Ønsker anbefaling om HiFi hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    Destiny skrev:
    Disse er nå ny referanse i svenske hi fi og musikk, de grusa sennheiser hd 650

Destiny.. :)

Leste testen på Narvesen igår, og det er bare tull at de 'grusa' 650.

det som sto var at de ikke sto noe tilbake iforhold til 650.

så det ovenstående må betraktes som løgn.
    Sitat fra HI FI OG MUSIKK!

En helt fantastisk hørlur som kombinerar det besta från slutna respektiva øppna konstruktioner och fullstendigt pulveriserar vår gamla referens sennheiser hd 650.

man saknar inget jåmført med vår gamla referens sennheiser hd 650. Referens til nu skall tillåggas, før D5000 brådar(gruser) sennheiser på alla punkter!

Jo så er det och denon svåpar inn deg i lager på lager av sensuelt fårgsprakande stereosceneri,høgexplosivt och medryckande på et sett som inte slåpper taget førran musiken tagit slut.

Denon får til og med tystnaden at vibrera. Och så det mest imponerande av allt: Den fysiskt påtaglia basen med urkraft och svårta som får andra lurar att verka missa en hel oktav.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest
    ok, var litt kjapp, er ikke så lett å få med seg alt i kiosken :-\ , får ta en titt på disse kannene.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    ok, var litt kjapp, er ikke så lett å få med seg alt i kiosken :-\ , får ta en titt på disse kannene.
    Ja ikke lett å få med seg alt i en fart ;)

Sennheiser HD 650 er fortsatt et meget god hodetelefon, men her hos meg er Denon AH D 2000 en bedre hodetelefon.

Men det er ikke sikkert at det er slik for alle.

M

marsboer

Gjest
    På hvilken måte er den bedre. Selv synes jeg HD650 låter for tamt og lite åpent i forhold til min preferanse så jeg er på utkikk etter en erstatter. Bruker E-MU 0404 USB som kilde og Lehmann Audio Black Cube Linear som hodetelefonforsterker så den får da i hvertfall brukbare arbeidsforhold selv om 0404 USB mangler en del i forhold til skikkelig gode signalkilder som f.eks Transporter.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    marsboer skrev:
    På hvilken måte er den bedre. Selv synes jeg HD650 låter for tamt og lite åpent i forhold til min preferanse så jeg er på utkikk etter en erstatter. Bruker E-MU 0404 USB som kilde og Lehmann Audio Black Cube Linear som hodetelefonforsterker så den får da i hvertfall brukbare arbeidsforhold selv om 0404 USB mangler en del i forhold til skikkelig gode signalkilder som f.eks Transporter.
    Jeg fikk heller aldri sparka liv i Sennheiser HD 650, som du sier de ble alltid litt for tamme/trege/tunge, men jeg hørte at det var et uløst potensiale der.

Jeg kjøpte da for en stund siden et set Sennheiser HD 595 som jeg syns er meget tett på 650 på dens beste kvaliteter som dyp bass, rominformasjon og sort bakgrunn.

Men 595 er bedre på rytme , timing, hjerte/smerte og fot, og så virker det som bassen sparker mer og de gir bedre dynamikk, men de lekker desverre ganske mye til omgivelsen og jeg fikk klager fra frua.

Har hørt mye bra om disse lukka Denon headsetta, og har selv et AH D 1000 som jeg syns spiller meget bra.

Dro derfor opp til hi fi klubben etter å lest omtalen av Denon AH D 5000 i siste hi fi og musik!

Men de mente at det var vanskelig å skille AH D 5000 og AH D 2000, så da deponerte jeg på et sett AH D 2000, og sammenligna de med Sennheiser HD 595.

