Atlerovik
Hi-Fi freak
Will doDen finnes sikkert på fabrikken, men for enkelhets skyld ville jeg vel hørt med importøren hva de skal ha for å skaffe en. Og hvor mange måneder det tar.
Will doDen finnes sikkert på fabrikken, men for enkelhets skyld ville jeg vel hørt med importøren hva de skal ha for å skaffe en. Og hvor mange måneder det tar.
Hei, da er preen ferdig. Spiller flott synes nå jeg. Du kan alltids låne den en stund og gi opp en mening.Ser at du også bor rett rundt i høgget @bambadoo . Tusen takk for bra innspill. Jeg tar deg gjerne på ordet om litt låning av diverse Audio Note når den tid kommer.
Dette er interessant det du skriver her @Håkon_Rognlien. Snakker du her om en vanlig M2 (P2SE størrelse) eller en M2 Balanced?Trafomatic lagde en veldig god pre, som fungerer veldig fint på Doxa, men jeg ser at den ikke er i deres sortiment mer; den het reference one, tror jeg. Nå har de noen interessante 2-boks løsninger, men vær litt obs, for de har en noe vanskelig utgangsimpedans...
Ellers, om du ikke bruker platespiller, går det an å benytte en god DAC rett i effekttrinnet, men da blir det lite Audio Note-lyd ut av det. PS Audio, APL, eller selvsagt den jeg benytter selv (som ligner litt på AN i lyden) AMR DP 777 SE (som også har analoge innganger, forresten).
Tenker du Audio Note, har jeg prøvd et par - tre varianter av AN pre i lag med Doxa 74, 61 og 61 sig, og selvsagt var M6 best av disse.... Men jeg har alltid hatt en slags forkjærlighet for lyden fra M2, ikke den mest oppløste, men det er noe spesielt med det musikalske budskapet, på et vis...
Jeg mener egentlig M2 (ikke Balanced), som ikke er superoppløst, men som har en vidunderlig, medrivende gjengivelse.Dette er interessant det du skriver her @Håkon_Rognlien. Snakker du her om en vanlig M2 (P2SE størrelse) eller en M2 Balanced?
Ja, har skjønt at de vil ha originale fronter tilbake. Men var ikke klar over at de måtte sendes inn først. Uansett, de er (ikke overraskende) sabla dyre. Vil nok koste meg rundt 20 lapper for mine tre komponenter.Innspill: AN har som hovedregelen at gamle fronten må sendes inn til fabrikken først, slik at disse ikke kan gjenbrukes. Ellers er det lett å bytte ut, men det koster litt da.
Dette er svaret jeg fikk for ny Black facia for en P1SE:
We can supply you with most of the bits you need, the front panel however, we would have to get the old panel back first, we never ship new panels out without getting the old ones back first.
Sjekket med ANK i Canada? De hadde fronter når jeg drev å oppgraderte engelsk AN.Ja, har skjønt at de vil ha originale fronter tilbake. Men var ikke klar over at de måtte sendes inn først. Uansett, de er (ikke overraskende) sabla dyre. Vil nok koste meg rundt 20 lapper for mine tre komponenter.
....er billigereSølvspray...
Altså, med AN UK utseende, ikke ANK?Sjekket med ANK i Canada? De hadde fronter når jeg drev å oppgraderte engelsk AN.
Det ville i så fall være rimelig drøyt. Som om Ford begynner å selge BMW merker til grillen på bilene sine. Sku'kke tru det, nei.Altså, med AN UK utseende, ikke ANK?
Med AN utseende. Men dette er tilbake til 2012. Forholdet mellom de to har nok surnet ganske betraktelig etter det. Men kanskje ANK hae noe til overs og vil selge. Koster lite å sjekke.Altså, med AN UK utseende, ikke ANK?
Absolutt! Takk for tipsetMed AN utseende. Men dette er tilbake til 2012. Forholdet mellom de to har nok surnet ganske betraktelig etter det. Men kanskje ANK hae noe til overs og vil selge. Koster lite å sjekke.
Kondo, AN, ANK... til å bli lett forvirret av. Nå har jeg kun tre AN-dingser/bokser med fine logoer i hifi-anlegget selv og er veldig fornøyd med disse. Spesielt selve TT3-spilleren er så superfin, reneste kunstverket!!Med AN utseende. Men dette er tilbake til 2012. Forholdet mellom de to har nok surnet ganske betraktelig etter det. Men kanskje ANK hae noe til overs og vil selge. Koster lite å sjekke.
Do everything only for getting good sound, spending 100% or even 200% of our energy to seek for the best quality.
