Jeg hadde også en Parasound A21 i stua i 17 timer. Det kunne ikke akkurat måle seg med MI.. Lyden var all-over-the-place, på en dårlig måte.Har hatt diverse parasound a21+, jc1 mono etc og MI danker det glatt ut, teppe over høyttalerene i forhold med parasound.
Står MI amper på ønskelista di eller er disse monoblokkene bedre, slik du oppfatter det?Selv har jeg funnet drømmekombien med MI23,5 og kinki studio ex-b7 monoblokker.
Vis vedlegget 740676
Jeg har alltid likt preampene til MI best. Skulle jeg hatt MI effekt måtte det blitt MI21 mono, men har ikke behov for å endre på oppsettet nå.Står MI amper på ønskelista di eller er disse monoblokkene bedre, slik du oppfatter det?
Det er en forforsterker i verdensklasse, men om jeg skal være skruppelløst ærlig, hadde jeg først prøvd en Mi klasse A effektforsterker på Benchmark'ens plass. Tross alt bruker du Klipsch Cornwall....Tror jeg må prøve en MI23.5...
Det som er ideelt med 23.5 på Cornwall er for det første det ekstremt lave støygulvet. Det får CW3 til å vise seg fra sin beste side, med en kullsort bakgrunn og innsyn langt inn i opptaket. For det andre holder 23.5 alle effekttrinn jeg har koblet bak den i en skrustikke. Det er som en turboinjeksjon, av den gode sorten ..detaljert og oppløst, men alltid organisk. Aldri analytisk og skarpskuren. Forstår meg ikke helt på det tekniske altså, men har vel noe å gjøre med at 23.5 har powersupply nok til å sørge for at impedanseforholdet mellom pre og effekt blir til et lykkelig ekteskap?Det er en forforsterker i verdensklasse, men om jeg skal være skruppelløst ærlig, hadde jeg først prøvd en Mi klasse A effektforsterker på Benchmark'ens plass. Tross alt bruker du Klipsch Cornwall....
Og om det finnes en transistorforsterker som er råere på Cornwall enn akkurat Mi, så er den omlag like vanlig som barter på måsegg.
Dessuten har du allerede en AMR pre som ikke gjør seg nevneverdig bort i noe selskap.
Enig i alt det ovenstående, og Mi 23 driver alt, ferdig pratet.Det som er ideelt med 23.5 på Cornwall er for det første det ekstremt lave støygulvet. Det får CW3 til å vise seg fra sin beste side, med en kullsort bakgrunn og innsyn langt inn i opptaket. For det andre holder 23.5 alle effekttrinn jeg har koblet bak den i en skrustikke. Det er som en turboinjeksjon, av den gode sorten ..detaljert og oppløst, men alltid organisk. Aldri analytisk og skarpskuren. Forstår meg ikke helt på det tekniske altså, men har vel noe å gjøre med at 23.5 har powersupply nok til å sørge for at impedanseforholdet mellom pre og effekt blir til et lykkelig ekteskap?
Nå vet jeg ikke om mine gamle MI10 monoblokker er tilslags men det var noe rykter om endring i oppsettet der i gården. Det er vel noe av det ypperste man kan få i hus på klipsch.Enig i alt det ovenstående, og Mi 23 driver alt, ferdig pratet.
Men saken er at du allerede har en veldig god pre (ikke like god som Mi på alt, men på en god del), så om jeg var deg, ville jeg sjekket om jeg kunnet få prøve en Mi klasse A effekttrinn på Cornwall, rett og slett fordi det er en helt rå match. Men jeg regner med at du får gode resultater av å bytte til Mi på forforsterkersiden også, bare for å ha det sagt.
Du vet jo at når du lager gode produkter så følger også godordeneHyggelig at ens skapninger blir verdsatt av ett bredt publikum, inkludert erklærte rørelskere...
R
Svaret er enkelt - ta kontakt med @RM! Han ordner det nok.Har et sett med MI1 og MI2 stående men mangler dessverre strømforsyningen til MI1. Noen her som har et tips om hvor jeg kan få tak i passende strømforsyning? Hvor mange Volt er den originale på og hvor mange Ampere?
