Ja, beit meg merke i akkurat den kommentaren jeg også, og var kanskje Luca nede i en liten dipp i spillet, så vil jeg vel si kommentatoren var lengre nede. En liten periode der skulle det nesten ikke tro han hadde sett snooker før. Alle vet jo hvor vanskelig det er å opprettholde trøkket 100% hele tiden, og så har vi jo også den faktoren med gli og ugli."Jeg ser ikke hvordan Brecel skal kunne komme tilbake etter dette" sa dusten på 16-14 til Brecel Stortosk.
Meget fortjent seier. Slik snooker vi vil se - uredd, offensiv og ikke minst kreativ!
Nå skal jeg være veldig kompis og fortelle at du ikke går glipp av en jævla drit annet enn årevis med fikling og justering bare for å se om du kan tyne ut en ekstra prosent på den ene låten du tester på repeat. Hold deg unna om du er happy med tingenes tilstand!Hva går jeg glipp av, uten audiolense eller Trinnov, bare enkel DSP i hypex plateamper? Jeg vet om begrensingene, men i praksis, vil det være et hinder i mitt oppsett? Spør for å lære og høre hva dere tenker
Nå har jeg ingen umiddelbare planer om AL, jeg bare var nysgjerrig. Tror jeg skal prøve å lære meg hva jeg har og ta mere styring selv. Ikke at jeg føler det nødvendig idag, men vil eie mere av prosessen selv. Takk for svarNå skal jeg være veldig kompis og fortelle at du ikke går glipp av en jævla drit annet enn årevis med fikling og justering bare for å se om du kan tyne ut en ekstra prosent på den ene låten du tester på repeat. Hold deg unna om du er happy med tingenes tilstand!
Fra spøk til revolver, jeg tror ikke du har særlig nytte av AL som aktiv deling på Arc Deco da kompetente folk har designet høyttaleren med veldig spesifikke delefiltre for å oppnå ønsket resultat. Det er mulig du kunne fått bedre resultater med basstårnet i form av EQ og integrering mot frontene da AL er ekstremt effektiv i bassen imo. Dette kan testes med AL som global korreksjon uten at man trenger å gjøre noe med oppsettet som står der.
En kompis med AL på en laptop kunne latt deg teste, evnt kjøpe AL stereo selv en dag du har noen kroner til overs og sliter med tvangstanker.
Jeg tror du har noe å hente på en mer avansert DSP, men skynd deg langsomt du. Savner fortsatt et målebrev på de, hadde vært interessant å få litt data på dem også, wavelet, vannfall, gd, ir osv.Nå har jeg ingen umiddelbare planer om AL, jeg bare var nysgjerrig. Tror jeg skal prøve å lære meg hva jeg har og ta mere styring selv. Ikke at jeg føler det nødvendig idag, men vil eie mere av prosessen selv. Takk for svar
Målinger er klart interessant av flere grunner. Det kanskje viktigste er å se hvordan måler noe som låter bra? Det er nok raskt å tenke at det er en konkurranse i å ha «best» målinger, men her glemmer vi at ørene har et større areal enn en mikrofon, ørene er separert av 4 kg med bein og grøt og at hjernen prosesserer det som kommer inn ørene. Desto bedre vi forstår ørenes transfer function og hjernens persepsjonsprosessering, desto lettere er det å lage «god lyd».Jeg tror du har noe å hente på en mer avansert DSP, men skynd deg langsomt du. Savner fortsatt et målebrev på de, hadde vært interessant å få litt data på dem også, wavelet, vannfall, gd, ir osv.
Snakk for deg selv! Har ikke glemt noe...men her glemmer vi at ørene har et større areal enn en mikrofon
Kan gi deg et sånt fargespyd hvis det er til hjelpSnakk for deg selv! Har ikke glemt noe...
Bare litt nysgjerrig på grunnleggende egenskaper med tanke på lyttesituasjonen. Vet ikke hvordan de er delt en gang.
Ja, nå er vi i din tråd og romsterer, ja. Nei, sett nok av dine målinger, på tide å slippe andre til.Kan gi deg et sånnt fargespyd hvis det er til hjelp
Fwiw,Åssen er det med dere andre Audiolensbrukere? Har satt maks boost til 4 db . Hvor mye bruker dere?
Har også ganske høy midfrekvens og forholdsvis mange perioder der. Litt a-typisk kanskje, men synes det funker i rommet mitt
Dette er sjukt til å være uglattet...Sikkert en stødig frisør.
Kamfilteret strekker seg over hele +/- 6 db - det var ikke mye?
