Tror det er bedre å etterlyse på facebook, enn her.Hentet ut en Seiko Goldfeather (gave til fruen) fra service hos urmaker Lian i dag og greide å miste den i løpet av det neste kvarteret. Hull i lomma. Si fra hvis dere kommer over en slik til salgs. Ikke så vanlige i Norge tror jeg. Vis vedlegget 715997
bilde av tilsvarende klokke.
Den der var fin! Litt gammeldags pilotklokke og ikke minst ... den er ikke full av reklame. Et armbåndsur med logo og forklaringer er for fjols. Står det navnet på produsenten på skiven og du går med den så er du en ubetalt reklameplakat.Etter at FedEx har surret med pakken fra Tyskland, som har vært i Norge siden 30. mars, så kom endelig Stowa Flieger Klassik 40 til Bodø. Denne ble bestilt med flat krone av komfort hensyn, no date, automatic, og gravert rotor (Open caseback på disse)
Deployment clasp på reim. En clean sak, som er meget lettlest.
Vis vedlegget 714292
Kjedelig hendelse.Hentet ut en Seiko Goldfeather...
Takker!Den der var fin! Litt gammeldags pilotklokke og ikke minst ... den er ikke full av reklame. Et armbåndsur med logo og forklaringer er for fjols. Står det navnet på produsenten på skiven og du går med den så er du en ubetalt reklameplakat.
Har gjort det, i flere grupper, og følger med på chrono24 og Finn. Tenkte jeg bare skulle nevne det her og.Tror det er bedre å etterlyse på facebook, enn her.
Den tynneste klokka seiko lagde. 2,9mm. 60talletLekker og særegen klokke, B.
Trist - håper den kommer til rette. Skal følge med i lokale settinger etc.
Flott, ville bare nevne det for deg.Har gjort det, i flere grupper, og følger med på chrono24 og Finn. Tenkte jeg bare skulle nevne det her og.
Har sett noen til salgs ute i det store utland - fristende. Men 49mm er på kanten for stort for megDen tynneste klokka seiko lagde. 2,9mm. 60tallet
Diameteren er 36mm 49 mm er fra lug til lug. Klokka ser ikke stor ut på arma til kona.Har sett noen til salgs ute i det store utland - fristende. Men 49mm er på kanten for stort for meg
Dette er jo en ordentlig flieger.Etter at FedEx har surret med pakken fra Tyskland, som har vært i Norge siden 30. mars, så kom endelig Stowa Flieger Klassik 40 til Bodø. Denne ble bestilt med flat krone av komfort hensyn, no date, automatic, og gravert rotor (Open caseback på disse)
Deployment clasp på reim. En clean sak, som er meget lettlest.
Vis vedlegget 714292
!Dette er jo en ordentlig flieger.
Hele hensikten med disse klokkene er jo at de skal være usedvanlig lettleste.
Når man sitter der og flyr så har man faktisk ikke tid til å bruke all vedens snodige komplikasjoner.
Du skal kunne kaste et raskt blikk på klokken og så vet du hva den er når du sekunder senere igjen konsentrerer deg om det vesentlig, å fly flyvemaskinen!
Five manufacturers – four German and one Swiss – supplied the B-Uhren. In Germany, A. Lange & Söhne, Wempe, Lacher & Company/Durowe (Laco), and Walter Storz (Stowa) produced the watch. Wempe and Stowa used Swiss movements; Wempe settled on the Thommen cal. 31, and Stowa used the Unitas cal. 2812. Lange used its big cal. 48 and then its cal. 48.1, and Laco used its (Durowe) cal. 5 – the only two companies to use in-house German movements.
Sehr gut. Et armbåndsur etter min smakEtter at FedEx har surret med pakken fra Tyskland, som har vært i Norge siden 30. mars, så kom endelig Stowa Flieger Klassik 40 til Bodø. Denne ble bestilt med flat krone av komfort hensyn, no date, automatic, og gravert rotor (Open caseback på disse)
Deployment clasp på reim. En clean sak, som er meget lettlest.