Takk for tips. Skrev en melding til han nå
Har holdt på å selge Mi23. 5, men har heldigvis kommet på bedre tanker hver gang. Kanskje en Soulution 725(THD< 0,00009%)er bedre? Men den koster noen hundre tusenHalo alle sammen.
Lenge siden sist.
Jeg begynner å savne den utrolige gode lyden som MI ga meg før.
Jeg har beholdt høyttalerne. Men må innrømme at jeg ikke kjenner de igjen.
De blir nå drevet av en Yamaha receiver med Behringer effekt.
Dac og cd i highend klasse er byttet ut med innebygd spotify på receiver.
Det låter ganske greit til å være skiiipt billig.
Det som slår meg,selv om jeg visste det ville bli sånn, er at jeg nå nesten ikke hører på akustisk
musikk lenger.
Egentlig ikke noen overraskelse altså.
Når man har MI som preferanse så vil alt annet bare blekne.
Spiller jeg musikk som feks med cello nå. Så kan jeg ikke høre den "raspen"og chrispe vibrerende sounden jeg er vant til
å høre.
Musikken er rett og slett ikke levende lenger.
Forskjellen er så stor at syntetisk cello fra ett keybord låt bedre med MI enn ekte cello på
Yamaha/Behringer.
Energien i de forskjellige klanglagene er borte. Faktisk er selve klanglagene også færre
og mer utydelige nå.
Jeg er selvfølgelig glad jeg fikk oppleve MI.
Kanskje kommer jeg tilbake en gang, selv om hørselen spøker for meg.
For dere som fortsatt har MI, kos dere.
Dere vet (ikke) hvor godt dere har det.
Og til deg RM, ha en god helg og snart jul.
Og vi snakkes nok igjen.
TvilsomtHar holdt på å selge Mi23. 5, men har heldigvis kommet på bedre tanker hver gang. Kanskje en Soulution 725(THD< 0,00009%)er bedre? Men den koster noen hundre tusen
Man kan aldri vurdere lydkvaliteten bare påTvilsomt
No vart eg litt i tvil på kva du eigentleg prøvde å kommunisere @hifipuristen !Man kan aldri vurdere lydkvaliteten bare på
bakgrunn av forvrengning.
Hei ArildNo vart eg litt i tvil på kva du eigentleg prøvde å kommunisere @hifipuristen !
Du har jo gjentatte gonger predika at ein vellydande krets vil låte betre optimalisert for lågare støy og forvrengning!
At du liker MI 23-kretsen, er jo også rimelig klart, sidan det er den du bruker. Og du har jo fått Armand til å optimalisere den for nettopp lågast mogeleg støy og forvrengning!
Vel, MI 23,5 og MI 23.5 A er jo endå betre målemessig enn din MI 23…
Men om du meiner at den ultralåge forvregninga til Soulution 725 ikkje er nokon garanti for betre lyd aleine, er vi skjønt einige!
Mvh Arild
Enig.Man kan aldri vurdere lydkvaliteten bare på
bakgrunn av forvrengning.
Tok kontakt og makan til service har jeg aldri opplevd. Får ny PSU i posten om litt Jeg har en MI 11 og vil derfor beholde MI 1 original enn så lengeSvaret er enkelt - ta kontakt med @RM! Han ordner det nok.
Edit: Eg hadde lenge ein slik kombo. Men etter lynvarme måtte MI 1 på rep. Og oppgraderte då hovedkortet frå MI 1 til MI 6. Og etter nok eit besøk av Tor, måtte den på service att, og MI 11 - kort vart montert.
Og MI 2 spelte berre betre og betre!? I alle fall vart lyden ut av høgtalarane vesentleg betre!
Så om du snakkar med @RM, så tenk oppgradering også.
Dobbelt-Edit: MI 11 veit eg passar. MI 16 mk.1 - kanskje? @RM veit…
Mvh Arild
Haha. Frem til nå holdt jeg en knapp på Benny Hill, men jeg må jo si det er noe mer klasse over godeste WilliamHe he, noen flere her som synes William Topley ligner på noen vi kjenner?
