Dr_BASS
Hi-Fi freak
Straff for å fuske: Flertall for å øke grensen fra ett til to år
Regjeringen får støtte fra Høyre når de vil øke maksstraffen for fusk fra ett til to år.
www.vg.no
Men det skulle jo være rart om et lokallag f.eks i Oslo ikke også skulle kunne være opptatt av bymiljø og sykkelstier..Det trur eg er presist. Veldig interessant innlegg.
Kan det vera at den erklærte, men ikkje veldig truverdige, blokkuavhengigheita er eit problem her i landet? MDG vil vera ein junior i koalisjon også her i landet, men dei er avhengig av å vera så store at dei ikkje berre får glasperler som takk.
Litt upresist, der, frå mi side.
Oslo er nok ein by der dei fleste som stemte MDG kan seia at dei fekk noko att for det.Men det skulle jo være rart om et lokallag f.eks i Oslo ikke også skulle kunne være opptatt av bymiljø og sykkelstier..
Litt som anarkistforeningen i Bergen i sin tid. Til tross for stor entusiasme blant enkelte av mine medstudenter klappet det hele ganske fort sammen.Her må det jo være noen som har en popcornbusiness på si og vil sikre avsetning, eller?
- Holder partiet som gissel
Norges to industripartier er allerede i full klinsj. Industri- og næringspartiet anklager Det norske industriparti for å sperre bankkontoen, nettsidene og e-postene deres. DNI nekter.www.dagbladet.no
La oss se... partiets motto var visst… jo, «garantisten for stabilitet og fortsigbarhet» var det!Litt som anarkistforeningen i Bergen i sin tid. Til tross for stor entusiasme blant enkelte av mine medstudenter klappet det hele ganske fort sammen.
Hadde en kompis som var innom et av møtene der og fortalte om polsk riksdag fordi hele møtet hadde endt opp i en metakrangel om hvem som kunne sende innkalling og om ikke det å ha en dagsorden for selve møtet representerte et reaksjonært gufs fra fortiden…
Ja, en bedre kollektivtrafikk f.eks.Oslo er nok ein by der dei fleste som stemte MDG kan seia at dei fekk noko att for det.
Eg budde i Oslo 1999-2012, og er no berre sporadisk på besøk der. Eg meiner å sjå at biltrafikken i indre by (type innanfor ring 2) er dramatisk redusert, og mange fleire folk på sykkel.Ja, en bedre kollektivtrafikk f.eks.
Folk våknet til slutt, men jammen klarte de å gjøre mye ugang med enorm pengebruk på få år. En katastrofe for Oslo har de vært, sammen med en forelsket Raymond som Lan hadde tvunnet rundt lillefingeren.
Fenomenet sykling i Oslo er såpass nytt at da Dronning Eufemias Gate i Bjørvika ble planlagt så var det ingen som tenkte på tilrettelegging for sykkel. Det store nye i Oslo er at folk som knapt kan å sykle til en viss grad har begynt å sykle, den harde kjerne har gjort det i lang tid og er / har vært vant til å sykle i trafikk.Eg budde i Oslo 1999-2012, og er no berre sporadisk på besøk der. Eg meiner å sjå at biltrafikken i indre by (type innanfor ring 2) er dramatisk redusert, og mange fleire folk på sykkel.
Det er nok eit godt poeng, og det er ikkje sikkert at eigne sykkelvegar er den beste løysinga i Oslo. Men om folk som knapt har sykla før, gjer det, så har det vel skjedd ei viss endring?Det store nye i Oslo er at folk som knapt kan å sykle til en viss grad har begynt å sykle, den harde kjerne har gjort det i lang tid og er / har vært vant til å sykle i trafikk.
Ja, eg skjønar jo at du ikkje liker henne, MDG eller tanken om at bilen i seg sjølv (og særleg den med forbrenningsmotor) er eit problem.Hun er en fanatiker som viser en glødende forakt for bilkultur
Relativt emosjonell, subjektiv og uopplyst kommentar, der, altså.Hun går ikke av veien for å hugge ned en drøss med 50 år gamle trær, til store protester, for å bygge en sykkelvei som ingen har bedt om eller vil ha. Hun er en fanatiker som viser en glødende forakt for bilkultur og matkultur (kampen mot kjøtt). Hun er etter min mening en hensynsløs egoist. Ikke engang eldre på gamlehjem lar hun være å plage.