Og de er bedre enn 595 ja: mere detaljer, dypere bass, enda bedre rominformasjon, også lekker de jo vesentlig mindre slik at fruen også er fornøyd.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo Vest
    Merkelig, jeg har HD650 og HD595.
    For meg så er HD650 veldig mye bedre enn HD595, faktisk i en helt annen divisjon.
    595 er ok de til prisen, men å påstå at de er i nærheten av 650 er sprøyt.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her tror jeg det er viktig å se på hvilken kilde og ikke minst hva man forer hodetelefoner med av strøm.
    Og ikke minst, man har forskjellig oppfattelse av lyd.
    Så sprøyt synes jeg er et bastant og unødvendig ord i denne sammenheng.

Jeg har selv hørt 595, 600 og 650 i mitt oppsett.
    Min favoritt av disse er 650.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    Merkelig, jeg har HD650 og HD595.
    For meg så er HD650 veldig mye bedre enn HD595, faktisk i en helt annen divisjon.
    595 er ok de til prisen, men å påstå at de er i nærheten av 650 er sprøyt.
    Sprøyt var da et merksnodig uttrykk?

Jeg har selv hatt både HD 650 og HD 595 samtidig, og med de oppsetta jeg har hørt de på så holder jeg en knapp på 595.

Men jeg tror nok som Tor Nado sier at 650 er en bedre hodetelefon når den får de rette forholda.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    HD595 er lett å like, og den krever ikke mye forsterking og låter vel derfor bra i et moderat oppsett, gjerne plugget rett inn i et vanlig hodetelefonuttak. HD650 bør ha en dedikert forsterker, og den bør være god. Uten forsterkning blir lyden ganske dau. Men det man sier på head-fi.org om HD650 er at den bare blir bedre og bedre når resten av anlegget blir bedre, mens andre Sennheisere kommer til et punkt der de ikke gir mer og du ikke får utnyttet anleggets potensiale.

Men uansett vil HD580/600 og 650 plassere deg noen rekker lenger bak i konsertsalen (der jeg liker å sitte) mens mange andre hodetelefoner gir deg plass på første rad. Til rock blir da resultatene litt merkelige ettersom dette med konserhallklangen i klassisk musikk ikke kan overføres til rock, og man dermed får en musikkopplevelse som ikke føles helt autentisk.

Forøvrig burde vel Sennheiser snart lansere et nytt flaggskip. HD580/600/650-rekken begynner å dra på årene, og andre produsenter har kommet med mer moderne konstruksjoner, men man skal kanskje ikke tukle med en klassiker.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    Også HD 595 vokser med bedre forsterkere, det ble faktisk mange snepp bedre når jeg nå kobla den opp med Argon head amp
    enn når jeg brukte den rett i min creek destiny hodetelefonutgang.

Men jeg har jo også eid et sett 650, og det var fantastisk bra på mye, men det ble alltid litt seigt her hos meg. Selv med oppkobling til rega headampen eller musical fidelity x can v3.

Men jeg tror det lå mye uløst potensiale i 650 som jeg ikke fikk ut. Den får garantert ikke så mye skryt av en samla fagpresse uten å være en fantastisk god hodetelefon.

Men her i heimen er denne
    den beste jeg har prøvd hittill.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Graham Slee, som konstruerer hodetelefonforsterkere, synes interessant nok at HD250 er den beste Sennheiseren. Forøvrig blir AKG 701 dømt nord og ned i utvetydige vendinger. Forumet hans inneholder forøvrig mange innsikter fra den objektive delen av hifispekteret, kanskje lurt å lytte til de som konstruerer utstyr, ikke bare salgsfolk og synsere.

http://www.gspaudio-community.activeboards.net/forum_posts.asp?TID=316

"The "mark 1" was discontinued quite a while ago and re-emerged as the 250 linear II a few years ago due to demand from professional broadcasters and studios.

