Synes det er greit for oss som liker dette. Du trenger jo ikke besøke disse trådeneHva er vitsen med å linke til absolutt alt bilstoff man kommer over?
Ja, det er plenty med dem som istedenfor å bruke hjelpesystemene til å øke sikkerhetsmarginen, isteden kjører på med økt fart. Aberet er at når det først går galt, så kan det gå veldig galt...Når det gjelder elbiler ville jeg tro at man kunne dosere kraften perfekt slik teknikken tillater. Det er vel kanskje no´høggan´e gæærnt oppi hue på sjåføra som er hovedproblemet.
Apropos "Teslas noe av markedets beste traction control"Ja, det er plenty med dem som istedenfor å bruke hjelpesystemene til å øke sikkerhetsmarginen, isteden kjører på med økt fart. Aberet er at når det først går galt, så kan det gå veldig galt...
Et trekk som er veldig lett gjenkjennelig - en veldig stor andel av de som kjører veldig hardt, kjører varebil eller pickup med firmalogo. AKA «ikke min bil»-syndromet.
Elbiler har litt fordeler på glatt føre - nå har vel Tesla noe av markedets beste traction control.
Johan-Kr
Men det nettopp ved slik tulle kjøring traction control skal redde folk fra å kjøre av veien. Å da kjøre all regenerering på bakhjulene slik M3 gjør er ikke veien på norsk vinterføre.... og kan neppe betegnes som markedets besteBør være overkommelig å ikke gå av gassen i en sving også...
Hvorfor lanseres det fortsatt uferdige elbiler?
Kundene betaler for å være testpiloter.
Problem etter problem etter problem
Men ID.3 kommer ikke alene. Her er noen av elbilproblemene det siste året:
- Volkswagen har bekreftet problemer med 12V-systemene og dugg i ID.3. Sistnevnte gjør at produsenten anbefaler brukere å kjøre uten aircondition påskrudd så fort temperaturen er under 10 grader - i praksis gjennom vinteren, når mange bruker nettopp AC-en til å fjerne dugg fra vinduene. Brukere har rapportert om svært mange ulike feil med bilene.
- Polestar 2 har hatt mange problemer med programvare og 12V-problematikk - flere av problemene er skrevet om av Motor.
- Hyundai Kona har hatt problemer med 12V og måtte oppdateres for sikker bremsefunksjon - sistnevnte omtalt av Dinside. Noen av bilene i andre markeder er også oppdatert/sjekket for brannrisiko ved driftsbatteriet.
- Nye Tesla Model 3 har problemer med varmepumpen, som har gjort at mange har måttet kjøre rundt i iskalde biler.
- Teslas Model S og Model X har problemer med styringsenheten der logging gradvis fyller opp lagringen og til slutt hindrer deler av systemet fra å virke. Ifølge BBC har produsenten blitt bedt om å tilbakekalle biler fra mellom 2012 og 2018 på amerikanske veier.
- Audi e-tron hadde også trøbbel med lading, og en rekke feilmeldinger da den dukket opp i 2019. En av de tidligere e-tron-eiernes problemer gikk så smått viralt på Youtube med nesten 400.000 visninger.
- MGs rimelige el-SUV kastet plutselig av seg mesteparten av sin elektriske rekkevidde, og rakk plutselig kun rundt 44 kilometer etter en oppdatering. Det er omtrent den samme rekkevidden som en plug-in-hybrid ofte har elektrisk. Bilen ble imidlertid raskt oppdatert igjen og skal ha fått tilbake rekkevidden fra før problemene oppsto, og det er ellers en bil som har utmerket seg ved å gå lenger enn lovet da Motor testet den.
- Jaguars i-pace slapp inn sand og støv gjennom bakdørene i bilene. Problemet har vedvart fra 2019 og varte minst gjennom sensommeren 2020, da det på nytt ble lovet bedring.
Hva da? At biler generelt kommer ut i markedet litt for fort? Det var vel ikke en spesielt kontroversiel påstand?Told U so lightyears ago....
Med andre ord, du har ikke mobil.Nei, det betyr: Skjønner du ingenting så ikke ring....
Bør vel kunne drifte rundt 5 ordentlige biler for det MoneyElPitteren koster deg årlig...Etter å ha lest litt i denne tråden og sett WA sine aggressive angrep på elbiler (og fremskritt/utvikling generelt), så følte jeg for å komme med en «real elbil story» selv...
Har kjørt ca. 160 000km med elbil siden Mai 2017, og erfaring så langt er totalt 6 timer på verksted, fordelt på 1 vanlig service, 1 frontruteskift etter steinsprut og et kombinert bremseklossskifte foran og EU-kontroll. Har brukt opp 1 sett med sommerdekk, og et par bakdekk på vinter. Null driftsproblemer, og med hjemmelading som grunnregel har det vært helt problemfritt bilhold.
Så totalt sett det mest fornuftige, og økonomisk gunstige bilholdet jeg har hatt. Ikke den mest spennende bilen å kjøre, men helt innafor å kjøre. Kjapp nok, og ellers grei.
Kunne ha vori kjekt å sjå det reknestykket... Spesielt her i Bergensområdet med 40000 km i året og inn og ut av minst 2 bomringer kvar dag.Bør vel kunne drifte rundt 5 ordentlige biler for det MoneyElPitteren koster deg årlig...
Jeg også ville vært veldig interessert i det regnestykket... For det er ikke mulig å få til å gå opp med mindre du anser en tråbil som "ordentlig bil".Bør vel kunne drifte rundt 5 ordentlige biler for det MoneyElPitteren koster deg årlig...
Så et utsagn ut i tomme luften fra deg da. Siden du ikke kan underbygge påstanden. Jaja... ikke annet å vente fra deg.Astroen er firmabil men har normalt ingen utgifter på den årlig annet nn vanlig vedlikehold som jeg også gjør selv. Tar utgsngspunkt i biler som tilsvarer når jeg sier at jeg kan drifte 5 biler som ladyshaveren din om en legger sammen verditap og andre utgifter du har på den.
Det er det nærmeste jeg kommer til å legge frem et regnestykke. Såpass bør du forstå uten å behøve kuleramme.
BTW, noen som vet om 1994/95 4WD Astroer til salgs derute?
Jeg har en ide om hvor de fleste 1994/95 4WD Astroer nå befinner seg.BTW, noen som vet om 1994/95 4WD Astroer til salgs derute?
Tror ikke el-bilene kan stille opp hær Har også en gammel Dodge fra 79, har kun overhalt automatkassen. V8'ern varer i evighet. Man kan ikke la seg bli hjernevasket av motorsjonalister og politikkere! Vil sikkert komme et drivstoff alternativ for fosille biler! El-nettet for all ladingen vil bli for dyrt!Chevrolet er blant de bilene med lengst levetid snitt 20+ år så det det er nok muligheter men 94/95 modellene er helt spesielle og man veldig rimelige deler til alle .