DP og en hel drøss andre hi-fi merker.
Siden dette er DP-menigheten - hva med et bilde av Enola Gay? Hadde det noe med Nola å gjøre?
Næmmen jøss og bevares - tiår siden du var på messe sist? Hmmm. Gosjameg. Du må børste støv av frakken. Gjerne finne frem skriveblokka og kulepennen din igjen - også! For dagens integrerte forsterkere er nesten gode nok og har alt inkludert under topplokket - bare pøse på og spille musikk - trenger ikke ut i kulda en gang for å kjøp en CDTakk for ros, Bear. Alt for mye.
Jeg har ikke vært på en eneste hi-fi messe på ti år. Har for lengst mistet mye av interessen for bransjen og total mistet interessen for "det nye og fantastiske" som ustanselig dukker opp på markedet. Nå er det jo innelysende at bransjen ikke kan leve av å selge utstyr som ikke finnes lengre. DP var vel for det meste en alt annet enn lettvint vei til å tjene penger for noen. Dagens aktører må overleve de også, og det i en bransje som er i nedgang. Ikke rart de hevder at det har vært en utvikling til det bedre. Lurer du på hva en av de få som har peiling på hva som befinner seg under topplokket til forsterkere mener om utvikling, så ta en titt bakover i denne tråden og se hva RJEL skriver. Han har service på DP og en hel drøss andre hi-fi merker.
Mener at DP ble avviklet ca. 2008 etter først å ha blitt fusjonert med Electrocompaniet med herr herr Dreggevik ved roret.Lurer på når la DP inn årene?
lever jo arven videre, enn dog i et annet navn og innpakning.det som er bra med electrocompaniet nå er stjelt fra DP
Hehe, JEG, er ikke talsmann for 2 x 3,4 kg produkter, men bekymrer meg for de i den grad og de ganger de "bjudar på" så man nekter å tro det man hører... Men priser hinsides all sunn fornuft - er jo ikke betær oppi de som kan koste mer enn en tiendedel - om jeg får mene noe.Hei Bear. Jeg vet du prøver å rykke meg opp fra stolen. Takk for det. En fin tanke, men nyttesløst, jeg sitter og koser meg vanvittig med en av mine fire eller fem nokså nylig innkjøpte CD-versjoner av Wagners 4-skivers opera Parsifal. (nylig remastrerte utgaver fra "the golden age", 50- til 80-tallet). De har selskap av blant annet 700 andre CD-skiver jeg har kjøpt de siste to, tre årene.
Utvikling? - Totalt uinteressant, bort sett fra at jeg konstaterer at den ofte har gått bakover i retning av billigere, mer lettvinte og masseproduserte ting. Til enda høyere priser! Ting som filer, magiske kabler og støvlette forsterkere...
Altså, 2x3 kilo forsterkere til vanvittig høye priser - hvor sexy kan det være for oss i menigheten? Når vi til stadighet blir slått av det faktum at vi på langt nær har lokket det siste ut av våre heavy metal DP-produkter proppet med kostbare komponenter, satt sammen til perfeksjon av et team som viste hvordan det skulle gjøres. Til en standard som aldri har blitt overgått. Bullshit walks, measurments talk.
Du burde vite, ville du byttet ut din amerikanske V-8 bestykkede bil med en koreansk blikkhaug?
Det er ikke så lett å vite hvordan det endte slik. Jeg snakket med Leif etter at han var permitert. Det var ikke så lenge denne ''fusjonen'' varte. Tanken var vel at Electrocompaniet skulle videreføre DP line videre, og at Ernstsen skulle være en del av det. Men det endte ikke slik, da det er snakk om en møysommelig og bestemt konstruktør eller rettere sagt kompromissløs person. Da alt skal være korrekt m. material valg og lydmessig gevingst, så kreves det en del av arvtakerne. Kostnaden blir også deretter. Har sett eksempler på det når det gjelder amerikansk bilindustri som Dodge kjøpt opp av Fiat konsernet. Bilene holder ikke så lenge som før, pga. dårligere komponenter.Men er det ikke derfor bedrifter kjøper opp andre bedrifter da? Nettopp for å sikre seg rettighetene til "bra greier"?