Andre kanalen med et bedre kamera.
Vis vedlegget 917577
For meg som elsker å farge lyden så den høres underholdene ut for meg, har vel ikke denne linken store verdien.Fwiw,
Dolby: «The application of equalization to the changes observed in the measured response should be a 1:1 relationship. If you apply 3dB of equalization and you do not see a 3dB change in measured response then equalization should not be applied to correct things».
Lenke: https://professionalsupport.dolby.com/s/article/Music-Room-Calibration-FAQs?language=en_US
Cut er å ta ned toppene, boost er å ta opp bunnene. Hvis du bare booster og ikke kutter vil resonnanstoppene fortsatt være der. I Audiolense etableres det en baseline, en slags midtlinje. Alt som ligger under blir boostet innenfor «boost limit» og alt som ligger over blir dempet helt ned.Er det ikke litt rart at "boost" skal være noe annet enn "cut"?
Det er egentlig to sider av samme sak, relativt sett hvis vi glemmer absolutt nivå... er det ikke?
(hvis jeg har en peak på 6 dB og vi ser på kompensasjon av den individuelt kan jeg velge å booste resten 6dB eller redusere peaken 6dB, eller en mellomting som passer best ift target. Sluttresultatet blir akkurat det samme vil jeg påstå, annet enn absolutt nivå. Med mindre man da faktisk aktivt reduserer årsaken til de relative variasjonene i fase og amplitude, som for eksempel SBIR og gjør aktiv kansellering av refleksjoner. Det blir noe annet)
Ønsker du ikke slike innspill?For meg som elsker å farge lyden så den høres underholdene ut for meg, har vel ikke denne linken store verdien.
Er jo en flott plass da. Hils L og si at vi kommer til å savne praten i matpausene, grunnet diverse så ble det ikke så mange i år. Etter noen og tyve år der oppe så gir vi oss nå, men mange flotte minner tar vi med oss.Fjellet kaller denne helgen, og det er etter min kones ønske. Hun har jo bodd der hele vinteren og bare vært hjemme et par uker. Hun må elske den plassen.
Jeg forstår selvsagt det men jeg tror jeg må tegne en graf for deg, for enten tok du ikke poenget slik jeg tenkte eller det er noe fundamentalt jeg ikke forstår. For meg er all dB variasjon relativt, så hvordan du justerer opp eller ned på peaker og dipper (i ren magnitude) for å oppnå et relativt target er helt uvesentlig og så lenge du oppnår samme respons i etterkant av filteret har du oppnådd akkurat det samme uansett hvordan du kom dit, bortsett fra at du endrer absolutt volum i forskjellig grad avhengig av hvor du strekker midtpunktet, og man ønsker å være litt forsiktig med total boost sånn sett. Og med mindre man da som sagt aktivt kansellerer refleksjoner og liknende for da tror jeg bildet endrer seg litt. Tar det på PM kanskje for dette er sikkert feil tråd, beklager @The Shy ;-)Cut er å ta ned toppene, boost er å ta opp bunnene. Hvis du bare booster og ikke kutter vil resonnanstoppene fortsatt være der. I Audiolense etableres det en baseline, en slags midtlinje. Alt som ligger under blir boostet innenfor «boost limit» og alt som ligger over blir dempet helt ned.
Et nick dette men hils fra stavanger, da kanskje..Jeg hilste fra Jim I Hendriksen og hun så bare rart på meg. Kjente ingen med det navnet
Jeg forstår selvsagt det men jeg tror jeg må tegne en graf for deg, for enten tok du ikke poenget slik jeg tenkte eller det er noe fundamentalt jeg ikke forstår. For meg er all dB variasjon relativt, så hvordan du justerer opp eller ned på peaker og dipper (i ren magnitude) for å oppnå et relativt target er helt uvesentlig og så lenge du oppnår samme respons i etterkant av filteret har du oppnådd akkurat det samme uansett hvordan du kom dit, bortsett fra at du endrer absolutt volum i forskjellig grad avhengig av hvor du strekker midtpunktet, og man ønsker å være litt forsiktig med total boost sånn sett. Og med mindre man da som sagt aktivt kansellerer refleksjoner og liknende for da tror jeg bildet endrer seg litt. Tar det på PM kanskje for dette er sikkert feil tråd, beklager @The Shy ;-)
Bare fortsett her
Takk takk, og kult. Veldig kos diskusjon ;-)Tror jeg tok poenget … og det er jo ikke helt feil. Men det var imo noe upresist. Men dra gjerne opp noen grafer, det kan fort bli en god diskusjon.