Nei de holder til i Østerike. Kan være de blir produsert i Kina, men det er det jo mye annet også som blir.Tror ayon er ett kina produckt markeds ført i usa , noen av ampene har hatt problemer , og da må de sendes langt
Nei de holder til i Østerike. Kan være de blir produsert i Kina, men det er det jo mye annet også som blir.Tror ayon er ett kina produckt markeds ført i usa , noen av ampene har hatt problemer , og da må de sendes langt
Har samme erfaring.Amen, broder!
Dette gjelder jo når avspilleren styrer dacen via s/pdif, så jeg synes det er logisk at det kan være forskjeller med en del eldre dacer og/eller tradisjonelle oppsett. Men det får vel straks mindre å si hvis man sender signalet digitalt til en DSP-boks som oppsampler og reklokker signalet, feks? Har også inntrykk av at moderne gode dacer er mer "motstandsdyktige" mot jitter osv enn de var før?
Der er også en teori at man skal forsøke utligne apparater som står på samme kurs. Altså at man snur stikk slik at summen av alle apparater blir så lik som mulig for begge retningene....Fremgangsmåten er sånn at du setter apparatet du skal måle i en stømpadde (ingen andre komponenter i den) og slår den på. Apparatet skal ikke være jordet. Har apparatet Schuko kontakt må en tape over jordingen til målingen.
Så måler du med en multimeter AC mellom jordingen og en blank del av kabinettet eller utsiden av en RCA kontakt. Så snur du pluggen 180 grader og måler igjen. Veien som viser den laveste verdien er «rett»vei. Dette skal gjentas med alle komponenter og de skal som sagt settes samme vei i strømpadden.
Om man benytter s/pdif er en målbar faktor man kan sjekke om coax kontakten faktisk er flytende. Gjort riktig skal den ha en liten trafo som ikke skal være jordet til chassis eller jordplan i driverket. Om man kan måle gjennomgang fra ytre jordring på digital RCA stik til eventuell jord på en audio konakt eller jordpinn kan man få en jordsøyfe mellom driverk og DAC om man får samme måleresultat på sin DAC. Da kan Toslink være verd et forsøk.Jeg vet ikke om det finnes ett ultimat drivverk.
Men at de låter forskjellig gjennom samme dac er helt sikkert. Jeg er ikke teknisk nok til å forklare hvorfor. Men de som mener de kan dette godt godt nok er ganske gode på å teknisk forklare at det er umulig.
Så godt å se at andre mener at det kan være forskjeller.
...
Du bør kanskje sjekke litt før du kommer med sånne drøye påstander.Tror ayon er ett kina produckt markeds ført i usa , noen av ampene har hatt problemer , og da må de sendes langt
Det er nok riktig. Men det er jo ingen grunn for at dette prinsippet skal koste så mye i dag.Det er vel flere som ripper hele plata til RAM, men de jeg har sett er ganske kostbare. PS Audio gjør vel dette, og det var noen Dansker som kom med et for noen år siden og det er sikker flere.
Se fra 4 min.mbl har nok tynet det som er mulig ut av et philips cdm-4 pro drivverk. Flotte og gjennomtenkte spillere .
jA ,tror jeg kansje litt på tynn is hvor de er laget ,Etter litt research tidligere da jeg ville kjøpe en brukt fant jeg ut at jeg ville avstå uten å kommentere det nærmereDu bør kanskje sjekke litt før du kommer med sånne drøye påstander.
Seriøst....??? I 2020 ????Se fra 4 min.
He he Føler meg trygg på at ingen ble fornærmet siden jeg ikke kan se noen stå fra og fortelle om hvor fortreffelig deres eget design erDa er vi endel idioter i denne tråden..
Har noen i2s - i2s (lvds, balansert i HDMI formfaktor) pcb igjen dersom interesse. Bestilte pcber og komponenter og laget opp noen. Har brukt med hell på rpi her hjemme. Trenger 3.3VdcDet er nok riktig. Men det er jo ingen grunn for at dette prinsippet skal koste så mye i dag.
En kreditkort PC med 1GB minne koster hundrelapper. Samme gjør et passende s/pdif hatt med eller uten DSP chip. i2s behøver man vel ikke engang en hatt.
