Det er ganske vanlig med egenandel uten bonustap om ruta må byttes så vidt jeg vet, om det er en reparasjon så varierer det om det dekkes helt eller delvis. Skaden jeg har form som et rett vinkel der ene benet er 8 cm og andre 10 cm sånn ca. Det er visstnok en grense på 3 cm etter hva jeg har søkt meg frem til, men eneste området hvor det såvidt er mulig å kjenne med fingeren at ruta faktisk er skadet er på størrelse med en ert. Får kjøre innom et glassverksted og høre hva de sier om saken.Eg hadde ein slik skade, og fekk ein steinsprutsjekkar til å lime ruta. Gjekk på nokre få minutt. Det var ein liten skade, og då var det unødvendig med ruteskifting. Men det må rutefiksaren vurdere, tenkjer eg. Kontakt forsikringsselskapet om du er i tvil, men eg slapp både bonustap og eigenandel, om eg ikkje hugsar feil (minst 15 år sidan)
Entusiasmen for den varianten avtar proporsjonalt med at sprekken vokser seg bortover mot førersiden... har bestillt time for å bytte nå på torsdag. De sa forsåvidt at det ikke var noe farlig å bruke bilen i mellomtiden, men jeg har også en liten hunch på at en slik sprekk ikke vil krympe med tiden... Blir en forsikringssak med gitt egenandel, litt googling tilsier at det kan være fascinerende dyrt å bytte frontrute på en del biler etter hvert som det kommer mer og mer stæsj i bilene. Verkstedet jeg bruker sa de også måtte en tur innom Tesla etter å ha byttet for å rekalibrere kamera og slikt så i praksis gikk hele dagen på det så det var liten vits i å henge på verkstedet mens de ordnet det.Kan også bare kjøre rundt med ruta.
Kanskje dette, en facelift på gang?Hva er det med alle de «nye» 2016 modell Tesla S som selges som inventory nå?
4 år gamle biler med som ikke er kjørt og 500k for S75D og 530k for S90D, en del av de mindre modell S ‘nye’ også med en startpris på 411k.
Det er fryktelig dårlig butikk å lease 100 biler du ikke kjører i det hele tatt i 4 år.Eller en flåte leasingbiler hvor avtaletiden har løpt ut.
Enda rarere å kjøpe en av de bilene til nesten 500 tusen som går ut på garantien «i morgen».Det er fryktelig dårlig butikk å lease 100 biler du ikke kjører i det hele tatt i 4 år.
Tja, folk betaler jo (for) mye for brukte Teslaer så de lå jo ikke mye over hva man må gi for en 3-4 år gammel bil som nærmer seg 100k kilometer og garantiutløp.Enda rarere å kjøpe en av de bilene til nesten 500 tusen som går ut på garantien «i morgen».
Har du link til en av de historiene, så jeg kunne lest de?Hva med batteriet på biler som har går på lut og kalt vann i mange år - les stått stille. Leser "skrekk historier" fra folk som har kjøpt ny bil som forhandler ladet til 100% når bilen kom til lager noen mnd før og mener de har tapt 10% kapasitet....
Elbil forum for Audi - les og du vil finne....Har du link til en av de historiene, så jeg kunne lest de?
Ser den, men dog.Tja, folk betaler jo (for) mye for brukte Teslaer så de lå jo ikke mye over hva man må gi for en 3-4 år gammel bil som nærmer seg 100k kilometer og garantiutløp.
Hvorfor ikke bare legge ved en link til det?Elbil forum for Audi - les og du vil finne....
Her har du tråden. Flere som har problemer, men du får bla selv. Bruker ThomasEl er vel en som sliter litt med batteri og forhandler og bil som har vært ladet til 100% en stund før han fikk den (Håper han ikke tar dette ille opp).Hvorfor ikke bare legge ved en link til det?
Tesla har møtt den skepsisen med åtte års garanti og «no hassle policy». Jeg fikk feilmeldinger fra batteriet på min 2016 P85DL i fjor vinter. Rett inn på Furuset, og to dager senere presenterte den seg som en P90DL i displayet med en recon batteripakke. Kostet meg ikke et øre. 2013-modellen ser fortsatt ut til å ha like bra batteri og like lang rekkevidde som da den var ny.Bare å bytte batteri på e-tron. Koster bare 454.000kr. Blir morsomt når elbilene blir gamle - hvis de blir gamle...
Å? Halvparten av bilene dine har jo allerede hatt batteritrøbbel og de har jo ikke rundet 8 år.Du skal ikke se bort fra at problemstillingen blir å bytte bil rundt den batteripakken du allerede har når bilen blir utdatert.
Da har jeg fått byttet frontruta og fyren på verkstedet sa at de brukte originale ruter. Det står også Tesla på den.Jeg kjørte rundt med en stor knast i frontruta i flere år. Ikke i synsfelt. Ruta er laminert så det er ikke noe fare.
Når man bytter rute står man i fare for å skrape opp metallet rundt med påfølgende korrosjon til følge.
Har du kasko så ville jeg brukt merkeverksted slik at du får ei originalrute, ikke ei noname rute.
Sikkert litt av forklaringen på at jeg finner lydnivået i Teslaer ukomfortabelt for langkjøring. Nest etter gode seter er lavt støynivå det viktigste for ikke å bli sliten. Kjøper alltid akustikkpakker med dobbelt glasstykkelse når det er mulig. Og nei; 3 timers kjøretur til hytta er ikke en langtur. En kjøretur fra Bergen til Namsos for å besøke kjente, eller fra Trondheim til Fredrikstad, er en rimelig lang dagstur. Da kommer seter og støydemping til sin rett.Da har jeg fått byttet frontruta og fyren på verkstedet sa at de brukte originale ruter. Det står også Tesla på den.
Han sa også at frontrutene på Teslaer er uvanlig spinkle så de hadde hatt sin dose av slike jobber, han mente det er gjort for å spare vekt.