I Oslo er det 54 bybusslinjer som går minst hvert 10. minutt, så vi snakker i størrelsesorden 5.000-10.000 avganger i døgnet. Så da er 200 avganger et sted i størrelsesorden 2%-5% av totalen. Selvsagt kjipt for de som må vente lenger eller gå til en annen holdeplass, men "kaos" er det knappest. Og som påpekt i en annen tråd er Oslo ikke Kautokeino, eller Røros eller Lillehammer for den del, og -20°C er svært uvanlig her, spesielt mange dager i strekk. Så om kommunen brukte hundrevis av millioner på å dimensjonere for 100% avgangskapasitet på alle ruter også under en kuldeperiode som oppstår hvert 10. eller 20. år (eller i fremtiden kanskje aldri) så ville de garantert også fått masse kjeft for å kaste bort penger på det som resten av tiden ville vært ledig kapasitet.
PS! Har fortsatt ikke vært forsinket til jobb i 2024, selv om jeg tar bussen hver dag.