Vis vedlegget 680652
Planen min for denne er å lage en nettradio, men et annet prosjekt kunne vært å koble til et bra USB drev og noe programvare så kan den laste red book data til minne og spiller av som direkte minne streamer.
Men poenget mitt er ikke at man skal gjøre dette selv. Poenget mitt er at dette finnes som billige OEM produkter som ikke krever utviklingskostnader. Alle kostnader kan legges i kabinett og OLED skjerm for produsenter som vil tilby et bra CD drivverk for hifi bruk
Den videoen er fra 2019 , og ikke 80 tallet Jeg ser mange lener seg til buffring av datastrømmen som en smart greie, men man har fremdeles et problem hvis det som buffres i utgangspunket er unøyaktig / inneholder mye feil. Jeg mener fremdeles det står og faller på nøyaktigheten av drivverk/laserhodet/servoen som avleser plata. Er dette 100% (hvilken nok INGEN er) , så er det vel det samme om man sender strømmen direkte til DAC - eller om man mellomlagrer . Feilkorreksjon vil aldri kunne gjenskape tapte bits nøyaktig . Ergo får man en eller annen form for forvrengt signal / dårligere lyd.He he Føler meg trygg på at ingen ble fornærmet siden jeg ikke kan se noen stå fra og fortelle om hvor fortreffelig deres eget design er
Men et utvistelig faktum er at en CD plate er et lagringmedia for data. Dermed er det mest naturlig å søker best mulige metoder for å lese av data fra media.
Videoen over beskriver hvordan man på 80 tallet strevet med å få data linært ut av lagringsmedia over til en DAC. I 2020 har vi snart 40 år med kunnskap å dra veksler på sammen med raskere elektronikk og minnepriser som lar oss lagre hele CD platen på en komplett kredittkort PC til 349,- som også kan spille av innholdet fra minnet over i2s
Et slikt moderne konsept går rundt alle problemene med feilkorrigering siden dette foregår i bakrunnen lang tid før data behøves sendes til DAC.
Bruk av fysiske medier er jeg selv stor tilhenger av. Og det er ikke DIY eller ripping jeg forsøker opphøye. Men heller at grunnprinsippene for å lage en god moderne CD avspiller er i dag ferdig utviklete byggestener som til veldig rimelig kost kan bli høyverdige produkter uten at produsentene må selge på grunnløse og utdaterteJeg har prøvd diverse løsninger med pc avspilling de siste 25 årene og det er ikke så enkelt som noen skal ha det til å være å få det til å være brukervennlig og bra lyd. Sonos var vel først ut med brukervennlighet og jeg har har brukt det siden 2007. Roon har gjort det mye enklere, men da klager man på at det ikke er gratis. Vinyl er fortsatt best hos meg selv om streaming også kan være bra. Jeg gidder rett å slett ikke å rippe, for ikke å snakke om korrigere metadata på alle mine cder. Jeg startet med dette i 2007 når jeg kjøpte Sonos, men etter noen hundre cder så var jeg lei.
Vel... i 2020 vil ikke musikk til hifi eksistere uten data. Med noen få unntak er all musikk laget på data. Selv et stort antall av de få unntakene går lyden gjennom en dataenhet før graveringspennen får til å lage lage plateriller med variabel avstand.Data og Hifi er nok ikke helt det samme. Mange som frekventerer et hifi-forum litt for ofte har nok innsett at her er det forskjeller. Men at "vanlige normale" folk ikke ser noe forskjell kan jeg forstå .