Tja... Jeg innrømmer det, jeg lar meg provosere veldig av typer som Lan. På bakgrunn av det, trekk fra 20% . Men sykkelvei historien er ganske presis ifølge artikler jeg har lest. Og jeg står fast ved at hun er en fanatiker. Hun kaster gjerne flere hundre år gamle tradisjoner for å realisere en flik av sine hjertesaker.Relativt emosjonell, subjektiv og uopplyst kommentar, der, altså.
Nå er det dessverre for Lan ikke bare sykkel satsingen det har gått galt med. Sammen med Raymond og co. er MDG ansvarlige for søppelskandalen, da rotter hadde tidenes fest på bergene med uavhentet søppel samt massive brudd på arbeidsmiljøloven. Den fatale storsatsingen på el-busser i Oslo. Og mye mye mer. Det er bare å google, man blir helt matt av å se hvor mye galt de klarte å gjøre. Heldigvis ser det ut til at de aller fleste av oss skjønner hvor farlig og skadelig dette partiet er. Så kanskje har ikke Oslo lidd forgjeves.Ja, eg skjønar jo at du ikkje liker henne, MDG eller tanken om at bilen i seg sjølv (og særleg den med forbrenningsmotor) er eit problem.
Inntrykket mitt er at Lan takla oppgåva med å vera politisk ansvarleg for alle dei store, ganske apolitiske, prosjekta (som søppelhandtering og ny drikkevassforsyning) ganske dårleg, men var ganske god på å få gjennomført MDG-politikk (som sykkel). Ho reagerte for seint på Veireno, og unnlét å leggja kostnadssprekkar på bordet.Sammen med Raymond og co. er MDG ansvarlige for søppelskandalen, da rotter hadde tidenes fest på bergene med uavhentet søppel samt massive brudd på arbeidsmiljøloven. Den fatale storsatsingen på el-busser i Oslo.
MDG er også medansvarlige for å ha banket igjennom el-buss fiaskoen i Oslo. Jada, jeg vet selvsagt at det ikke var partiene som valgte ut bussene. Men en gedigen bommert ble det, forhastet miljøhysteri. Om ikke alt det andre de raserte virker avskrekkende nok, så kan kanskje det være noe som setter seg hos folk.Inntrykket mitt er at Lan takla oppgåva med å vera politisk ansvarleg for alle dei store, ganske apolitiske, prosjekta (som søppelhandtering og ny drikkevassforsyning) ganske dårleg, men var ganske god på å få gjennomført MDG-politikk (som sykkel). Ho reagerte for seint på Veireno, og unnlét å leggja kostnadssprekkar på bordet.
Så kan ein spørja seg, som Fela hinta i retning av, om det å innføra veldig store tiltak med marginal effekt, inspirert av kva som er mogeleg på kontinentet, er rett taktikk i møte med openberre miljøproblem. MDG-veljarane er kanskje litt slik at berre miljøtiltak som gjer vondt, eigentleg kjenst verdifulle? Blood, sweat and tears?
Men samanlikna med INP/DNI-sirkuset er MDG superflinke til å laga eit parti.
Saklig, siden når ble bilkultur/råning en "flere hundre år gammel tradisjon"? Og hvorfor skal man okkesom holde på tradisjoner hvis de er skadelige for samfunnet? Omskjæring og æresdrap er flere hundre år gamle tradisjoner, men det er ingen grunn til å ikke bekjempe dem fordetom. Og det er heller ikke noen som ønsker seg tilbake til tiden da Karl Johan og Torggata var stappfull av biler. Én full T-bane tilsvarer 5km med bilkø, så det er helt åpenbart at en vekstby som Oslo er nødt til å ta passasjerveksten via kollektivtransport.Tja... Jeg innrømmer det, jeg lar meg provosere veldig av typer som Lan. På bakgrunn av det, trekk fra 20% . Men sykkelvei historien er ganske presis ifølge artikler jeg har lest. Og jeg står fast ved at hun er en fanatiker. Hun kaster gjerne flere hundre år gamle tradisjoner for å realisere en flik av sine hjertesaker.
