Tweedjakke
Hi-Fi freak
At alt som skal til er ei oppdatering, meiner du?Tvert i mot, det viser hvor enkle og fleksible elbiler er.
Ja, det er sant.
At alt som skal til er ei oppdatering, meiner du?Tvert i mot, det viser hvor enkle og fleksible elbiler er.
Husker vi fikk mopedene til å gå i reverse, så det er ikke usannsynlig. Poenget er at det stadig vises til feil på elbiler som f. eks at de brenner og jaggu viser det seg at fosilbiler brenner også.Ikkje for å øydeleggja, men det ser ut som det er temmeleg uvanleg at det skjer med ein forbrenningsmotor (altså, nokså aparte tilfelle i den tråden).
Eg ville antatt at det var meir sannsynleg at noko slikt kunne skje på ein elbil (særleg sidan det ser ut til å vera ein software-bugfix som måtte til).
En totaktmotor kan gå begge veier. Mopedmotorer er som oftest totakt, men det er lenge siden biler hadde slike motorer.Husker vi fikk mopedene til å gå i reverse, så det er ikke usannsynlig. Poenget er at det stadig vises til feil på elbiler som f. eks at de brenner og jaggu viser det seg at fosilbiler brenner også.
Leste du linken jeg la ut? Der var det 4 taktere som gikk baklengs.En totaktmotor kan gå begge veier. Mopedmotorer er som oftest totakt, men det er lenge siden biler hadde slike motorer.
Det var nå du som dro inn mopeder i innlegget jeg svarte på. En firetakter kan ikke gå baklengs annet enn ved ettertenning og da kun noen få omdreininger.Leste du linken jeg la ut? Der var det 4 taktere som gikk baklengs.
"Coronan fortsatte innimellom å gå feil vei helt til jeg kvæla den. Litt spesiellt å slippe ut clutchen i første gir og bilen vil bakover."Det var nå du som dro inn mopeder i innlegget jeg svarte på. En firetakter kan ikke gå baklengs annet enn ved ettertenning og da kun noen få omdreininger.
Eller å snu polene....At alt som skal til er ei oppdatering, meiner du?
Ja, det er sant.
Ble det tilbakekalling når den gamle Toyotaen hadde feiljustert tenning?Leste du linken jeg la ut? Der var det 4 taktere som gikk baklengs.
Vet ikke.Ble det tilbakekalling når den gamle Toyotaen hadde feiljustert tenning?
Ja, men var ikkje saka her at bilane, under visse omstende om det var fullmåne i tyrens teikn, kunne gå bakover sjølv om dei stod i D?Eller å snu polene....
Det kan en vel anta at det ikke ble. En med litt interesse for bil den gangen eller som kjente noen som hadde, eller kunne lese en Haynes-bok, fikset feiltenning lett som bare det hvor som helst, evt en liten svipptur innom hvilket som helst verksted. En liten vridning på rotorlokket, evt riktig oktan, og vipps problem solved. Feiltenning forsvant med elektronisk styrt tenning.Vet ikke.
Dette lar seg gjøre ja.Leste du linken jeg la ut? Der var det 4 taktere som gikk baklengs.
Fornøyd med tyskeren?Men tyskeren vant
Ja, dét er logisk... En bileier sier perforerte seter tåler lite, jeg gjenforteller, så klarer du å mene at jeg konkluderer?Mr. Surmaga konkluderer altså med dårlige seter i BMW generelt etter å lest 1 post på et forum..
Ja, det er relevant å likestille en 19 år og en 15-16 år gamle fossilbiler med en mye nyere elbil. Vel. Dig. Rele. Vant.To av mine biler er på verksted. Mercedes E klasse 2004 i veldig god stand med SBC brake unit defekt, fått svar av smertel o steen: Goodwill søkt om til Tyskland, med avslag. Regning estimert til nermere 90 000 kr. Bare å trø i bosset.
Bil nr. to: Honda CRV 2008 mod. Defekt EGR ventil, defekt partikkelfilter, defekt turbo, defekt aircondition, defekt varme i sete (står konstant på) Bare å trø i bosset.
Så da er det bare Elbilen igjen, fremdeles feilfri og tiden får vise om den blir like gammel som fosilbilene.
Er du helt... så du ikke at jeg skrev at tiden vil vise?Ja, det er relevant å likestille en 19 år og en 15-16 år gamle fossilbiler med en mye nyere elbil.
Jo, men å referere til gamle biler og deres feil etter så lang tid (som en faktisk kan fikse selv, bare å søke på bruktdel dot no) når mitt innlegg omhandlet krøll og bøll med nye elbiler er helt....Er du helt... så du ikke at jeg skrev at tiden vil vise?
Du viser stadig til fosilbilene sin overlegenhet og jeg viser bare at det skal lite til å vippe de av pinnen.Jo, men å referere til gamle biler og deres feil etter så lang tid (som en faktisk kan fikse selv, bare å søke på bruktdel dot no) når mitt innlegg omhandlet krøll og bøll med nye elbiler er helt....
Brae? Er du 14 år?Ja, dét er logisk... En bileier sier perforerte seter tåler lite, jeg gjenforteller, så klarer du å mene at jeg konkluderer?
Du skulle jobbet som Sherlock Holmes PJA (Politietatens JustismordAvdeling) så morbid glup som du er.
Men elbiler er brae de, så lenge de virker som de skal.