Vel, slik jeg ser det fungerer feilkorreksjon. Om dette var et reelt problem kunne ikke produkter som Playstation, WiII, XBox ha eksitert.Den videoen er fra 2019 , og ikke 80 tallet Jeg ser mange lener seg til buffring av datastrømmen som en smart greie, men man har fremdeles et problem hvis det som buffres i utgangspunket er unøyaktig / inneholder mye feil. Jeg mener fremdeles det står og faller på nøyaktigheten av drivverk/laserhodet/servoen som avleser plata. Er dette 100% (hvilken nok INGEN er) , så er det vel det samme om man sender strømmen direkte til DAC - eller om man mellomlagrer . Feilkorreksjon vil aldri kunne gjenskape tapte bits nøyaktig . Ergo får man en eller annen form for forvrengt signal / dårligere lyd.
uansett , så påstås det at buffer metoden reduserer jitter i forhold til andre , Jeg har selv hatt super clokket teak drivverk clamp type "og vet ikke om min PWT lød så mye bedre i SPDIF annet enn at I2s lyder bestDen videoen er fra 2019 , og ikke 80 tallet Jeg ser mange lener seg til buffring av datastrømmen som en smart greie, men man har fremdeles et problem hvis det som buffres i utgangspunket er unøyaktig / inneholder mye feil. Jeg mener fremdeles det står og faller på nøyaktigheten av drivverk/laserhodet/servoen som avleser plata. Er dette 100% (hvilken nok INGEN er) , så er det vel det samme om man sender strømmen direkte til DAC - eller om man mellomlagrer . Feilkorreksjon vil aldri kunne gjenskape tapte bits nøyaktig . Ergo får man en eller annen form for forvrengt signal / dårligere lyd.
Det har du nok helt rett i SoundIngen tvil om at feilkorreksjon fungerer - av og til imponerende også i forhold til hvor herpa disker de klarer å spille. Men , inntrykket mitt er at mange av de drivverkene som svelger "alt" - ofte låter dårlig . Spørsmålet blir jo igjen - låter det bedre hvis man kan unngå mest mulig at feilkorreksjon slår inn ? At laseren er nøyaktig nok til å lese dataene uten å reparere/gjenvinne tapte bits ? StreamUnlimited CD - pro 8 har i alle fall overbevist meg at det er noe å hente der.
mmm funderer på om vi snakker forbi hverandre.Ingen tvil om at feilkorreksjon fungerer - av og til imponerende også i forhold til hvor herpa disker de klarer å spille. Men , inntrykket mitt er at mange av de drivverkene som svelger "alt" - ofte låter dårlig . Spørsmålet blir jo igjen - låter det bedre hvis man kan unngå mest mulig at feilkorreksjon slår inn ? At laseren er nøyaktig nok til å lese dataene uten å reparere/gjenvinne tapte bits ? StreamUnlimited CD - pro 8 har i alle fall overbevist meg at det er noe å hente der.
Siste ideen der ville kanskje vært noe, men vanskelig å gjennomføre i praksis Jeg leste også den påstanden om at man neppe har hørt mer enn 10 bit . Man får tro det ikke var helt alvorlig ment kanskje Står litt mer info her om Pro-ject RS2T og CD-Pro 8 drivverket . En etterfølger etter legendariske CD-Pro 2 , men fornyet / forbedret hele veien.mmm funderer på om vi snakker forbi hverandre.
God basis avlesing er jo helt avgjørende. Og snakker vi om dårlige drivverk som trigger såkalt CIRC burst korrigering som er algoritmedrevet gjetning så er jo svaret klart ja. Jeg forsøker advokere at om man uten å forstyrre avspilling også får mulighet til å lese av samme område repetivt øker muligheten for å hente ut riktige data uten at CIRC resultater behøves.
Det er jo godt mulig ditt nye drivverk jobber akkurat slik.Tenkte jeg ville søke opp info på det men eneste jeg klarer leste av en produktlansering er at Pro-Ject påstår at DVD/CD drivverk i dag er heldig om de klarer lese 10-bit riktig av 16. Herlig påstand gitt at jeg har rippet over 3000 CDer med ulike drivverk hvor det kun unntakvisk rapporteres avvik fra AccurateRip.
Som forrsten trigger spørsmål, hadde det vært kult om en programvarebasert CIRC i stedet for å gjette seg til data heller hentet dem fra et arkiv på nett slik man kan utbedre rippede filer med feil?
Lurer på hva du mener (edruelig) riktig pris er?Helt sikkert er veldig godt drivverk med no nonsens kabinett. Digger størrelsen og hadde de montert magnet-puchen i lokket og priset den edruelig hadde jeg klart vurdet den selv Dessverre faller jeg av når jeg leser meg bort på alt fokuset om vibrasjonsdemping som Pro-Ject gjør.
