Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

sånn nå er mailen sendt. Dette burde vell holde ;D

Re.order no.xxx

My account is ok now, sorry for the delay this may have caused you.

Pls.confirm my order, and let me know the shipping details.

Best regards
xxx
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

jeg blir mer og mer keen på å "dra" kortet....skattepenger har jo kommet så da må de jo brukes...:)

men..

ang. korsun V8i, noen som kjenner til denne ? den ser jo ut som en robust sak, med gode tekniske spesifikasjoner..ser på nysound.com at det er en som har lagt igjen en review og at han kjører den på et par magneplanar.Han er fornøyd og derfor blir jeg enda mer keen, for jeg skal også evt. bruke den på mine mg1.6.

kjører hybrid rør/transistor idag iform av vincent sa-31/sp-331 og jeg tror at ved nykjøp av et par shengya sa-t3/sa-t300 vil jeg egentlig ikke "forbedre" elektronikken....bare erstatte den men noe som er ganske likt....hva synes dere om den tankegangen ?

dessuten har korsun V8i en fjernkontroll...noe som hadde vært meget flott...

-mvh
Silisium
 

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

http://www.timaudio.com/
Her er en annen sjappe der nede som har litt bedre utvalg en nysound. Be om priser.
hifi-tone.com er også ett alternativ, med en meget bra cd spiller ( etter deres sigende), samt noen høytalere med "wooden horns" som også skal være topp.
Tim er skeptisk til tim. Tror man skal være forsiktig med fancy nettfirmaer som kun operer med bankoverføring.

mvh
Tim
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

var å hørte på et Proceed ("billig" utgaven av Mark Levison), Revel oppsett her en dag. Likte ikke det jeg hørte. Det var skikeligt bra lyd å masse detaljer, skikeligt bra balansert, fin bass å sånn, men den mørke lyden det var det jeg ikke likte. Ble veldigt kjedeligt å høre på. Var liksom sånn du hørte det var skikeligt bra, men du hadde forventa deg mer. Noen som vet om Lyden i korsun og er sånn mørk som Mark levison ??? Eller har Mark levison gått nye veier nå når han er ferdig i Mark Levinson Audio Systems (MLAS, Ltd.) ??? Bare tokk en sjangs jeg å bestillte korsun så ser jeg når jeg får den om jeg er fornøyd eller ikke. hvis jeg ikke er fornøyd skal jeg vell allti greie å få solgt den igjen.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
889
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

ang. korsun V8i, noen som kjenner til denne ? den ser jo ut som en robust sak, med gode tekniske spesifikasjoner.

kjører hybrid rør/transistor idag iform av vincent sa-31/sp-331 og jeg tror at ved nykjøp av et par shengya sa-t3/sa-t300 vil jeg egentlig ikke "forbedre" elektronikken
Jeg søkte litt på nettet og fant et par brukere som mente Korsunen låt kaldt, omtrent det motsatte av en rørforsterker. Nå trenger jo ikke dette si den hele sannhet om produktet, det virker jo ihvertfall som bra "value" ned hensyn på at samme produkter selges under et annet merke til mangedoblet pris andre steder.

SA-T3/SA-T300 skal være mye det samme som Vincent SA-T1/SA-T100 bare at T300 leveres som stereoeffekt mens T100 er monoblokker. Til gjengjeld er T300 kraftigere. Dette paret koster jo 25k i Norge, så en pris på rundt 8k er ganske fristende.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk nettopp svar fra nysound  ;D

Great. The ordered items will be sent to DHL tonight.

Thank you,

Jim

ja korte mitt blei avslått igjen :mad: har mer penger en det jeg trenger for å betale, men det går ikke å trekke pengene. Banken min forsto heller ingenting.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

;D ... and there was much rejoice ... ;D
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har litt lyst på forforsterkeren til Shengya. Det ser ut som om forforsterkerne Shengya SA-T3 og Vincent SA-T1 er litt ulike.
http://audiophile.no/Vedlegg/Publisering/Bilder/sat1_sm.gif
http://home.online.no/~bothorva/shengya.jpg
SA-T3 mangler tydeligvis bass- og diskantkontroller, noe som i og for seg er greit. Men er det noen andre forskjeller? Hva med antall innganger/utganger. Hva slags stikkontakt er det på nettkabelen? Går det an å be om norsk type?
Ragnar
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Nå er Xindak FS-1 kabelen på vei med DHL ;D
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