Enten det eller for å komplettere det som mangler eller å kvitte seg med konkurrent? DP var nok aldri en konkurrent til EC. For lite til det.
Så omlever jo arven videre, enn dog i et annet navn og innpakning.det som er bra med electrocompaniet nå er stjelt fra DP
PS: Kommenterer ikke framgangsmåten på hvordan fusjonen/oppkjøp ble gjort. Vet ikke om det var frivillig fra LE eller ikke, evt. lovnader som ikke ble holdt i ettertid?
Jeg tror mer vi snakker amerikanske CODA, enn Ayre og Vitus.Hehe, JEG, er ikke talsmann for 2 x 3,4 kg produkter, men bekymrer meg for de i den grad og de ganger de "bjudar på" så man nekter å tro det man hører... Men priser hinsides all sunn fornuft - er jo ikke betær oppi de som kan koste mer enn en tiendedel - om jeg får mene noe.Hei Bear. Jeg vet du prøver å rykke meg opp fra stolen. Takk for det. En fin tanke, men nyttesløst, jeg sitter og koser meg vanvittig med en av mine fire eller fem nokså nylig innkjøpte CD-versjoner av Wagners 4-skivers opera Parsifal. (nylig remastrerte utgaver fra "the golden age", 50- til 80-tallet). De har selskap av blant annet 700 andre CD-skiver jeg har kjøpt de siste to, tre årene.
Utvikling? - Totalt uinteressant, bort sett fra at jeg konstaterer at den ofte har gått bakover i retning av billigere, mer lettvinte og masseproduserte ting. Til enda høyere priser! Ting som filer, magiske kabler og støvlette forsterkere...
Altså, 2x3 kilo forsterkere til vanvittig høye priser - hvor sexy kan det være for oss i menigheten? Når vi til stadighet blir slått av det faktum at vi på langt nær har lokket det siste ut av våre heavy metal DP-produkter proppet med kostbare komponenter, satt sammen til perfeksjon av et team som viste hvordan det skulle gjøres. Til en standard som aldri har blitt overgått. Bullshit walks, measurments talk.
Du burde vite, ville du byttet ut din amerikanske V-8 bestykkede bil med en koreansk blikkhaug?
Yepp, jeg er den samme - dvs. 2 stk. 2 x 100 W kl. A amper er solgt til fordel for aktive høyttalere, her vi nå bor - mens det utpå gården fortsatt går i fet V8 som skal få gå et par tiår til - etter det skal jeg stoppe den ut og henge den på veggen over peisen
Allikevel; alt-i-ett basert på gammelt håndverk, det titter jeg stadig til. Og sånt sett er vel egentlig ikke apparaturer som Gryphon Diablo med alt innabords til rett over 200 høvdinger så ille målt opp mot separate komponenter. En titt inn på lista til OHC under integrerte forsterkere, bladd nedenfra og oppover - mye som frister der.
Det jeg mener med utvikling, lages mye bra i samme kabinett, for tiden, noe som ikke fantes før i verden.
For dere med DP i racket noen tiår, så er vel kanskje Ayre og Vitus det nærmeste dere kommer av dagens nymote greier, vil jeg tro. Allikevel; som nordmann må jeg erkjenne man får mye for pengene i en masseprodusert Hegel.
Uff, håper Paul tilgir meg, når Coda ble uteglemt. Plinius også. Samt hjemmestrikket på mål fra Malmin. Samtidig som han får ta litt av skylden for dette selv, da Coda eller PM Audio ikke er de som er mest frempå og forteller oss hvordan verden var, er eller blirJeg tror mer vi snakker amerikanske CODA, enn Ayre og Vitus.
Danske Gryphon er jo heller ikke vondt utover ublu priser.
Det finner sikkert andre godsaker også, men nå trenger vi heldigvis ikke passere hverken Nord-, eller Østersjøen for å finne fred og glede på forsterker siden.