Den største vibrasjonskilden i et CD drivverk er CD platen selv når den snurrer med en hastighet fra 530 til 200 rpm. Demping er til for at lytter skal slippe å høre på mekanisk støy fra drivverket, — ikke slik man kjemper med å isolere en analog pu på vinylsnurrebassen fra ytre påvirkning
Servoen holder laserlinsen låst bom fast i et kordinert forhold til spindel med et magnetfelt som i liten om enn i noen grad påvirkes av ytre vibrasjoner. Det finnes trolig datablad som forteller hvor mage G servoen er designet for slik at produsenter kan avgjøre om de kan bolte drivverk direkte til chassis slik Pro-Ject har gjort.
En tanke som slo meg, — hva som CD spiller har innebygget SSD og ripper til disk i bakgrunnen. Neste gang man slipper CD platen i skuffen fungerer den kun som ID brikke og avspilling foregår fra en verifisert god rip? Brukeropplevelsen kan gjøres nøyaktig som om man spiller CD plate, eller utvides til også vise tags.
hmmm... teknisk ser jeg ikke at det byr på spesielt vanskelige utfordringer, men vil det fungere mentalt for brukeren?
Broderen laget et lignende system med ID brikker, — hvor ungene og kona kunne legge ID brikke på en plate som startet en spillelisten tilknyttet ID-brikken.
Mine tidligere Rega Apollo-R bufret i hvert fall, så da jeg ved en feil tok av lokket under avspilling fortsatte musikken Selv har jeg beholdt min Ayon cd-2s. Både pga utseende og balanserte utganger til preamp, men mest pga av den innebygde dac`en De har også drivverk på lager, om det skulle gå føyken!Helt sikkert er veldig godt drivverk med no nonsens kabinett. Digger størrelsen og hadde de montert magnet-puchen i lokket og priset den edruelig hadde jeg klart vurdet den selv Dessverre faller jeg av når jeg leser meg bort på alt fokuset om vibrasjonsdemping som Pro-Ject gjør.
Den største vibrasjonskilden i et CD drivverk er CD platen selv når den snurrer med en hastighet fra 530 til 200 rpm. Demping er til for at lytter skal slippe å høre på mekanisk støy fra drivverket, — ikke slik man kjemper med å isolere en analog pu på vinylsnurrebassen fra ytre påvirkning
Servoen holder laserlinsen låst bom fast i et kordinert forhold til spindel med et magnetfelt som i liten om enn i noen grad påvirkes av ytre vibrasjoner. Det finnes trolig datablad som forteller hvor mage G servoen er designet for slik at produsenter kan avgjøre om de kan bolte drivverk direkte til chassis slik Pro-Ject har gjort.
En tanke som slo meg, — hva som CD spiller har innebygget SSD og ripper til disk i bakgrunnen. Neste gang man slipper CD platen i skuffen fungerer den kun som ID brikke og avspilling foregår fra en verifisert god rip? Brukeropplevelsen kan gjøres nøyaktig som om man spiller CD plate, eller utvides til også vise tags.
hmmm... teknisk ser jeg ikke at det byr på spesielt vanskelige utfordringer, men vil det fungere mentalt for brukeren?
Broderen laget et lignende system med ID brikker, — hvor ungene og kona kunne legge ID brikke på en plate som startet en spillelisten tilknyttet ID-brikken.
Vel , verket har ikke Phillips label, selv om de utviklet drev for Phillips den gang da. Så langt er det Gryphon som bruker det i sin CD spiller til 360.000 eller så.Om det er riktig at denne Pro Ject'n bygger på et Phillips drivverk som også blir tilgjengelig for andre produsenter å designe kabinetter for virker denne modellen som mangler hi-end blingkostnader å kunne selges for 6-8000,- Vi snakker tross alt om et CD drivverk, et medium for å lese ut data, en OEM produktgruppe som for datasektoren selges for ti-kroninger.