I probably used the HD250 "mark-1" at some point in the past but can't remember too much about it, but having worked in professional broadcast audio in design I recognise that products like the Sennheiser HD250 linear II are made to fulfill a proper purpose. In the case of the HD250 it was for sound engineers to monitor the quality of broadcast and studio audio. The more mundane daily tasks like checking for feed by station engineers would be done with *better not say - don't want to upset folk!*

I'm very sorry to have to say this, but Hi-Fi and sound engineering are very different. Hi-Fi is what people think sounds correct where professional sound engineering is what is correct. Hi-Fi is also a bit like eating chilli or curry - the hotter it is the more the consumer can brag to his pals! Professional sound engineering is done by people with trained hearing who work with or alongside performers and musical directors - you know, the people who actually produce the music we listen to?

So when I say the HD250 II was the choice of the professional sound engineer but not the Hi-Fi enthusiast it should send out a few shock waves...

I don't want to boast idly, but the "miraculous" Era Gold V, as Michael Fremer wrote, was developed solely with the Solo and HD250II's! Just like much of professional broadcast and studio output was quality checked using the HD250II. All these things have been found to be worthy by the customer/listener, but at the same time, the thing that made it all sound good to their ears, they have rejected. It is completely beyond my understanding.

At the opposite extreme the hot curry brigade shout how good headphones like the K701 are! I would not give that headphone house room! If I had done my development work with them I would be stacking shelves in the local supermarket by now! The K701's are the most awkward and difficult as well as HF distorted and bass shy headphones I have ever come across - and I've built one heck of a lot of different amps but none are able to give "a jot or tittle" with it of what the HD250II can do. I do not usually comment about other manufacturers if I can help it, but I just don't know what AKG were thinking about.

Perhaps most Hi-Fi headphone amps are that skewed that the K701 sounds good with them? I know that any professional broadcast or studio booth "out" could never drive them. On the other hand, the HD250II works great with professional gear (I'm talking about proper professional - not that of bedroom wanabes).

Vinyl is a very naturally balanced sound and has much more of the original signal qualities preserved in it: Phase is much more faithfull if using a low inductance phono cartridge (high or low output moving coil) - the power bandwidth is 25kHz but the roll-off is 20-40dB per decade - not "brick-walled" as with digital. With vinyl there is no need for crossfeed as the crosstalk is only 20-30dB, so there is, as it is termed in the studio: "side tone". With digital there is a real need for "side tone" and it can be easily done with 4 resistors - it simply doesn't need the frequencies friggin about with like the indignant folk would tell you.

If people quoted phase response instead of frequency response, digital would not be classed as high fidelity - it would never have caught on! With a bandwidth of 20kHz (even with oversampling) it's phase response is only up to 2kHz! But even then it's a poor accuracy: each filter pole introduces 6 degrees phase shift at one tenth the turnover frequency - that's 18 degrees if 4x oversampled and you use a third order Butterworth. With vinyl the phase response is 2.5kHz - not much better? Yes it is! With a 1st order filter slope it's only 6 degrees out.

So what's phase got to do with it? Timing! Move the phase and the harmonics play in a different "time-warp" and that's not music - it's an excuse for music!

So, I guess the truth of the HD250II meant it would never sell well to the digital user, but hey Sennheiser! You sold it for the professional - the real professional, did you expect big time sales? And that's why the world has lost an excellent headphone - the "voice of the indignant" added to the pressure to make money.

I will be trying to obtain another pair of HD250's before they are gone for good - how else can I keep plying my trade?"

M

marsboer

Gjest
    Jeg har faktisk et par HD250 linear II liggende. Oppgraderte til HD650, men det ble ingen oppgradering på alle områder.

HD250 låter veldig tynne i mellomtonen i forhold til HD650 som låter mye mer naturlig, men samtidig er HD250 til tider betydelig mer engasjerende og luftige. Problemet er en alt for hissig topp, som får det til å stikke i ørene på feil type musikk, selv på normalt volum. Selv ønsker jeg en blanding av disse to som min neste hodetelefon :)
    Det var denne slitsomme hissige toppen som gjorde at jeg ikke taklet dem over lengre tids bruk som førte til kjøpet av HD650. Dessverre var disse litt for mye den andre veien.