høres bra ut, skal bestille en hodis-amp snart jeg også. ;)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Endeligt har jeg fått betalt ;D Fikk tatt det på et annet kort så gikk det med en gang :) Plagsomt å måtte vente :mad:
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ahhh, ett nattskift igjen så er det hjem å pakke ut S-10 spilleren ;D
Er ganske så spent ja. Er det noen som har erfaringer med denne (evt.s-6) ?
Det ser forøvrig ut for att den blir solgt ganske kjappt, da jeg har begynnt å sikle på en annen spiller. Så hvis det er noen som kunne tenkt seg en slik, er det bare å skrike ut.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Glory: Hvor mye kommer kabelen din på totalt når den er hjemme på døra di?
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Nå er Xindak FS-1 kabelen på vei med DHL  ;D
Håper du vil gi oss en tilbakemelding når du får spillt litt på den.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Glory: Hvor mye kommer kabelen din på totalt når den er hjemme på døra di?
DHL ringte i dag, de skulle moms klarere pakka. Kommer på ca 300 i moms. Spurte om levering og den blir lever på døra! De sa ingenting om gebyrerer. Så da tror jeg det blir ca 1300 alt ink :D
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Håper du vil gi oss en tilbakemelding når du får spillt litt på den.
Det skal jeg gjøre! Blir meget spennende. Virker jo som om det er en meget avslørende kabel. Håper det ikke blir for mye av det gode........
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Håper disse kablene svarer til forventningene....Jeg ønsker ikke i være negativ, men i løpet av de 12 siste mnd har jeg prøvd litt frem og tilbake med kabler.  Både DIY etter oppskrifter vedr materialer og oppbygning, men også fabrikkproduserte "mirakelkabler" av gode matrialer men fortsatt til en pris som gjør det greit å prøve.
Resultat;
Støyhelvete eller "lukket" lydbilde.  
Dessuten har alle disse forsøkene kostet så mye at jeg kunne kjøpt et sett virkelig gromme kabler.

Nå har jeg gitt bort all driten til Chervin Wega-ungdommene i gata og kjøpt meg Synergistic Reserach Kaleidoscope phII.  Forstyrrende støy forsvant, og lydbildet åpnet seg......for meg...aldri meg jalla-kabler.

Jeg håper du har funnet unntaket fra mine observasjoner...Lykke til
 

BR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2004
Innlegg
71
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Til Ludo:
Var den lille lydrapporten på din nyervervede EAST SOUND E5a basert på balansert eller ubalansert kabling?

BR
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har kjørt min E5 ubalansert og er meget godt fornøyd.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har kjørt den med Xindak AC-03 kabel og Van d Hul d102MkIII..
Xindak gir mer luft og oppløsning i topp , mens den sennepsgule hollenderen gir litt mer kropp på vokaler og er littegrann mer behersket i toppen.
Begge er veldig gode.
Ingen av de lager ekle ssssss lyder.. ikke E5 heller.

Har noen forslag til andre gode signalkabler med behagelig og oppløst lydsignatur?
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Til Ludo:
Var den lille lydrapporten på din nyervervede EAST SOUND E5a basert på balansert eller ubalansert kabling?

BR
Den har jeg testet med begge varianter på flere forskjellige pre-amper / power-amper, og konklusjonen er at den spiller utrolig bra på de fleste områder pris tatt i betraktning. Når det gjelder RCA kontra XLR så har XLR helt klart et fortrinn, mye større rom og mye bedre 3d bilde av lyden...
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk en litt merkelig mail fra nysound i dag:

"Order status was changed to:
DHL said they can not find the city "Løten", please confirm the address to avoid any delay. Thank you"

Samtidig som jeg ser av sporingen at pakka har kommet til tyskland og at DHL i norge har ringt meg ang moms-klarering :-/ Har sendt mail til nysound og forklart at løten eksisterer og at DHL i norge vet hvor det er ???
Håper alt går bra.......
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det gjør det sikkert!
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

er det noen her som har prislisten fra http://www.timaudio.com/ ? sendte mail til dem, men får aldri svar. Hvis noen har den, så hadde jeg vært veldigt takknemlig hvis du sendte den til meg
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

er det noen her som har prislisten fra http://www.timaudio.com/ ? sendte mail til dem, men får aldri svar. Hvis noen har den, så hadde jeg vært veldigt takknemlig hvis du sendte den til meg
Blir du ikke litt skeptisk når de ikke svarer på mailen?

Magne
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har fått en mail tilbake fra Timaudio der de sier at de bare vil gi ut enkeltpriser, ikke hele prislisten.
Jeg personlig ville ikke handlet med Timaudio, da disse etter mitt syn, ikke virker seriøse nok.

Prøv heller med Coemaudio, eller Nysound.

mvh.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Blir du ikke litt skeptisk når de ikke svarer på mailen?

