Beameren vår går håndbrekket på/av automatisk om bilen står i bakke. Men ikke på flate. Mens det kan virke som en smart løsning er det nødvendigvis ikke det for brukere som oss som hjemme setter bilen fra oss i en bakke da lett glemmer sette på håndbrekk i andre situasjoner.Ja, det er jo bare å trykke på knappen. Bilen går i P og så går brekket på. Av forskjellige grunner har jeg ikke vært fristet til å teste det fra høy hastighet, men jeg antar at den vil stoppe på den ene eller andre måten.
Napper en i brekknappen på Kona'n i fart, så blir den værende i D, men bremser relativt kraftig ned. Bruker det innimellom for å slipe bremseskivene bak. Desverre virker det som om brekket virker på alle 4 hjulene, ikke bare bak...Ja, det er jo bare å trykke på knappen. Bilen går i P og så går brekket på. Av forskjellige grunner har jeg ikke vært fristet til å teste det fra høy hastighet, men jeg antar at den vil stoppe på den ene eller andre måten.
Jeg har, om enn ikke fra så veldig høy! Kan røpe at det er svært lite dramatisk på min S i alle fall som har separat kalipter på bakhjulene for håndbrekket (nyere har ikke det). Det er som å trykke inn en svak bremse og bilen mister fart, de faktiske bremsene er enormt mye kraftigere.Av forskjellige grunner har jeg ikke vært fristet til å teste det fra høy hastighet, men jeg antar at den vil stoppe på den ene eller andre måten.
Og prøvde også stillestående i D og nappe i brekknappen. Det virket som om brekket kom på, men den skiftet ikke til P. Når jeg så trykket på gasspedalen gikk bremsen av, og bilen rullet (som forventet ...) forover.Napper en i brekknappen på Kona'n i fart, så blir den værende i D, men bremser relativt kraftig ned. Bruker det innimellom for å slipe bremseskivene bak. Desverre virker det som om brekket virker på alle 4 hjulene, ikke bare bak...
Jeg har autohold på min BMW 7 serie men bruker den aldri, bruker kun knapp med elektrisk håndbrems!Min bil har samme funksjon. Auto Hold heter den og jeg synes den er ganske hendig. Men man kan skru den av eller på.
Diesel BMW'en som jeg hadde tidligere hadde samme funksjonen.
kul bil ….men jeg får den ikke engang inn i min p-plassvar på tur i Sverige i sommer med en Ford lightning. Fire voksne med god plass.
Flott turbil, men 1,1 mill for en pick up. Litt usikker.
Bildet tatt foran boligen vi leide.
Vis vedlegget 1066468
Er det ikke de som slår på blinklyset når de starter å kjøre .... og som slår det av når de er ferdige?Det fenomenet oppsto når de bytta ut blinklyshendel med knapper på rattet. Flere melder om at de blinket når de hadde tenkt å skru opp musikken. Mulig det var det du så
Det er jo en bevisst handling fra Polestar for å gi bedre takhøyde til pasasjerene i baksete. Kollisjonssikkerhetsstrukturen er flyttet lengre bak for å gi bedre komfort.Fikk tidligere harske kommentarer om bakenden på Kia EV6.
Ikke helt uenig, men dette gjelder ikke bare EV6. Audi er også en av de som sluttet å trnke på design et sted rundt bakdørene synes jeg.
Men på torsdag kveld på motorveien nordover til Drammen hadde jeg en sann skrekkopplevelse:
Polestar 4.
Vis vedlegget 1066784
Glasstak, men ikke bakrute?
Funksjonelt idiotisk, overhodet ikke pent.
Jo, men … eg tykkjer ikkje S6 ser ut til å stå særleg tilbake for, tja, i5, korkje i profil eller rett bakfrå.Audi er også en av de som sluttet å trnke på design et sted rundt bakdørene synes jeg.
Helt enig, og det er derfor jeg sier er «en av de».Jo, men … eg tykkjer ikkje S6 ser ut til å stå særleg tilbake for, tja, i5, korkje i profil eller rett bakfrå.
Kva moderne stussar er det som ser skikkeleg fine ut, då?
Den har jo blitt gammel som fossilbil, og virker fortsatt. Hvor gammel blir den uten hazzel som elbil, tror du?Pen. 0-100 på 5,5 sek. Rekkevidde WLTP 25 mil. Pris: 3,6 mill (+ mva?). Tror jeg står over selv om den er lekker.
Men hvis du allerede har en E-Type stående tar de ca 750 000 for å konvertere den til el.
Det er kanskje ikke så rart. 95+ % av alle nye biler er elektriske. Lokale storheter som Olsen Fjøsmekk & Frisør har ikke kompetanse til å reparere slike hvis noe går galt, ihvertfall ikke uten å utsette seg selv for livsfare. Da må man til et av de relativt få verkstedene som kan.Interessant å se siste yt-video av teslabjørn/elbilmek. (Eller ikke) Bakgården full av relativt unge biler med defekte batterier, defekte ombordladere, defekte drive unit, defekte varmepumper + de som fikses inne på verkstedet, og med tanke på at Elbilmek langt i fra er det eneste verkstedet som reparerer elbiler med de samme problemene så....
Porsche har vel over 1000 volt batterispenning, så man skal vite hva man driver med herDet er kanskje ikke så rart. 95+ % av alle nye biler er elektriske. Lokale storheter som Olsen Fjøsmekk & Frisør har ikke kompetanse til å reparere slike hvis noe går galt, ihvertfall ikke uten å utsette seg selv for livsfare. Da må man til et av de relativt få verkstedene som kan.
Man så tilsvarende da injection-systemene overtok for mange år siden. Å gå til en lokal traktormekaniker med en Bosch D-Jetronic var nokså fåfengt. Men det inni er egentlig en relativt enkel analog krets, hvis man bare kan lese et kretsdiagram og feilsøke elektronikk.
Elektrisk E-Type med Lucas elektronikk kan sikkert være....interessant.Hmmmm….. jeg snakket med en kar her i Bergen som har E-type, du kan få alt av elektronikk til å funke, men ikke samtidig
Lucas - mørkets fyrste...Elektrisk E-Type med Lucas elektronikk kan sikkert være....interessant.
Du vet hvorfor britene serverer lunkent øl?Lucas - mørkets fyrste...
Jeg personlig liker ikke varmt øl, men så varmt øl finnes ikke.....Du vet hvorfor britene serverer lunkent øl?
Nei?Du vet hvorfor britene serverer lunkent øl?
Kjøleskapene er produsert av Lucas..
eeeh… nei.Enda en i rekken, nye Hyundai Santa Fe... Vis vedlegget 1066796
...og nøkkelen skal tydeligvis se ut som en Hyundai-logo som har ramlet av en 1996 Sonata eller noe slikt...
Vis vedlegget 1066798
I slekt med eldre Skoda?Jeg kom over en sånn en, en Zaporozhets .... da jeg var i Berdyansk i Ukraina. Det sies at folk bare lot bilnøklene stå i bilen; fordi det var ikke noen som var dumme nok til å stjele den
Russer den der, med en luftkjølt V4 baki. Skoda er tsjekkisk. Null forbindelse med Skoda.I slekt med eldre Skoda?
Det er jo Audi og BMW som er ranerbilenJeg kom over en sånn en, en Zaporozhets .... da jeg var i Berdyansk i Ukraina. Det sies at folk bare lot bilnøklene stå i bilen; fordi det var ikke noen som var dumme nok til å stjele den