Vis vedlegget 714292
Står det Tesla på bilen din?Den der var fin! Litt gammeldags pilotklokke og ikke minst ... den er ikke full av reklame. Et armbåndsur med logo og forklaringer er for fjols. Står det navnet på produsenten på skiven og du går med den så er du en ubetalt reklameplakat.
Jepp, men jeg trives best med maks 46mm fra lug til lug. Rundt 36mm diam. er perfekt for denne type klokke.Diameteren er 36mm 49 mm er fra lug til lug. Klokka ser ikke stor ut på arma til kona.
Fryktelig fornøyd med min Braun AW10, altså. Kvartsklokker er undervurdert her inne.
Hadde vært enda lurere å blitt berømt amerikansk skuespiller/racerbilfører som fikk en Daytona av sin vakre og like berømte kjæreste!Om man ennå kunne hatt "vett" til å kjøpe en Daytona for noen år siden .
Spot on.Litt mere saklig så tror jeg at mye av fasinasjonen for ur ligger i finmekanikk i "N'te potens". Dette er vel noe som fasinerer de fleste menn, og noen få kvinner. Mange av oss kunne nok hatt lyst til å ta opp en nytt huslån for å kjøpe en Ferrari, men slike er som kjent både dyre og ganske upraktiske. Selv om de representerer et fantastisk stykke ingeniørarbeid og er satt sammen av veldig flinke fagfolk. Da er det lettere å bruke en brøkdel av pengene og kjøpe et interessant ur. Og interessante ur behøver faktisk ikke koste så skrekkelig mye.
Ja, på baksiden. Men jeg hadde fortrukket at det ikke gjorde det. Samme med typebetegnelser og slikt. Noen biler som MB og BMW kan man få levert uten slikt, men tror ikke man har den muligheten fra Tesla. Uansett så ser jo folk hva slags bil det er om man er noenlunde interessert i bil. Om man kjøper en ny dress ønsker vel de fleste ikke at det skal stå en svær logo på ryggen eller noe.Står det Tesla på bilen din?
Flere merker som gjør det - bla. Laco, som jeg har. Men for meg gjør det ingenting om urskiva har en logo - så lenge den ikke er for prangendeStowa tilbyr sine armbåndsur både med og uten logo på urskiva.
Har du ikke sett alle de som går rundt med et lite Hugo Boss merke nede på jakkeermet?Om man kjøper en ny dress ønsker vel de fleste ikke at det skal stå en svær logo på ryggen eller noe.
Tja, nå forventer jo Bjerke at kunden kanskje kan få helt opp mot 1mill for den da, så...Hadde vært enda lurere å blitt berømt amerikansk skuespiller/racerbilfører som fikk en Daytona av sin vakre og like berømte kjæreste!
Da ville det ikke vært noe tema å skulle selge uret!
Eh - nei...De har faktisk valgt å ikke ha Harman Kardon, JBL eller Infinity på Teslaene
Lydanlegget er fra Harman bare fritt for logo.Eh - nei...
Det var Tesla logo på bilen det var snakk om...Lydanlegget er fra Harman bare fritt for logo.
Et særdeles vakkert & elegant ur!Det er først og fremst mekanikken i mekaniske ur som fascinerer meg, men utseende betyr jo også en del. Min klokkeinteresse startet etter et besøk i Dresden sommeren for 3 år siden da jeg så et Lange-ur i vinduet til en urmaker. Det var selvfølgelig utseende som gjorde det - jeg hadde aldri sett noe lignende, med visere off-center og en spesiell datovisning.
Vis vedlegget 716781
Lange-klokker er priset for høyt, så mye penger er jeg ikke interessert i å bruke på en klokke, men etter det begynte jeg å interessere meg for mekaniske klokker, og oppdaget at GO jo laget nokså tilsvarende ting i et mer spiselig prisleie, så da måtte det bli en sånn.
Men det lages jo absolutt "spiselige" ur med Quartz-verk, bl.a. Grand Seiko. Flieger-klokker har jeg aldri fått sansen for, men jeg skulle gjerne hatt en "perpetual calendar" klokke.