Tror du jeg er så korka? Eksempelet var rettet mot MDG og deres forakt for kjøttmat. Særlig i Oslo. Å servere god norsk julemat til alle som ønsker det i byens institusjoner og overalt der det serveres mat offentlig, burde være en selvfølge. Så kan de som vil spise gørr forkledd som kjøttkaker ta med det selv. Og de kan holde den helsikes pekefingeren for seg selv.Saklig, siden når ble bilkultur/råning en "flere hundre år gammel tradisjon"? Og hvorfor skal man okkesom holde på tradisjoner hvis de er skadelige for samfunnet? Omskjæring og æresdrap er flere hundre år gamle tradisjoner, men det er ingen grunn til å ikke bekjempe dem fordetom. Og det er heller ikke noen som ønsker seg tilbake til tiden da Karl Johan og Torggata var stappfull av biler. Én full T-bane tilsvarer 5km med bilkø, så det er helt åpenbart at en vekstby som Oslo er nødt til å ta passasjerveksten via kollektivtransport.
Dette er jo ikke riktig. Matsvinnet er stort og man vil at beboere skal kunne velge, det er ikke snakk om tvang.Tror du jeg er så korka? Eksempelet var rettet mot MDG og deres forakt for kjøttmat. Særlig i Oslo. Å servere god norsk julemat til alle som ønsker det i byens institusjoner og overalt der det serveres mat offentlig, burde være en selvfølge. Så kan de som vil spise gørr forkledd som kjøttkaker ta med det selv. Og de kan holde den helsikes pekefingeren for seg selv.
Nå snudde de delvis i Oslo etter protester, men sann mine ord. Det hadde gledet Lan og co. å fått lov til å ta kjøttet fra de eldre.
Den gangen hun tydelig skadefro utbrøt at hun elsker bomringen, da viste hun sitt sanne ansikt.
Grønn Ungdom foreslo at offentlige kantiner skulle bli kjøttfrie, men ble nedstemt av landsstyret. De gikk i stedet inn for én kjøttfri dag i uka. Det samme har for øvrig min privatdrevne kantine, faktisk har det blitt ganske normalt i det private med kjøttfrie dager. Og det er ingen tvil om at vi kommer til å bli helt nødt til å redusere kjøttforbruket vårt kraftig i fremtiden. I tillegg til åtte milliarder mennesker, er det per i dag over én milliard storfé på jorda, og ca 1.2 milliarder sauer og 700 millioner griser. Dette er langt flere dyr enn jordas økosystemer er dimensjonert for. Og når man snakker om gamle tradisjoner er det greit å ta inn over seg at for bare noen få hundre år siden var det under en tidel så mange mennesker på jorda som det er i dag (man antar ca 800 millioner mennesker i år 1700, mot 8 milliarder i dag) og dertil færre husdyr. Så hvis vi skal opprettholde alle "flere hundre år gamle tradisjoner" trenger vi ti jordkloder, ikke én.Tror du jeg er så korka? Eksempelet var rettet mot MDG og deres forakt for kjøttmat. Særlig i Oslo. Å servere god norsk julemat til alle som ønsker det i byens institusjoner og overalt der det serveres mat offentlig, burde være en selvfølge. Så kan de som vil spise gørr forkledd som kjøttkaker ta med det selv. Og de kan holde den helsikes pekefingeren for seg selv.
Nå snudde de delvis i Oslo etter protester, men sann mine ord. Det hadde gledet Lan og co. å få lov til å ta kjøttet fra de eldre.
Den gangen hun tydelig skadefro utbrøt at hun elsker bomringen, da viste hun sitt sanne ansikt.
Et poeng med totalforbud på serveringssteder er arbeidsmiljøet til de ansatte. Passiv røyking viste seg jo å medføre større helserisiko enn først anntatt.det kunne fint ha vært egne spisesteder der det var lov til å røyke slik at man har valget..