Angående det.Enig.
Mange forforsterkere kan låte fint selv med noe forvrengning.
Og noen savner jo forvrengning når de plutselig mister det. Ved bytte til noe som burde vært bedre.
MI sine forforsterkere låter jo godt på tross av dette fraværet av forvrengning.
Men de skjuler ikke akkurat feil om akustikken er for hard. Og høyttalerne er for frempå.
Men så er vel ikke heller det jobben til en god forforsterker?!
(Uten at du har påstått dette)
Det er Ingen dac jeg føler kan drive en effekt og vertfall ikke måle seg mot MI preIstedenfor å dra til Horten i dag, rusle rundt å høre på/se på diverse lydanlegg, høre mye prat om dette og hint, hva er det beste anlegget, hvilket anlegg låter best denne gangen? Kanskje bli fristet av en ivrig selger?
Så ble det en givende stund i ettermiddag med godlyd i kjellerstua (kona var ikke hjemme).
Dette ble egentlig en skikkelig prøve på den nye MI 23.5A jeg hentet hos Roar for 1 måned siden, og det jeg også ville sjekke grundig var min selvbygde Purify amp med Neurochrome buffer, OG en sjekk på å koble Mola Mola Tambequi DAC direkte til effektforsterker eller via MI 23.5A.
Mange hevder at direkte kobling fra DAC til effekt er det beste, den korteste veg. Det snakkes om tapsfri volumregulering med mange bits oppløsning osv. Javel.
Så er det vel ingen som tviler på at Tambequi DAC i så måte er kvalifisert i øverste divisjonen, av DACr, og det kan enkelt stilles orm vha en app på nettbrettet.
Hva tror dere ble resultatet da?
Direkte effekt ==> DAC?
DAC balansert inn til MI 23.5A?
Min konklusjon på mitt anlegg i kjellerstua: MI 23.5A spiller fletta av direkte koblingen. Alt var bedre. Rom, klangfarge, definisjon stemmer/instrumenter, dybde/bredde i lydbildet, dynamikk ..... ja alt det vi pleier å skrive om for å si hva som skjer med musikken vi spiller.
10 av 10 til Roar.
Enig i det, har selv benyttet ps audio perfectwave directstream dac rett i effekttrinn (skal også være tapsfri volumregulering ), men det blir noe helt annet med 23.5 tilkoblet! Dac - effekt faller sammen, spesielt ved lavere volumnivåer.Istedenfor å dra til Horten i dag, rusle rundt å høre på/se på diverse lydanlegg, høre mye prat om dette og hint, hva er det beste anlegget, hvilket anlegg låter best denne gangen? Kanskje bli fristet av en ivrig selger?
Så ble det en givende stund i ettermiddag med godlyd i kjellerstua (kona var ikke hjemme).
Dette ble egentlig en skikkelig prøve på den nye MI 23.5A jeg hentet hos Roar for 1 måned siden, og det jeg også ville sjekke grundig var min selvbygde Purify amp med Neurochrome buffer, OG en sjekk på å koble Mola Mola Tambequi DAC direkte til effektforsterker eller via MI 23.5A.
Mange hevder at direkte kobling fra DAC til effekt er det beste, den korteste veg. Det snakkes om tapsfri volumregulering med mange bits oppløsning osv. Javel.
Så er det vel ingen som tviler på at Tambequi DAC i så måte er kvalifisert i øverste divisjonen, av DACr, og det kan enkelt stilles orm vha en app på nettbrettet.
Hva tror dere ble resultatet da?
Direkte effekt ==> DAC?
DAC balansert inn til MI 23.5A?
Min konklusjon på mitt anlegg i kjellerstua: MI 23.5A spiller fletta av direkte koblingen. Alt var bedre. Rom, klangfarge, definisjon stemmer/instrumenter, dybde/bredde i lydbildet, dynamikk ..... ja alt det vi pleier å skrive om for å si hva som skjer med musikken vi spiller.
10 av 10 til Roar.