Petrolheads overasker meg til stadighet i alle debatt forumer de opptrer i. Hvorfor føler de sånn stor forpliktelse til å tilogmed rakke ned på nybil annonser inne på Fjaseboka? Hva er det med denne standhaftigheten? Personlig har jeg ikke elbil, men skulle gjerne hatt. Jeg har heller ikke elsykkel, men føler lite behov for å drite ut eller spre negativitet til de som velger å kjøpe det. Jeg skjønner det bare ikke...Du viser stadig til fosilbilene sin overlegenhet og jeg viser bare at det skal lite til å vippe de av pinnen.
Og du vis meg gjerne hvordan jeg fikser en SBC brake unit på Mercedes. Du får ikke kjøpt deler lenger og det er ikke rett frem å bytte fra en brukt bil. Det er faktisk komplisert. Det er et innebygget telleverk på antall bremsinger i uniten og den teller antall bremsinger og det inkluderer aktivisering fra regnsensor for å holde bremseskivene tørre til en hver tid. Stort sett så får du feil på de før 200 000km. Å bytte med en brukt blir som å bruke en brukt kondom, du vet ikke hva som følger med.
Sikkert en kommentar til at jeg nettopp har kjøpt en i5 med ventilerte seter.Hva har hull i sete med elbil vs fossil bil? Noen som tror at bmw har en standard for fosilbilene og en for elbil?
Og trekket er helt sikkert i topp kvalitet. Kjøper ikke historien om knapp i buksen..Sikkert en kommentar til at jeg nettopp har kjøpt en i5 med ventilerte seter.
Og som jeg nevner lenger opp - BMW lager jo ikke disse setetrekkene selv - de kjøper dem fra produsenter som også leverer til andre bilprodusenter som bruker dem i både elbiler og biler med fossilmotor.
Det er til og med et kjent Mercedes-problem, jeg har selv en bekjent som hadde en ca. 6 år gammel temmelig luksuriøs Mercedes med samme problem, der Mercedes også ville ha 90 000,- for jobben.Du viser stadig til fosilbilene sin overlegenhet og jeg viser bare at det skal lite til å vippe de av pinnen.
Og du vis meg gjerne hvordan jeg fikser en SBC brake unit på Mercedes. Du får ikke kjøpt deler lenger og det er ikke rett frem å bytte fra en brukt bil. Det er faktisk komplisert. Det er et innebygget telleverk på antall bremsinger i uniten og den teller antall bremsinger og det inkluderer aktivisering fra regnsensor for å holde bremseskivene tørre til en hver tid. Stort sett så får du feil på de før 200 000km. Å bytte med en brukt blir som å bruke en brukt kondom, du vet ikke hva som følger med.
Nåja....jeg husker faktisk hvordan de var å kjøre, så la det bli med drømmen du!Det er til og med et kjent Mercedes-problem, jeg har selv en bekjent som hadde en ca. 6 år gammel temmelig luksuriøs Mercedes med samme problem, der Mercedes også ville ha 90 000,- for jobben.
Etter at bilen har oppholdt seg på merkeverksted i mer enn 3 måneder, kom de til (litt) minnelig løsning der de trakk "kun" 25000,- for bilen ved innbytte. Nyere biler bekymrer meg på generelt grunnlag; alt for mange sensorer, "intelligente" løsninger, "hjerner", styringer, automatikk, varmetråder, og en masse annet piss som hver for seg koster titusener. Jeg ønsker meg en Volvo Amazon til jul.
Joda, jeg også husker det, eide en 68-modell med noe kvassere kam, og en masse (unødvendige) instrumenter på dashbordet. Og PELS!! (Ikke montert av meg, mind you!). Monterte du et mindre, såkalt "GT-ratt" var det jo stryrketrening å bedrive bykjøring, og parkering, ikke minst.Nåja....jeg husker faktisk hvordan de var å kjøre, så la det bli med drømmen du!
Enig der! Når vi snakker om miljøfotavtrykk, gjennvinning og miljø generelt, hvorfor ikke lage noen biler som har smale dekk, basic instrumentering og en ekstermt enkel oppbygging både motormessig og understell? Jeg skal vedde på at mange hadde kjøpt en slik bil!Joda, jeg også husker det, eide en 68-modell med noe kvassere kam, og en masse (unødvendige) instrumenter på dashbordet. Og PELS!! (Ikke montert av meg, mind you!). Monterte du et mindre, såkalt "GT-ratt" var det jo stryrketrening å bedrive bykjøring, og parkering, ikke minst.
Men egentlig ønsker jeg uansett at bilfabrikkene også kan levere noe enkelt og funksjonelt, i tillegg til alle de fancy greiene. Jeg eier en 10 år gammel Mercedes med en uendelighet av fiksfakserier, og jeg har jo hjertet i halsen hele tiden, fordi hver dag kan en eller annen jævla lampe lyse opp og fortelle meg at jeg skylder Mercedes et sted mellom 50 000 og 120 000 oljekroner for et eller annet jeg ikke en gang visste eksisterte. Det der er jo som å kjøre bil med ei øks over huet. Jo, bilen tåler å krasje uten å drepe deg, men den kan lett ruinere deg, uten at noe som helst har skjedd.
Kremt. Bmw i3… Synd den nå er utav produksjonEnig der! Når vi snakker om miljøfotavtrykk, gjennvinning og miljø generelt, hvorfor ikke lage noen biler som har smale dekk, basic instrumentering og en ekstermt enkel oppbygging både motormessig og understell? Jeg skal vedde på at mange hadde kjøpt en slik bil!