Magne
Jo blir det. Men tror aldri jeg hadde handlet noe derfra. Har funnet en ny plass der de har skikeligt mye bra og svarer på mailen og. http://www.hi-fi-tone.com/home2.html står på kinesisk det meste. Dere bør alle ta dere en tur innom der. Hvis dere skal ha priser så må dere oppgi hva dere er innterisert i. Helt øverst på siden står det 6 ting du kan trykke på. Den 3 er produkktene den siste er mail. De har veldigt mye bra ;D Virker veldigt profisjonellt. får gode svar på mail. Venter bare på å få tilsendt priser på alle produkktene jeg ramset opp for dem  :p skule ønske jeg hadde litt penger til overs nå. Mye der jeg har lyst på. Nå kommer hverfal min Korsun D9 i begynnelsen av neste uke ;D Brukte alle pengene jeg hadde nå på den og noen kabler.

Hvis du skal oversette noe så er http://dictionary.reference.com/translate/text.html?lp=zt_en&r=y ganske bra på det :) kan hende den sliter litt på lange tekster da får du bare prøve å dele det opp litt. Tar det meste og ser veldigt bra ut det den oversetter.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det er den CD spilleren de har der jeg sikler på. (Hyajun 1.6se)
Høytalerne de selger ser også meeget bra ut!
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hei,

dere som har hørt - og kanskje kjøpt - EastSound CD E5, hvor god er den? Det hadde vært kjekt med noen ord om hva den kan sammenlignes med når det gjelder lydkvalitet. Håper noen tar utfordringen!

Jada, jeg har lest den svenske sammenligningen med Copland. Virker veldig lovende, det er derfor jeg gjerne vil ha mer info

Mvh.
- JoSi
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

E5 er bra veldig åpen og med bra driv.

Nå har jeg bestillt Xindak FS1 , kommer med rapport.

Noen som trenger ca 2 x 3 m NO Solar Wind BW, noen år gamle men helt OK. Selges billig! ;D
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

noen som har kjøpt korsunV8i eller Shenga Sa-t3/sa-t300 ?
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

ooppps... røyk på en xindak power gold kabel... Satt og eksperimenterte med strøm i går og fant ut at dette har jo mye for seg og der ble det bestilt en kabel gitt
Skrev til de at det må være europeiske plugger.. Antar de ikke sender dersom de ikke har det?
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jim sa at de ihvertfall kom med adapter hvis de ikke var Europlugg...
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jim sa at de ihvertfall kom med adapter hvis de ikke var Europlugg...
Ja alle produkt kommer med adapter hvis du bare gir beskjed om at du ønsker dette.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det er den CD spilleren de har der jeg sikler på. (Hyajun 1.6se)
Høytalerne de selger ser også meeget bra ut!
Ja høytalerene ser veldigt bra ut  ;D Aurum Cantus høytalerene har jeg litt problem med å skaffe prislisten på. Grunnen er at de har en avtale med fabrikken om og ikke selge til land hvor det fins offisiel forhandler av disse. Jeg er ikke helt sikker på om vi har det her i Norge, men svarte bare at vi ikke hadde det og at jeg ønsket prislisten. Det er endel dager siden nå har enno ikke fått svar på det.

Prisen på Hyajun 1.6se er: HKD 3900 = 3324 NOK



Huayun DAC-1: HKD6000



Andre priser:
Ming Da MC300B-845A: HKD26000
E.sound E-5A CD: HKD4000
Skeleton symbol B CD frame: HKD900
Skeleton symbol A CD frame: HKD700
Ancient canonical expression 288-CD DVD: HKD2600
High valuable -48 foot rest: HKD860
High valuable -38 foot rest: HKD800
Luxurious 90-CD cabinet: HKD1300
Western-style -CD cabinet: HKD1600
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak FS-1 kabelen kom til landet på torsdag, men jeg har enda ikke fått den. Ringte DHL. De har sendt den fra Oslo i oppkrav ??? da jeg bor utenfor kjerne området!? Håper ikke de har tenkt til å belaste meg med Porto og oppkravs gebyr.. Syns de kunne ha ringt meg først, da jeg hadde mulighet til å hente den i oslo, på vei til messa i horten. :-/ Får håpe den kommer i morgen
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

OBS OBS jeg har mottatt kabelen i dag. Pakka innehold en stk kabel på 1,5 m IKKE Et PAR på 2,5 M..... ??? ???
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det var som svarte!

Jeg har også en FS1 i ordre......

Har du ringt Jim , han er vel ikke på kontoret før i 1-2 tiden idag?
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har du ringt Jim , han er vel ikke på kontoret før i 1-2 tiden idag?
Hvem er jim? Har forsøkt å ringe nr som står på hjemmeside deres, men får ikke svar...også sendt mail...ingen svar........ :p
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jim
New York Sound, LLC
Phone: 1-212-945-6818
Fax: 1-212-945-2260
www.nysound.com

Dette er Jim som har svart på mine mailer.

Håper du får tak i ham i løpet av dagen/kvelden
 
Topp Bunn