En annen fordel med HD250 er at de slipper veldig lite lyd ut/inn, samt at de er svært behagelige.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    marsboer skrev:
    Jeg har faktisk et par HD250 linear II liggende. Oppgraderte til HD650, men det ble ingen oppgradering på alle områder.

HD250 låter veldig tynne i mellomtonen i forhold til HD650 som låter mye mer naturlig, men samtidig er HD250 til tider betydelig mer engasjerende og luftige. Problemet er en alt for hissig topp, som får det til å stikke i ørene på feil type musikk, selv på normalt volum. Selv ønsker jeg en blanding av disse to som min neste hodetelefon :)
    Det var denne slitsomme hissige toppen som gjorde at jeg ikke taklet dem over lengre tids bruk som førte til kjøpet av HD650. Dessverre var disse litt for mye den andre veien.

En annen fordel med HD250 er at de slipper veldig lite lyd ut/inn, samt at de er svært behagelige.
    Kanskje du bør prøve et sett 595, de er litt slankere og rappere enn 650, men uten å bli overanalytiske.

Se om du kan få testa et sett, og kom da gjerne med en tilbakemelding.

ronnytt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Antall liker
    0
    Hei.
    Kjøpte for ca 4-5 år siden Philips SBC-HP890 etter å ha lest en test der flere kjente dyrere hodetelefoner var med. De kom svært godt ut i den testen, men jeg husker ikke hva de øvrige hodetelefonene het. SBC -HP890 har fløyelstrekk i stedet for skinn som et særtrekk (har vist seg svært holdbare, ser fortsatt ubrukt ut).
    Mitt spørsmål er om det er noen her som kjenner lyden av disse philips-hodetelefonene og kan si noe om det har noe særlig hensikt å bytte til f.eks. Sennheiser HD595 eller AKG k530? Hva er eventuelt lydgevinsten?
    Ønsker ikke å sitte hverken langt bak i salen eller på første rad. Noe midt i mellom er vel mer i min gate. Hører på all slags musikk, men ikke spesielt mye klassisk. Er litt var for sibilanter, men er ikke ute etter basstunge "fjortis-hodetelefoner". Denon AH D 2000 ser jo interessante ut etter hva jeg leser her, men blir i første omgang dyrere enn hva jeg hadde tenkt å bruke.
    Har også AKG k240 i heimen om noen heller har erfaringer med de og kan sammenligne de lydmessig med Sennheiser HD595 eller AKG k530.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    ron-hi skrev:
    Hei.
    Kjøpte for ca 4-5 år siden Philips SBC-HP890 etter å ha lest en test der flere kjente dyrere hodetelefoner var med. De kom svært godt ut i den testen, men jeg husker ikke hva de øvrige hodetelefonene het. SBC -HP890 har fløyelstrekk i stedet for skinn som et særtrekk (har vist seg svært holdbare, ser fortsatt ubrukt ut).
    Mitt spørsmål er om det er noen her som kjenner lyden av disse philips-hodetelefonene og kan si noe om det har noe særlig hensikt å bytte til f.eks. Sennheiser HD595 eller AKG k530? Hva er eventuelt lydgevinsten?
    Ønsker ikke å sitte hverken langt bak i salen eller på første rad. Noe midt i mellom er vel mer i min gate. Hører på all slags musikk, men ikke spesielt mye klassisk. Er litt var for sibilanter, men er ikke ute etter basstunge "fjortis-hodetelefoner". Denon AH D 2000 ser jo interessante ut etter hva jeg leser her, men blir i første omgang dyrere enn hva jeg hadde tenkt å bruke.
    Har også AKG k240 i heimen om noen heller har erfaringer med de og kan sammenligne de lydmessig med Sennheiser HD595 eller AKG k530.
    Jeg har hatt Phillips HP 890, og husker den som en god hodetelefon. Men jeg vil si at at Sennheiser 595 er en klasse eller to over, den er mer gjennomsiktig med bedre spark i bassen, og har etter min mening enda bedre "fot".