Tja jeg har ikke AN drivverk eller DAC men drister meg til et par forklaringer likevel:Audio Note godtfolk.
Jeg byttet i dag tilbake til streaming etter lang tid med bare CD via CDT-Two/II drivverket. Og det var en stor skuffelse. Opplever skikkelig drømmelyd med CD, mens det faller litt sammen når jeg streamer. Den sorte bakgrunnen og roen i musikken forsvinner litt. Det blir uengasjerende.
For å nyansere litt: det låter jo selvfølgelig fint med streaming også. Men ikke sammenliknet med CD! Vet jo at PQ ikke anser streaming som et verdig alternativ, og jeg lurer på om jeg begynner å forstå hvorfor.
Men hva er deres erfaringer? Er forskjellen mellom et godt CD-drivverk og streamer inn i samme dac lik hos dere? Eller, hva opplever dere fungerer av streamingsløsninger på deres Audio Note systemer?
Min erfaring er at det finnes streamer løsninger som er gode og som låter veldig bra (men dyre). Bra nok til at jeg kan slå meg til ro med det uten å miste nattesøvn over det.Audio Note godtfolk.
Jeg byttet i dag tilbake til streaming etter lang tid med bare CD via CDT-Two/II drivverket. Og det var en stor skuffelse. Opplever skikkelig drømmelyd med CD, mens det faller litt sammen når jeg streamer. Den sorte bakgrunnen og roen i musikken forsvinner litt. Det blir uengasjerende.
For å nyansere litt: det låter jo selvfølgelig fint med streaming også. Men ikke sammenliknet med CD! Vet jo at PQ ikke anser streaming som et verdig alternativ, og jeg lurer på om jeg begynner å forstå hvorfor.
Men hva er deres erfaringer? Er forskjellen mellom et godt CD-drivverk og streamer inn i samme dac lik hos dere? Eller, hva opplever dere fungerer av streamingsløsninger på deres Audio Note systemer?
Interessant den FB-diskusjonen. Regner med at du tenkte på den under posten om ny CD-transport? (Litt vanskelig med linker i Facebook). Har sett den før, men ikke fått med meg hele streamer-diskusjonen. Takk.Det jeg kan si er at streaming på min AN DAC4.1x ikke kommer i nærheten av CD avspilling via min CEC CDT. Nå må jeg si at jeg streamer på en veldig enkelt måte med en Mac Mini og Schiit Eitr, og har ikke investert i noe bedre på dette området. I dag gikk denne diskusjonen om streaming også rund på Facebook og Peter Q, flere i Audio Note UK kommenterte her sine synspunkter.
Audio Note UK - Analog Voice, High-End, HiFi | Facebook
www.facebook.com
Takk for innspill! Nå er det ikke Dac 3 det er snakk om her, så er redd det ikke er så aktuelt. Den dacen jeg bruker nå har en helt annen kvalitet på den digitale inngangen.Tja jeg har ikke AN drivverk eller DAC men drister meg til et par forklaringer likevel:
Siden DAC 3 ikke har USB-inngang er den prisgitt klokken i kilden, og i ditt tilfelle, med
NUC m/Roon —> SOtM sMS-200 Ultra + tX-USBUltra + sPS-500 —> Teddy Pardo U2S -> DAC
så er det Teddy Pardo som er master. Så da spørs det hvor god den er sammenliknet med CDT-Two ift jitter?
Effekten av det er i sin tur avhengig av hva din DAC gjør med SPDIF input. Så vidt jeg har forstått er AN DAC 3 primært en 44.1/16bit DAC siden selve brikken er R2R 18bit, og NOS framfor steile filtre. Da har den neppe noen bufring og reklokking eller asynkron sample rate converter (ASRC) heller selv om det er mulig. Så da er den veldig prisgitt et godt (og riktig) inputsignal. Dette i motsetning til andre DAC'er hvor klokken i kilden nærmest har null betydning annet enn ved ekstrem lavfrekvent jitter pga all ekstra prosessering og bufring som skjer i selve DACen. Litt spekulasjon fra min side uten å ha satt meg inn i absolutt ALLE detaljene i DAC 3, men dog...
En annen ting som jeg nevnte tidligere er at AN DAC helst bør få servert 16 bit og ikke 24 bit. Så en evt. nedsampling til 16/44.1k eller 16/48k bør skje i Roon. Hvis du ikke gjør det tror jeg ikke DAC 3 vil trives veldig godt selv om den er "kompatibel" med 24 bit, men vil da bit-trunkere 6 bits uten noen dithering og oversampling og alt det der man ellers gjør. I hvert fall gjør ikke selve DAC-chipen det siden det kun aksepterer 18 bits i grensesnittet sitt, så evt. DSP magi må skje før, i DAC 3. Men siden den vel primært er tenkt som en 44.1k/48k/16bit vil det overraske meg om den gjør noe særlig mer enn å kaste de 6 minst signifikante bitene, akkurat slik for eksempel Schiit Yggdrasil gjør med sin R2R DAC.
