Et lite hjertesukk og bønn om råd fra kalde nord følger.
Min kjære tonearm, Technics EPA-100mk2, har vært til reparasjon hos en tilsynelatende ok fyr på andre siden av Atlanteren i snart ett år. Han har utelukkende positive tilbakemeldinger på Ebay, over 1500, og tilbyr service på diverse Technicsutstyr. Armen kom i retur fra mannen uten å være fikset i fjor sommer, det var fortsatt noe trøbbel med antiskatingen. Reparatøren tok den velvillig i retur for å fikse forglemmelsen og vi hadde jevnlig kontakt fram til i oktober en gang. Så ble fyren et spøkelse. Han svarer ikke på epost eller PM, hverken på eBay, Facebook eller privat. Han er jevnlig aktiv på både Facebook og Ebay, så Covid-19 har ikke tatt ham. Nå sitter jeg med skjegget fullt av postkasser og lurer på hva neste trekk bør være. Til nå har jeg vært høflig og snill, uten resultat. Fyren sitter med bukten og begge endene, jeg har få/ingen pressmiddel å komme med. Tvilsomt at Ebay kan hjelpe, da returen gikk utenom dem. Kan bli en dyr lærepenge dette. Jeg har ikke blitt lurt før, men så det skal vel svi når det først skjer. Gode/kreative forslag mottas med takk.