Tør ikke sette noen dato, men litt lyd innen oktober er planen. Regner med en tidkrevende jobb for å få dette til å spille sånn noenlunde.X-250 skrev:Ser fint ut det her Tor når er det klart for en lytt 8)
Ah, innen utgangen av oktober. Puh...8x12_TOM skrev:Nei, 2011 ;D
Har mye på programmet i morgen, men skal prøve å rekke detX-250 skrev:Bare sifra du når du stikker kontakten i veggen er bare 20 min unna altid gøy å høre nye oppsett.Vis du skal på møte i morgen så komm innom i halv 7 tia så kan vi kjøre sammen opp .
Det kan du si ;D Elektrikeren jobber på plattform og blir ikke ferdig før han må ut igjenMr-T skrev:Ah, innen utgangen av oktober. Puh...8x12_TOM skrev:Nei, 2011 ;D
Ja, si det ;D Hvorfor kjøper enkelte kabler til en halv million.sense skrev:Hvorfor D?8x12_TOM skrev:Kursen til oppsettet er trekt med 6mm2 og har 16amper d karakteritikk med egen jordfeilbryter (til høyre på bilde)
Holder det ikke med C...
mvh Sense
Er egentlig ganske fornøyd selv. Rommet har ennå alt for livlig akustikk, selv om det er gjort noen integrerte tiltak under veis. Det vil nå bli tatt en del målinger som en kan jobbe ut i fra, men før det må oppsettet og diverse møbler inn.Trompetnerd skrev:Dette ser lovende ut! ;D
Takk for tillitenbambadoo skrev:Du må jo få inn noen møbler, anlegg, 8x12 elementer, planter, tepperester, anlegg, deg etc. så blir det garantert supert.
Dette blir kjempebra tror jeg.
Det er helt i ordenJ.J skrev:Ser knall ut !! Dette vil jeg gjerne komme og se/høre på engang !!
/JR
Takk!8x12_TOM skrev:Er egentlig ganske fornøyd selv. Rommet har ennå alt for livlig akustikk, selv om det er gjort noen integrerte tiltak under veis. Det vil nå bli tatt en del målinger som en kan jobbe ut i fra, men før det må oppsettet og diverse møbler inn.Trompetnerd skrev:Dette ser lovende ut! ;D
Når ting nærmer seg godlyd vil jeg gjerne at du tar en tur, siden du sitter inne med mye av den sanne referanse og har beina godt planta til jorda
Vegg til vegg tepper av vanlig type(typisk under 1 cm tykt) er oppskrytt, og på ingen måte bredbåndet demping, men fungerer greit mot flutter ekkoambiance skrev:Ser fint ut dette Tor!
Men du vurderer ikke vegg til vegg teppe? Kunne gjort mye med akustikken det.
Håper på innpass hos dere for en lytt.
A.
Regnet med du hadde en forklaring.8x12_TOM skrev:Vegg til vegg tepper av vanlig type(typisk under 1 cm tykt) er oppskrytt, og på ingen måte bredbåndet demping, men fungerer greit mot flutter ekkoambiance skrev:Ser fint ut dette Tor!
Men du vurderer ikke vegg til vegg teppe? Kunne gjort mye med akustikken det.
Håper på innpass hos dere for en lytt.
A.
Har valgt løse gulvtepper mellom oppsettet og lytteposisjon, og det av det tykkeste slaget(Gjerne 5-7cm lugg) 1.8 x 2.4meter Veier 22kg
Dette med akustikken har jeg 100% under kontroll ;D ;D
Du er hjertelig velkommen
Førsterefleksjoner tak/vegg/gulv tas med absorbasjon, hva som blir løsningen bak oppsettet og bak lytteposisjon er ikke avklart ennå.orso skrev:Skal du ha noe diffusjon eller går det mer i ekkofritt lyttemiljø?
Hva er rommets vitale mål?8x12_TOM skrev:Er egentlig ganske fornøyd selv. Rommet har ennå alt for livlig akustikk, selv om det er gjort noen integrerte tiltak under veis.