Denon AH-D 2000 er den beste hodetelefonen jeg har hatt her i hus, den syns jeg er verdt de ekstra kronene.

ronnytt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Antall liker
    0
    Det høres jo lovende ut Destiny. Har lest dine kommentarer om den og det var jo noe som fristet. Har kun erfaring med nevnte hp890 og AKG k240 selv, så mitt grunnlag til å vurdere hodetelefoner er mangelfullt. Kjenner du AKG k240 også? Eventuelt den nye AKG k530 som jeg også er nysgjerrig på?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    323
    Torget vurderinger
    1
    ron-hi skrev:
    Det høres jo lovende ut Destiny. Har lest dine kommentarer om den og det var jo noe som fristet. Har kun erfaring med nevnte hp890 og AKG k240 selv, så mitt grunnlag til å vurdere hodetelefoner er mangelfullt. Kjenner du AKG k240 også? Eventuelt den nye AKG k530 som jeg også er nysgjerrig på?
    AKG 240 og AKG 530 kjenner jeg ikke så godt til, men det er det sikkert andre som kan noe om.

Sennheiser HD 595 får du nå kjøpt fra cd on. for ca 1300kr.

Jeg har nå et sett Sennheiser HD 595 OG et sett HD 555 som jeg vurderer å selge ???

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Og hva synes så Vidar P om sine nye K530? Vurderer dem selv, men ser de ikke får så fantastisk omtale på head-fi.

Vidar P skrev:
    Pytt sann. Bestilte like godt en av hver. Dette blir spennende! Jeg er jo ellers svært begeistret for AKG, så de skuffer neppe.

Takk for din bestilling.
    En ordrebekreftelse har blitt sendt til e-postadressen du har registrert.
    Ordrenummer Dato Frakt Sum
    17813225 2008-12-06 29 kr 1166 kr
    Ingående varer
    Artikkelnummer Tittel Status Antall Pris Sum
    5004049964 AKG K319 In-Ear Headphone Antracite 1 589 kr 589 kr
    5000747417 AKG K530 1 599 kr 599 kr
    Rabatt 1 -51 kr -51 kr
    Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker anbefaling om HiFi hodetelefoner

Synes K530 er mer enn kjempefine til prisen jeg, friske og åpne, lette å drive og fungerer bra med min musikk til mitt bruksområde iallefall (bruker de til portabel hifi som Meridian F80, helger på fjellet og på ferier). Foretrekker å bruke de foran f.eks mine Grado SR325i; mer komfortable og ikke så upfront.

For de som vil ha feit og/eller mer dramatisk presentasjon så fins det sikkert andre valg, men jeg liker de slik de er jeg. Til prisen er de veldig naturlige og rike. RoDa har visst også et sett, ser ut som om han er godt fornøyd han også?

Mvh Vidar P

trex

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    29
    Har AKG K241s og K271s, BeyerDynamic DT-770, et par litt rimeligere Sennheiser som jeg ikke husker hva heter (noe med 215??) og
    Audio-technica M50fs og M40fs.

Bruker disse til hjemmestudioet mest og der synes jeg den aller beste er AT-M50fs, med BD DT-770 og AKG K271 hakk i hel.

Litt annen bruk enn hifi, men synes det resultatet står seg også for vanlig lytting.

Sennheiserene er litt ulne i sammenligning, men er fine til å ta opp gjennom.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takker. Jeg har selv anskaffet K701 som jeg har spilt myyyye på i det siste via Benchmark DAC1. Planen er å plukke opp Naim Headline + NAPSC til dem i morgen eller til uka.

Min gamle mor (over 75 år) ble helfrelst i går kveld av lyden i K701, så jeg håper K530 + en grei hodetelefonforsterker vil gi henne (nesten) samme følelse hjemme hos seg selv. :)

Valget til henne står mellom HD555 eller K530. ::) Outsider er HD650, men har lest at de er for feite i lyden sammenlignet med K701.