Display viser kun info om hvilket spor , min og sekunder. Symbol for play/stop/pause. Når det ikke er disk i er det en diger tegning av en disk med rødt kryss.Av nysjerrighet, viser display på RS2T når den har lesefeil? Det har vel aldri vært tradisjon for å ha en error lampe på CD spillere, men innen hi-end er brukerbasen muligens nysjerrig på slikt.
Takker for lenke aam01Philips har ikke noe med dette drevet å gjøre, det er bare noen av folkene som utviklet drev hos Philips tidligere som står bak dette.
PRODUCTS | SUOS-Hifi (suos-hifi.com) Hvem som helst kan kjøpe CD-PRO 8 her, det er nok ikke snakk om å begrense hvem som får kjøpt det som du antyder. Men prisen begrenser nok interessen fra mindre seriøse produsenter.
Oisann!Pro-ject CD Box RS2 T koster ca 25.000 kroner.
Jeg eier en ren Cambridge transport , men lydmessig er det en helt annen verden. Blir som å sammenlikne en pickup til 3-4 tusen, mot en til 40 eller mer. Begge spiller musikk , men man setter selvfølgelig ikke en dyr pickup på en budsjettspiller - eller omvendt. Resten av kjeden må altså henge med for å ha utbytte av forskjellene.Oisann!
Jeg tør gjenta påstanden min om at hvis man har en pen, solid blu-ray-spiller med digital utgang, som er rask nok til å lese CD-ene, som har bra brukergrensesnitt og display, samt uten plagom mekanisk støy, så har man det beste drivverket som finnes. BD-spillere har buffer, så signalet som kommer ut er "perfekt". Det finnes sikkert variabler som jitterverdier etc man kan svette over, men uansett.
Cambridge hadde et rent drivverk til 4-5000. Vet ikke om det finnes enda. Little Dot hadde noe, men er kanskje litt lite tilgjengelig.
Pro-Ject sin ser fin ut altså, men 25000 er helt hinsides i mine øyne.
Jeg referer til det jeg skrev i innlegg #149:Oisann!
Jeg tør gjenta påstanden min om at hvis man har en pen, solid blu-ray-spiller med digital utgang, som er rask nok til å lese CD-ene, som har bra brukergrensesnitt og display, samt uten plagom mekanisk støy, så har man det beste drivverket som finnes. BD-spillere har buffer, så signalet som kommer ut er "perfekt". Det finnes sikkert variabler som jitterverdier etc man kan svette over, men uansett.
Cambridge hadde et rent drivverk til 4-5000. Vet ikke om det finnes enda. Little Dot hadde noe, men er kanskje litt lite tilgjengelig.
Pro-Ject sin ser fin ut altså, men 25000 er helt hinsides i mine øyne.
Har du testet dette? Sist jeg testet (med en annnen dac) så var det forskjell på min Cyrus Transport ,Marantz cdspiller og Pioneer multifunksjons spiller. Ville teste med marantzen i går men den tok kvelden når jeg koblet på strøm. Etter din påstand så fant jeg frem min Pioneer spiller som var nummer to from toppen av de 5 som var tilgjengelig når jeg kjøpte den, den spiller cd, SACD, DVD og DVD audio. Det tar bare noen sekunder å høre at det er forskjell på denne og min Cyrus transport. Har tidligere testet min Oppo (103D) som transport til min Naim dac og det var ikke mer en greit nok. Hører man ikke forskjell så er jo det fint og man sparer de pengene. At noen hører forskjell på 96 vs 192Khz filer men ikke transporter synes jeg er veldig rart (generelt).Oisann!
Jeg tør gjenta påstanden min om at hvis man har en pen, solid blu-ray-spiller med digital utgang, som er rask nok til å lese CD-ene, som har bra brukergrensesnitt og display, samt uten plagom mekanisk støy, så har man det beste drivverket som finnes. BD-spillere har buffer, så signalet som kommer ut er "perfekt". Det finnes sikkert variabler som jitterverdier etc man kan svette over, men uansett.
Cambridge hadde et rent drivverk til 4-5000. Vet ikke om det finnes enda. Little Dot hadde noe, men er kanskje litt lite tilgjengelig.
Pro-Ject sin ser fin ut altså, men 25000 er helt hinsides i mine øyne.