WayAhead
Æresmedlem
Nja, har man allerede en kurant dieselbil hæng ikkje dein påstanda på greip. Den vil da temmelig sikkert stå seg eller øke i verdi.Neppe større verditap enn om eg hadde kjøpt ein dieselgolf....
Nja, har man allerede en kurant dieselbil hæng ikkje dein påstanda på greip. Den vil da temmelig sikkert stå seg eller øke i verdi.Neppe større verditap enn om eg hadde kjøpt ein dieselgolf....
Etter 7 år og 280000 km trur eg du ha ein rimeleg spesiell dieselbil for at han skal auka i verdi, er eg redd.Nja, har man allerede en kurant dieselbil hæng ikkje dein påstanda på greip. Den vil da temmelig sikkert stå seg eller øke i verdi.
Scandia Gebiss er et annet ord som har vært bruktScania Cannabis, med en elg i grillen?
En virkelig diesel går over 1million kilometer. Men da er man på 13l størrelse.Nja, har man allerede en kurant dieselbil hæng ikkje dein påstanda på greip. Den vil da temmelig sikkert stå seg eller øke i verdi.
Tja... min 2007 435000km HiAce holder seg særdeles bra i verdi....Etter 7 år og 280000 km trur eg du ha ein rimeleg spesiell dieselbil for at han skal auka i verdi, er eg redd.
Ja, Toyota er noe av det mest driftsikre. Jeg har også en 86 Corolla areidsbil bare med ca 20000km, vil holde 500000 den også. Bare skiftet registerbelte og viftereim! Men det er et stativ å kjøreTja... min 2007 435000km HiAce holder seg særdeles bra i verdi....
Den er nå pr. definisjon Personbil(M1)Det er jo ikke bil
La meg gjette... Elbil mann?Ordet "Ekkokammer" dukket opp da jeg kikket innom her... Uvisst hvorfor.
B56-58 er vel mod.betegnelse på bussDen er nå pr. definisjon Personbil(M1)
Prøv å snakke med Vegvesenet og prøv og kalle den noe annet enn bil, og se hvilken respons du får
B56-58 et et busschassis med 5,8m akselavstand, men min er registrert som 9-seters personbil(M1). Så uansett om den ser ut som en buss, så er det en personbil på 11,5m og 10000kg, og kjøres på C-lappen, og ikke D.B56-58 er vel mod.betegnelse på buss
Hva er det? Har ikke så sterke følelser ovenfor bil, virket bare litt unyansert som tråd denne her.La meg gjette... Elbil mann?
Ok, flott at du er her med ditt bidragHva er det? Har ikke så sterke følelser ovenfor bil, virket bare litt unyansert som tråd denne her.
Jeg har en dieselbil sånn til info og elbil i bestilling. Begge deler får meg fra A til B.
Og det er ikke nødvendigvis helsekost eller gourmetmat heller på ladestasjonene ...Jeg føler meg litt hensatt til 60-tallet da det var vanlig med motorer med høyt forbruk og små bensintanker. "Siste bensinstasjon før fjellet" var et vanlig skilt den gangen.
Vi ser jo en liten endring her i Norge nå, der enkelte bensinstasjoner legges ned, mens andre installerer ladestasjoner. Men mens man tidligere hadde 3 bensinpumper og solgte bensin og is/pølse, får man etter hvert 20 ladestasjoner og selger full middag. Så det man sparer på drivstoff på langtur (selv om det blir ikke noe billigere drivstoff hvis man må hurtiglade ofte) taper man på økt matbudsjett.
Hvis det kommer diesel i motorolja kan det tyde på lekkasje i sylinderforinger, det kan sjekkes med kompresjonsmåling på verksted.Siden noen har gjenopplivet denne dieselbiltråden, er det noen som kan fortelle meg hvorfor bilen min tynner ut oljen med diesel så DPF'en begynner å blinke, selv om det ifølge diagnoselesedings ikke er noe sot så det ikke er nødvendig med regenerering av DPF? 🫤
Er det noe som er sannsynlig bare kommer ved varmt vær f.eks.? For jeg hadde det samme i fjor sommer og fikk ordnet det med en regenerering, og den har vært helt fin fram til nå i sommer igjen.Hvis det kommer diesel i motorolja kan det tyde på lekkasje i sylinderforinger, det kan sjekkes med kompresjonsmåling på verksted.