Vidar P skrev:
    Synes K530 er mer enn kjempefine til prisen jeg, friske og åpne, lette å drive og fungerer bra med min musikk til mitt bruksområde iallefall (bruker de til portabel hifi som Meridian F80, helger på fjellet og på ferier). Foretrekker å bruke de foran f.eks mine Grado SR325i; mer komfortable og ikke så upfront.

For de som vil ha feit og/eller mer dramatisk presentasjon så fins det sikkert andre valg, men jeg liker de slik de er jeg. Til prisen er de veldig naturlige og rike. RoDa har visst også et sett, ser ut som om han er godt fornøyd han også?

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du vil sikkert som meg oppleve at K530 er veldig mye i slekt med K701, det hører man lett.

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Loevhagen skrev:
    Min gamle mor (over 75 år) ble helfrelst i går kveld av lyden i K701, så jeg håper K530 + en grei hodetelefonforsterker vil gi henne (nesten) samme følelse hjemme hos seg selv. :)
    Imponerende! Min mor lar de store gode Sennheiserne i fred og sitter, helt uten noe rasjonale, med bærbar cdspiller og billige hodetelefoner rett ved siden av stereoanlegget.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    En ting er ihvertfall sikkert etter å ha pløyd gjennom denne tråden:

Det er vanskelig å lese seg til hvilken hodetelefon man bør velge ut fra en forumtråd... ;)

Selv er jeg nå på jakt etter en fullfrekvent, nøytral, uforvrengende hodetelefon til rundt tusenlappen (kanskje litt mer). Har egentlig aldri eid virkelig gode hodetelefoner, men har tidligere trivdes med modeller fra Sennheiser og Koss i lettvektsversjoner. Synes ikke den rimelige Sony MDR-XD200 som jeg kjøpte billig i 2006 hadde nok fundament i bassen ihvertfall.

Er vel rimelig grønn når det gjelder gode hodetelefoner, så gode tips tar jeg gjerne imot, som sagt ønsker jeg det beste som er å oppdrive i prisklassen rundt tusenlappen...

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    bjarnetv skrev:
    roffe skrev:
    Er vel rimelig grønn når det gjelder gode hodetelefoner, så gode tips tar jeg gjerne imot, som sagt ønsker jeg det beste som er å oppdrive i prisklassen rundt tusenlappen...
    beste jeg har prøvd i 1000 kroners klassen, som ikke er vintage og umulig å få tak i, er Alessandro ms1 http://www.alessandro-products.com/main.php?p=headphones
    Ser utrolig spennende ut, men jeg glemte vel å si at jeg sikter meg inn mot en lukket modell pga. lydlekkasje både inn og ut. Handler om å stenge verden litt ute... ;-) Har også drevet og siklet litt på Beyerdynamic DT770, så prisen er litt flytende mellom 1000 og 2000 akkurat nå.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    roffe skrev:
    ...
    Ser utrolig spennende ut, men jeg glemte vel å si at jeg sikter meg inn mot en lukket modell pga. lydlekkasje både inn og ut. Handler om å stenge verden litt ute... ;-) Har også drevet og siklet litt på Beyerdynamic DT770, så prisen er litt flytende mellom 1000 og 2000 akkurat nå.
    Sennheiser har en ny sak på gang HD380 som jeg synes virker lovende. Edit: selges av bl.a. ProCom til ca 1K4 kr. DobbeltEDIT: den er nå kjøp og betalt (dvs bestilt) ... det er bare å vente på posten ... TrippeEDIT: ProCom var raske på labben ... pakken er pakket
    5 minutter etter at ordren er registrert !!!

mvh
    KJ

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Vanskelig dette. Jeg tror jeg må ta meg en lytteturne etterhvert for å bestemme meg...

Noen som har hørt Beyerdynamic DT440, da?