Alt det der betyr selvsagt ikke at DAC 3 ikke er en strålene DAC, bare at man må sørge for at den fores med rett mat, etter min mening.
Interessant innspill, og noe som hadde vært spennende å teste! Men som jeg dessverre ikke har kompetanse til. Er dette noe du har vært innom, @Olof Lilja?erk har nok summert det godt. Har lest andre steder at AN DAC'ene drives best med AN sine drivverk.
En ting som muligens kunne vært forsøkt, AN bruker en hjemmelaget pulstrafo til spdif sending og mottak.
Hvordan lage denne er beskrevet i ANK tråden. Det kunne vært en intressant øvelse å teste om en slik på spdif utgangen på streameren din gjør DAC'n din mer konfortabel med de digitale sendingene.
Evt. låne kortet fra CD drivverket for å teste om det er verd bryet.
Vis vedlegget 693110
Sånn helt ærlig trur jeg det er et par utfordringer i dette. Dels er streaming et forholdsvis nytt fenomen i forhold til CD eller vinyl mediet. Det er enda flere (andre) faktorer som påvirker signalet med streaming en med CD mediet. Neste ting er at ofte blir dyre vel utprøvde CD transporter sammenlignet med streamer løsninger som er veldig enkle og rimelige. Skal man sammenligne og få tilsvarende kvalitet som med en god transport må man opp i samme prisklasse eller høyere for å nærme seg samme kvalitet er min erfaring. Nå har ikke jeg testet så mye forskjellig. Men vart innom diverse mindre gode løsninger opp imellom årene. Men topp streamerne til Aurender, Lumin og dcs er jeg sikker på leverer greit nok til at man kan leve lykkelig med den løsningen. Så er det alle de andre tingene i forhold til lagring av musikk, streaming, bruk av for eksempel Roon å så videre som påvirker resultatet.Er fremdeles ute etter konkrete forslag til streamerløsninger som leverer bra i et Audio Note oppsett. Finnes det noen?
Joda har sett litt på det. Man kan nok få litt høyere ytelse på den måten. Men ingen "gamechanger" vil jeg si.Interessant innspill, og noe som hadde vært spennende å teste! Men som jeg dessverre ikke har kompetanse til. Er dette noe du har vært innom, @Olof Lilja?
Gode innspill, og det er akkurat dette jeg er ute etter. Jeg er nysgjerrig på hvilke streamere som oppleves som gode kilder i et Audio Note system, sammenliknet med CD eller vinyl, begrensningene tatt i betraktning. Og jeg er selvsagt helt enig i at man ikke kan sammenlikne enkle løsninger med dyre transporter.Sånn helt ærlig trur jeg det er et par utfordringer i dette. Dels er streaming et forholdsvis nytt fenomen i forhold til CD eller vinyl mediet. Det er enda flere (andre) faktorer som påvirker signalet med streaming en med CD mediet. Neste ting er at ofte blir dyre vel utprøvde CD transporter sammenlignet med streamer løsninger som er veldig enkle og rimelige. Skal man sammenligne og få tilsvarende kvalitet som med en god transport må man opp i samme prisklasse eller høyere for å nærme seg samme kvalitet er min erfaring. Nå har ikke jeg testet så mye forskjellig. Men vart innom diverse mindre gode løsninger opp imellom årene. Men topp streamerne til Aurender, Lumin og dcs er jeg sikker på leverer greit nok til at man kan leve lykkelig med den løsningen. Så er det alle de andre tingene i forhold til lagring av musikk, streaming, bruk av for eksempel Roon å så videre som påvirker resultatet.
Men å finne en billig streamer løsning som er utrulig mye bedre en alle CD transporter skal man nok lete lenge etter.
Bravo! For meg er det litt rart at pris trekkes inn hver gang det er snakk om streaming. Mer relevant å sammenlikne med løsninger som koster det samme som CD-transportene. Utfordringen er å finne folk som har praktisk erfaring med disse på AN. Olof indikerer at han har tanker om det, hører gjerne merSkal man sammenligne og få tilsvarende kvalitet som med en god transport må man opp i samme prisklasse eller høyere for å nærme seg samme kvalitet er min