Fikser ikke noe med diesel i oljen du ødelegger derimot motoren.Diesel i oljen er vel dyseproblem eller regenereringfeil som sender for mye diesel som er ment for partikkelfilteret.Mener at noen bruker dysene til dette mens andre har egne dyser i eller rett før partikkelfilteret.Og jeg trodde egentlig problemet var at bilen satt i gang en slags 'oil dilution' av en eller annen grunn, hvor den visstnok pumper diesel ut i oljen fordi den senser et eller annet problem. Jeg lurte bare på hva det kunne være.
Var også noen som sa at DPF blinker fordi det er diesel i oljen.
Det er ikke jeg som tømmer diesel i oljen, men visstnok noe bilen gjør selv av en eller annen grunn. Jeg lurer på hvorfor. Men når jeg sjekket og hadde tenkt å regenerere på fredag så leste diagnoseleseren min at det ikke var sot i partikkelfilteret, og at regen var unødvendig. Vurderer å ta en regenerering allikevel bare for å se. Oljen som er i motoren har bare gått ca. 1600 km også.Fikser ikke noe med diesel i oljen du ødelegger derimot motoren.Diesel i oljen er vel dyseproblem eller regenereringfeil som sender for mye diesel som er ment for partikkelfilteret.Mener at noen bruker dysene til dette mens andre har egne dyser i eller rett før partikkelfilteret.
Er det noe som er sannsynlig bare kommer ved varmt vær f.eks.? For jeg hadde det samme i fjor sommer og fikk ordnet det med en regenerering, og den har vært helt fin fram til nå i sommer igjen.
Hvis det er en lekkasje skjønner jeg at det ikke kan fikses med regen av DPF, men det var det som ble gjort i fjor og feilen forsvant fram til nå igjen. Å skifte sylinderforinger høres ikke ut som noe jeg vil koste på bilen om det skulle være problemet.
Kan det ha med noe her å gjøre montro: Motorolje: Oljenivået i motoren stiger (tv2.no)Og jeg trodde egentlig problemet var at bilen satt i gang en slags 'oil dilution' av en eller annen grunn, hvor den visstnok pumper diesel ut i oljen fordi den senser et eller annet problem. Jeg lurte bare på hva det kunne være.
Var også noen som sa at DPF blinker fordi det er diesel i oljen.
Ja, det ligner mye på problemet jeg har. Men jeg har altså akkurat skiftet olje og filter uten at det løste problemet. Jeg kjører også ganske mye lengre turer i høyere hastighet, så det rimer ikke helt at det grunnen heller. Forøvrig har bilen gått et stykke, så har lurt på om partikkelfilteret rett og slett har kommet til enden av levetiden også.Kan det ha med noe her å gjøre montro: Motorolje: Oljenivået i motoren stiger (tv2.no)
Det lurer jeg også på. Send en mail til Subaru og si fra til meg hvis de svarer?Hva har diesel i oljen med eventuell sot i partikkelfilteret å gjøre?
Gidder ikke.Det lurer jeg også på. Send en mail til Subaru og si fra til meg hvis de svarer?
Kan forsåvidt vera avleiringar på stempelringane og sleving i dysespissene. Når du stopper bilen kan det då vera uforbrent diesel i forbrenningskammeret som renner ned i olja. Dette vil jo og kunna føra til at olje kommer kjem ut i forbrenninga og gjer at det soter ned. Dårleg forstøving i dysene vil jo og gje ei dårlegare forbrenning og meir sot. Enklaste måten å prøva å få gjort noko kan då vera å ta ein innvendig motorrens og ein dyserens for å sjå om det hjelper.Hva har diesel i oljen med eventuell sot i partikkelfilteret å gjøre?
Vet det har vært noe problemer med dysene på de bilene her tidligere iallfall. Noe med at dysene tetter seg og begynner å stråle istedenfor å forstøve, eller noe sånt.Lekkasje på dysetettingar, tenkjer eg.
Kan forsåvidt vera avleiringar på stempelringane og sleving i dysespissene. Når du stopper bilen kan det då vera uforbrent diesel i forbrenningskammeret som renner ned i olja. Dette vil jo og kunna føra til at olje kommer kjem ut i forbrenninga og gjer at det soter ned. Dårleg forstøving i dysene vil jo og gje ei dårlegare forbrenning og meir sot. Enklaste måten å prøva å få gjort noko kan då vera å ta ein innvendig motorrens og ein dyserens for å sjå om det hjelper.