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    w skrev:
    Er ikke ofte jeg gidder å ta VG uten noen spader salt når de skriver om ting jeg mener å kunne noe om, men Lasse Svendsen er jo en god mann. Og her kommer jo også problemet til D1001 klart fram i forhold til dyrere modeller. Sløring av sibilanter er vel en av tingene jeg ikke synes noe om, og som også er et av de viktigste ankepunktene mot de rimeligere hodetelefonene jeg har befatning med om dagen. Jeg er ikke noen fan av fremhevet diskant, men den skal være klar og uforvrengt. Man skal høre tydelig forskjell mellom s, sch, kj og f i vokalprestasjoner, og det skal være klare forskjeller mellom symbaler og hvitstøy.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bjarnetv skrev:
    roffe skrev:
    beste jeg har prøvd i 1000 kroners klassen, som ikke er vintage og umulig å få tak i, er Alessandro ms1 http://www.alessandro-products.com/main.php?p=headphones
    Alessandro MS One ser ut til å være en Grado SR60 med nytt navn. Er det noen forskjell på disse, og de originale modellene til Grado? Det er ingen forskjeller i utseende, i alle fall.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.822
    Sted
    oslo
    baluba skrev:
    bjarnetv skrev:
    roffe skrev:
    Alessandro MS One ser ut til å være en Grado SR60 med nytt navn. Er det noen forskjell på disse, og de originale modellene til Grado? Det er ingen forskjeller i utseende, i alle fall.
    hvis jeg ikke husker helt feil så er de modifiserte SR125.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bjarnetv skrev:
    baluba skrev:
    bjarnetv skrev:
    roffe skrev:
    hvis jeg ikke husker helt feil så er de modifiserte SR125.
    Da er det god valuta for pengene, tror jeg. For jeg kjøpte mine SR60 hos Lyric i Bergen for 800 kroner, og det er godt over 10 år siden. Jeg kjøpte dem fordi Sterophile (eller TAS) utropte dem til årets beste budsjett-produkt det året ;D

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    KJ skrev:
    roffe skrev:
    ...
    Sennheiser har en ny sak på gang HD380 som jeg synes virker lovende. Edit: selges av bl.a. ProCom til ca 1K4 kr. DobbeltEDIT: den er nå kjøp og betalt (dvs bestilt) ... det er bare å vente på posten ... TrippeEDIT: ProCom var raske på labben ... pakken er pakket
    5 minutter etter at ordren er registrert !!!
    Blir spennende å høre om lytteerfaringene dine her. :)

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    roffe skrev:
    ...
    Blir spennende å høre om lytteerfaringene dine her. :)
    Tilbakemeldingene på www.head-fi.org er noe blandet - noen gliser fra øre til øre mens andre er «not impressed». Det virker som den kan være noe tight og litt slank, men dyp i bassen, bra mellomtone men den kan ha noen merkverdigheter i diskanten ... time will show ... En stor fordel er at den er veldig følsom - 110dB ved 1V - det burde passe veldig bra til bærbart utstyr.

mvh
    KJ

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Akkurat nå er det faktisk Beyerdynamic DT770 Pro jeg sikler mest på. Det er temmelig mange gode tilbakemeldinger på den. Ligger littegranne høyere i pris enn jeg hadde tenkt, men tilbakemeldingene rundt omkring er jo veldig gode... Og så har de en solid hifi-look. (Ja, jeg lar meg påvirke av slikt). I tillegg til lyden er de visst også meget behagelige på...

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.822
    Sted
    oslo
    roffe skrev:
    I tillegg til lyden er de visst også meget behagelige på...
    putene er behagelige, men de klemmer litt vel hardt.
    kunne maks ha de på 1 time av gangen før jeg måtte ha pause.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    bjarnetv skrev:
    ...
    putene er behagelige, men de klemmer litt vel hardt.
    kunne maks ha de på 1 time av gangen før jeg måtte ha pause.
    «Spreng» ut hodebåndet med noen bøker mellom putene, la det stå over natten eller lengre.

mvh
    KJ

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn